Jump to content

R4 F4 - što uradi luda glavo!


petak

Recommended Posts

Al si ga rastavio! Neka, ide to polako.. Moraš bit gotov do polovice svibnja!

Link to comment
Share on other sites

Evo sam krenuo nešto i sastavljati.

Desna poluosovina je lupala kad sam auto vozio iz Broda. 

Nakon rastavljanja se pokazalo da je navoj  kojim se hvata za glavčinu pojeden i poluosovinu nije bilo moguće stegnuti kako treba. 

IMG_20210315_195814.thumb.jpg.0a75baa20e344b3c7781a9979a97e8ee.jpg

 

Zato sam morao rastaviti vanjski zglob poluosovine. Ugradio sam drugi koji sam imao "na stanju".

Taj zglob se drži trokrakim osiguračem s kojim sam se prošli put jako namučio vratiti. Ovaj put vračanje nije trajalo dulje od 10 minuta. 

IMG_20210315_195828.thumb.jpg.cd51135665e84a7d715d17da1fabf5f1.jpg

Dalje je sve išlo glatko. 

Stara maščoba očišćena benzinom. 

Stavljene nove vanjska (Berner)

IMG_20210315_195848.thumb.jpg.59f8360053c5c5bce993ae174680fe22.jpg

i unutarnja (Sasic)

IMG_20210315_195900.thumb.jpg.d539a65598a4e34f397399bf5bb4f076.jpg

manžeta. 

 

Stegnute šelne i sad može na policu i neka čeka ugradnju. 

IMG_20210315_195923.thumb.jpg.04237364f5936f4cde631d0c45f00107.jpg

 

Ustvari treba još ofarbati ovaj dio između unutarnjeg i vanjskog zgloba, ali to čekam da mi se skupi malo više komada za farbanje da odjednom riješim više stvari. Jer mi je glupo miješati jako male količine dvokomponentnog temelja. 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Jesi vidio na F lik prodaje nova zadnja vrata od cetvorke u original ambalazi?

Poslano sa mog koristećiTapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja i kum smo rastavljali taj zglob prije 25 god na gtl. Koliko se sjećam bili su igličasti ležaji

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, frenchkey said:

Jesi vidio na F lik prodaje nova zadnja vrata od cetvorke u original ambalazi?

Poslano sa mog koristećiTapatalk
 

Vidio, vidio!

38 minutes ago, dado_sk said:

Ja i kum smo rastavljali taj zglob prije 25 god na gtl. Koliko se sjećam bili su igličasti ležaji

Vi ste rastavljali drugi zglob, dado. Unutarnji ima igličaste ležajeve i njega nije problem rastaviti 

Vanjski ima trokraki osigurač

IMG_20200201_211434.jpg.e7e5f83482840a592035d37f5c9ba586.jpg

 

koji se hvata na osovinu ovako

IMG_20200201_195714.thumb.jpg.9b2cd46f5aa4919193d964415beb4c87.jpg

IMG_20200630_182045.thumb.jpg.c1d6578ffd8e9227bb0e7ff993fbb61f.jpg

 

A zglob iznutra izgleda ovako

IMG_20200201_195658.thumb.jpg.6f7c67e866abce8960a3e8053af9d59e.jpg

 

Malo je veća gnjavaža vratiti ga na mjesto

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Da ne bude da te svi samo hvale, mene zanima kako si vratio osigurač? 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Natego ga je😂😂 mislim da je pričao o tome, kad je prije radio ili se varam kao njegov fan😂😂

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, laci said:

Da ne bude da te svi samo hvale, mene zanima kako si vratio osigurač? 

Ko što Crni kaže.... Natego sam ga..... :rotfl:

Ima kratko objašnjeno u temi od R4

Evo ovdje

 

Ukratko. 

Taj osigurač se uvuče u zglob i pozicionira tako da je u ravnini sa utorima na osovini. 

Nesmiješ zaboraviti malu oprugicu i odbojnik koji stoji u sredini zgloba (u rupi između kuglica) jer onda si uzalud radio sve. 

Zglob stegnem u moršu (stegu/škripac)  i lagano navuče utore osovine na kuglice u zglobu pazeći da trokraki osigurač stoji u ravnini sa utorima na osovini. 

I onda jako stisnem osovinu prema zglobu. Čak i udaram gumenom čekićem da se trokraki osigurač barem malo zakači za osovinu. 

E onda nagnem osovinu (zglob je i dalje fiksiran u morši) na jednu od strana gdje je utor osigurača i pokušavam osigurač zakačiti za utor.

Isto napravim i na druge dvije strane. 

Obično dvije uspijem zakačiti, a treću ne. 

Ali zato sam napravio alat

IMG_20200908_220715.jpg.624845386e8d26b79be5b9c216678f0e.thumb.jpg.ea2989f064b9b6eed31cb0be1c848156.jpg

kojim zakačim vrh osigurača i nategnem (slušaš li dobro Crni :ahaa:) ga da sjedne u svoj utor. 

I tako na sve tri strane. Dvije relativno lako odradiš ali treću je malo zeznuto jer je osigurač rastegnut i nategnut :bigl:

 

Umjesto alata koji sam napravio može poslužiti i nekakva srednje velika kacavida (šrafnciget/odvijač) ali obavezno mora imati oštriji vrh. 

 

Nadam se da je iz ovog mog romana jasno šta sam radio. 

Kad znaš šta treba napraviti onda se sve odradi za cca 5-10 minuta. 

Nije baš plugandplay ali nije neizvedivo. 

Samo treba živce spremiti jer kad krenu raditi (živci jelte) onda nije dobro, a lako se ozlijediš jer kacavida za tren odleti po ruci i eto belaja. 

 

U svakom slučaju cijenim postavljeno pitanje. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eto, zadovoljni i crni i ja :frajer: 

Izgleda da mi je promaklo ili nisam osjetio kad si natezao zadnji put

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Nije problem ako ti je promakao. 

Malo me pogađa što nisi osjetio. 🤔

Valjda ovaj put jesi. 

Ali nije meni teško ponoviti :bigl: još koji put! 

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Da se pohvalim, taj zglob stavim za minutu plafon, stvar je samo prakse🤭

Ima dvije tehnike, sa dva odvijača ili tzv. lomljenjem

Edited by cardak
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Znači da bi i ja mogao nakon jedno 20tak rastavljenih i sastavljenih zglobova odraditi posao za minutu. 

Da li ti nakon naginjanja ipak još moraš nečim gurnuti kopče u utore ili ne? 

Kad sam pitao majstore okolo da mi pokažu nitko to nije radio nikad. 

Tako da sam bio primoran samostalno doći do rješenja. 

Jedino sam u tvornički uputama našao opis postupka. A Slovenac mi je šturo opisao šta i kako. 

Link to comment
Share on other sites

 Sve tri stavim sa 2 odvijača. Prvu stavim lagano, i onda nakrenem poluosovinu da dođem do druge kopče koja ide malo teže od prve i na kraju ide treća koja ide najteže. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

petak, svaka čast! na vremenu, volji, hrabrosti, ludosti i pozitivnoj energiji! :respect: 

pratim dalje :) 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Večeras složio drugu poluosovinu. 

Trebalo je samo manžetu na vanjskom zglobu promijeniti. 

Ostalo je sve bilo dobro. Čak je i unutarnja manžeta u super stanju. 

IMG_20210323_220130.thumb.jpg.6111a73f530989efb25097b8e1b4c9e8.jpg

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Danas sam još malo rastavljao. 

Ovaj put motor. 

Skinuo alternator, alnaser., granu sa karburatorom, nosače motora kod kojih je guma odlijepljena od metala, remenicu. 

I odšarafio mjenjač od motora ali ga nisam još odvio. Bilo je kasno i nije mi se dalo više. 

Jedna strana

IMG_20210324_211432.thumb.jpg.29ab93a8e9e33f82e4fd85392bc26e6a.jpg

Ogoljena

IMG_20210324_211452.thumb.jpg.6eb02939f096e1c2c1a3b0d4b32bb5a2.jpg

Druga strana

IMG_20210324_182238.thumb.jpg.8e8a69d8ed3f4e6b86be7578ff461be9.jpg

Skinut alternator i crijevo do vode

IMG_20210324_183124.thumb.jpg.0e6d01d46fbdd58013bb6ef3b39be523.jpg

A sad jedna poslastica hrvatskih majstora. 

Gumeni nosač na motoru se spaja na metalni nosač koji je uhvaćen vidama za šasiju. Bar je tako u originalu. 

E pa ovdje to nije bio slučaj

Nosači su zavarena za šasiju, što i nebi bio problem sam po sebi. 

IMG_20210320_145837.thumb.jpg.00f7c79bf59787d8a81f2d33e76f982e.jpg

IMG_20210320_145846.thumb.jpg.79e33d0a6b901a607ae3ca06d4ecaae9.jpg

IMG_20210320_145843.thumb.jpg.153bfd30e2c32b6c7648357f754d2644.jpg

 

Na posljednjoj slici ću vam dočarati svu "raskoš" ovog majstorluka

IMG_20210324_212507.thumb.jpg.853cd3374c55c2a4385f86e984c2ca57.jpg

Zeleno zaokruženo je rupa u šasiji kroz koju prolazi donja voda nosača i hvata se za donju maticu (zavarena) na nosaču. Rupa je "pogođena" u 2 centimetra. 

Obratite pažnju na naranđasto označeni dio. Nosač bi morao biti u razini (ili čak koji milimetar ispod) ruba šasije. Ovdje je taman tih 2 centimetra iznad. 

Sad se vratite nazad na fotografije pa će Vam i detalji biti jasniji. 

Nije ni čudo šta je auto tresao, lupao i skroz čudno se ponašao dok sam ga vozio iz Broda u Vodice. 

Dobro je da je i došao na vlastiti pogon. 

A auto je skroz super izgledao na slikama, jel da?! 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kolega ako je majstor tako namjestio onda to tako mora biti.
Mislim, stvarno.... [emoji16]

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Cent tu tamo šta sad :frajer: 

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Baš zajebavam jel da.... Ma to je R4.... Dobro je to 

Link to comment
Share on other sites

Danas je odvojen mjenjač i skinuto kvačilo. 

IMG_20210325_215752.thumb.jpg.d2cf25df31d76f9d048e82163cae8a5c.jpg

 

Skinuta remenica na pumpi, nosač alternatora

IMG_20210325_215718.thumb.jpg.c11fad8b4b8ddb40a1551ff1b0ee196a.jpg

 

Lamela djeluje u dobrom stanju, ali korpa je malkice nastradala

IMG_20210325_215805.thumb.jpg.dadac962d40f1c3290f84a9df5d7cc47.jpg

Pera su iskrivljena i pobrušen im je rub gdje nasjeda potisni ležaj. 

Potisni ležaj se čini u ok stanju. 

Kvačilo je bilo dosta tvrdo za vrijeme vožnje, ali sve drugo je treslo tako da nemogu detektirali da li je nešto dolazilo od kvačila

Mjenjati ili ne, pitanje je sad? 

 

Složen je neki popis dijelova za motor. 

Uglavnom brtve i semerinzi. 

 

Mjenjač neću dirati jer je dobro radio. A semeringe, ležajeve na diferencijalu (gdje poluosovine ulaze) mogu promijeniti i kad je sve skupa na autu. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.