Jump to content

Megane coupe 96. shema zamijene malog hladnjaka


aga

Recommended Posts

A ovi drugi se teze ciste. Koliko god ja uspuhivao ipak ne grije dobro. Izgleda da su vecina cijevi neprohodne pa se ne mofu ni očistiti

Ako mozes ulit u njega prokuhani alkoholni ocat on ti pojede kamenac da to nisu istine jedan ili dva tretmana i po 2-3mm kamenca nestanu za sekund

Link to comment
Share on other sites

Ma ulio sam ja i klornu kiselinu pa nista. Ako je cjevčica skroz neprohodna ne može kiselina doci do nje

Link to comment
Share on other sites

Svi koje sam vidio su se sastojali od dvadesetak neovisnih cijevi koje idu s jednog na drugi kraj. Začepe se one na dnu ili najdalje od priključaka i nikakva kemija ni ispiranje mi nije uspjelo. Kod ispiranja cijeli protok prođe kroz onih par čistih cijevi, a slično je i kod kemije koja jednostavno ne može "pojesti" toliko mulja.

Ja sam stari kiler rastavio da vidim koliko je začepljen i jedva sam uspio progurati čeličnu žicu kroz neke cijevi...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam u zadnjih mjesec dana mjenjao 4 mala hladnjaka, golf2, punto1 x2 i megane1. I lagano mi je slabo od ovih radova..a smjesi mi se jos jedan punto i ford..

Link to comment
Share on other sites

Platio bih ti, naravno. Dao bih ja to nekome raditi, ali da znam da je vec odradio isti auto. Experimentirati mogu i sam

Link to comment
Share on other sites

Evo naletjeh na izvrstan tutorijal PRAVOG čišćenja malog kilera. Istina na Daciji, ali vrlo poučno. Ovako detaljno nikakvo sredstvo ili kiselina ne može očiostiti. Btw, Google translate kaže da ako se odlučite na zamjenu  malog kilera treba paziti da se kupio kvalitetni ili OEM jer zamjenski npr. imaju 8 umjesto 12 cijevi, te su od lošije plastike.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/01/curatat-radiator-incalzire-habitaclu.html

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

evo dokopao se polovnog kilera s clia, ako nekog zanima kako izgleda iznutra

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Uh... cijeli dan me boli glava i koji me je vrag tjerao da ovo idem čitati...

Ah, da, naravno! Potreba da i kod sebe obavim istu mazohističku aktivnost :wall:

Dakle, najprije ću postaviti vrlo jednostavno pitanje - ovo sve jako sliči na moj autek, osim što ja imam Scénica, pa gajim nekako nadu da ako je sve veće, a komandna ploča (gotovo) ista, možda mi se posreći pa je ne budem morao vaditi. Naime, kad sam lani isto to radio na Fiatu Marei, svi su me uvjeravali da moram vaditi komandnu ploču. Na kraju je ipak nisam vadio, bilo je mnogo seksualno nabijenih želja o ljubavnom odnosu između psa i majke, ali izašao je i ušao drugi i sve je bilo obavljeno u jedno nedjeljno prijepodne, plus čišćenje tunela za zrak od ostataka antifriza.

Ispirati sam probao vrtnim crijevom, ne ide, samo bi mi falilo da ga nekakvom kemijom natjeram da procuri, onda osim što ću imati posla oko mijenjanja ovako i onako, potrošio bih još i vrijeme, novac i živce na neuspjelo ispiranje.

Dok čekam da mi stigne HAK-ova iskaznica koja mi nosi 20% popusta kod Auto-Kreše, odlučio sam pohoditi seminar, pa ću onda postaviti i drugo pitanje: ako budem ipak morao skidati volan i cijelu skalameriju, što da učinim kako mi se ne bi aktivirao zračni jastuk i preplašio mi mačke :oo: da još osim traženja novog zračnog jastuka ne moram i njih dozivati da se vrate doma.

To bi bilo to, ako netko ima više iskustva baš sa Scénicom, bit ću mu zahvalan da ih podijeli sa mnom. Javit ću kad hladnjak stigne doma i kad krenem, možda mi se posreći pa izmislim neki lakši način :hey:

Link to comment
Share on other sites

nemaš problema s jastukom. Možeš otkopčati minus klemu i nakon 10 min krenuti s skidanjem jastuka. to je po nekoj propisanoj proceduri. Ja sam ga skidao bar 5,6 puta dok me zavojnica zajebavala i to bez skidanja kleme pa ništa nije bilo. Za scenic imaš na jubito video iz engleske, kod njih je to puno lakše jer je volan na desnoj strani, pretraži malo.

Npr počni s ovim: renault scenic heater matrix replacement

 

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Hvala ti, budem probao. Vidiš, sad si me sjetio - na Marei je išlo lakše vjerojatno jer se vadi na desnu stranu, suprotno od vozača. Na njoj onda valjda imaju problema u Engleskoj.

Link to comment
Share on other sites

Ne kuzim jedino ako si isao bas zbog tog hladnjaka raditi hak karticu jer tih 20% je u konacnici manje od 50kn a hak je oko 300?

Uzmi nissins hladnjak, ava i ostalo mozes zaobici.

I nadam se da neces preplasiti macke dok budes sklapao hvalospjeve o majkama i psima i ostaloj rodbini inzinjera koji su osmislili smjestaj hladnjaka?

Link to comment
Share on other sites

Ne, nego otkad sam položio vozački (prije 37,5 godina) razmišljam da se učlanim u HAK. I nikad mi "nije trebalo". Onda sam jednom ostao na autocesti i zaključio da je šteta što nisam... pa mi je čovjek iz osiguravajuće kuće kod koje plaćam obavezno osiguranje rekao da preko njih imam neograničen broj intervencija u slučaju kvara (jedini uvjet je da nije dvaput isti kvar u godinu dana) pa opet nisam. Pa su mi u Auto-Kreši rekli da imam 20% na Diners ili na članstvo u HAK-u. Imao sam Diners pa nisam... sad više nemam Diners, ali moram kupiti hladnjak, amortizere, ulje, filter, svašta nešto za Renaulta i još više za Fiata pa će se itekako isplatiti. Hak je inače 200, 300 ili 500, ovisi koji paket uzmeš. Ja sam uzeo najjeftiniji, jer šlepanje već imam preko osiguravatelja, a u ostalome nisu velike razlike, za srednji još možeš dobiti zamjenski rent-a-car na dva dana, a za 500 si pokriven u Europi, što će mi trebati tek kad odem u penziju. Ako.

A što se inženjera tiče, ja sam već dok sam imao servis shvatio da Francuzi općenito mrze mehaničare. Od skidanja anlasera na Renaultu 4, preko mijenjanja pumpe za vodu na Citroënu AX diesel, vađenja motora na jednom tipu Volva koji ima Renaultov motor zato da bi se zamijenio zupčasti remen...

Ukratko, mislim da ću naučiti psovati na francuskom... :ranting:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Evo, da se pohvalim. Kupio sam mali hladnjak kod Auto-Kreše za nešto malo više od 150 kuna (190 umanjen za 20% HAK-ov popust). Nemam pojma koji je proizvođač, izgleda neki no-name (mogu još jednom probati naći), ali dobio sam unutra cijeli set: hladnjak, plastične cijevi ulaz/izlaz, dvije gumene brtve, gumu koja dolazi na pregradu između motornog prostora i kabine, sve nove vijke i još neki komad plastike za koji nisam imao pojma kamo da ga stavim, ne postoji kod mene. Onda sam se dva tjedna spremao k'o gladan s**t i tražio izgovore da ne krenem u samoubilačku misiju (pada kiša, hladno je, treba kćer voziti, nemam vremena...) da bih na kraju jučer uzeo godišnji na poslu i čvrsto odlučio obračunati se s francuskim inženjerima.

I gledam ja to tamo, gledam ja njega, gleda on mene i odlučih ja probati to čudovište izvaditi bez kirurških zahvata na armaturi. Ispustio vodu, odspojio crijeva, odšarafio plastične cijevi i dva vijka koji su ga držali i - vjerovali ili ne, kao da je išetao sam! Jednostavno sam ga izvukao, malo sam ga zanio prema sebi i prošao je na milimetar od pedale gasa i stupa volana. Dakle, ništa, doslovce ništa drugo nisam trebao dirati!

Iako sam dobio i nove cijevi i gumu, odlučio sam to ne mijenjati, jer se nije raspalo kako je predvidio prodavač kod Auto-Kreše, a za njih zamijeniti zaista bi trebalo skinuti pedalu gasa, što sam s gađenjem odbio.

Stavljanje novoga išlo je malo teže, naime, najprije nisam primijetio komad plastike koji mu je bio s druge strane i kojeg je trebalo skinuti, očito je za neki drugi model. Pa nije ušao kako treba, no to sam brzo riješio. Najviše problema mi je zadavao šaraf kojim je trebalo spojiti hladnjak i set cijevi, jer je na novom hladnjaku plastika kroz koju šaraf prolazi nešto deblja, pa je šaraf bio prekratak. E, dok sam to skužio, bilo je malo šištanja kroz uši, ali dobro. Ne može baš sve proći glatko, ne bismo se imali čega sjećati. :bigl:

Spojio sve natrag, vratio cijevi, natočio, odzračio... i pitao se za koga vraga sam uzimao godišnji. Ali dobro, bar sam se malo odmorio od posla. Grije kao lud:sun:, moram smanjivati grijanje, što mi je sve do sada bio sasvim nepoznat pojam.

I još je nešto zanimljivo, kazaljka temperature se sada mnogo mirnije ponaša. Naime, prije mi je ujutro, nakon prvog zagrijavanja, otišla skoro do zadnje crtice, pa je naglo pala, pa je oscilirala dosta dok se termostat nije primirio. Sad se normalno zagrije i dođe do sredine. Vjerojatno mu je nedostatak cirkulacije kroz taj mali hladnjak narušavao kompletno funkcioniranje rashladnog sustava.

Nisam slikao jer mi mobitel ima rezoluciju kao one ploče iz doba izuma fotografije, ali ako vam nešto nije jasno, mogu poslikati.

Link to comment
Share on other sites

Da... u međuvremenu sam još jednom pogledao slike iz Meganea. Tu hladnjak ima cijevi na sebi, kod mene su te dvije cijevi na prirubnici i odvajaju se. Zato ja nisam trebao ništa skidati.

Link to comment
Share on other sites

Evo naletjeh na izvrstan tutorijal PRAVOG čišćenja malog kilera. Istina na Daciji, ali vrlo poučno. Ovako detaljno nikakvo sredstvo ili kiselina ne može očiostiti. Btw, Google translate kaže da ako se odlučite na zamjenu  malog kilera treba paziti da se kupio kvalitetni ili OEM jer zamjenski npr. imaju 8 umjesto 12 cijevi, te su od lošije plastike.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/01/curatat-radiator-incalzire-habitaclu.html

Ovo je odličan video.

Link to comment
Share on other sites

Evo,

I još je nešto zanimljivo, kazaljka temperature se sada mnogo mirnije ponaša. Naime, prije mi je ujutro, nakon prvog zagrijavanja, otišla skoro do zadnje crtice, pa je naglo pala, pa je oscilirala dosta dok se termostat nije primirio. Sad se normalno zagrije i dođe do sredine. Vjerojatno mu je nedostatak cirkulacije kroz taj mali hladnjak narušavao kompletno funkcioniranje rashladnog sustava.

Dobro si to primjetio, mali hladnjak je vrlo bitan element u sustavu hlađenja jer kroz njega uvijek ide antifriz, bez obzira na to dali si okrenuo kotačić na grijanje. Štoviše on je u skraćenom toku, tj kroz njegov cjevovod ide  antifriz i kada je auto hladan i termostat zatvoren. Ako je pri tom mali kiler zaštopan može doći i do pregrijavanja motora, naglog otvaranja termostata, mješanja sa još uvijek hladnom tekućinom što opet zatvori termostat i tako nekoliko puta dok se motor ne zagrije (tada kazaljka teperature šeta gore, dole). Pri tom još trpe spojevi crijeva, kućište termostata zna prokapati, svašta nešto.

I da, ja još nisam zamijenio svoj. Dobro je da si sve završio za jedan dan, to mi daje nadu da bih i ja mogao. Hvala na tutorijalu

 

Da... u međuvremenu sam još jednom pogledao slike iz Meganea. Tu hladnjak ima cijevi na sebi, kod mene su te dvije cijevi na prirubnici i odvajaju se. Zato ja nisam trebao ništa skidati.

imaš li slike tvog kilera da vidimo razlike?

Link to comment
Share on other sites

Baš tako, otvarao se i zatvarao kao lud.

Poslikat ću hladnjak, imam stari koji još nisam bacio.

Edited by tom1961
Link to comment
Share on other sites

Zaboravio ti na slike...

Narucio Nissens mali kiler, stize preksutra, 220kn

Papatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nisam zaboravio, nego nisam uopće bio na forumu. Posao...

Nego, nije loše upozoriti - danas sam imao zanimljivo iskustvo, bolje reći više sreće nego pameti. Kako sam onda zamijenio mali kiler, natočio sam kišnicu, jer je moja praksa da kad god nešto prčkam po rashladnom sistemu, ne stavljam odmah antifriz da ne bih kune prolio po cesti. Nakon par dana, kad se uvjerim da sve štima, stavim antifriz. Budući da je bio antifriz unutra, zapravo sam ga samo razrijedio i nisam se previše brinuo, "znajući" da sam miran do negdje -10°C.

Međutim, zaboravio sam da sam i ljeti nešto kemijao, bila mi je procurila jedna cijev, pa sam i onda nalio vodu... :tup:

I krenuh ja jutros na posao, sve normalno, na autocestu, on se zagrijava, zagrijava, zagrijava, ZAGRIJAVA....... !!! I onda sam shvatio da se smrzlo ono što se uvijek prvo smrzne - cijevi hladnjaka pa voda ne može cirkulirati kroz hladnjak. I ništa, grijanje i puhanje na maksimum, rekoh ženi da se strpi, kaže ona "ništa, skinut ću se ja" i laganim tempom do grada. Na trećem semaforu je led popustio, kazaljka se strmoglavila, a ja obrisao znoj s čela... izgleda da nema štete, jer sam se normalno dovezao na posao, kazaljka je normalno na sredini, grijanje radi.

Hm, da, možda da natočim antifriz večeras? :shamed: :bigl:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.