Jump to content

Koje ulje?


Du-Dario

Recommended Posts

55 minutes ago, Zrmi RS said:

Koje ulje ide u sporta za mjenjač ali OEM? Točan naziv trebam. Hvala

ELF type NFJ 75w80

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ivan1902 said:

ELF type NFJ 75w80

ELF TRANSELF NFJ i NFP više ne postoje, kao ni gradacija 75W80.
Sada je to ELF TRANSELF NFX 75W i objedinjuje gore oba navedena ulja.

image.thumb.png.ad42f23025dc662ab9ae9f476dec3942.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Monogradno ulje? ili je oznaka takva?

Ili je i po ljeti i po zimi jednako viskozno.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, ivan.martinko said:

Monogradno ulje? ili je oznaka takva?

To je točno takva oznaka.
U zadnje vrijeme su večina takvih oznaka, čak ima i 70w-75w.

Evo tehnički list za ovo ulje i pojašnjenje
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TDS_ELF_TRANSELF-NFX-SAE-75W_VMM_202208_EN.pdf

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ne pisu kolika je viskoznost na nuli i ispod, jer je i to bitno a u plus ionak ta ulja ne idu preko 70°C, mozda u Iraku.
Između 75W80 nije neka razlika, ali je npr između 75W90 koji frend toci u suzuki.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ivan.martinko said:

 iNe pisu kolika je viskoznost na nuli i ispod, jer je i to bitno a u plus ionak ta ulja ne idu preko 70°C, mozda u Iraku.
Između 75W80 nije neka razlika, ali je npr između 75W90 koji frend toci u suzuki.

Da, ali nije ni bitno, jer su ugasili proizvodnju NFJ i NFP koji su 75W80 (a ta ista ulja su bunila ljude i prije, da zašto Renault ima 2 ista, a različita ulja)
pa su onda svašta ulijevali u mjenjače pa problemi oko šaltanja itd...itd...
Ako je navedeno nešto (kada su u pitanju maziva), onda je to to i nema da može i ovo ili ono, ne, to je amen po tom pitanju, nebitno što možda neko ulje za neko drugo vozilo/motor/mjenjač
ima bolje karakteristike, ali samo za to određeno vozilo i ono što je taj određeni proizvođač zahtijevao od proizvođača kemijskih supstanci zbog određenih mjernih instrumenata,
a da budu različiti od drugih i da imaju specificirano svoje.
Ford za svoje mjenjače ima svoju specifikaciju za 75W90, kao i za 75W i ovisi koji je mjenjač u nekom Focusu, ovisi i koje ulje ide u njega i da se pomiješaju ta 2 različita ulja,
nije dobro, zapinje kod izmjenje brzina i zapravo radi štetu. A opet, VW isto tako ima 75W90, ali pod svojom specifikacijom i ovo od Forda ne može ići u VW, kao niti obratno.
Zato, to što si čitao koliko je što i zašto to ne piše, u ovom slučaju nije bitno, jer su ionako izbacili iz proizvodnje prethodna 2 ulja i napravili ovo novo, nadajmo se bolje u konkretnije.

Isto tako je ELF/TOTAL izbacio onaj žuti antifriz (COOLELF FR RD) i sada su dali zamijenu GLACEFL AUTO SUPRA, iako sam vidio da ima sad i novi COOLELF AUTO SUPRA koji na prvu nema odobrenje za Renault vozila,
nego tek kasnije navode da može i za Renault, a konkretno je u pitanju rozi antifriz G12+.
Ja sam nekako na kraju ostao na original Renault pakiranju antifriza GLACEOL RX Type D, koji mi se navodi kroz neke kataloge i na novim modelima pa ako je to original,
a nemaju drugi i trećći i četvrti u originalnom pakiranju, onda ne moram dalje tražiti.

Kemija je vro zeznuta stvar i puno se oko toga vodi debata i rasprava, ali tu nema puno "kemijanja", jer tu se toga treba držati kak oje propisano, dok primjerice veliki servisi i mali servisi
ipak mogu biti različiti od onoga što piše u manualima (npr mali servis na 30tkm... ili veliki servis na ili preko 200tkm).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 27. 01. 2023. at 20:42, lageros-zg said:

ELF TRANSELF NFJ i NFP više ne postoje, kao ni gradacija 75W80.
Sada je to ELF TRANSELF NFX 75W i objedinjuje gore oba navedena ulja.

image.thumb.png.ad42f23025dc662ab9ae9f476dec3942.png

Anđelko sad vidim da sam to davno kupio, točnije 28.12.2021. Da to je to ulje koje zamjenjuje NFJ 75W-80. 

Ajd mi samo reci još točan naziv ulja od Elfa koje ide u sporta sada i koje se može nabavit? I ima li tu razlika ako sipam tipa Castrol, Mobil iste gradacije, a u sporta se preporuča Elf?

Link to comment
Share on other sites

Po katalogu po starome ti ide NFJ, ima jos tog ulja ponegdje u ducanima ak bas hoces to. Ako ne onda ovo novo..

Imas odcastrola transaxle 75W80, shell spirax 75W80 itd..

Link to comment
Share on other sites

Pa ako ide SAE 75, onda jedino Castrol ili Fuchs, ne znam da jos netko ima SAE 75

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 29. 01. 2023. at 14:08, Zrmi RS said:

Krivo sam pitao. Mislio sam ulje za motor od Elfa?

Bio sam bolestan pa sam bio izvan svega.

Uglavnom za motror ide RN0700/RN0710 bilo koje ulje.
Od ELF-a je to ELF EVO900FT 5W40

A generalno što se tiče ulja mjenjača, nisu sva 75W80 ili 75W90 ulja ista i ne mogu se miješati za razna vozila.
Za svako vozilo se može provjeriti preko online kataloga svakog proizvođača ulja i što on iz svoje ponude preporuča i nudi.
Ukoliko za određeno vozilo u svojim katalozima taj određeni proizvođač to nema navedeno, onda niti jedno njegovo ulje koje ima u ponudi za 75W80 ili 75W90 ili bilo koje drugo,
ne ide za to vozilo te odrađivanje posla sa takvim uljem koje nije navedeno spada u vlastiti rizik.
Npr za ovaj CLIO SPORT Shell navodi sljedeće:
 

Application

RecommendationData Sheets

Transmission (Manual)2.0 litres

Premium 

Spirax S6 GXME Ultra 75W-80

 

Standard

Spirax S6 GXME 75W-80

 

Dakle, imaju dvije opcije, Premium i Standard, ali po ovim oznakama, ne nekim drugim koje SHELL ima u svojoj ponudi (kao npr SHELL SPIRAX S4 G 75W80)

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, lageros-zg said:

Bio sam bolestan pa sam bio izvan svega.

Uglavnom za motror ide RN0700/RN0710 bilo koje ulje.
Od ELF-a je to ELF EVO900FT 5W40

A generalno što se tiče ulja mjenjača, nisu sva 75W80 ili 75W90 ulja ista i ne mogu se miješati za razna vozila.
Za svako vozilo se može provjeriti preko online kataloga svakog proizvođača ulja i što on iz svoje ponude preporuča i nudi.
Ukoliko za određeno vozilo u svojim katalozima taj određeni proizvođač to nema navedeno, onda niti jedno njegovo ulje koje ima u ponudi za 75W80 ili 75W90 ili bilo koje drugo,
ne ide za to vozilo te odrađivanje posla sa takvim uljem koje nije navedeno spada u vlastiti rizik.
Npr za ovaj CLIO SPORT Shell navodi sljedeće:
 

Application

RecommendationData Sheets

Transmission (Manual)2.0 litres

Premium 

Spirax S6 GXME Ultra 75W-80

 

Standard

Spirax S6 GXME 75W-80

 

Dakle, imaju dvije opcije, Premium i Standard, ali po ovim oznakama, ne nekim drugim koje SHELL ima u svojoj ponudi (kao npr SHELL SPIRAX S4 G 75W80)

 

Za motor vidim da je jos uvijek u ponudi Evolution 900 SXR 5W-40. I koja je sad tu razlika u usporedbi s ELF EVO900FT 5W40? Takodjer ja u svoj točim Shell Helix Ultra 5w 40. Zanimalo me koje je bolje/kvalitetnije ulje Shell ili taj elf? Isto pitanje je i u vezi ulja za mjenjač?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Zrmi RS said:

Za motor vidim da je jos uvijek u ponudi Evolution 900 SXR 5W-40. I koja je sad tu razlika u usporedbi s ELF EVO900FT 5W40? Takodjer ja u svoj točim Shell Helix Ultra 5w 40. Zanimalo me koje je bolje/kvalitetnije ulje Shell ili taj elf? Isto pitanje je i u vezi ulja za mjenjač?

Već sam pisao o tom ulju.
Naime, sama korporacija TOTAL za Hr tržište preko legalnih i ovlaštenih kanala više ne isporučuje to ulje (kao i za zapadnu EU) ELF EVO900SXR.
Koliko sam ja dobio informaciju, to ulje je za istočno tržište i proizvodi se u Rumunjskoj te ne zadovoljava eko norme za nova vozila.
E sad, to mi je kao službena verzija ovlaštenog distributera za Hr.
Vidim i ja da postoji to SXR ulje i dalje, ali eto, preko ovlaštene distributivne mreže koja direktno uvaža od TOTAL-a, to ner mogu više dobiti.
Iako, ima tu još stvari koje se kod njih ne mogu dobiti, a to su originalna pakiranja onoga što TOTAL proizvodi za originale i to mogu distribuirati samo ovlaštenim servisima.

Što se tiče SHELL-a, neko vrijeme je SHELL bio prvo punjenje u Renault tvornicama, a onda kasnije je ELF bio za servisne intervale.
Unazad nekoliko godina, od kako je CASTROL izgubio poslovanje s VAG koncernom, pronašao je RENAULT grupaciju kao novi izvor zarade pa je istisnuo ELF i SHELL (inače, SHELL je istisnuo Castrola u VAG koncernu)

Koje je ulje bolje?
To je teško reći, jer bi ona sva (ako gledamo prema specifikacijama) trebala biti jako blizu. No, kao i sa kočnicama ili kvačilom npr, sve ovisi i od načina korištenja vozila pa shodno tome i krajnjem rezultatu kako se koje ulje ponaša.
Ako ćemo gledati da su to sve manje-više sintetička ulja, ali ne ona full, jer su hidrokrekirana, a to je treća skupina ulja koja ima mineralnu bazu, PAO (PoliAlfaOlifen) ulja su pak potpuni sintetička i trajnija na jača naprezanja,
ali isto tako ona su i skuplja, no ipak bolja i konstantnija. Primjerice RAVENOL (Njemačka), ima u ponudi široku lepezu PAO ulja i vrhunska su. Ja sam ih počeo koristiti kod sebe i dojma sam da motor nekako bolje radi,
ali generalno to se ne može baš samo tako osjetiti, ali od izjava nekih korisnika (koji nisu to ulje kupovali kod mene) govore da su im mnoga ulja već na 5-7 tkm Km bila gotova, počela potrošnja ili ga je "popilo",
sa ovim PAO ulje toga nije bilo ili je tek pred kraj počelo i njega jesti (s time da tu govorimo o ekstra korištenju auta i gaženju, što nije normalno korištenje).

Sve u svemu, smatram da za neke normalne relacije i normalno korištenje je dobro svako ulje koje zadovoljava određenu specifikaciju svakog vozila (ne motora, jer motor je samo blok, nego svih onih mjernih instrumenata izvan motora,
gdje su važnija ta uljna isparavanja), tako da za početak svega je važno i najbitnije držati se tih potrebnih specifikacija, a to su:
1) treba li ulje biti mineralno, polusintetičko ili sintetičko?
2) koja gradacija? (10w40, 5w40, 5w30, 5w20, 0w30, 0w20....)
3) koji ACEA je potreban? (ACEA: A3/B4, A5/B5, C1, C2, C3, C4, C5)
4) koja je zadovoljavajuća specifikacija ulja? (RN0700/RN0710, RN0720, RN17, 505.00/505.01, 504.00/507.00, 508.00/509.00, WSS-M2C913-D, WSS-M2C950-A...)

A onda nakon svega toga možemo gledati da li se želi možda nešto više od tih standardnih klasičnih ulja koja jesu sintetička, ali hidrokrekirana na mineralnoj bazi ili se želi PAO ili čak ESTER što je još iznad PAO.
Naravno, postoje i ona "racing" ulja koja se tako deklariraju i samim time koštaju još više, ali napravljena su za takav režim rada motora i vožnje.


 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

a za lagunu 2.0T 205? ja sam negdje nasao da ide NFP, cak sam ga nasao gdje i kupit dan danas, po dobroj cijeni...

NFX mogu kupiti bilo gdje, ali mene zanima da li stvarno NFP ide u moj mjenjac

Link to comment
Share on other sites

NFJ ili NFP.
Inace NFJ, jer NFP je bio za velike dizele. 2.0, 2.5 i 3.0 dci..

fcfad0a55da7640498d564d12257ce9c.jpg644f1034a239a207197c852f80a9585c.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, ivan.martinko said:

NFJ ili NFP.
Inace NFJ, jer NFP je bio za velike dizele. 2.0, 2.5 i 3.0 dci..

fcfad0a55da7640498d564d12257ce9c.jpg644f1034a239a207197c852f80a9585c.jpg

NFJ i NFP više ne postoje u službenoj proizvodnji.
Dakle ili su sad već stara pakiranja ili lažna, nema druge.
Stoga, NFJ i NFP su prošlost i sada se koristi NFX 75W i tu je kraj i početak daljnje rasprave, jer nema smisla navoditi nešto što je službeno ugašena proizvodnja.
Imam i ja starih ulja na stanju kao npr ELF SOLARIS 5W30, ali to je u otpisu, to se više ne smije prodavati, staro više od 7 godina.
 

21 hours ago, Ruske said:

a za lagunu 2.0T 205? ja sam negdje nasao da ide NFP, cak sam ga nasao gdje i kupit dan danas, po dobroj cijeni...

NFX mogu kupiti bilo gdje, ali mene zanima da li stvarno NFP ide u moj mjenjac

Da, za jače motore je išao NFP, ali uvijek se gledalo koji je kôd mjenjača mpr, kao i što se gleda kôd motora.
No, zaboravi na NFJ i NFP, to je prošlost, sadašnjost je NFX.

Ako se itko trudio imati sve te različite specifikacije, onda sam to ja, jer sam znao zašto, a sada kada jetome kraj, isto tako napominjem da je gotovo s time
i da je to sada igranje s duhovima.
Stoga, kako sam već rekao, tko god to ima na trržištu ili je stara zaliha ili je lažno, nema druge.
S time da TOTAL grupacija navodi da se ulja može skladištiti najdulje 2-3 godine, ali realno stanje je oko 5-6 godina kako navode drugi proizvođači ulja,
ali opet, sve ovisi kako tko radi neko ulje. Baš kao i hrana, jer neka ista hrana je tretirana na jedan načina,a druga na drugi pa tako i krajnji rok upotrebljivosti nije isti.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Do 2021. je bilo ova dva za kupiti mislim. Ima ih jos po nekim ducanima.
Pitao je za NFP pa sam mu odgovorio..


Ja sam zadnji put nalio NFJ a prije godinu dana si mi rekao da je za moju getribu dobro bilo koje bolje 75W80 ulje tipa shell spirax itd.
Jel sad to isto ko ovo "novi" Elf ili sve je to slicno..?

49b44e20b3d344689b0f9672dedced78.jpg

Btw gle Shell ulje bas za reno di-zlo

b78b2cb3c67bbd1b3bbf85eafb324b60.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, lageros-zg said:

No, zaboravi na NFJ i NFP, to je prošlost, sadašnjost je NFX.

znam to vec odavno, ali kao sta rekoh, imam priliku nabaviti NFP po ok cijeni

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Ruske said:

znam to vec odavno, ali kao sta rekoh, imam priliku nabaviti NFP po ok cijeni

Samo pazi na rok i da je original, da nije neki lažnjak, jer onda badava točna oznaka.
 

4 hours ago, ivan.martinko said:

Do 2021. je bilo ova dva za kupiti mislim. Ima ih jos po nekim ducanima.
Pitao je za NFP pa sam mu odgovorio..


Ja sam zadnji put nalio NFJ a prije godinu dana si mi rekao da je za moju getribu dobro bilo koje bolje 75W80 ulje tipa shell spirax itd.
Jel sad to isto ko ovo "novi" Elf ili sve je to slicno..?

49b44e20b3d344689b0f9672dedced78.jpg

Btw gle Shell ulje bas za reno di-zlo

b78b2cb3c67bbd1b3bbf85eafb324b60.jpg

Rekao sam bilo koje koje zadovoljava specifikacije.
Gore sam naveo za Zrmija koja Shell ulja za mjenajč idu kod njega i sad nisam gledao za npr tvoj model, ali ovaj SPIRAX S4 svakako nema kemijski sasatv za Renaulta, niti Peugeota,
samo imaju istu gradaciju.

Ovo za motor je svakako to ulje, nema druge kod SHELL-a

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, lageros-zg said:

Samo pazi na rok i da je original, da nije neki lažnjak, jer onda badava točna oznaka.

naravno za rok :) a kako uopce prepoznati dal je laznjak ili ne

Link to comment
Share on other sites

Ma ne laziraju se elf ulja za getribu..

Rekao sam bilo koje koje zadovoljava specifikacije.
Gore sam naveo za Zrmija koja Shell ulja za mjenajč idu kod njega i sad nisam gledao za npr tvoj model, ali ovaj SPIRAX S4 svakako nema kemijski sasatv za Renaulta, niti Peugeota,
samo imaju istu gradaciju.

Ovo za motor je svakako to ulje, nema druge kod SHELL-a

 
Da, kuzim..
Link to comment
Share on other sites

On 09. 02. 2023. at 7:51, lageros-zg said:

Već sam pisao o tom ulju.
Naime, sama korporacija TOTAL za Hr tržište preko legalnih i ovlaštenih kanala više ne isporučuje to ulje (kao i za zapadnu EU) ELF EVO900SXR.
Koliko sam ja dobio informaciju, to ulje je za istočno tržište i proizvodi se u Rumunjskoj te ne zadovoljava eko norme za nova vozila.
E sad, to mi je kao službena verzija ovlaštenog distributera za Hr.
Vidim i ja da postoji to SXR ulje i dalje, ali eto, preko ovlaštene distributivne mreže koja direktno uvaža od TOTAL-a, to ner mogu više dobiti.
Iako, ima tu još stvari koje se kod njih ne mogu dobiti, a to su originalna pakiranja onoga što TOTAL proizvodi za originale i to mogu distribuirati samo ovlaštenim servisima.

Što se tiče SHELL-a, neko vrijeme je SHELL bio prvo punjenje u Renault tvornicama, a onda kasnije je ELF bio za servisne intervale.
Unazad nekoliko godina, od kako je CASTROL izgubio poslovanje s VAG koncernom, pronašao je RENAULT grupaciju kao novi izvor zarade pa je istisnuo ELF i SHELL (inače, SHELL je istisnuo Castrola u VAG koncernu)

Koje je ulje bolje?
To je teško reći, jer bi ona sva (ako gledamo prema specifikacijama) trebala biti jako blizu. No, kao i sa kočnicama ili kvačilom npr, sve ovisi i od načina korištenja vozila pa shodno tome i krajnjem rezultatu kako se koje ulje ponaša.
Ako ćemo gledati da su to sve manje-više sintetička ulja, ali ne ona full, jer su hidrokrekirana, a to je treća skupina ulja koja ima mineralnu bazu, PAO (PoliAlfaOlifen) ulja su pak potpuni sintetička i trajnija na jača naprezanja,
ali isto tako ona su i skuplja, no ipak bolja i konstantnija. Primjerice RAVENOL (Njemačka), ima u ponudi široku lepezu PAO ulja i vrhunska su. Ja sam ih počeo koristiti kod sebe i dojma sam da motor nekako bolje radi,
ali generalno to se ne može baš samo tako osjetiti, ali od izjava nekih korisnika (koji nisu to ulje kupovali kod mene) govore da su im mnoga ulja već na 5-7 tkm Km bila gotova, počela potrošnja ili ga je "popilo",
sa ovim PAO ulje toga nije bilo ili je tek pred kraj počelo i njega jesti (s time da tu govorimo o ekstra korištenju auta i gaženju, što nije normalno korištenje).

Sve u svemu, smatram da za neke normalne relacije i normalno korištenje je dobro svako ulje koje zadovoljava određenu specifikaciju svakog vozila (ne motora, jer motor je samo blok, nego svih onih mjernih instrumenata izvan motora,
gdje su važnija ta uljna isparavanja), tako da za početak svega je važno i najbitnije držati se tih potrebnih specifikacija, a to su:
1) treba li ulje biti mineralno, polusintetičko ili sintetičko?
2) koja gradacija? (10w40, 5w40, 5w30, 5w20, 0w30, 0w20....)
3) koji ACEA je potreban? (ACEA: A3/B4, A5/B5, C1, C2, C3, C4, C5)
4) koja je zadovoljavajuća specifikacija ulja? (RN0700/RN0710, RN0720, RN17, 505.00/505.01, 504.00/507.00, 508.00/509.00, WSS-M2C913-D, WSS-M2C950-A...)

A onda nakon svega toga možemo gledati da li se želi možda nešto više od tih standardnih klasičnih ulja koja jesu sintetička, ali hidrokrekirana na mineralnoj bazi ili se želi PAO ili čak ESTER što je još iznad PAO.
Naravno, postoje i ona "racing" ulja koja se tako deklariraju i samim time koštaju još više, ali napravljena su za takav režim rada motora i vožnje.


 

Daj mi netko ulje za moj auto koje bi bilo bolje od standarda. Ne trebam trkaci MOtul ali evo navodis taj Ravenol. Koj tocno bi preporucio?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.