Jump to content

Vibracije upravljača


usrmaatre

Recommended Posts

Kao što naslov teme govori, na upravljaču mi se pojavljuju vibracije lijevo, desno (eng. wobble) u vožnji između 80 i 120 km/h. Iznad 120 km/h ne vibrira, niti ispod 80 km/h. Gume su stare 6 mjeseci i balansirane su više puta (bez rezultata jer trešnja nije nestala). Što se pak tiče ovjesa, kugle sam mijenjao prije godinu dana, krajnici i lijeva spona su novi kao i stabilizatori, ostala mi još jedino desna spona (mijenjat ću je sutra) i onda idem na optiku. Mislim da do trapa nije jer auto nigdje ne vuče niti se pri kočenju zanosi. Još jedna zanimljivost, nekada trese na 90 km/h, nekada na 100, a nekada na 110 km/h. Trešnja se uvijek javlja izmđu 80 i 120 km/h. Kada trese onda trese neovisno dali ubrzavam, usporavam, ili vozim istom brzinom (recimo 100 km/h) premda moram priznati da više trese kad stisnem kočnicu. Također, moram napomenuti da nije do diskova jer su novi, a i volan ne trese kad se recimo kočnica polako dozira na brzinama iznad 120 km/h. Što bi moglo biti u pitanju?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • usrmaatre

    31

  • Victor

    5

  • petak

    4

  • lageros-zg

    4

Slicno je bilo i meni iako su mi gume bile balansirane s felgama. tada mi je kolega skuzio da guma nesjedi dobro tj. da ima jaje onako te ju je 2x nanovo navlacio dok neki postotak sad neznam napamet (do 12%) mislim nije bio u redu. To je kad kad optereti gumu tj. simulira cestu i sam pritisak. Ako nije do guma moze biti i do felgi, probaj ih zarotirati pa vidi iako mislim da je ovo prvo sto sam napisao.

Link to comment
Share on other sites

Iz iskustva, problem je obično u zadnjim kotačima. Ja imam jednu stražnju felgu koja je malo iskrivljena, i iako je na njoj nova i balansirana guma, opet trese od 110 do 130 km/h. Kad taj kotač stavim naprijed ne trese ništa.

Link to comment
Share on other sites

A više ne znam šta napraviti, kažu svi vulkanizeri kod kojih sam bio da su felge odlične, da nisu krive. Gume su praktički nove (Pirelli P7 Cinturato) bio sam prisutan kad su ih balansirali i stroj je tražio samo od 15 do 20 grama. Stražnje gume su isto nove samo s razlikom da su balansirane onim utezima za alu felge (koji se nalijepe) za razliku od prednjih (ne mogu se balansirati tim utezima jer bi zapeli za kočiona kliješta). Jedino mi još ostaje poluosovina, ali mislim da nije ona jer nema nekih posebno izraženih vibracija pri ubrzavanju. A volan isto vibrira kad auto izbacim iz brzine i pustim ga pri recimo 100 km/h da ide u leru. Stvarno ne znam više što da radim, moram napomenuti da su mi se određene vibracije javljale pri 100 km/h dok su stare kugle bile na autu, ali one bi se manifestirale pilikom puštanja gasa i toga sada više nema.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ja bih krenuo i od toga koji i kakvi su dijelovi ugrađeni, jer ma koliko oni bili novi, ako su neki lijevi brandovi, znaju biti gori i od starih

odnosno vrlo brzo su loši i zreli za izmjenu.

 

Da, možda još poluosovine bi bilo dobro provjeriti odnosno homokinetičke u kakvom su stanju.

A u kakvom je stanju letva volana?

Link to comment
Share on other sites

Kugle: Febi

Spona: Sasic

Krajnici: Sasic

Stabilizatori: Sasic

 

Poluosovine nisam još gledao, ali zar se ne bi čuli homokinetički prilikom motanja? Ne znam kako bi je provjerio, ali ne lupa, ne pušta ulje i pri okretanju volana u mjestu ne čuje se ništa. Ne znam kako drugačije povjeriti letvu. Može li biti do stupa upravljača, ili križa kardana na stupu upravljača?

Link to comment
Share on other sites

Onda provjeriti kugle svakako.

 

A po pitanju homokinetičkog, da on zna pucketati ajmo reći, ali kako su isto na principu ležaja, jer imaju one kugle u sebi,

ako su u nekoj manjoj "banani" (da tako kažem), možda bi mogli prenositi vibracije prije nego li krenu u veću štetu.

No, to je bila samo jedna od opcija uz sve gore već navedene.

 

Kad si već spomenuo križ, to bi isto moglo biti interesantno, zaboravih to spomenuti.

Ali ne znam ti reći kako to provjeriti.

Link to comment
Share on other sites

Kugle su provjerene na tehničkom pregledu i bile su u odličnom stanju. Jedino mi ostaje provjeriti križ stupa upravljača i sutra promijeniti tu sponu. Kupio sam je već (Sasic).

Link to comment
Share on other sites

a mozda ti trese i zbog toga kaj nisi napravio spur nakon sto si zamijenio onu jednu sponu i krejnike?

Link to comment
Share on other sites

JA bi krenija od ponovnog balansiranja guma.

Sličan problem imam sa ljetnim gumama.

Sad su već stare, ali od prvogf dana ih je nemoguće izbalansirati.

Odnesem na balansirku, sve se uredi utezima, 15-20 dana mir i onda opet šou.

Volan trese na brzinama od 90-110km/h.

Trese usitno, ali smeta i živcira.

Nakon trećeg lita san odusta od balansiranja i sad ćekam lito da stavin nove gume

 

Zanimljivo je da sa zimskim tih problema nemam. 

Balansirane su jednom (kod prvog stavljanja) i evo treću zimu sve uredno.

 

Ja bi gume ovako sa svim utezima stavija na balansirku da vidiš šta će reći. 

A to ti je i najjeftinija solucija zasad

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Jučer bio u Auto Antonia u Šibeniku i balansirao gume, ali opet trese. Prije izmjene kugla treslo je pri puštanju gasa, a sada nema pravila. Jedino sam imao problema s trešnjom pri kočenju (zbog diskova), ali sad mi ništa ne trese kad doziram kočnicu pri recimo 160 km/h, a prije je toliko treslo da sam mislio da će mi volan izletiti iz ruke.

Link to comment
Share on other sites

Jučer bio u Auto Antonia u Šibeniku i balansirao gume, ali opet trese. Prije izmjene kugla treslo je pri puštanju gasa, a sada nema pravila. Jedino sam imao problema s trešnjom pri kočenju (zbog diskova), ali sad mi ništa ne trese kad doziram kočnicu pri recimo 160 km/h, a prije je toliko treslo da sam mislio da će mi volan izletiti iz ruke.

 

Glavčina kotača? (samo razmišljam na glas)

Link to comment
Share on other sites

Glavčina kotača? (samo razmišljam na glas)

Da je glavčina treslo bi sigurno pri kočenju jer bi diskovi bili u ekscentru.

Link to comment
Share on other sites

Da je glavčina treslo bi sigurno pri kočenju jer bi diskovi bili u ekscentru.

 

Zato sam i išau tom smjeru jer su diskovi spominjani

Link to comment
Share on other sites

Krivo sam se izrazio. Ne trese kad recimo vozim 160 km/h i stisnem kočnicu. Ali kad usporim ispod 120 onda trese i kad kočim i kad pustim kočnicu. Kočenje samo povećava vibracije.

Link to comment
Share on other sites

a mozda ti trese i zbog toga kaj nisi napravio spur nakon sto si zamijenio onu jednu sponu i krejnike?

Kad je promjenjena spona rađena je optika, a krajnici su mijenjani sa šublerom ako me razumiješ. Auto uopće ne vuče u bilo koju stranu niti troši gume.

Link to comment
Share on other sites

Kad je promjenjena spona rađena je optika, a krajnici su mijenjani sa šublerom ako me razumiješ. Auto uopće ne vuče u bilo koju stranu niti troši gume.

razumijem

 

ja sam skuzio da nisi radio optiku nakon mijenjanja spone jel si napisao da si mjerio sublerom

 

a vidi sutra kad zamijenis onu drugu i napravis spur kak bude

Link to comment
Share on other sites

Ostala je ta jedna spona i sutra cu je riješiti. Lud sam više, nisu te vibracije puno izražene, ali ipak bi volio da sve štima.

Link to comment
Share on other sites

Ostala je ta jedna spona i sutra cu je riješiti. Lud sam više, nisu te vibracije puno izražene, ali ipak bi volio da sve štima.

previse si ga hvalio u zadnje vrijeme pa te sad malo zaj****a

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Sličan slučaj, golf 3, sve živo mjenjano, maltene kompletan prednji ovjes, pa odi na optiku pa balansiranje guma pa nove felge, pa de ovu kuglu pa balans štangu i šta sve ne.

Uglavnom nevjerovatno, uzrok su bile grbave poluosovine. A obišao brdo radiona i mehaničara. Njemu je treslo na 80-100km/h.

Uglavnom ne mora biti da je kod tebe slučaj jer neznam cijenu poluosovina al znam da nisu jeftine ali navodim primjer meni znan.

Kako je to moguće neznam jer u pravilu onda bi treslo i kod ubrzavanja, ali hebiga to mu rješilo problem. Maltene zaplakao od sreće kad je sjeo u auto i provozao se, kao da je sjeo u novi auto.

 

Da sad vidim da kod tebe trese i u leru, hm možda imaš dva različita problema?

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

A ja pak mislim da je jedan problem u pitanju, ali jako zafrkan. Ako i jest poluosovina onda je sigurno riječ o desnoj (dužoj) odnosno unutarnjem homokinetičkom zglobu. Ali zašto vibrira kad npr. Ubrzam na 110 izbacim iz brzine i pustim auto da ide?

Link to comment
Share on other sites

Kupio bi ja i poluosovinu kad bi znao da je to rješenje.

Link to comment
Share on other sites

Pogledaj uteg na poluosovini možda.

dignuti prednji kraj auta ili auto na dizalici

da bude u brzini pa gledati sta trese

treba pogledati

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.