Jump to content

Ugradnja modula za impulsno podizanje stakla


logan

Recommended Posts

Vražji francuski, ništa ne razumim....

Možeš li podesit to d ti se brisači spuste u brzinu niže kada zaustaviš auto, to neki imaju serijski

Link to comment
Share on other sites

Imam tako podešeno, znači da mogu i isključiti... nisam probao... mislim da je to "variation cadencement par vitesse"

Možeš i fino podešavati raznorazne parametre elektronike, pogledaj ovaj screenshot:

post-6975-015771300 1282496855_thumb.jpg

Edited by Matekhr
Link to comment
Share on other sites

E to prebacivanje brzina brisača u mene samo(tvornički) radi... kad sam na semaforu sporo mi rade a kad krenem počme brže i najbrže brisat ovisno o brzini... A šta se tiče imulsnog podizanja prozora meni to radi samo na vozačevim vratima i glupo je šta su štedili i za suvozačeva... grrrr...

Link to comment
Share on other sites

Ja nemam ni na vozačkoj strani.

Hm, da mi je vidjeti kako bi to izgledalo da priključim na svoj auto, možda bi mogao sktivirati kakvu skrivenu opciju, recimo kašnjenje gašenja svjetla u kabini i sl.

"Temporisation des plafonniers" bi trebalo biti to.

Može li se to napraviti samo u servisu ili...

Link to comment
Share on other sites

Ja nemam ni na vozačkoj strani.

Hm, da mi je vidjeti kako bi to izgledalo da priključim na svoj auto, možda bi mogao sktivirati kakvu skrivenu opciju, recimo kašnjenje gašenja svjetla u kabini i sl.

"Temporisation des plafonniers" bi trebalo biti to.

Može li se to napraviti samo u servisu ili...

Točno, to sam probao i radi...

Link to comment
Share on other sites

a opet mislim ako nije stvar u pekidaču, možda se opcija može aktivirati softverski peko UCH ili kojeg li već kompjutora u autu???!!!

Ovo sam i ja probaona svom cliu i ista stvar. Ajmo neki grup baj... :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Vjerujem da to ne radi sa suvozačevim staklom jer nema detekcije krajnjih položaja, a mislim da to radi na vrlo jednostavan način, detekcijom povećanja struje motora. Dakle, onaj sklop s početka teme ima relej za pokretanje i reverziranje motora, a komparator za struju motora i još par dijelova.

Zato se kod vozačevog stakla čuje "klik" jer kad prozor dođe do krajnje točke, sila se naglo poveća, motor ode u blokadu i poraste mu struja i do nekoliko puta. To detektira sklop i isključuje relej.

Link to comment
Share on other sites

Čovjek koji pravi ove moduje bi se htio registrirati i ovdje sve pojasniti ali ima problem zbog neobičnog pravila o free adresi kakvu on koristi.

Link to comment
Share on other sites

Vjerujem da to ne radi sa suvozačevim staklom jer nema detekcije krajnjih položaja, a mislim da to radi na vrlo jednostavan način, detekcijom povećanja struje motora. Dakle, onaj sklop s početka teme ima relej za pokretanje i reverziranje motora, a komparator za struju motora i još par dijelova.

Zato se kod vozačevog stakla čuje "klik" jer kad prozor dođe do krajnje točke, sila se naglo poveća, motor ode u blokadu i poraste mu struja i do nekoliko puta. To detektira sklop i isključuje relej.

Mislim da si u pravu.

Link to comment
Share on other sites

Čovjek koji pravi ove moduje bi se htio registrirati i ovdje sve pojasniti ali ima problem zbog neobičnog pravila o free adresi kakvu on koristi.

Ja sam se već malo s njim dopisivao putem maila i također mi je rekao da bi složio module za megane, clio i druge, ali da mu trebaju sheme ožičenja i neka mjerenja na prekidačima. Što se tiče meganea 1, phase 2 ja sam mu skoro sve predočio, još sutra nešto poslikati.

Nedavno sam u razgovorzu s moderatorom promijenio moju davno neaktivnu mail adresu inet.hr, u onu koju stalno koristim, a to je gmail. Možda i njemu izađu u susret, nek se raspita kod moderatora, i on je gmail.

Uskoro slijede slike i raspored žica za megane, ako nekome bude trebalo.

Link to comment
Share on other sites

Pomogao sam mu oko registracije koju je odradio x3m dobroje.gif. Kad mu aktiviraju account čovjek će ovdje pisati što vas zanima. klap.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest stojakovicv

Poštovani,

Hvala moderatorima i LOGAN-u koji su mi omogućili registraciju sa gmail adresom.

Na poziv kolege LOGAN-a pridružujem se vašem forumu u cilju da pokušamo zajednički rešiti impulsno podizanje prozora na različitim Renault vozilima.

Evo prvo malo detalja o samom uredjaju LOGA2:

LOGA2 je automat namenjen za kontrolu podizanja i spuštanja prozora u automobilima ili upravljanje krovnim prozorom (šiberom). Ugradjuje se vrlo jednostavno izmedju postojećeg tastera za kontrolu prozora i konektora koji vodi provodnike do motora za pogon prozora.

Automat ima iste osnovne funkcije i raspored priključaka kao fabričko Renault-ovo impulsno dugme za podizanje prozora koje se ugradjuje u Renault Logan.

loga22.jpg

Funkcije:

-Impulsna kontrola (kratkim pritiskom na taster prozor se podiže (spušta) do kraja i sam se zaustavlja),

-Memorisanje opterećenja (mogućnost memorisanja opterećenja na koje se prozor zaustavlja),

-Reset memorije opterećenja (mogućnost vraćanja memorisanog opterećenja na početnu vrednost)

-Normalna kontrola (dugim držanjem tastera prozor se kreće sve dok je taster pritisnut. Po otpuštanju tastera, prozor staje)

-Vremenska zaštita (maksimalno vreme rada automata u jednom ciklusu je ograničeno na 7 sekundi)

-LOGA2 je predvidjen za rad u el. instalaciji jednosmernog napona 12V (14.3V) i može da upravlja motorima sa radnom strujom do 13 Ampera.

-U vezi sa automatom LOGA1, može se postići automatsko podizanje prozora nakon zaključavanja centralne brave ( trenutno je u fazi testiranja i uredjaj LOGA1 nije dostupan)

Sto se tice pouzdanosti uredjaja, evo ovako:

Projekat sam poceo u martu 2008. Tada sam napravio prototip koji jos uvek uspesno radi u mom Loganu.

Od tada je bilo izmena, al samo u opcijama programa u kontroleru, dodate su opcije memorisanja opterecenja, reseta opterecenja, vremenska zastita, forsirano podizanje.

U testiranju sam forsirao uredjaj na vecem opterecenju od onog koje realno stvara motor prozora. Uredjaj je bez prekida radio ukljucenje i iskljucenje potrosaca i napravio oko 40000 ukljucenja-iskljucenja. Tada sam ga prekinuo jer sam video da jos uvek funkcionise.

E sad, ako tih 40000 podelimo sa 365 dana u godini, pa sa 10 ukljucenja dnevno, dobijemo garantovani vek trajanja od 10 godina.

Sad se postavlja pitanje: da li svaki dan 10 puta otvoris-zatvoris- pokrenes prozor ? Mislim da ne. Zimi ga nikada ne otvaram, a leti ...po potrebi ... imam klimu biggrin.gif

U svakom slucaju, ako je uredjaj ispravno prikljucen i koriscen prema uputstvu, ne bi trebalo da bude problema u radu.

Detaljno uputstvo za ugradnju i rukovanje za LOGA2:

Srpski: LOGA2_uputstvo_za_ugradnju_i_rukovanje.pdf

English: LOGA2_instalation manual_small print.pdf

Evo i blok šeme za LOGA2:

Blok šema: Block Schematic_detail_LOG A2.pdf

Iz blok šeme može se videti da je Renault upotrebio drugačiji prekidač u Daciji , u odnosu na svoje ostale modele.

LOGA2 je napravljen da funkcioniše sa Dacijom, tako da direktna ugradnja u ostale modele Renaulta ne bi bila moguća. Raspored veza, konektor i sama logika rada su drugačiji.

Možda na neke modele i može da se ugradi bez ikakvih izmena, ali dok ne vidim šemu veza ne mogu da garantujem.

Zbog ovoga bi bilo najbolje da svi zainteresovani okače ovde na forumu električnu šemu, ( odnosno deo šeme koji se odnosi na tastere i podizanje prozora) za svoje vozilo, pa bih skupio sve to i napravio jedan uredjaj da podržava više tipova vozila.

Vidim da već imamo šemu za Clia 2, a na email sam dobio i detalje za Megan 1.

Takodje, bi bilo dobro da uz šemu prikačite i par sličica samog prekidača koji upravlja podizanjem i spuštanjem prozora.

Kada sve to razradimo, mogu da složim jedan uredjaj koji će biti univerzalan.

CENA uredjaja je 25Eur/kom + troškovi transporta.

Naravno da postoji popust za tzv. group buy... oko toga i načina transporta se uvek možemo dogovoriti.

Stojim Vam na raspolaganju za sva dodatna objašnjenja.

Srdačan pozdrav,

Vladimir

Edited by stojakovicv
Link to comment
Share on other sites

Ajde na napravimo popis za eventualni group buy tako da čovjek može imati predodžbu o koliko komada za koji auto ima zainteresiranih i naravno da li je za vozača ili suvozača (ima razlika).

Dakle:

1. Evado - Clio 3 Ph 2 - 1 kom - suvozačko tipkalo na strani vozača

Lp

Link to comment
Share on other sites

Guest stojakovicv

1. Potrebne su mi slike prekidača, sa dimenzijama i oznakama priključnih pinova (raspored) na samom prekidaču. Prislonite prekidač uz lenjir i uslikajte pod pravim uglom u odnosu na lenjir

Ovde možete videti primer kako sam to uslikao na nekom prekidaču, ne vezano za ovu našu temu:

post-11188-051214100 1282905882_thumb.jp post-11188-013877500 1282905890_thumb.jp

Ugradnja uredjaja će se vršiti u vratima u kojima je potrebno impulsno podizanje: ako je potrebno impulsno podizanje za suvozački prozor, onda je LOGA2 uredjaj potrebno ugraditi u suvozačka vrata izmedju postojećeg prekidača i konektora na kablu.

Za taj prekidač mi trebaju slike.

Tu mora da bude mesta da on stane.

Da li se može ugurati kroz otvor u kome leži prekidač ili se mora to postolje demontirati?

Ako se ugurava kroz otvor, poprečne dimenzije su 18mm x 35mm to su mere A i B na slici dole...

To su minimalne dimenzije poprečnog preseka, tako da ako ne može da se ugura kroz ovor prekidača, moraće nešto da se demontira.

loga2ugradnja16.jpg

Hteo bih da napravim kompaktan uredjaj pa bih vas zamolio za ove detalje......, uredjaj će biti sličan LOGA2 tako da ugradnja bude jednostavna... nabode se na konektor i to je to.... da se ne mora previše razmišljati koja žica ide gde prilikom ugradnje!

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je rupa ispod prekidača ogromna može stati kilo janjetine, he, he.

post-138-033720700 1282908828_thumb.jpg

post-138-064494900 1282908850_thumb.jpg

post-138-055471500 1282908865_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

@ stojakovicv

Daj samo da razjasnimo, ako hoću impulsno podizanje suvozačkog stakla, a imam prekidač i s jedne i s druge strane, modul se ugrađuje u suvozačka vrata, a impulsno spuštanje/dizanje radi neovisno kojim prekidačem je aktivirano. Točno ili ne?

(Naime, volio bih da tako radi...)

Link to comment
Share on other sites

Guest stojakovicv

@ Matekhr

Tačno tako.

LOGA2 se ugradnjuje na motor, a ne na prekidač. Možeš imati više prekidača u električnom kolu.

Trenutno za suvozački prozor imaš dva prekidača za upravljanje. A možeš imati i treći....recimo od alarma ili sa centralne brave, koji takodje mogu podići prozor... (radim na tome).

Edited by stojakovicv
Link to comment
Share on other sites

Znači da modul za suvozačko staklo možeš ugraditi na tipkalo kod vozača(više je mjesta kod Megane II) a impulsno spuštanje/dizanje će raditi i sa tipkala kod suvozača?

Link to comment
Share on other sites

Guest stojakovicv

@ trigi

Ne.

Ako hoćeš impulsni rad sa bilo kog prekidača, onda se modul ugradjuje na sam motor (bliže željenom motoru), ...baš kao što sam opisao u prethodnom postu: ako hoćeš impulsnu reakciju suvozačkog prozora, automat ugradjuješ u suvozačka vrata, jer sa tog mesta provodnici idu direktno na motor.

Ako modul ugradiš kao što si ti rekao u vrata vozača, suvozački prozor će raditi impulsno samo ako ga vozač upravlja sa svog prekidača. Suvozač će i dalje imati običnu komandu za svoj prozor!

Link to comment
Share on other sites

Dobro,dilema rješena,modul se spaja "na motor" suvozačkog prozora i onda impulsno radi sa oba tipkala...

Link to comment
Share on other sites

Guest stojakovicv

@Matekhr

Vidim da si okačio šemu za Clia na kojoj se vidi impulsni prekidač za vozača (označen je na vrhu sheme sa LVCIPE ).

Hajde pogledaj da li imaš u toj šemi i:

LVAVEL ... obična kontrola prednjih prozora

LVAREL.....obična kontrola zadnjih prozora

pa okači ovde

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.