Jump to content

Zamijena osigurača u motornom dijelu


svirko

Recommended Posts

Ova tema je logičan nastavak problema s farovima koji sam imao prije 7 godina. Možete je pročitati ovdje 

Rastopljen dosjed na faru za poziciono svjetlo

Žaruljica desne pozicije je nedavno izgorjela i prilikom izmjene sam imao što vidjeti. Radi se o problemu koji imaju sva vozila s tim tipom fara, a @frenchkey ga je opisao u ovoj temi.

Svjetla ne rade na scenic 2

Da sam ovo barem mogao predpostaviti davne 2013., tada bih pored bakelitnog kućišta stavio i kvalitetnije vodiče.

zicice01.thumb.jpg.50533de2c8f078f5f00fa66a9f8399e3.jpg

 

Ali to sam napravio sada i još sam preko njih prevukao silikonski bužir. Izdržat će narednih 10-tak godina. 🙂 Naravno, izgorio je osigurač koji se nalazi desno od akomulatora i to na ploči koja je "preokrenuta".

 


Zato ovu temu stavljam u podforum "Uradi sam" i nadam se da će slijedeći opis nekome biti od pomoći. 

 

Osigurači se nalaze ispod poklopca označenog strelicom.

001-osigurac.thumb.jpg.4b1d1b340b8980993fd1f497d8a165d8.jpg

 

Vađenje akumulatora je jednostavno, prvo otpojiti - nakon toga +. Držač koji se nalazi u podnožju treba izvaditi van (crveni okvir).

002-osigurac.thumb.jpg.66f4bf61fe017b2ca26e0c2073606ab9.jpg

 

Mislim da je ovo "mozak" elektronike (strelica) i treba ga izvaditi van. Slijedi otpajanje konektora s lijeve strane (crveni okvir) i skidanje vijka (zeleni okvir). Skidanje vijka (torx 40) je jednostavno ako imate dobar alat. U suprotnom, trebat će malo gimnastike jer vijak dobro drži s obzirom da na sebi ima dosta one mase protiv odvrtanja. 

003-osigurac.thumb.jpg.143bb1cca20216cef289257cc78c47da.jpg

 

Kod oslobađanja konektora je potrebno potpuno okrenuti sivi dio za 90 stupnjeva u desno. U tom će se trenutku osjetiti lagani klik i to je znak da je konektor odvojio od bakrenih spojeva. Potrebno je laganim cimanjem konektor izvući van. Prvo gornji, srednji i na kraju donji. 

004-osigurac.thumb.jpg.370231d43bf73a371b96fda815547ac5.jpg

 

S gornje strane postoji još jedan vijak i ovaj dio možete lagano izvaditi van iz plastične kutije u kojoj se nalazio akumulator.

005-osigurac.thumb.jpg.3f62c58d2987a011f87c7809e8af4735.jpg

 

Sada treba osloboditi cijelu plastičnu kutiju u kojoj je smješten akumulator. Treba otpusititi dva toraxa (zeleni okvir) i jedan vijak kojim odvajamo držač kablova (crveni krug). Crvena strelica pokazuje mjesto gdje je spojen crveni kabl na plastično kučište. Nisam znao za taj spoj, a poslije se pokazao kao problem jer mi je onemogućavao potpuno vađenje plastične kutije. 

006-osigurac.thumb.jpg.2f4b21fb3ead89a6d8db3b7f257ff01b.jpg

 

Prelazim na osigurač. Skidam dva torxa i poklopac (prva slika) se lagano izvlači prema gore. Bijeli konektor treba osloboditi i izvlači se na lijevo, a sivi lagano potegnuti prema sebi da siđe s dosjeda. Treba odšarafiti vijak (zeleni okvir) ispod kojeg se nalaze kablovi i tek sada možemo laganim cimanjem izvuči ploču s osiguračima. Ona se nalazi u dodatnom plastičnom kučištu (nisam ga poslikao). 

007-osigurac.thumb.jpg.7fc75e5a5975bc8fecf161dcee0b3968.jpg


Kada je ploča vani treba je zarotirati na lijevo i konačno smo došli do onoga što nam treba. Prvi osigurač s desne strane (strelica) je od svjetla pozicije i bio je pregoren. Čudno mi je da je 10A, isto kao i onaj ispod volana koji se isto odnosi na svjetla. Valjda inženjeri znaju zašto je tako ali sigurno ne znaju zašto su pristup ovim osiguračima tako kompliciran. Vjerujem da i u servisu obožavaju ovaj posao, valjda mi je zato majstor na zadnjem servisu rekao da je zaboravio promijeniti poziciju na faru 🙂
Žutim okvirom sam označio plastičnu kutiju koju nisam uspio potpuno izvaditi pa sam je samo zarotirao prema sebi.

008-osigurac.thumb.jpg.254b4226801c2afa867275c45b0fe998.jpg


Slijedi vraćanje svega na staro mjesto. S obzirom da sam torx vijke oštetio "kvalitetnim" alatom, kupio sam nove s mnogo boljom glavom i od inoxa.

009-osigurac.thumb.jpg.88b65c78f5a2574f1090b0a9dc3a3853.jpg


Za cijeli posao mi je trebalo 1,5 do 2 sata, a da moram ponovo raditi isto, mislim da bi mi bilo dovoljno 30 minuta. Treba paziti na hrpetinu kablova i spojeva koji prolaze kroz utore, lagano ih odpajati i poslije vratiti na isto mjesto. Prostor je skučen, sve je nabijeno i ako nemate iskustva, bolje da ovaj posao prepustite majstoru.

Za kraj, čestitke konstruktorima na inovativnom rješenju. 😡  Mogli su ovo smjestiti još malo dublje, recimo ispod velikih osigurača koji se nalaze ispod skinute ploče.

010-osigurac.thumb.jpg.7e61c011418d8ce588ec69b105baaebc.jpg

 

 

Pozdrav.

 

 

 

Edited by svirko
estetika
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Dobro si ovo objasnio i napravio, malo se vise kome da raditi takve stvari, pa na autofurumima, ne samo nasem, prevladavaju teme guzice i sise, lude slike i videa, bicikle, motori, ljetovanja i sijaset gluposti van auto domene.
Nizda jos da si otkopcao sve te kablove sa ploče s osuguracima, provjerio oksidaciju i pospricao kontakt sprayem kad je vec bilo dostupno.
Inace ti osiguraci odispod rijetko odu, ali da je debilno mjesto gdje su ih stavili to svakako

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Imaš pravo, nemaju ljudi strpljenja pisati.

Slikao sam faze rada zbog sebe jer volim imati arhvu, onda nije probelm napisati par riječi objašnjenja.

Provjerio sam pojedinačno sve osigurače, ali imaš pravo, mogao sam skinuti ploču i našpricati je ... Žurio sam, radio po mraku, sutradan otišao na tehnički ...

Sad barem znam kako ide za drugi put, zlu ne trebalo. 😄

Link to comment
Share on other sites

Nadam se da drugi put nečeš raditi isti posao.

 

Zbog ovakvih stvari mi je drag forum, samo je jako malo članova koji si daju truda poslikati i opisati korake i isto to objaviti na forumu.

NIjedan taj posao nije težak,ni zahtjevan, ali je opet puno lakše kad si negdje vidio postupak i objašnjenje

 

Hvala ti za objašnjenja jer nekome će sigurno dobro doći.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

u početku digitalne fotografije forumi su bili puni ovakvih tema. Sad ih jedino možeš naći po ruskim, rumunjskim, turskim i sličnim forumima i po forumima odtimera jer se tamo popravci podrazumijevaju Što je društvo bogatije to je više sklono bacanju, a ne popravljanju

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nažalost vremena su takva da je kupiti novo jeftinije nego popravljati. Tj rade su sebe prodati još 1h nego popravljati 2h...

Nisam siguran da li top Gear ili nešto treće su se vozili po Kubi i netko je imao problema sa autom, problem su bile svijecice i na kraju su doslovce rastavili svijecicu i reparirali svijecicu.... Sve je moguće samo je pitanje koliko je isplativo...

Btw ovaj Post zaslužuje svoju temu :).

Link to comment
Share on other sites

Imam dobrog i pouzdanog servisera pa rijetko šarafim po autu iako bih mogao/znao mnoge stvari napraviti sam. Ipak, ponekad mi je bez veze ići do majstora, pogotovo za zamjenu žaruljice. A tako je i počela ova saga iz teme.

S druge strane, zadovoljstvo koje osjetiš nakon završenog posla je ono što me ponekad tjera da "dignem haubu". Slična razina zadovoljstva je bila okidač da iskustvo podijelim s drugim ljudima, pa zato i otvorih ovu temu.

 

U prvi mah to nisam htio pisati ali sad vidim da bi mogao ispričati cijelu priču kako je počelo. Prednja pozicija mi nije radila duže vrijeme ali nisam previše mario. Ali od prije par dana je nestala i zadnja desna pozicija i stop svjetlo. Rekoh, idem zamijeniti stražnje žaruljice, to je tren posla. Skinem staklo, iz njega izvadim kučište dosjeda žarulja i shvatim da one nisu pregorjele već da uopće nema struje. Ostavim to razmontirano i odah na kavicu da malo razmislim što dalje. 

backlight01.thumb.jpg.b2ed74c6d6dea4d13461f3bc5d42319d.jpg

 

 Bilo je logično, osigurač je u pitanju ali na žalost nije onaj u kabini nego negdje drugdje. Malo googlanja, a naravno na ovom forumu pronađem i temu @ frenchkey.

Onda slijedi priča iz teme s izmjenom vodiča na prednjim pozicijama i zamjena osiguračau prostoru motora. Vratim akumulator i prednja pozicija radi ali stražnje žaruljice ne. Imam samo žmigavac i rikverc svjetlo. Pozicije i stop nema. Uspoređujem lijevu stranu, tamo sve radi? Žaruljice ispravne ali i dalje nema struje na kučištu. Tražim spoj na  masu, skidam bočni tapecirung, pratim kabl do stražnjih vrata ... i u premetanju gepeka mi zasmeta vanjsko staklo od stražnjeg svijetla. Uzmem ga u ruku, malo pažljviije pogledam i imam što vidjeti, tu postoje još tri konektora. Ne vidim što se nalazi ispod njih ... i onda shvatih. A cijelo mi je vrijeme bilo čudno kako samo tri žaruljice mogu svijetliti za 4 potrošača, pozicija, stop, rikverc i maglenka. Znam da postoje žarulje s dvije žarne (pozicija i stop) ali ovdje su svi dosjedi samo s jednim +.

 

backlight02.thumb.jpg.af262d96e8c64a2827f75e614eaa45a4.jpg

 

I eto, što je nekome normalno ko dan, meni je oduzelo dodatnih pola sata posla. Valjda je ostavilo traga šarafljenje iz mladosti po starom Fići, Reno4 pa sam potpuno zaboravio da postoje i neke  nove tehnologije i riješenja. Kako god, na kraju svega sam zadovoljan jer utrošeno vrijeme ima 10x veću korist od 2 sata brbljanja bedastoća u nekom kafiću.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, ledice su do kojih ne možeš doći, sastavni su dio plastike.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je klasicna zarulja 5W21 za poziciju stop pa nema dvojbi.
Inace kakvi su ti vodici za H7?
Kao što si vidio kod mene ih vrucina ubila. Ove pojacane zarulje tipa Osram laser, night breaker i sl dosta vise zagrijavaju pa zna i sjenilo otici, pogotovu solje reflektora u phase 2, jer je manja povrsina i ne hladi se dobro.
Sve se mislim testirati led H7, ako ne budu ljudi blicali i ostavit ih trajno

Link to comment
Share on other sites

Stražnji led je kod mene vjerojatno zbog opreme. Ne sjećam se kako se zvala ali znam da je auto imao sve što se tada 2007. moglo ugraditi. Osim tempomata.

Naprijed imam xenon i vodiči su OK, izgorio je samo ovaj dio prema poziciji. Ali sad vrtim po glavi, uopće nisam otvarao dugo svjetlo tako da ne znam kakvo je stanje tamo.

 

Link to comment
Share on other sites

Svi phase 2 imaju pozadi led.
Ako ti je xenon, nemas brige za vodice, xenon je 35W,zice se ne griju. Dugo ni meni nije pravilo problem, ono ne svijetli puno bez prekida.
Mozda u pozicije neku ledicu toplije boje da se ne plave, one puno manje vuku struje

Link to comment
Share on other sites

Kod rekonstrukcije pozicije sam i stavio 3W žaruljicu i svjetlila je 7 godina. Mislim da problem s raspadnutim vodičima na svjetlima pozicije prije svega zbog konstrukcije fara gdje cijela toplina završava u gornjem dijelu. I naravno, zbog loše kvalitete izolacije.

Dobro je dodatno izolirati kabl i ja sam iskoristio silikonski bužir koji sam prevukao na dio kabla koji sam zamijenio. Može se iskoristiti i termo bužir kao što je to napravio @frenchkey ali on će se uslijed temperature formirati u oblik kakav ima žica i to može biti problem prilikom izmjene žaruljice.

Ovo je recimo azbestni bužir koji isto tako može poslužiti, obično se dobiva kao dodatak uz neke noćne lampe 220V za dodatnu zaštitu od izgaranja.

buzir01.thumb.jpg.cbaa13ebba29f4f47d7ff9ca538640fc.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.