Jump to content

Megane III ugradnja parking senzora


Victor

Recommended Posts

Potrebno:

1. Parking senzori (ebay u ovom slučaju)

2. Alat (dizalica, set odvijača sa torex nastavcima, bušilica....)

3. PVC sapa cijev 6m

4. Plastične vezice

4. Malo vremena (cca 3-4 sata) i pomoć nekog kraj strane.

 

Dakle radi se o ugradnji prednjih i stražnjih senzora. Nije preteško samo se gubi vrijeme na sitnicama.

 

Ajmo prvo s prednje strane. Izbuše se rupe u prednjoj plastici i ubace senzori. Prije toga obavezno skinut farove da se može pristupit žicama s unutarnje strane. Jako je tijesno i žice se provlače preko unutarnjeg branika sa bužirom od prednjih farova. Sve se radi prstima kroz otvore, znači branik se ne dira!

Onda se žice od senzora uvuku u PVC sapa cijev i dalje se lijepo provuče kroz motorni prostor pa dolje iza toplinskog štita od auspuha pa se ta sapa prikači na kočione lajtunge i sve se uveže vezicama. Zašto na taj sistem? Jednostavno nisam htio kopat po kabini pa sam lijepo to sve strpao ispod auta.

Ta cijev ide skroz do zadnjeg branika, preko lajtunga pa onda tamo iza plastičnog blatobrana zadnjeg lijevog točka (gledano odostraga).

 

Sad slijedi ubacivanje zadnjih. Izbuše se 4 rupe i ubace senzori. Kablovi se od senzora uvežu sa vezicama na zadnji unutarnji branik (tj. odbojnik).

 

Zatim se skida zadnji točak i unutarnji blatobran i sapa se dodatno učvrsti. Zatim se skine unutarnji gumeni čep od otvora preko kojeg ćete s žicama ući u gepek. Taj otvor je odmah ispod ventilacijske rešetke i ne vidi se ali se lako opipa.

 

90% posla gotovo, sad ide lakši dio, spajanje žica. Treba vam rikverc, on je u smeđem konektoru koji ima samo 2 žice i to je siva žica. Zatim ide štop svjetlo za aktivaciju prednjih senzora, to je bijela žica sa točkicama u onom debelom snopu. Samo je jedna jedina tako da se ne može fulati.

Masa je ušarafljena na karoseriju i lako se skine. Zatim sve to spojite, malo se baci lota, izolirka i to je to.

Opcijski se može ubacit osigurač, ja sam to ubacio obične od auta, 2 po 10A ali nije nužno jer svjetla ima svoje osigurače ali kak se kaže od viška glava ne boli :D

 

Da napomenem, sve to stoji u onom "rupi" na lijevoj strani u gepeku. Znači nema rezanja žica izvana kod farova i sl. ili skidanja branika. CPU i zujalica se zalijepi unutar plastike na lijevoj strani u gepeku koja drži onaj kao preklop.

 

 

Što se tiče visine, kao preporučeno je od 50-80cm, ali neće vam napisati nigdje 40cm je minimum tako da nema brige. Ovi moji zadnji su na 43cm a prednji na 47cm i sve radi besprijekorno. Nisam htio bušit dio branika sa bojom nego u crni dio da se što manje vide senzori.

 

Toliko od mene, ako ima pitanja pucajte. Evo par slikica koliko sam stigao uslikati.

 

post-13405-0-06698400-1369853923_thumb.j

 

post-13405-0-49461300-1369853948_thumb.j

 

post-13405-0-16780700-1369853990_thumb.j

 

post-13405-0-37303100-1369853970_thumb.j

 

post-13405-0-58046800-1369853997_thumb.j

 

post-13405-0-36265400-1369854043_thumb.j

 

post-13405-0-90241000-1369854057_thumb.j

 

post-13405-0-30584000-1369854067_thumb.j

 

post-13405-0-72763400-1369854075_thumb.j

 

post-13405-0-15503400-1369854082_thumb.j

Edited by Victor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tutorijal je OK, prednji senzori na pravoj visini, ali zadnji mi se čine nisko? Preporučena visina 60 - 80 cm od asfalta inače zuji na samo tlo bez da uopće ima prepreka.

Ovo je samo zujalica, bez displaya? Ili ga nisi slikao?

 

Btw, baš sutra idem ugraditi ove dolje sa linka koje su mi jutros stigle na jednu Kiu ceed tamnoplave boje. Vidjet ćemo koliko će boja biti pogođena

http://www.ebay.com/itm/300888496158?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Napisao si da buzir ide iza toplinskog stita mislis izmedju toplinskog stita i poda? To pitam jer se trenutno vozim bez tog stita na dijelu oko rucne a rucna mi je ogoljena i moram priznati da kad naslonim ruku na lim onog kanala, a imaj u vidu da je cijev auspuha udaljena kakvih 8 cm od poda lim je dosta vruc pa da ti ne otopi vodove.

Link to comment
Share on other sites

nisu zadnji pre nisko, kod mene su serijski na samom donjem djelu branika, reagiraju eventualno na rinzol na kratko

Link to comment
Share on other sites

Tutorijal je OK, prednji senzori na pravoj visini, ali zadnji mi se čine nisko? Preporučena visina 60 - 80 cm od asfalta inače zuji na samo tlo bez da uopće ima prepreka.

Ovo je samo zujalica, bez displaya? Ili ga nisi slikao?

 

Btw, baš sutra idem ugraditi ove dolje sa linka koje su mi jutros stigle na jednu Kiu ceed tamnoplave boje. Vidjet ćemo koliko će boja biti pogođena

http://www.ebay.com/itm/300888496158?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

Nisu prenisko. Toga sam se najviše bojao da će stalno zujati jer sam čitao svuda po netu da moraju ići na 50cm. Al sam kasnije našao na netu da je minimum 40cm. Još sam senzore ubušio na komad kartona i spojio na ispravljač i temeljito testirao pod svim kutevima i nema brige, nema zujanja ili bilo čega. Senzori su postavljeni pod kutem tako da il su vodoravni ili čak malkice tuku prema gore. Kažem sve radi besprijekorno. Trenutna visina zadnji je negdje oko 43cm, znači 7cm do 50cm što je ništa.

Htio sam da budu neuočljivi i zaista jest tako.

Da htio sam samo zujalicu bez ekrana. Fino se čuje, ono taman nježno prigušen zvuk, ma ispalo sve savršeno. Žao mi što to nisam ranije ubacio al dobro.

 

Napisao si da buzir ide iza toplinskog stita mislis izmedju toplinskog stita i poda? To pitam jer se trenutno vozim bez tog stita na dijelu oko rucne a rucna mi je ogoljena i moram priznati da kad naslonim ruku na lim onog kanala, a imaj u vidu da je cijev auspuha udaljena kakvih 8 cm od poda lim je dosta vruc pa da ti ne otopi vodove.

 

Nisam detaljno poslikao ali bužir ide od farova, pa iza akumulatora pa negdje uz onaj kočioni bubanj i onda pravo dolje uz sajle od mjenjača pa onda odmah tu iza tog toplinskog štita. To je štit za auspuh, znači bužir je tu iza njega u procjepu karoserije i štita. Ali samo na tom malo dijelu onda dalje je uz lajtunge do kočnica pa skroz do kraja zadnjeg branika. Ma nema šanse da se išta dogodi tipa topljenja ili slično. Metalni bužir nisam htio jer sam se bojao da se struja nebi spojila tamo gdje ne treba pa sam išao na plastični a i lakši je.

 

nisu zadnji pre nisko, kod mene su serijski na samom donjem djelu branika, reagiraju eventualno na rinzol na kratko

:hdbg:

Link to comment
Share on other sites

Evo sad sam poslikao da se neke stvari vide kako su napravljene. Jučer sam zaboravio a i ruke su bile prljave.

post-13405-0-56719200-1369906083_thumb.j

 

post-13405-0-26138500-1369906089_thumb.j

 

post-13405-0-22651600-1369906097_thumb.j

 

post-13405-0-47741600-1369906103_thumb.j

 

post-13405-0-71571300-1369906110_thumb.j

 

post-13405-0-07916300-1369906116_thumb.j

 

post-13405-0-11984600-1369906122_thumb.j

 

CRN11 ovo je ta slika o kojoj sam govorio gdje bužir ide što dalje od auspuha.

post-13405-0-94580000-1369906127_thumb.j

 

Ovo dalje je slikano odozgo u motornom prostoru.

post-13405-0-71055400-1369906135_thumb.j

 

post-13405-0-47725100-1369906142_thumb.j

 

post-13405-0-29467100-1369906149_thumb.j

 

post-13405-0-33522700-1369906156_thumb.j

 

post-13405-0-40767100-1369906164_thumb.j

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Sada je sve jasno sto se tice tog dijela nema bojazni od topljena i bas je uredno napravljeno nego nije bilo sivoga buzira da ti pase uz auto il neko radi kucu pa se iskoristilo :-)

Link to comment
Share on other sites

Ma čak se niti ne dodiriva bužir sa tim limom, vezicama pričvršćeno na svaki 15cm tako da to nema kud.

Hahah da to mi i stari rekao, bilo je crnog ali od 20mm a ovaj crveni je od 12mm a meni se nije dalo čekat idući tjedan dok stigne roba, ma reko daj ovaj i kao da će netko gledat ispod auta, osim ovog na tehničkom :D

Uostalom ova boja je kao rođena za tutorijale da se vide detalji :farmer:

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Odlično urađeno.

Jedina preporuka zamijeniti plastične vezice ispod auta sa metalnim jer će plastika vremenom otvrdnuti i puknuti (pogotovo blizu ispuha) pa će ti bužir sa kablovima pasti i napraviti štetu...

Link to comment
Share on other sites

Danas sam ugradio u Kiu od prije senzore, boja tamno plava, kao da je original. Kabel od centraline do displaya vođen unutra uzduž praga, samo je malo trebalo zadignuti plastiku. Ipak gotovo 3 h posla s obzirom da je nepoznati auto.

Link to comment
Share on other sites

Odlično urađeno.

Jedina preporuka zamijeniti plastične vezice ispod auta sa metalnim jer će plastika vremenom otvrdnuti i puknuti (pogotovo blizu ispuha) pa će ti bužir sa kablovima pasti i napraviti štetu...

Dosta sam radio sa vezicama i nekad jest bilo tako ali i tu se podigla kvaliteta. Sad su otporne na masnoće, benzin, kemikalije, imaju UV zaštitu podnose temperature od -35do80. Sad kakve su ove što sam kupio u Kauflandu neznam, to će se vidjet, ali nisam imao problem s pucanjem s ovima što sam radio na kući, evo sve drže iako su na suncu i kiši.

Al iako puknu lako se ubace metalne, to je 20min posla.

 

Danas sam ugradio u Kiu od prije senzore, boja tamno plava, kao da je original. Kabel od centraline do displaya vođen unutra uzduž praga, samo je malo trebalo zadignuti plastiku. Ipak gotovo 3 h posla s obzirom da je nepoznati auto.

Ma da sve ti je to više manje na isti kalup, najgore je prvi put dok malo ne uđeš u štos a kasnije je već lakše.

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Dosta sam radio sa vezicama i nekad jest bilo tako ali i tu se podigla kvaliteta. Sad su otporne na masnoće, benzin, kemikalije, imaju UV zaštitu podnose temperature od -35do80. Sad kakve su ove što sam kupio u Kauflandu neznam, to će se vidjet, ali nisam imao problem s pucanjem s ovima što sam radio na kući, evo sve drže iako su na suncu i kiši.

Al iako puknu lako se ubace metalne, to je 20min posla.

Kuća je statična i vezica neće puknuti dok ne propadne do kraja ili je neko malo povuče.Po mom iskustvu plastične vezice su dobre za unutarnje korištenje (unutar auta,kuće,strujnog ormara itd.).Čak i nekorištene vezice koje su dugo stajale na suhom imaju uputu da se prije korištenja navlaže jer inače pucaju prilikom vezanja.

Auto je dinamičan i ako ti pukne koja vezica u vožnji povući će za sobom još poneku i eto bužira i kablova na cesti. :bigl:

Ne vjerujem da su vezice iz Kauflanda izrađene od neke kvalitetne plastike a i bolje je spriječiti nego liječiti. ;)

Link to comment
Share on other sites

Prvo zboriš, al inače stalno pazim na auto tako da nema brige oko toga. Budem ubacio još koju metalnu na kritična mjesta.

Više me živcira to što svaki put kad stisneš kočnicu on zapišti, daje signal da je operativan. I sad mi to jede živce jer mi ne ide u glavu kak su to tak blesavo napravili.

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Zasto kad stisnes kocnicu on pišti??? Kako ti se pale senzori ?

Link to comment
Share on other sites

Pa spojeni su preko štop svjetla (tak ide po shemi) i svaki put kad stisneš kočnicu oni zapište nakratko, daju znak da rade. I onda naravno dalje radi normalno kako se približavaš nečemu pišti sve brže. Čim pustiš kočnicu oni se gase. Mislim da tak i treba funkcionirat.

Te prednje bi najbolje bilo spojit na stalnih 12v da stalno rade al onda će uvijek pištat čim se negdje približiš, recimo stojiš u koloni.

Al opet kad čitam po forumima tak rade i original, stalno su spojeni. Sad bi trebao odnekud dovući 12v i tak direktno spojit, valjda nebude kinez crkao od silnog rada.

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Ja bi prednje senzore priključio na +12V sa radija (ne stalnih 12V nego kad se uključi kontakt) te ugradio dodatni prekidač negdje ispod kokpita da se ne vidi pa bi ih uključivao po potrebi.

Kinez onda neće crknuti od stalnog rada i neće pištati u koloni. :D

Link to comment
Share on other sites

Prvi put cujem da se spajaju na stop svijetlo. Uvijek su isli na rikverc pa tako i kod mene u starom. E sad ovi od naprijed nemam pojma.

Link to comment
Share on other sites

Ja bi prednje senzore priključio na +12V sa radija (ne stalnih 12V nego kad se uključi kontakt) te ugradio dodatni prekidač negdje ispod kokpita da se ne vidi pa bi ih uključivao po potrebi.

Kinez onda neće crknuti od stalnog rada i neće pištati u koloni. :D

Evo sad sam malo kalkulirao i to je jedino moguće rješenje - prekidač. Jednostavno drugačije ne ide. Ako mu daš stalno struju onda radi non stop što bi značilo da kad upalim auto u garaži oni pište, znači ta opcija ispada. E sad to sam prekidačem bi se dalo iskemijat jer on već ima (sva sreća) sprovedenu instalaciju od originalnih senzora pa preko nje to rješit al to će morat čekat jer ne da mi se ponovno mrdat a i to da ga moram palit po potrebi mi isto nakaradno rješenje, svaki put pali gasi nema šanse.

 

Jedino pravo rješenje je ovako kako je ali bez da CPU daje signal da je upaljen jer to mi bezveze, stvarno ne vidim svrhu toga. Daje mi signal da sam ubacio u rikverc, super kao da to nisam ni sam znao a da senzori ni ne rade to bi i sam skužio.

Sve je savršeno riješeno osim toga glupog aktivacijskog biipa!

Link to comment
Share on other sites

Prvi put cujem da se spajaju na stop svijetlo. Uvijek su isli na rikverc pa tako i kod mene u starom. E sad ovi od naprijed nemam pojma.

Eto Zrmi prlike da naučiš nešto novo! :lek:

Link to comment
Share on other sites

Mogu pitat legu na koju foru rade prednji tj. gdje se spajaju ali zam gdje zadnji idu:-)

Link to comment
Share on other sites

Straznje obavezno spajas na rikverc i imas onda jedan bip pri ukljucivanju rikverc straznjih senzora. Prednji zaista rade na stopu. Probaj otpojit prednje od stopa i pustit da vide oce ti se palit nakon sto izbacis iz rikverca. Ili ovu foru sa prekidacem. U novijim autima su isti vezani za senzor brzine.

Link to comment
Share on other sites

Ma kužim ja sve to, mene iritira taj bip svaki put kad stisneš kočnicu jer se onda i oni pale. Oni imaju zasebno napajanje, rikverc ima svoju žicu a štop svjetlo svoju, a ako su oba spojena istovremeno (u rikvercu si i stisneš kočnicu) onda rade samo zadnji a prednji se gase.

Budem ubacio prekidač, bacio sam oko na shemu i vidim da ima 12v tamo odostraga u gepeku za original CPU i tu se nakačim a naprijed ubacim momentalni prekidač i onda kad zatrebaš prednje samo pritisneš i držiš. Dobiš i ovce i novce :farmer:

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

kad ćeš već prekidač stavljati naprijed onda si mogao i zujalicu isto naprijed pa bi izbjegao vučenje kablova od naprijed pa do natrag kroz bužir.

Link to comment
Share on other sites

French nema vučenja kablova, već je sve sprovučeno u njem, ja se samo spajam na postojeću instalaciju. Imam izbušit rupu, ubacit taj prekidač i par lemova i to je to. Ovo sve ostaje kako je.

Link to comment
Share on other sites

Hoćeš reći da je onaj građevinski narandžasti bužir original?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.