Jump to content

Zamjenske felge / zimski kotači


btin

Recommended Posts

Bok australci,

da krstim forum s, nadam se, korisnim informacijama za vas koji tražite kompletne zamjenske kotače za (najčešće) zimu.

Moji problemi s pronalaženjem su vjerojatno najkompliciraniji mogući zbog 4Controla, pa nema puno izbora za zamjenske kotače, ali generalno ovo u nastavku vrijedi i za ostale verzije (provjerite svoj CoC dokument). Za 4Control homologirani su samo:

  • Guma: 235/54R20 100V, Felga: 8J5x114.3 ET20-40 (serijski Renault kotač "Daytona" ima ET40)
  • Guma: 205/55R19 97V, Felga: 7J5x114.3 ET19-32 (serijski Renault kotač "Komah" ima ET19)

Prvo i najvažnije - nekoliko stvari koje se spominju na ovom forumu u općenitom topicu o kotačima i gumama:

  • ako vozite nehomologirane kotače niste tehnički ispravni na cesti - ako se s takvim kotačima nađete na tehničkom, ne možete računati na prolaz (100€ kontroloru ili slične fore ne bi komentirao)
  • u slučaju nesreće koju jeste ili niste izazvali, ta tehnička neispravnost može (kod nekih se podrazumijeva i da hoće) rezultirati da osiguravajuća kuća neće htjeti pokriti kasko (a možda čak i tražiti refundaciju AO štete) - vjerujem da je skoro u svim Uvjetima osiguranja navedena "tehnička ispravnost" kao nešto bez čega pokriće ne vrijedi
  • u slučaju problema (ako ničeg drugog onda s ovjesom, pogonom), koncesionar ili Renault vam može nabiti na nos da vozite nehomologirane kotače pa to lako može utjecati na priznavanje garancije i cijene popravka
  • postoje dvije vrste certifikata za kotače (felge) koje naše stanice za tehnički pregled priznaju pod "tehničku ispravnost":
    • TUV/ABE - njemački certifikat koji se mora voziti u autu s ostalim papirima i u stanicama je priznaju ako im nije loš dan, ali to ne znači da će i osiguravajuće kuće imati isto shvaćanje
    • ECE - EU certifikat za koji ne postoji zakonska podloga za nepriznavanje, ako na njih stavite i homologiranu dimenziju gume (koliko sam vidio na svom primjeru, taj certifikat i vrijedi jedino ako je felga uparena s takvim gumama pa zapravo imate potpuno podudaranje ECE i homologiranih parametara cijelog kotača)
      • BTW, u certifikatu su navedene i neke zanimljive stavke - tipa da na kotač smiju jedino samoljepljivi utezi - treba paziti kod balansiranja da vulkanizeri ne krenu nabijati olovne utege po rubovima, ili kakvi lanci smiju ili ne smiju na njih

Disclaimer - ne znam da li vrijedi još, ali nekad su se za 300-njak kn mogle u prometnu upisati dodatne dimenzije guma (na tehničkom naprave neku vrstu pojedinačne homologacije ili kako to već zovu). Ako se još može, to rješava problem tehničke ispravnosti u STP, ali (potencijalno) ne i za osiguravajuće kuće niti za priznavanje garancije kod kvara.

I nakon svega toga, i dana provedenih po netu na raznim online shopovima, našao sam jedan jedini model 20" kotača (19" nisam našao) identičnih parametara i sa ECE certifikatom. Dodatni kriterij koji sam imao je da su felge pogodne za zimu, tj. dodatno zaštićene (no pokazalo se da to nema puno veze jer i sa i bez tog uvjeta, nikakve druge opcije nisam našao). I jedini kotač koji sam našao je, čini mi se, zimska (gloss black) verzija standardnog kotača koji je dolazio s Qashqai-em prethodne generacije. Proizvođač je OZ, brand je MSW, model 0043.
Zašto ne uzeti dodatni set od Renaulta? Pa prvo - preskup je za uništavanje po zimi (i Komah i Daytona reklamiraju kao "diamond cut" i nisu zaštićeni za zimu), a drugo nije ih ni lako nabaviti.

Pa eto, ako sam nekome pomogao drago mi je, a ako pronađete još alternativa (i za druge verzije Australa), slobodno napišite.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ne mogu ne iomentirati da problematici pristupate tako da se saginjete i dopustate da....

Pisete kako STP odobrava ali osiguravajuca kuca ne. Izvinite ali tko je zakonodavno tijelo u HR ?! Osiguravajuca kuca ili STP?!

Trebate tuziti osiguranje ako vam je nesto upisano u prometnu a oni za to ne pokrivaju stetu !! 

Isto tako i za garanciju 4 controlla.. 

Bez uvrede ali ovo nije nikome pomoc sem osiguranjima da nastave da vas teroriziraju...

Ujedno da malo ispravim netocnosti navoda za legalnost dimenzija.. 

Tuv certifikat u ladici vrijedi samo 2 tjedna u Njemackoj kolki je rok da se ista felga upise u prometnu. 2 tjedna se gleda od datuma kontiranja na auto (ili guma na felge) za sta morate imati racun

Tuv certifikat oznacava da je ta felga tipski odobrena za taj auto (tocan pod model) .

U HR zvanicno nije legalno ni jedan dan nego se odma mora na atest i uvazava se TUV zabiljezba te se ta felga ispitana za doticni auto odobrava s doticnom dimenzije gume na auto i kao takva upisuje u prometnu ...

Ovo sta rade osiguravajuca da izigravaju boga iznad TUVa i STPa mi je i dalje nevjerojatno da ljudi idu tome se prilagot a ne osporiti, pogotovo ako nema mogucnosti dodati dodatnu opremu za osiguranje. Tipa imam extra skupe felge koje kostaju 20ooo€ i zelim da i one budu pokrivene kasko policom i ako to prelazi vrijednost totalne stete auta... 

Doslovce sam mind blown da iko dozvoljava osiguranju da odlucuje jel ono auto tehnicki ispravan ili ne..  

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, MilosB said:

tko je zakonodavno tijelo u HR

Hrvatski sabor, naravno. 

thanks-brain.gif

 

  • Thanks 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

@MilosB ja nemam pojma gdje si ti bio sada, ali sudovi i ostalo su jako brzi u Hrvatskoj. Sve to super, ali nedaj bože da ti treba 10k eura za popravak auta. Jelda prosječan Hrvat ima toliko u čarapi pokraj prozora. Ono popravila auto platiš i čekaš 2-3 dana i 5-7 godina sa dobiješ novce nazad. A ako ne popravis auto i auto stoji vani i trune taj dio ti vrlo vjerojatno neće osiguranje morati isplatiti, ili vjerovatno će ti trebati koja još parnica...

Stani malo na zemlju i pogledaj koliko može popravak auta koštati i koji je cilj osiguranja.

Ja se slažem sa tobom u potpunosti, ali i sam bih dalje tražio felge da najlakše moguće prođem ako dođe do nesreće.

 

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam da će biti rasprava oko ovog al stvarno je beznadno istjerivati pravdu jer jednostavno to kod nas u HR ne funkcionira. Baš kako kolege kažu - možda ćeš parnicu i dobiti nakon 10 godina, ako uopće doživiš, ali malo ti to vrijedi ako se do onda voziš biciklom (iako protiv bicikla nema ništa protiv - problem je propala investicija u auto).

Za sad onda rađe stavim zimske/zaštićene Qashqai felge, to bi trebala biti ova msw_type43_gdg_full.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Domba slazem se s tobom za pravosudje, te prosjecna primanja. 

No bez da ulazim u finansijsko stanje pojedinog clana, po meni se ne uzima auto koji ne mozes priustiti skrsiti, ili ako se ne moze priustiti onda si svestan toga i onda ti poslije nije kriv XY jer nije priznao stetu... Ne kazem da treba biti nesrece ali mora biti u glavi ta mogucnost. Cak i s kaskom jel. 

u paraleli s time je to da vecina ne cita ugovor, a jos manje njih ga razumije jer je pisano kako je pisano... Kao i za vladu, tako i za osiguranja.. Biramo ih MI, i mi ih placamo... Do god svi budemo pognute glave budu nas sisali kao ovce... 

ovo sta je @riceburner pisao za osiguranje i muke da bi se udovoljilo osiguranju od @btin nisam nigde cuo ni video sem u HR... Ne znam sve drzave ali znam jako mnogo sta i kako ide po papiru (ne mimo) .... 

IMG-20231026-WA0002.jpg

@direstraits moja isprika na pomjesanim akronimima! 

i svi ostali, pod STP sam mislio na CVH ! 

Neke od ovlasti CVH.... 

 

Screenshot_20231029-142835.png

Screenshot_20231029-143000.png

Screenshot_20231029-143112.png

Screenshot_20231029-143124.png

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, MilosB said:

po meni se ne uzima auto koji ne mozes priustiti skrsiti


Imao sam prije 2god relativno blag sudar sa Cliom. Branik, far, blatobran, popravak haube plus sitnice = cca 1500€. Lova koju sam imao i mogao čekati da policija/osiguranje/sud sve riješe. Da se sa novim skucam tako i pod pretpostavkom da nisam kriv, trebalo bi mi vjerojatno 10x toliko novaca za popravak samo da auto ne stoji i trune i da se imam(o) čime voziti. NIje to baš crno-bijelo, pogotovo ako želiš imati sigurniji i pouzdaniji (noviji) auto.  

Link to comment
Share on other sites

Imam 2 tipfelera u prvom postu, sam poprilično bitnim informacijama a ne mogu ih više ispraviti. Pa ispravak ovdje, a našao sam i još jednu za zimu pogodnu, ECE-certificiranu 20" felgu (na žalost od 19" ništa).

Dakle ispravak: homologirane i serijski/opcionalni ugrađeni kotači za Australa (4Control verzija):

  • Guma: 235/45R20 100V, Felga: 8J5x114.3 ET20-40 (serijski Renault kotač "Daytona" ima ET40)
  • Guma: 205/55R19 97V, Felga: 7J5x114.3 ET19-32 (serijski Renault kotač "Komah" ima ET32)

A još jedna ECE-homologirana felga je Brock B43 SG u 20" verziji s ET40, i crnoj sjajnoj boji (SG=schwarz glanz) koja je namijenjena za zimu, izgleda ovako: B43-SG-13ec8e0250aaa6c.png

Cijela ta komplikacija sa zimskim kompletom na kraju izađe dosta skup sport (od 2k€ na više), ali opet manje nego moguća šteta.

Edited by btin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.