Jump to content

Brujanje, negdje oko kanalnog remena


Mafro

Recommended Posts

Progooglao i sad mi je jasan princip njenog rada. :D   :hey:

čemu to? Zar postoji opasnost dA se ista okreće u kontr smjeru pa je to kao sigurnosno rješenje?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • usrmaatre

    17

  • Mafro

    17

  • DraganST

    9

  • frenchkey

    7

a da nisu lezajevi na alternatoru mozda? treba skinuti remen i probati okrenuti.

Link to comment
Share on other sites

čemu to? Zar postoji opasnost dA se ista okreće u kontr smjeru pa je to kao sigurnosno rješenje?

 

Neće se alternator okretati u suprotnom smjer. Razlog ovakve spojke leži u činjenici da su današnji alternatori puno veći u odnosu na one od prije 20-30-tak godina uslijed većeih zahtjeva za strujom pa im je i rotor veći što povlači za sobom i veće zamašne mase i momente inercije.

Ako je na takav rotor stavljena fiksna remenica i ako voziš na visokim okretajima 4-5000 okretaja ili više i tada naglo pustiš gas, motor sam usporava, ali rotor alternatora i dalje pokušava po inerciji nastaviti na tim okretajima i tada dolazi do velikih vibracija na remenu jer remen tada koči alternator.

Da se to izbjegne stavlja se ta "one-way" spojka pa u trenutku prije spomenutoga nagloga usporavanja neće biti nikakvih vibracija i klizanja jer će se remenica u odnosu na rotor alternatora vrtiti unazad bez ikakvoga otpora (kao na biciklama kada prestaneš pedalinati, a bicikla i dalje vozi). U trenutku kada rotor alternatora uspori tj. kada ga remen "ulovi" po brzini nastavlja ga normalno pogoniti/vrtiti.

Link to comment
Share on other sites

Neće se alternator okretati u suprotnom smjer. Razlog ovakve spojke leži u činjenici da su današnji alternatori puno veći u odnosu na one od prije 20-30-tak godina uslijed većeih zahtjeva za strujom pa im je i rotor veći što povlači za sobom i veće zamašne mase i momente inercije.

Ako je na takav rotor stavljena fiksna remenica i ako voziš na visokim okretajima 4-5000 okretaja ili više i tada naglo pustiš gas, motor sam usporava, ali rotor alternatora i dalje pokušava po inerciji nastaviti na tim okretajima i tada dolazi do velikih vibracija na remenu jer remen tada koči alternator.

Da se to izbjegne stavlja se ta "one-way" spojka pa u trenutku prije spomenutoga nagloga usporavanja neće biti nikakvih vibracija i klizanja jer će se remenica u odnosu na rotor alternatora vrtiti unazad bez ikakvoga otpora (kao na biciklama kada prestaneš pedalinati, a bicikla i dalje vozi). U trenutku kada rotor alternatora uspori tj. kada ga remen "ulovi" po brzini nastavlja ga normalno pogoniti/vrtiti.

E sad nakon iscrpne analize ja ti postavljam pitanje: Kad je to tako zašto su Renaultovci na 1.9 dCi motor (konkretno u laguni) stavili remenicu sa spojkom, a na 2.2 dCi nisu kad se zna da je na 2.2 dCi motoru alternator od 150A, a na 1.9 dCi onaj od 125A?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

E, pa to bi trebao pitati njih. Natjerao si me da googlam pa me sad ispituješ.  :D

Osim remenice sa spojkom imaš i remenicu sa torzionom oprugom. Njen zadatak je da preuzme na sebe dio torzionih opterećenja prilikom usporavanja/ubrzavanja i time je to sve puno "mekše" i nema vibracija. Možda je kod tebe takva. Vizualno se razlikuju od fiksne spojke jer su dosta šire nje.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Inače ta remenica alternatora se još po naški naziva i remenica slobodnog hoda ;)

 

Ali inače što se tiče kompresora klime, u njemu posoji jedan dvoredni kuglični ležaj, a koji isto tako često hoće otići,

ali osobno nisam išao nikad tako daleko da se raspitam o nekim simptomima koji iz takvog kvara mogu proizaći,

ali činjenica je da taj ležaj kad se pokvari i počne "mljeti" ili što već, isto tako stvara neke probleme koje ležajevi inače znaju stvarati.

 

Nadam se da će se kvar otkloniti na vrijeme i ispravno, da ne bude nekih ekstra troškova.

Link to comment
Share on other sites

E, pa to bi trebao pitati njih.

Osim remenice sa spojkom imaš i remenicu sa torzionom oprugom. Njen zadatak je da preuzme na sebe dio torzionih opterećenja prilikom usporavanja i time je to sve puno "mekše" i nema vibracija.

Kužim ja, ali na 2.2 dci motoru na kanalnom remenu imaš remenicu radilice, kompresor klime, pumpu serva, natezač s tom torzijskom oprugom i rolu. Istu stvar imaš i na 1.9 dCi.

Link to comment
Share on other sites

Ja tipujem da je Mafri problem remenica alternatora pogotovo šta se čuje nakon paljenja nekoga elektropotrošača, čime stvara dodatni električni teret na alternator, a taj se teret treba mehanički svladati preko pogona alternatora, šta je remenica (naravno u suradnji sa motorom preko remena).

Link to comment
Share on other sites

Ja tipujem da je Mafri problem remenica alternatora pogotovo šta se čuje nakon paljenja nekoga elektropotrošača, čime stvara dodatni električni teret na alternator, a taj se teret treba mehanički svladati preko pogona alternatora, šta je remenica (naravno u suradnji sa motorom preko remena).

Naročito ako nije mijenjana na velikom servisu, a prema preporuci bi trebala. Ljudi nemaju običaj mijenjati tu remenicu na velikom servisu, isto kao što nemaju običaj mijenjati vodenu pumpu.

Link to comment
Share on other sites

može li biti problem rotor alternatora? Kaže ne čuje se kada rukom zavrti, ali to je na prazno bez potrošača

Link to comment
Share on other sites

Naročito ako nije mijenjana na velikom servisu, a prema preporuci bi trebala. Ljudi nemaju običaj mijenjati tu remenicu na velikom servisu, isto kao što nemaju običaj mijenjati vodenu pumpu.

 

Za vodenu pumpu je vrhunska glupost ne iskoristiti situaciju promjene remenja za zamjenu iste.

Link to comment
Share on other sites

da bio sam jednom tako glup prije 7-8 godina, pa sam opet mijenjao sve nakon 35 tkm kad je propišala. Neš majci više ;)

Link to comment
Share on other sites

Ne veli se zabadava "škrti plaća dvaput". I ja sam imao prilike tu poslovicu okusiti na svojoj koži...

Link to comment
Share on other sites

Za vodenu pumpu je vrhunska glupost ne iskoristiti situaciju promjene remenja za zamjenu iste.

Naročito ako je pogonjena zupčastim remenom.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lag kod meha, još nije gotovo. Što se tiče brujanja, krivac je na kraju napinjač kanalnog remena. U petom mjesecu lani sve mijenjano, stavljen Gates set kanalnog. Govno se shebalo nakon par mjeseci i nepunih 12000 km.

A auto još nije gotov jer je meh, nakon mog inzistiranja, na kraju zaljučio da je remenica alternatora ipak zrela za izmjenu.

Edited by Mafro
Link to comment
Share on other sites

Promijeni sve što si naumio bez obzira što meh kaže. Ja sam promijenio remen, natezač, rolu i remenicu radilice. Remenica Corteco, rola INA, remen SKF, natezač SNR. Sve uredno funkcionira već 2, 5 godine.

Link to comment
Share on other sites

Promijenio sam svašta nešta na zadnjem velikom, osim te jbn remenice. Dijelova za 5000 kn.

A sad zadnje, samoozlijediti ću se :tup:, ili Lagunu. Zove me meh prije nekih sat vremena da je auto gotov, odem do njega, kaže probaj. Samo što sam sjeo (ma nisam ni do kraja), PRAS :box:  .

Baš nas trznulo, blijedi pogledi. Koja pm je sad bila. Veli meh odi van, podigli auto, lampe bla bla, dizalica ovo ono. Quratz, a ne dizalica.

Pukla prednja lijeva opruga, ko staklo. :hebemu:  :aua:  mislim stvarno više.

I tako ostala laguna na dizalici, sutra nove opruge, hahahaha.

Link to comment
Share on other sites

Promijenio sam svašta nešta na zadnjem velikom, osim te jbn remenice. Dijelova za 5000 kn.

A sad zadnje, samoozlijediti ću se :tup:, ili Lagunu. Zove me meh prije nekih sat vremena da je auto gotov, odem do njega, kaže probaj. Samo što sam sjeo (ma nisam ni do kraja), PRAS :box: .

Baš nas trznulo, blijedi pogledi. Koja pm je sad bila. Veli meh odi van, podigli auto, lampe bla bla, dizalica ovo ono. Quratz, a ne dizalica.

Pukla prednja lijeva opruga, ko staklo. :hebemu::aua: mislim stvarno više.

I tako ostala laguna na dizalici, sutra nove opruge, hahahaha.

I meni je tako puknula preko noći, ja došao do auta kad on leži. Odmah sam znao što je u pitanju. Sreća ti je što je opruga (Kyb K flex) oko 300-injak kn. Može biti da je puknula zbog naprezanja usred izljetanja s ceste. Nemoj se čuditi ako ti desna opruga bude gotovo grebala za muldu jer to je ipak Renault koji originalno ugrađuje različite opruge, dok su zamjenske iste. Ja sam prilikom promjene opruga mijenjao i amortizere jer su mi uljni (originalno naprijed) bili premekani i auto se ljuljao. Stavio Kyb plinske i sad sam super zadovoljan kako se auto ponaša u zavojima. Jedina negativna nuspojava jest da auto sada više prema kriteriju udobnosti nalikuje Passatu, a ne Laguni. :) Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Nije auto legao, to bi odmah skužili, puknuo je na samom donjem kraju, komadić manje od pola kruga, tako da se nije izmakla već ponovo sjela na dosjed. Puklo baš u trenutku kad sam sjedao. Nije bilo nikakvih tragova u pukotini od prije, čisti, svježi lom. Jbg. krenulo me. Da, već smo gledali, Kayabine ću staviti, 300 kn kom.

Ovo za zapinjanje za muldu misliš radi promjera?

Link to comment
Share on other sites

Nije auto legao, to bi odmah skužili, puknuo je na samom donjem kraju, komadić manje od pola kruga, tako da se nije izmakla već ponovo sjela na dosjed. Puklo baš u trenutku kad sam sjedao. Nije bilo nikakvih tragova u pukotini od prije, čisti, svježi lom. Jbg. krenulo me. Da, već smo gledali, Kayabine ću staviti, 300 kn kom.

Ovo za zapinjanje za muldu misliš radi promjera?

Kad se opruge montiraju na amortizer onda klip amortizera ne prolazi točno kroz sredinu opruge. A pošto su zamjenske opruge iste lijeva "baca" više prema natrag, dok desna "baca" više prema naprijed. Originalne opruge su drugačije. Ali ništa ti ne brini ove zamjenske dobro funkcioniraju. Imaš sreću što ti je opruga puknula tamo gdje jest, jer da je iskočila bilo bi pa pa guma. Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.