Jump to content

benzinac il dizlash?


Guest Lonac

kaj vozite> benzinca il dizlasha?  

372 members have voted

  1. 1. kaj vozite> benzinca il dizlasha?

    • benzinac
      176
    • dizelash
      139


Recommended Posts

Svakome šta mu paše i šta mu se sviđa. Ja sam osobno uvijek za benzin ali nemam nista protiv modernih dizela sa 6 i više cilindara. 4-cilindarski dizel mi je brundav i grub (svaki) i nijedan me ne odusevljava performansama odnosno radije bih tu konjicu imao s benzincem...voljan sam potrositi malo vise na gorivo ako zauzvrat imam veći powerband (tb 2500-6000, td 2000-3500), mirniji rad, izostanak bilokakvog dima pri stiskanju itd.

Link to comment
Share on other sites

leman je pitanje izdrzljivosti, tako je, benzinac ni ne moze izdrzat ono sto dizlo moze.. al pobedjuje najbrzi ne najsporiji, al je jbg preduvjet da se utrka izdrzi... 

dizel iz istog volumena MOZE dati vecu snagu ako ga se tako napravi. to sto F1 motor daje XY konja ne znaci nista kad ta masina krepa nakon 2h max rada ako i tolko izdrzi......  

sto se tice grubog rada polako sve odlazi u povijest jer se sve finijim ubrizgavanjem dobiva veoma miran rad motora..  a i za dimljenje sto je veci tlak ubrizgavanja to ce biti manje dima.. 

Link to comment
Share on other sites

Dizel gorivo je jednostavno prljava tehnologija na vrhuncu. Uskoro ce izumrijeti a prava vozila biti ce elektricni i benzinski hibridi. Dizel ce se zadrzati za lokomotive i slicno.

Link to comment
Share on other sites

i opet ne pratis "trend"

diesel moze raditi znatno cisce i EFIKASNIJE od benzina. pogotovo za hibridna vozila, BMW i reno (a mozda i drugi) razvijaju (vidi cuda) upravo diesel motore kao agregate (koji rade u idealnom rezimu di su najefikasniji na veoma uskom podrucju okretaja i snage) 

diesel uopce nije prljav.. i moze izdarati mnogo mnogo cisce nego sto je u golf2 ili vecini dizla na cesti kojima su dizne zasrrane i rade daleko van optimalnih rezima.. vozi ih se nepravilno u 99% slucajeva jer ljudi neznaju voziti, ni dizela ni benzinca. 

jedino sto mogu priznati benzincima trenutnim je manje vibracije na leru i tisi rad na leru.. pod opterecenjem je dizel 4x tisi minimum... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Što se tiče F1, tzv. pogonska jedinica je hibrid sa oko 750 konja iz 1.6 V6 motora i 160 konja iz Energy Recovery Systema. Sama PU može trajati 5 do 6 trkaćih vikenda, što je više od 4000 km. Za dvije godine će se to smanjiti na samo dva motora u cijeloj godini! Naravno, ne vrte se više do 18 000 okretaja već na samo 12 000 do 13 000 (maksimum) jer imaju turbo, iako je pravilnikom dozvoljeno 15 000, ali još nije razvijena tehnologija koja bi to dozvolila s protokom goriva od maksimalnih 100 kg po satu (iznad 10 500 o/min).

Da se vratim na temu, netko je gore spominjao da nema dizela bez turbine više. To je istina, zadnjeg kojeg se ja sjećam je bio Golf SDI u petici (nisam siguran je li se ugrađivao u šesticu), i imao je samo 75 ks iz dvije litre obujma. Međutim, mislim da ne vrijedi ona da je prije dizel bilo za one koje hoće manje trošiti, a benzinac za drugo. Današnji dizeli su stvarno puno napredovali, a vidi se to i po brojkama. Evo nešto na što sam naišao:

Clio 2 phase 1 1.2 58 KS, 160 km/h, 15s, 7.9 litara u gradu
Clio 2 phase 1 1.9 D 64 KS, 161 km/h, 15.4 s, 7.9 litara u gradu

Clio 2 phase 1 1.4 75 KS, 170 km/h, 12.1 s, 8.8 litara u gradu
Clio 2 phase 1 1.9 dTi 80 KS, 174 km/h, 12.8 s, 6.7 litara u gradu

Clio 4 1.2 75 KS, 167 km/h, 14.5 s, 7.2 litre u gradu
Clio 4 1.5 dCi 75 KS, 168 km/h, 14.3 s, 3.5 litre u gradu

Ovo su samo tehnički podaci i znam da je to u nekim slučajevim daleko od istine, ali hoću reći da prije (dok nisu svi bili s turbinom) nisu dizeli bili baš tako učinkoviti i mali potrošači. S turbinom je to druga priča, a pogotovo razvijem tehnologije. I u benzince sada stavljaju turbine pa ćemo vidjeti što se s njima sve može. 0.9 TCe u Cliju troši 5.7 litara u gradu, što je opet po tvorničkom podatku puno više od 15 konja slabijeg dizela s cilindrom više.

Inače preferiram benzince i osim Storije se vozi još jedan, ali dizel jer je tako moralo biti, godišnje oko 25 000 km i to 70% na autocesti. Za te novce sam dobio trojku dCi s 86 konja koji stvarno troši malo, ali ima dosta kilometara i uvijek neke sitnice (bile su dosad tokarenje doboša, nove zadnje pakne i sajle, novi set kvačila, novi zadnji amortizeri, anlaser bi trebalo servisirati, ali mi je rečeno da se vozi dokle god pali, trenutno je na popravku klime jer valjda negdje curi plin), uvijek nešta, što nije čudno jer sad ima 210 000 km. Pa se ipak pitam je li bolji izbor bio TCe s duplo manje kilometara iako bi trošio više.

S druge strane, Storija 1.2 16v je odlična, nemam zamjerke i to se odnosi na bilo koji aspekt (130 000 km). Jest da je manja, pregazilo ju vrijeme, slabija, ali puno mi je ugodnija vožnja u njoj jer volim te benzince, tih, ne čuješ ga u gradu, nema nikakvih vibracija, uglađeno. A to ne mogu reći za dCi u gradskoj vožnji koliko god mi je on super (pogotovo naspram nekih drugih u toj klasi) i bez obzira što je motor najbolja stvar u tom autu. Ali kad zatrese pri paljenju i gašenju... :)

Edited by VedranSB
Link to comment
Share on other sites

meni su tu dileme prvenstveno zbog ekologije. dok benzinci imaju ispuh koji je ekološki manje prihvatljiv jer izgara više goriva pa samim time ima više plinova, plinovi iz dizel agregata su opasni po zdravlje. životinja i ljudi. dok ispuh modernog benzinca možeš udisati bez posljedica, onaj od dizela ne. dizel je ekološki prihvatljiv jer ne zagađuje atmosferu ali je jako opasan za biljke i životinje zbog udjela hidrokarbonata i nitro oksida.

ja kad vidim nekog dizela ispred sebe a ako imam otvorene prozore, ako je brži, pustim ga da ode, ako je sporiji zaobilazim ga. ispuh i najmodernijeg dizela me jednostavno guši.

pogotovo kod nas gdje dizel gorivo nije najviše kvalitete a dizel motori se ne održavaju kako treba, nego se ekološki sklopovi isključuju ili režu kad se potroše ili zapune.

neki dan sam bio 200km od zg u nekom selu i noviji vw passat 2.0 TDI (sva slova crvena jel) dimi ko lokomotiva. jednostavno suklja crni dim iz auspuha. očito je tamo rezanje katalizatora, izbacivanje dpf filtera i ostalo po defaultu.

Link to comment
Share on other sites

I da sve to napravis opet nesmije dimit crno. Nego je tu mapa samo takva. Inace crni dim je najmanje stetan za sve. Pada odma na zemlju, nema kiselih kisa itd.

Dusicne kiseline nastaju kad se EGR iskopca jer postaje pretoplo u cilindru pri siromsnoj smjesi.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Osim grandtoura koji mi je prvi i jedini dizel do sad, imao sam i nedavno kupio opet benzinca, imao sam prije dva benzinca sa + 300000 km-a pa priče da benzinci nisu izdržljivi ne razumijem .

Link to comment
Share on other sites


Clio 4 1.2 75 KS, 167 km/h, 14.5 s, 7.2 litre u gradu
Clio 4 1.5 dCi 75 KS, 168 km/h, 14.3 s, 3.5 litre u gradu
 

nije taj dci toliko stedljiv, bar kad ga se vozi... captur, 90ks, 3,9l sluzbeno, u praksi je 6,4-6,9l grad i nesto vanka...

Link to comment
Share on other sites

ma kakve 3.5 litre po gradu. to samo naivčina može povjerovati.

tolko malo ne troši ni smart dizel.

Link to comment
Share on other sites

nije taj dci toliko stedljiv, bar kad ga se vozi... captur, 90ks, 3,9l sluzbeno, u praksi je 6,4-6,9l grad i nesto vanka...

tako je wifi,potrosnju koju prikazuje proizvodac je u idealnim uvjetima koju se u svakodnevnoj voznji nemoze postic

Link to comment
Share on other sites

za benzinca je 7.5 l realna potrošnja, iznad 8 litara normalne vožnje nema kaj ić..

dok je za dizela prikazana potrošnja veći blam.

Link to comment
Share on other sites

Jasno mi je to u potpunosti, i rekao sam gore u svom postu da su to samo tehnički podaci i da su daleko od istine.

7.8 litara u gradu je tvornički podatak za Storiju 1.2 16v, a meni je uglavnom između 6.5 i 7.

5.2 litre u gradu je tvornički podatak za Clio dCi 86, meni ispadne oko 5.5.

 

Link to comment
Share on other sites

za benzinca je 7.5 l realna potrošnja, iznad 8 litara normalne vožnje nema kaj ić..

dok je za dizela prikazana potrošnja veći blam.

u svim identicnim uvjetima ce diesel trositi 20-30% manje od benzinca end of story, (isti volumen motora i identicni rezimi voznje) s time da dizla sto vise teras to mu ide na nize potrosnja dok u leru trosi najvise (govorim procentualno o efikasnosti), kod benzinca obrnuto recimo neopterecen trosi manje dok kad ga se stisne pocuga kao kakav  zagorec

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

tako je wifi,potrosnju koju prikazuje proizvodac je u idealnim uvjetima koju se u svakodnevnoj voznji nemoze postic

potpuno mi je jasno to, ali kad gledas po napisanom, ispada da je potrosnja benzinca minimalno padala, a dizelasa se vise nego prepolovila... u praksi, to nije ni blizu... tako da o kakvom to napretku dizelasa govorimo kad ako govorimo cisto o potrosnji, nekih drasticnih razlika realno i nema... 

dapace, cak i kad su turbobenzinci u pitanju, ako ces ih gazit, trosit ce... slicno ka i atmosferac takve snage... najveca razlika je u momentu, pa vecinu vrimena nemas potribe gazit ga, i onda na taj nacin se stedi... pritom ispada da realno koljes motor niskim djirima, ali jbga, sve u ime ustede... 

a ako cemo gledat cisto razliku u kunama, onda plinu jednostavno nema premca... vozis se ka covik, boli te brige za potrosnju i svejedno trosis u kunama manje nego socijalni dizelas ili mikrobenzinac s turbinom. 

Link to comment
Share on other sites

disel da trosi ko benzinac nebi ga nikad nitko kupio.... end off story:tulum:

Link to comment
Share on other sites

u svim identicnim uvjetima ce diesel trositi 20-30% manje od benzinca end of story, (isti volumen motora i identicni rezimi voznje) s time da dizla sto vise teras to mu ide na nize potrosnja dok u leru trosi najvise (govorim procentualno o efikasnosti), kod benzinca obrnuto recimo neopterecen trosi manje dok kad ga se stisne pocuga kao kakav  zagorec

da, 20-30% okej, ali gore prikzana shema pokazuje 50% manju potrošnju što nije realno (3.5 litre nasuprot 7.5)

Link to comment
Share on other sites

disel da trosi ko benzinac nebi ga nikad nitko kupio.... end off story:tulum:

nije bas tak

imao sam espacea IV sa opjevanim 2.2dci grad nije bilo boga ispod 12-12.5 l

( bio je pet godina kod mene tak da prosjek nije upitan)

Doduse treba biti iskren i priznat da je to auto od 1.85t i aerodinamike autobusa

ali isto tako da je unutra bio 2.0T novcanik bi mi se osjecao puno bolje (plin) a i perfomsnse bi mu bile bolje

Link to comment
Share on other sites

plin je najštedljiviji i najekološkiji način prijevoza..

Link to comment
Share on other sites

Dizel gorivo je jednostavno prljava tehnologija na vrhuncu. Uskoro ce izumrijeti a prava vozila biti ce elektricni i benzinski hibridi. Dizel ce se zadrzati za lokomotive i slicno.

Hibridi i vozila na baterije koja se pune strujom proizvednom iz karbuna, nafte i plina. Nista vise nego trendi eko mazanje ociju i preseravanje.

Link to comment
Share on other sites

Ja cu iduci auto uzet benzinca vjerojatno. Sad mi.Meg 3 1.5 dci 110 Energy Start&Stop k..ac palac po gradu trosi 7-8 litara. Ja tu ne vidim neki napredak. Na autocesti me jos samo zanima koliko ce trosit npr Talisman TCe, ako nije zanatno veca potrosnja od dCi onda nemam kaj uzimat dizela. 

A hibridne i elektro gluposti uopce necu komentirati, ja to ne zelim voziti.

Link to comment
Share on other sites

Hibridi i vozila na baterije koja se pune strujom proizvednom iz karbuna, nafte i plina. Nista vise nego trendi eko mazanje ociju i preseravanje.

kod nas možda da, ali ima država koje već 50% struje dobivaju iz obnovljivih izvora..

Link to comment
Share on other sites

obnovljivi izvori su uglavnom jednako stetni kao i neobnovljivi...

hidroelektrane znatno remete tok vode, plavi se podrucje koje prirodno nije bilo te se isusuje nizvodno, radi toga se znatno mijenja flora i fauna u i oko rijeke/ vestackog jezera, promjena u razini vode se vidi i po 500km uzvodno.

vjetroelektrane proizvode veliku buku, te izuzetno jako elektromagnetno polje, biljke i zivotinje polako nestaju s polja oko vjetrenjaca.

termoelektrane na suncevu nergiju izuzetno zagrevau okolinu u kojoj se nalaze, ni blizu se nemoze reci da su bez ekoloskog zagadjenja, jer tolka kolicina topline itekako utjece na okolis (nesto sto vrijedi i za npr terminale za ukrcaj i iskrcaj plina, gde treba ogromna kolicina topline za isparavanje plina za zemljane cjevovode, te tako izuzetno hladi okolis)

solarne elektrane su izuzetno skupe (i trosi se enormna kolicina elektricn energije za njihovu proizvodnju) i jako onečišćuju prilikom reciklaze, 

.... tolko o obnovljivim izvorima... to je mazanje ociju javnosti, da nema utjecaja na okolis da ovo da ono....

inace najciscije bi bile nuklearke na torij, koji je mnogo cisci, a zauzima 1/1000 dio volumena od uranija koji se danas koristi u nuklearkama. nadalje nuklearke i nuklearni otpad se moze u potpunosti izolovat s 2m staticne vode (koja ne struji) tj zracenje nakon 2m vode = 0 ...takodjer ameri su razvili sistem za ponovnu uporabu starog otpadnog uranija, za daljnje napajanje nuklearki, i procjenjuju uz godisnji rast potrosnje struje od 10% da ce bez koristenja novog materijala (koristeci samo otpad) imati ga dovoljno za sledecih 50 godina.... uranij nakon toga nece biti ni blizu radioaktivan kao danasnji otpad te ce i skladistenje biti mnogo lakse i bezopasnije, a i mnogo ce veca masa biti potrebna da se dodje do "kriticne" mase na kojoj on postaje nuklearna bomba........

Link to comment
Share on other sites

i opet dolazimo do toga da jednom kad nafte nestane ostat će električna struja iz nulerarki i vozit će se elektromobili.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.