Jump to content

Laguna 1.9 dCi lampica alternatora


dre_magnus

Recommended Posts

One koje se kvare i one koje će se pokvariti :D

Ma ne bi ja svoju dao za ne znam sta. U mene je zadnjih 110tkm i nikad me nigdi nije ostavila.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dre_magnus

    24

  • pokra89

    11

  • DraganST

    7

  • usrmaatre

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Moram biti iskren i da kucnem u drvo, ova moja nije ni mene (još) ostavila nigdje, ali zbog ovakvih mušica koji put bi je zakucao u orah.

Link to comment
Share on other sites

Ma sve to stoji, al sve te mušice se riješe prilično lako, makaze, papir, odvijač, lemilica. To je alat koji riješi gotovo sve te mušice

Link to comment
Share on other sites

Slažem se s vama. Najveći problem lagune 2 su sitne mušice.

Link to comment
Share on other sites

A tek onaj osjećaj kad te neka mušica je*e, pa je se uspješno rijesis...

A i to. :D

Link to comment
Share on other sites

Ali nije mi baš neki osjećaj kad ti npr. pukne opruga. Ni na jednom drugom autu nisam čuo da je pukla, na Lagunama pucaju kao da su od tjestenine.

Link to comment
Share on other sites

Meni je pukla opruga, mom kolegi na trojki, vidim tu na forumu i još nekima...

Nisu samo mušice zaštitni znak Lagune.

Link to comment
Share on other sites

Ali nije mi baš neki osjećaj kad ti npr. pukne opruga. Ni na jednom drugom autu nisam čuo da je pukla, na Lagunama pucaju kao da su od tjestenine.

Tko kaže da samo na lagunama pucaju opruge. Mom starom na Golfu su pukle dvije. I meni je puknula opruga, ali isključivo zbog toga što je puknula gumeni nosač amortizera pa je iskočila iz ležišta. Opruga je oko 350 kn, znači 700 plus ruke.

Link to comment
Share on other sites

Ja nisam nikoga čuo a pogotovo na mojim autima koje sam imao, nikada nije pukla opruga... A bilo je tu svega i finih autiju a bogami i krampova.

Link to comment
Share on other sites

Eto vidiš, ni ja nisam čuo dok na golfu nije pukla. Nakon toga sam se pripremio za lagunu.

Link to comment
Share on other sites

Pitajte u trgovini autodjelovima za opruge....sve marke su podjednako zastupljene po tom pitanju

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mislim da u svakom gradu u RH trebao djelovati laguna klub. Bez clanarine, jer vlasnik lagune nema za papar. Ulazi se , dakle sa karticom od auta. Takve aute voze samo mazohisti. Neki dan sam rekao majstoru da su moja laguna i zena gotovo iste. Nepopravljive, pune musica, hirovite i bacaju me u ocaj i ne znam sta cu s njima. U zadnje tri godine nisam napravio ni 300 km s autom, no uporan sam i skoro sam je popravio pa ju mozda ponovo registriram. Ako dodjem do tehnickog. Mozda je laguna ipak bila bolji izbor nego zena. Auto pokazuje znakove oporavka, a zena me je ostavila. Tj. ja sam odselio .

usput receno ta lampica gori kod mene vec godinama. Upali se kad krenem a brzo se i ugasi. Majstori nece ni da govore o tome. Evo jos jedan biser: sirena mi se palila sama od sebe. To i nije neki problem. Problem je ,kako ju ugasit. Pogledajte jednom gdje je osigurac i kako ga izvaditi. Mogao bi covjek i kljucem ali auti ima karticu. Hahaha. Jos je veci smijeh kad se to dogodi zeni pred kucom i zove me na mob, a da bi me cula mora otici u drugu ulicu. Skoro mi je zvucnik na mobu otisao.

Link to comment
Share on other sites

Lagunu prodaš dobiješ neke novce. Od žene odeš uzme ti sve novce. Nije isto  :buck:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ajmo se malo vratiti na temu... :-)

Lampica se zna upaliti s vremena na vrijeme, u biti sam čekao toplije vrijeme da mi ne popucaju plastike. Ali kako to obično kod Lagune biva, evo nove zagonetke. Još uvijek vozim voltmetar čisto da pratim napon u slucaju da se lampica upali i sada od subote novi scenario. Kada upalim auto, treba par sekundi da sa 12.3V (otprilike) podigne na 13.8V. Nakon toga postepeno napon pada do čak 12.5V. Pitanja su slijedeća, na kojem napona bi se stvarno trebala upaliti lampica od alternatora, i ima li netko ideju zašto se to događa? Vjerojatno su ili četkice ili regler... Četkice mogu provjeriti kad ih skinem dolje, a kako da

provjerim regler? Ima još koja ideja?

Link to comment
Share on other sites

Lampica je spojena između plusa baterije i plusa alternatora. Pali se u slučaju kada se pojavi razlika potencijala između ova dva plusa. Kada je sve normalno razlika potencijala je manja od 0,5V i lampica ne svijetli. U slučaju da alternator slabije puni ili uopće ne puni tada je napon na bateriji veći od napona na alternatoru i kao rezultat te razlike potencijala upali se žaruljica.

 

Ovi simptomi koje si ti naveo gdje imaš varijaciju napona su povezani sa reglerom. Kada govorim regler mislim na kompletan sklop elektronike reglera + četkice, jer su one sastavni dio toga sklopa. U trenutku paljenja auta regler dobije početno napajanje iz akumulatora preko kontakt ključa. On pošalje početnu struju magnetiziranja u namotaje rotora i čim motor upali uslijed okretnog polja inducira se napon u namotajima statora. Napajanje reglera je spojeno na taj napon statora i zato se govori o samouzbudnom generatoru. U daljnjem radu regler "promatra" taj napon i u slučaju da je prevelik smanjuje struju uzbude rotora i tako smanjuje taj napon na statoru i obrnuto.

Kod tebe regulator nemože izregulirati taj napon da bude konstantan i reda veličine 14,2+/-0,4V i po meni je najvjerojatnije problem sa četkicama. Elektronika reglera može biti ispravna i da isporučuje urednu struju uzbude na rotor, ali četkice preko kojih ide ta struja su uslijed istrošenosti (slabije nalježu na kolektore rotora i grafit koji je otpao sa njih ostane po samome kolektoru) dodatni otpor pa na namotaje rotora dolazi puno manja struja magnetiziranja rotora i onda posredno imaš i manji inducirani napon na statoru tj. napon koji ide na akumulator.

 

Četkice ćeš kao šta sam kažeš lako provjeriti vizualno, međutim regler nemožeš ispitati bez da ga spojiš na neki vanjski promjenjivi izvor napona na probnom stolu.

 

Osim pojave kada upaljena lampica svijetli sa normalnim intenzitetom postoji i pojava kada lampica tinja. Tada je to znak da je problem sa nekom od dioda na statorskom diodnom mostu. 

 

Zaključak je da đabe voziš voltmetar u autu da očitaš napon kad se upali lampica jer ćeš u tom trenutku očitati 12-ak V.  :D

Link to comment
Share on other sites

Hvala na opširnom odgovoru, morati ću provjeriti četkice definitivno.

A što se tiče voltmetra, stalno se vozi u stekeru za upaljač tako da stalno vidim kaj se događalo.

Link to comment
Share on other sites

Recu ti ja iz svog iskustva ako umas valeo alternator.

Regler nije 99.99% jer oni jako jako jako rijetko crkavaju na valeu, skini ga, skupa s reglerom i izmjeri otpor na namotaju. Ako ga ima ispod 100ohma je ok, ak je strujni krug otvoren MIJENJAJ CIJELI ROTOR nemoj reparirat jer ne vrijedi. Ja sam 3 put rastavljo zbog majstora koji repariraju umjesto da sam odma uzeo ORIGINAL Valeo rotor koji kosta 700kn, zamjenio ga i cao zdravo. Rotor je slaba tocka na valeu od 120 +- 20A aValeo alternatoru. Pocne se namot na rotoru micat i pokida zice. Neki repariraju al to je glupost. Napominjem u mjesec dana 2 reparirana bila krepala.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj je Bosch 150A. Skinuo sam regler i kak sam ga skinuo tak sam ga vratio natrag. Sve je zaliveno sa smolom ili plastikom. Uopće ne znam odakle bi ga napao da zamijenim četkice. Četkice su čudne, jedna je duplo duža od druge. Nejednako su potrošene...

Link to comment
Share on other sites

Eto to ti je uzrok problema. Nejednako istrošene četkice.

Imaš li koju sliku di se vidi kako izgleda tvoj regler?

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.