Jump to content

Koje ulje?


Du-Dario

Recommended Posts

Ma ne laziraju se elf ulja za getribu..

Rekao sam bilo koje koje zadovoljava specifikacije.
Gore sam naveo za Zrmija koja Shell ulja za mjenajč idu kod njega i sad nisam gledao za npr tvoj model, ali ovaj SPIRAX S4 svakako nema kemijski sasatv za Renaulta, niti Peugeota,
samo imaju istu gradaciju.

Ovo za motor je svakako to ulje, nema druge kod SHELL-a

 
Da, kuzim..
Link to comment
Share on other sites

On 09. 02. 2023. at 7:51, lageros-zg said:

Već sam pisao o tom ulju.
Naime, sama korporacija TOTAL za Hr tržište preko legalnih i ovlaštenih kanala više ne isporučuje to ulje (kao i za zapadnu EU) ELF EVO900SXR.
Koliko sam ja dobio informaciju, to ulje je za istočno tržište i proizvodi se u Rumunjskoj te ne zadovoljava eko norme za nova vozila.
E sad, to mi je kao službena verzija ovlaštenog distributera za Hr.
Vidim i ja da postoji to SXR ulje i dalje, ali eto, preko ovlaštene distributivne mreže koja direktno uvaža od TOTAL-a, to ner mogu više dobiti.
Iako, ima tu još stvari koje se kod njih ne mogu dobiti, a to su originalna pakiranja onoga što TOTAL proizvodi za originale i to mogu distribuirati samo ovlaštenim servisima.

Što se tiče SHELL-a, neko vrijeme je SHELL bio prvo punjenje u Renault tvornicama, a onda kasnije je ELF bio za servisne intervale.
Unazad nekoliko godina, od kako je CASTROL izgubio poslovanje s VAG koncernom, pronašao je RENAULT grupaciju kao novi izvor zarade pa je istisnuo ELF i SHELL (inače, SHELL je istisnuo Castrola u VAG koncernu)

Koje je ulje bolje?
To je teško reći, jer bi ona sva (ako gledamo prema specifikacijama) trebala biti jako blizu. No, kao i sa kočnicama ili kvačilom npr, sve ovisi i od načina korištenja vozila pa shodno tome i krajnjem rezultatu kako se koje ulje ponaša.
Ako ćemo gledati da su to sve manje-više sintetička ulja, ali ne ona full, jer su hidrokrekirana, a to je treća skupina ulja koja ima mineralnu bazu, PAO (PoliAlfaOlifen) ulja su pak potpuni sintetička i trajnija na jača naprezanja,
ali isto tako ona su i skuplja, no ipak bolja i konstantnija. Primjerice RAVENOL (Njemačka), ima u ponudi široku lepezu PAO ulja i vrhunska su. Ja sam ih počeo koristiti kod sebe i dojma sam da motor nekako bolje radi,
ali generalno to se ne može baš samo tako osjetiti, ali od izjava nekih korisnika (koji nisu to ulje kupovali kod mene) govore da su im mnoga ulja već na 5-7 tkm Km bila gotova, počela potrošnja ili ga je "popilo",
sa ovim PAO ulje toga nije bilo ili je tek pred kraj počelo i njega jesti (s time da tu govorimo o ekstra korištenju auta i gaženju, što nije normalno korištenje).

Sve u svemu, smatram da za neke normalne relacije i normalno korištenje je dobro svako ulje koje zadovoljava određenu specifikaciju svakog vozila (ne motora, jer motor je samo blok, nego svih onih mjernih instrumenata izvan motora,
gdje su važnija ta uljna isparavanja), tako da za početak svega je važno i najbitnije držati se tih potrebnih specifikacija, a to su:
1) treba li ulje biti mineralno, polusintetičko ili sintetičko?
2) koja gradacija? (10w40, 5w40, 5w30, 5w20, 0w30, 0w20....)
3) koji ACEA je potreban? (ACEA: A3/B4, A5/B5, C1, C2, C3, C4, C5)
4) koja je zadovoljavajuća specifikacija ulja? (RN0700/RN0710, RN0720, RN17, 505.00/505.01, 504.00/507.00, 508.00/509.00, WSS-M2C913-D, WSS-M2C950-A...)

A onda nakon svega toga možemo gledati da li se želi možda nešto više od tih standardnih klasičnih ulja koja jesu sintetička, ali hidrokrekirana na mineralnoj bazi ili se želi PAO ili čak ESTER što je još iznad PAO.
Naravno, postoje i ona "racing" ulja koja se tako deklariraju i samim time koštaju još više, ali napravljena su za takav režim rada motora i vožnje.


 

Daj mi netko ulje za moj auto koje bi bilo bolje od standarda. Ne trebam trkaci MOtul ali evo navodis taj Ravenol. Koj tocno bi preporucio?

Link to comment
Share on other sites

On 10. 02. 2023. at 19:53, Ruske said:

naravno za rok :) a kako uopce prepoznati dal je laznjak ili ne

S obzirom da sad ima već možda i godina dana da su prestali raditi to ulje u ELF-u, onda ako na datumu piše neki svjeći datum, onda je lažnjak,
jer ELF to više ne proizvodi i nema ga u prodaji.

 

On 10. 02. 2023. at 22:19, Zrmi RS said:

Daj mi netko ulje za moj auto koje bi bilo bolje od standarda. Ne trebam trkaci MOtul ali evo navodis taj Ravenol. Koj tocno bi preporucio?

Evo ovaj RAVENOL TURBO VST 5W40 USVO 5L (PAO) = 60,00 €/5L

https://www.ravenol.de/storage/app/media/product-pdf/Tds_1111136_en.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vidim da Mannol Energy Formula C4 ulje (DPF), 5W-30 ima specifikaciju za 1.5 i 1.6 dci, ima li netko iskustva sa tim uljem? Je li to bolji ili lošiji izbor od elfa?

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Med0 said:

Jesi li brtve na Renault motorima kompatibilne sa PAO i ester bazama?

Pitanje je na mjestu, jer da, PAO je agresivan za brtve, ali ESTER nije pa se u PAO ulja dodaje i udio ESTER-a kako bi se to ublažilo.
Dakle, sva ulja koja su na tržištu, a imaju PAO ili ESTER bazu, kompatibilna su sa svim brtvama na svim modelima automobila.

 

10 hours ago, igor25 said:

Vidim da Mannol Energy Formula C4 ulje (DPF), 5W-30 ima specifikaciju za 1.5 i 1.6 dci, ima li netko iskustva sa tim uljem? Je li to bolji ili lošiji izbor od elfa?

Osobno ELF-u dajem prednost, a svakako i još mnogim drugima. 
A kolika je razlika u cijeni?
 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, lageros-zg said:


 

Osobno ELF-u dajem prednost, a svakako i još mnogim drugima. 
A kolika je razlika u cijeni?
 

Kad smo kod Elfa, da li su Elfova ulja ista kao i Totalova, a razlika je samo u etikleti ?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Tiho25 said:

Kad smo kod Elfa, da li su Elfova ulja ista kao i Totalova, a razlika je samo u etikleti ?

Total je gazda, a ELF je dio grupacije.
Nisam išao u sve te detalje, ali može biti i jedno i drugo, no kod ulja je uvijek bitno da zadovljava specifikacije.
Kod mene ulje za RN0700/RN0710, 5W40, ista je cijena i za ELF i TOTAL, za 5L pakiranje. (33,50€)
Inače koliko sam vidio neke stvari, nisu im sva ulja jednaka, odnosno, neka ulja radi samo ELF, a neka samo TOTAL,
ali to je bilo izraženo više dok je ELF još bio u RENAULTU.


 

Link to comment
Share on other sites

@lageros-zg

A što je s rn0720 normom?

To je Elf evolution fulltech fe 5w30

A kod Totala je to Total Clasic C4 5w30

Cijena ova dva ulja je dosta razlike, total se da naći za oko 200 kn za 5 litara, a Elf ako nađeš ispod 300 kn sretan si.

Zašto je tolika razlika u cijeni?

Edited by dizna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, dizna said:

@lageros-zg

A što je s rn0720 normom?

To je Elf evolution fulltech fe 5w30

A kod Totala je to Total Clasic C4 5w30

Cijena ova dva ulja je dosta razlike, total se da naći za oko 200 kn za 5 litara, a Elf ako nađeš ispod 300 kn sretan si.

Zašto je tolika razlika u cijeni?

TOTAL CLASSIC linija je slabija linija od one TOTAL QUARTZ i zato je često to ulje jeftinije.
Ja ga do sada nisam prodavao, niti nemam cijenu, jer nema potražnje uopće. (kod mene)
Inače ELF EVO FULL-TECH FE 5W30 5L je 45,00 € kod mene.

Inače, ulja od 200,00 Kn/5L su prošlost, to su ili ulja lošije kvalitete ili ona na akcijama zbog isteka roka ili lažnjaci, jer cijene ulja su jako porasle.
Pa primjer mi je Fordovo 5W30 ulje koje sam prodavao na šlepere. Prije koju godinu mi je cijena bila 175,00 Kn/5L pa ajde, porasla na 185,00 pa dalje 195,00 i na kraju 225,00 Kn/5L.
Danas to košta 302,00 Kn/5L (odnosno 40,00 €) i to je još stara cijena, novi ulaz će biti skluplji.
No međutim, tu dolazimo do jednog paradoksa, a to je da sam to isto Fordovo ulje prije više od 10 godina prodavao po 360,00 Kn/5L i ljudi su to kupovali, jer tada to bilo jeftino,
s obzirom da je u ovlaštenim servisima i mnogim trgovinama to bilo preko 500,00 ili 400,00 Kn.
Da se razumijemo, zarada mi je bila ista kao i danas, nije bila ništa veća, a to znači da je prije bilo skuplje, ali malo tko se toga sjeća, jer pamtimo samo sretne dane :D 

Kao što je gotovo vrijeme jeftinog novca, odnosno jeftinih i povoljnih kredita, tako očito dolazi vrijeme kada više neće biti jeftinih stvari,
a ono što će biti jeftino, biti će i takve kvalitete, odnosno, već i je tako.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lageros-zg said:

Inače, ulja od 200,00 Kn/5L su prošlost

imas pravo, ali vec 220...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lageros-zg said:

TOTAL CLASSIC linija je slabija linija od one TOTAL QUARTZ i zato je često to ulje jeftinije.
Ja ga do sada nisam prodavao, niti nemam cijenu, jer nema potražnje uopće. (kod mene)
Inače ELF EVO FULL-TECH FE 5W30 5L je 45,00 € kod mene.

Inače, ulja od 200,00 Kn/5L su prošlost, to su ili ulja lošije kvalitete ili ona na akcijama zbog isteka roka ili lažnjaci, jer cijene ulja su jako porasle.

Trenutno Jasmin maziva imaju to Total clasic po cijeni od 4.81 euro/litra ili 180 kn 5l što je stvarno povoljno. Vjerojatno imaju zalihe jer su oni ovlašteni distibuter Total grupacije i Elfa u RH.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, dizna said:

Trenutno Jasmin maziva imaju to Total clasic po cijeni od 4.81 euro/litra ili 180 kn 5l što je stvarno povoljno. Vjerojatno imaju zalihe jer su oni ovlašteni distibuter Total grupacije i Elfa u RH.

Da, znam, radim s njima, ali kako rekoh. TOTAL CLASSIC nije isto kao i TOTAL QUARTZ, to je ulje slabije kvalitete, ili prevedeno na hrvatski,
ima manje aditiva u odnosu na skuplja ulja pa su to uglavnom najčešće razlike između jeftinih i skupih ulja, kao i same izrade ulja.
Da li je ulje prva, druga ili treća grupa gdje je baza mineralno ulje. Ono treće je i najskuplje, ali mislim da sam već pisao o uljima ovdje na svojoj temi pa se može tamo pročitati.
Ako nisam, napisati ću pa da se zna nešto više o tome što je ulje i zašto je potrebno znati više o tome, jer činjenica je, dugoročno gledano, lošija ulja
dovode do bržeg propadanja motora i okolnih senzora/mjerača/filtera itd... i shodno tome, tu se vidi kada tko dobro i kvalitetno održava vozilo,
jer nije isto jeftino i skupo (iako da, slažem se, ima i izuzetaka), ali činjenica je da vrlo malo ljudi, što profesionalaca, što amatera ne daje značaju ulje koje koristi,
jer kao bitno je da se samo što češće to ulje mijenja, ali ipak, ti aditivi u ulju su ono što ta ulja čini boljima i lošijima, tako da sama cijena ulja govori za sebe.
Ukratko, auto sa prvobitnom opremom i nakrcan raznom opremom ne košta isto, a razlike mogu biti skoro i duple, a opet, to je auto za prijevoz od točke A do točke B,
baza je ista, ali dodaci su oni koji koštaju.
 

22 minutes ago, Ruske said:

imas pravo, ali vec 220...

Prava ulja uvijek koštaju ;) 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Ruske said:

8100 xcess 5w40 218kn

To je stara cijena sigurno, ili stari ulazi, jer vidim po svojim cjenicima kako se cijene mijenjaju i da je ova cijena od 218,00 Kn nerealna i da će se i ona uskoro morati mijenjati.
No, mi smo inače govorili o RN0720 i 5W30 ulju (a onaj moj primjer je bio za Ford 5w30 ulje, kako je bilo prije i još prije, a kako je danas, generalno, još sam danas jeftiniji nego koliko je to koštalo prije više od 10 godina).

Da se razumijemo, ima na tržištu svega i svačega, čak i onih koji rade sa 20 lipa zarade po litri ulja, a to ne mislim tako raditi, jer nema smisla.
 

Link to comment
Share on other sites

trenutna cijena, nerealna je jer se radi o njemackoj. proslo proljece je cijena bila 203kn, dok pretprosle godine sam nabavio preko tehnoluba za 290, a u ciaku sa max rabatom nije bio ispod 320-330 tako nesto

kod nas se vecina toga vise ne isplati nazalost, jer svi deru ko da imamo place 2000 eur i vise...

Edited by Ruske
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Ruske said:

trenutna cijena, nerealna je jer se radi o njemackoj. proslo proljece je cijena bila 203kn, dok pretprosle godine sam nabavio preko tehnoluba za 290, a u ciaku sa max rabatom nije bio ispod 320-330 tako nesto

kod nas se vecina toga vise ne isplati nazalost, jer svi deru ko da imamo place 2000 eur i vise...

Činjenica jest, da ako želimo visoke plaće, cijene moraju biti visoke, u suprotnom je ova izreka: "Kineske cijene, kineska plaća".
No, generalno, problem je veći, jer poslodavci ne žele dati veće plaće radnicima, a i (koliko god da je država takva kakva je) previše se radi na crno i sivo,
zaobilazi porezni sustav i radije se potroši vani nego kod nas, a ja realno nemam nešto veće cijene (sa našim PDV-om) u odnosu na Njemačku i ostale (ako govorimo o normalnim i pravim brandovima, ne sad onim nekim kineskim ili manje poznatim imenima), ali ljudima je draže ići okolo na okolo i misliti da su nešto uštedjeli. Da, za neke stvari se slažem,
ali za bitne stvari, ali i općenito, ja bih ukinuo web shopove, jer smatram da u ovom poslu auto dijelova nema niti jedan čovjek šta sam tražiti i kupovati, jer to je složen posao
i mnogi pojma nemaju što uopće traže (kao i mnogi trgovci i majstori) pa onda dolazi do problema tko je što kupio i slično.
Zato smo tu mi, trgovci koji smo učeni za to (naravno, da, svjestan sam da je danas znanje na vrlo niskim granama kod svih, ali ima nas koji to radimo s guštom i što se educiramo,
a shodno tome te informacije dalje se podijele da se može znati nešto više, pogotovo onima koji žele znati više), a isto tako i mehaničari imaju predavanja i školovanja,
ali većina ih se s time ne slaže i smatra da se prodaju muda pod bubrege, da je sve to samo konfekcija i da je sve to isto kao i prije 30 godina, a činjenica je da to nije tako
i da je upravo to i takvo razmišljanje jedan od velikih problema i razlog zašto neki imaju problema nakon ugradnje novih dijelova.

Da ja prodajem po cijenama kao što su redovne cijene koje su navedene kod velikih igrača na našem tržištu, sigurno bih rastao kao firma, imao sve veći i veći lager robe,
jer bih imao dovoljno zarade da se mogu širiti, a isto tako radnicima i sebi dati veću plaću i doći do tih 2000Eura, pa čak i više, a ovako, skupljaš svaki mjesec, jer em smo malo tržište i trebaš se ti naraditi da prodaš i zaradiš za sve troškove firme pa tek na kraju plaće, em da bi uopće nešto prodao, moraš raditi sa malom zaradom da bi kupci bili sretni, a ti prodao.

Kada uzmemo podatak da je penzionera 1.200.000, onda imamo djecu i mladež, dođemo do nekih 2.000.000 ljudi, a onda dolazimo do radno sposobnih gdje je od toga 1 milijun ljudi
na niskim granama prihoda, preživljavaju, ostaje cca 800.000-1.000.000 ljudi u realnom sektoru za koje se borimo u maloprodaji (gledam kroz ovaj svoj posao), tako da je to poprilično teška misija, ali eto, sretan sam da postojimo već 30 godina i da unatoč svim preprekama i popriličnoj konkurenciji, rastemo iz godine u godinu i širimo prodajni asortiman, ali i znanje.
Jedino, stara smo firma i neki će uskoro u mirovinu, a naći nekoga tko će dovoljno dobro poznavati materiju posla (gledano na industrijski dio koji rade moji kolege), to je danas vrlo teško,
da se ima ista razina kvalitete znanja i ophođenja sa strankama. No, vjerujem da će sve to dobro proći i da ćemo biti još sljedećih 30 godina na tržištu (vjerojatno bez mene, jer 48 mi je godina).


 

Edited by lageros-zg
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, ivan.martinko said:

48? Znaci isto smo "stari" emoji38.png

Mladi, mladi smo još, kao rosa u podne :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma neću uzimat sigurno taj Total Clasic ali mi je fascinantno da isti proizvođač ima dva različita ulja koja zadovoljavaju istu normu a u cijeni je razlika duplo.

Ja nekako pikiram Liqui Moly top tech 4400 i mislim da ću njega sad uzet i zamjenu ulja radit na 15tkm, sa Elfom sam mijenjao na 10-12tkm.

@lageros-zg dal ima kod tebe u ponudi taj LM 4400 i kolika je cijena

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, dizna said:

Ma neću uzimat sigurno taj Total Clasic ali mi je fascinantno da isti proizvođač ima dva različita ulja koja zadovoljavaju istu normu a u cijeni je razlika duplo.

Ja nekako pikiram Liqui Moly top tech 4400 i mislim da ću njega sad uzet i zamjenu ulja radit na 15tkm, sa Elfom sam mijenjao na 10-12tkm.

@lageros-zg dal ima kod tebe u ponudi taj LM 4400 i kolika je cijena

Da, neki od proizvođača imaju više opcija za jedno te isto ulje, jeftinije i skuplje, a ovaj CLASSIC je uglavnom za tržne centre tipa PEVEX, METRO i sl.

Liqui Moly je izrazito povisio cijene unazad godinu dana (u nekoliko navrata su dizali cijene i sad opet prije mjesec dana) tako da je ovaj TOP TEC 4400 5W30 5L = 55,00 €,
a ja sam ga prodavao po 33,00 €/5L 
Inače original pakiranje RENAULT mi je 50,00 € , samo ga trenutno nema, čekam dobavljača da ih dobije

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da li imas originalna VW ulja?

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk


Biraj [emoji846]
A ima još nekih, ali nemam slika 6ffb6912ebd835e42a57ec729ef6c8f5.jpg30b8a7835bb101dcb694aba16c9c3937.jpg95171c30234b3e3cc5c9f093feca869a.jpg85c7c07a9be8a5ff3ed9f1ea7f3b1949.jpge6488ec583dcf5722bd7ce86d31d4972.jpg2559e896f9169f298f7ee7f0b3e99f7a.jpg0a937a0a5ab3eedf6e0d3c2f6d9f868d.jpg

Poslano sa mog SM-G998B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.