Jump to content

Vibracije upravljača


usrmaatre

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • usrmaatre

    31

  • Victor

    5

  • petak

    4

  • lageros-zg

    4

Meni se nešto vrlo slično događalo na R19 kada mi je jedan navoj na prednjoj desno glavčini bio pojeden pa je bilo lufta. Vibriralo bi između 80 i 100km/h, te pri kočenju, ali ne uvijek. Meštar je rekao da je netko pretegnuo šaraf.

Link to comment
Share on other sites

Čini mi se da si rekao da imaš i zimske i ljetne felge ili se varam? Dal se to isto događa i na jednim i drugim?

Nažalost nemam zimske felge za lagunu, imam ih za Yaris. Također ne mogu zamijeniti prednje gume za stražnje zato što su stražnje balansirane utezima koji se lijepe na felgu pa bi zapeli za kočiona kliješta (308 mm diskovi, 16" felge). Mogu eventualno pokušat s rezervnim kotačom.

Link to comment
Share on other sites

Da li su felne original?

Probaj da balansiras tocak na autu...

Originalne su felge, i ja sam razmišljao o tom dinamičkom balansu, ali ne znam nikog tko to radi u Šibeniku, ili splitu. U Zagreb mi se ne isplati ići.
Link to comment
Share on other sites

Meni se nešto vrlo slično događalo na R19 kada mi je jedan navoj na prednjoj desno glavčini bio pojeden pa je bilo lufta. Vibriralo bi između 80 i 100km/h, te pri kočenju, ali ne uvijek. Meštar je rekao da je netko pretegnuo šaraf.

I kako si riješio problem? Sutra ću prekontrolirati glavčinu i vijak.

Link to comment
Share on other sites

Pogledaj uteg na poluosovini možda.

dignuti prednji kraj auta ili auto na dizalici

da bude u brzini pa gledati sta trese

treba pogledati

Gdje se nalazi taj uteg na poluosovini? Pretpostavljam da se nalazi na dužoj osovini. Victor je spomenuo čovjeka kojemu su bile krive polusovine na golfu 3 i to mi je razumljivo. Ali golf 3 nema međuležaj i desnu poluosovinu iz dva dijela kao laguna. Zar ne bi od vibracija najprije stradao taj ležaj?
Link to comment
Share on other sites

Probaj promijeniti gume, ili posudi od nekoga. Ja na sluzbenom stavio potpuno nove GY zimske,bio prisutan na balansiranju i montazi. Auto vibrira između 100-130 za izluditi. Ne znaci ako je guma nova i dobrog proizvođača da je s njom sve OK.

Link to comment
Share on other sites

ako želiš, ja ti dam svoje ljetne kotače na par dana pa vidi kako se ponaša. Samo ima taj problem da brzo nakon balansiranja ispadnu iz balansa.

Svakako ih možeš montirati pa viditi da li se javlja ista vibracija ili je drugačija.

Link to comment
Share on other sites

Probat ću sutra s rezervnim kotačem. Petak, ako se odlučim probati s tvojima javit ću ti se, hvala ti u svakom slučaju.

Mata i meni je to palo na pamet, pogotovo zato što je s prošlim setom guma vibriralo manje i vibracije su se javljale pri puštanju papučice gasa. Sada nema pravila, recimo pri ubrzavanju u 6-oj pod punim gasom ne mora vibrirati, a u leru na 100 km/h može. Čak sam ovih dana primjetio da mi ponekad i na 60 km/h vibrira. Zanimljivo, iznad 120 km/h nikada se ne javljaju vibracije.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

I kako si riješio problem? Sutra ću prekontrolirati glavčinu i vijak.

 

Meštar je narezao novi širi navoj za veći šaraf. To je bilo za prvu ruku dok se nije sve promijenilo i kao improvizacija je funkcioniralo izvrsno.

Link to comment
Share on other sites

to si ti ufrkao poluosovinu kad si špano lagunu da ti onaj fiat ne zbriše...pa ti dropi ubuduće papučicu do poda na takvoj mašineriji :taz:

Link to comment
Share on other sites

Nažalost nemam zimske felge za lagunu, imam ih za Yaris. Također ne mogu zamijeniti prednje gume za stražnje zato što su stražnje balansirane utezima koji se lijepe na felgu pa bi zapeli za kočiona kliješta (308 mm diskovi, 16" felge). Mogu eventualno pokušat s rezervnim kotačom.

Napravi ovo što petak govori, posudi od nekog sva 4 točka i provozaj se pa tak eliminiraj gume i felge odjednom. Iako sumnjam da su gume jer su nove al danas nikad neznaš, a felge jedino ak nisi se negdje zaletio na rinzol.

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Danas provjeravao poluosovine.Dignuo auto, skinuo kotače, namjestio tempomat na 90 i 100 km/h. Rukom provjeravao trešnju na glavčinama. Ništa nije treslo, a inače na tim brzinama trese i prilikom ubrzanja i pri konstantnoj brzini i pri usporavanju. Mislim da su ovdje felge, ili gume u pitanju. Stražnje gume su mi balansirane različitim utezima, dal to može biti razlog? Sad mi se čini da na pojedinim brzinama vibrira i cijeli auto kao i volan. Dali balans stroj može otkrit jajastu felgu? Mogu li stražnje felge uzrokivati pojačane vibracije? Danas sam montirao rezervnu gumu, ali samo naprijed i to redom na lijevi i desni kotač. Isto je treslo.

Link to comment
Share on other sites

Danas provjeravao poluosovine.Dignuo auto, skinuo kotače, namjestio tempomat na 90 i 100 km/h. Rukom provjeravao trešnju na glavčinama. Ništa nije treslo, a inače na tim brzinama trese i prilikom ubrzanja i pri konstantnoj brzini i pri usporavanju. Mislim da su ovdje felge, ili gume u pitanju. Stražnje gume su mi balansirane različitim utezima, dal to može biti razlog? Sad mi se čini da na pojedinim brzinama vibrira i cijeli auto kao i volan. Dali balans stroj može otkrit jajastu felgu? Mogu li stražnje felge uzrokivati pojačane vibracije? Danas sam montirao rezervnu gumu, ali samo naprijed i to redom na lijevi i desni kotač. Isto je treslo.

 

 

Uteg je uteg, nije važno kakav je, glavno da je kotač u balansu.

 

A što se tiče jajaste felge ili neispravne gume probaj sljedeće:

Digni auto i ispred kotača stavi neki ravni predmet (npr neku ravnu dasku ili sl) i to čim bliže možeš.

Zavrti kotač rukom, ne prebrzo i gledaj razmak između kotača i predmeta ako se kotač približava/udaljuje onda je tu problem...

Link to comment
Share on other sites

stavi taj rezervni kotač umjesto zadnjih felgi, često je pozadi uzrok

Sutra ću probati. Samo nije mi jasno. Kako stražnje gume mogu uzrokovati trešnju volana?
Link to comment
Share on other sites

Uteg je uteg, nije važno kakav je, glavno da je kotač u balansu.

 

A što se tiče jajaste felge ili neispravne gume probaj sljedeće:

Digni auto i ispred kotača stavi neki ravni predmet (npr neku ravnu dasku ili sl) i to čim bliže možeš.

Zavrti kotač rukom, ne prebrzo i gledaj razmak između kotača i predmeta ako se kotač približava/udaljuje onda je tu problem...

Dobar prijedlog, probat ću sigurno.
Link to comment
Share on other sites

iz iskustva znam da kad ode polusosovina da ti trese na strani di ode poluosovina i da se osjeća pod nogama vibracija. Neznam šta moraš raditi od auta da ode poluosovina, znam samo jednoga kome je to otišlo od penjanja i jakog spuštanja sa tratovara. Ako si balansira gume i felge nisu krive digni auto na dizalicu i pajserom pogledaj ima li lufta prednji trap (kugle,selene vilica, vilice, selene mosta, amortizere). za letvu volana neznam.

Link to comment
Share on other sites

I ja mislim da nije poluosovina. Pod pojmom poluosovina ovdje se mislilo na unutarnji homokinetički zglob duže (desne) poluosovine s međuležajem, ili pak unutarnji zglob lijeve poluosovine u diferencijalu. Mislim da nije do njih zato što vibrira ne samo pri ubrzanju nego stalno. Sutra auto ide na centriranje trapa i izmjenu desne spone jer je jučer nisam uspio promijeniti.

Link to comment
Share on other sites

Originalne su felge, i ja sam razmišljao o tom dinamičkom balansu, ali ne znam nikog tko to radi u Šibeniku, ili splitu. U Zagreb mi se ne isplati ići.

 

Preporuka majstora je zajebana stvar, ali imaš Žarku Antunovića u Makarskoj za kojeg mislim da bi mogao to odraditi. Čovjek je pedantan, ima 30 godina prakse u branši u kojoj radi, jedini na širem području optiku trapa radi preko ogledala, a ne preko kompjutera, što garantira stopostotnu preciznost. Također, radi i dinamički balans koliko sam upućen. Meni je radio optiku prednjeg trapa na Yarisu van tvorničkih normi (nagibi -1.5° i malo otvoren trag kotača) i prezadovoljan sam učinjenim poslom.

Još jednom ponavljam, zeznuto je preporučiti majstora, i sam sam se opekao par puta zbog tuđih preporuka, ali ne vjerujem da ćeš naći boljeg majstora za rješavanje problema od gosp. Žarka.

Link to comment
Share on other sites

Hvala na preporuci, ako ovo sutra ne uspije neće mi se biti problem zaletiti do Makarske. Sreća da mi za Yaris još ne treba optika.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Preporuka majstora je zajebana stvar, ali imaš Žarku Antunovića u Makarskoj za kojeg mislim da bi mogao to odraditi. Čovjek je pedantan, ima 30 godina prakse u branši u kojoj radi, jedini na širem području optiku trapa radi preko ogledala, a ne preko kompjutera, što garantira stopostotnu preciznost. Također, radi i dinamički balans koliko sam upućen. Meni je radio optiku prednjeg trapa na Yarisu van tvorničkih normi (nagibi -1.5° i malo otvoren trag kotača) i prezadovoljan sam učinjenim poslom.

Još jednom ponavljam, zeznuto je preporučiti majstora, i sam sam se opekao par puta zbog tuđih preporuka, ali ne vjerujem da ćeš naći boljeg majstora za rješavanje problema od gosp. Žarka.

 

Dosta nas iz Hercegovine ide kod njega, stoga preporuka

Link to comment
Share on other sites

Auto je kod majstora koji će promijeniti sponu i napraviti optiku. Rekao sam majstoru da mi trese volan, a on kao iz topa... to ti je ili kriva felga, ili guma. Rekao sam majstoru da sam balansirao gume i da opet trese, a on je rekao da će pregledati ovjes, gume i felge (ima balansirku u radionici). Vidjet ćemo što će napraviti. Ako ne popravi nema nego upaliti auto i u Makarsku.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.