Jump to content

hrvojexyz

Recommended Posts

8 hours ago, Med0 said:

Mali turbo se na benzincu zavrti momentalno i drži moment u puno širem rasponu. Ne osjeća se toliko nalet momenta jer je on praktički stalno tu. Vožnja je više ujednačena. Zato je meni veći gušt voziti turbo benzinjaru. Kod dizla zakucaš gas, ne događa se ništa i onda ako na vrijeme ne pustiš gas lansira te u onoga ispred tebe.

Ovako nešto jedino u 1. koja je najmanje upotrebljiva na dizelu. Tipa kad ideš sa puštenim kvacilom u 1. na 1000okt i ulaziš u kružni pa ga naglo poklopiš. Prvo stanka i onda trzne i kako je kratka brzina moraš brzo u 2. inace si za čas u blokadi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Od 3 cyl. turbaka sam vozio novi Sandero Stepway 1.0 90 ks, motor je bio poprilično solidan i adekvatan (sam auto mi je jako dobro legao), i Hyundai Konu 1.0 T-GDI 120 ks, taj je rasturao u međuubrzanjima i taj me oduševio. Jedino što se pitam, nekad se benzinac kupovao radi jednostavnosti i generalno jeftinijih popravaka, a danas sa GDI tehnologijom imamo visokotlačne pumpe i injektore, GPF-om, turbinama, dvomasenim zamašnjacima itd, koliko je ta razlika u održavanju više danas? 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Zadnja ti tocno.. Ali to je ono u narodu u mkzgu dkzel je skup a benzinac jednostavan i jeftin... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DarioSafrane....baš to i je veliko pitanje. Benzinac danas ima slične komplicirane dijelove/sklopove kao dizelaš prije 30 godina kad je krenula era turbodizela.

Jedina mu je prednost (možda) što benzin ipak čišće izgara od dizela. Ne ostavlja toliko čestica čađe. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Manje je servisa na turbo benzinjari jer imaju manji moment i daleko manje čađe motor. No to ništa ne mora značiti jer to opet ovisi o kvaliteti dijelova i izvedbi motora.

Evo kolega na i20 benzinjari staroj 5-6 godina mijenjao dvomaseni i kuplung. Ceh ~1500€ u ovlaštenom.

Za nove TCe motore znam da nisu repair-friendly.

Treba napomenuti da turbo kod benzinca ne puše tako često kao na dizlima. Benzincu turbo treba uglavnom samo kod ubrzanja pa se i turbina manje koristi. To je jedan od razloga zašto moderni dizli forsaju kruzanje na 1500 okretaja i čak manje da se turbo što manje koristi.

VAG-ovi DSGovi drže auto na 1100-1200 okretaja u sedmoj brzini. Auto se već počne tresti a on ne šalta u nižu.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, DarioSafrane said:

 Jedino što se pitam, nekad se benzinac kupovao radi jednostavnosti i generalno jeftinijih popravaka, a danas sa GDI tehnologijom imamo visokotlačne pumpe i injektore, GPF-om, turbinama, dvomasenim zamašnjacima itd, koliko je ta razlika u održavanju više danas? 

1 hour ago, Med0 said:

VAG-ovi DSGovi drže auto na 1100-1200 okretaja u sedmoj brzini. Auto se već počne tresti a on ne šalta u nižu.

Opet da se ja nadovežem.. Da, točno, i benzinci imaju GPF, turbine i dvomasene i nema to više doticaja sa starim jednostavnim atmo benzincima.

Ovo što se tiče VAG-a i okretaja je savršeno točno objašnjeno. Auto se trese od niskih okretaja da mene boli slušat, i to i bez DSG-a. Prijatelj ima Octaviu 1.6TDI sa DSGom i 100 metara od dvorišta je u 6-oj brzini... Sad mi žao što sam uzeo dizla i aktivno tražim pravog "balkanca dizloglavog" koji bi mi dao TSI glavu za glavu :)

 

Edited by nspadic
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Med0 said:

Manje je servisa na turbo benzinjari jer imaju manji moment i daleko manje čađe motor. No to ništa ne mora značiti jer to opet ovisi o kvaliteti dijelova i izvedbi motora.

Evo kolega na i20 benzinjari staroj 5-6 godina mijenjao dvomaseni i kuplung. Ceh ~1500€ u ovlaštenom.

Za nove TCe motore znam da nisu repair-friendly.

Treba napomenuti da turbo kod benzinca ne puše tako često kao na dizlima. Benzincu turbo treba uglavnom samo kod ubrzanja pa se i turbina manje koristi. To je jedan od razloga zašto moderni dizli forsaju kruzanje na 1500 okretaja i čak manje da se turbo što manje koristi.

VAG-ovi DSGovi drže auto na 1100-1200 okretaja u sedmoj brzini. Auto se već počne tresti a on ne šalta u nižu.

Medo netocno pricas... Mozes voziti 3000 okretaja i ako nema opterecenja turbo ne radi.. Ne jednom sam zbog mapiranja pratio precizno parametre i tlak punjenja =0 ili tek nesto malo iznad nula a vozim 130-140 na auto cesti.. 

Moze diesel i na 5000 okretaka smanjit tlak punjenja jer mu ne treba dodatna snaga. 

Ovo za niske obrtaje su eko norme a ne turbo... Ima na tim okretjaima "dosta" momenta i onda ga tako drzi... 

 

Ajml se drzat tocnih cinjenica a ne izmisljat neke teorija okolo naokolo..

I zapravo na benzincu na visokima ne moze da ne puni makar malo jer waist gate ne moze tolko rasteretiti kolko ima protoka zraka... A VNT moze stalno !

Link to comment
Share on other sites

@MilosB glavna i osnovna prednost dizla je što može raditi na "siromašnu" smjesu dok benzinac mora biti u stohiometriji. Dizlu je cilj što manje goriva i što više zraka u smjesi. Turbo će puhati u svakoj prilici. Benzincu turbo puše samo kada usfali zraka.

Ne znam koliko je ekonomičan dizlo o kojem ti pričaš koji na 3000 okretaja radi bez tlaka turba i ne znam da li ijedan normalan stock dizlo tako vozi.

Možda sam u krivu.

@nspadic točno to. Čak i manualca kad vozim u 4. brzini nešto ispod 2000 okretaja a on mi na tabli stalno govori da idem u 6. brzinu.  WTF?

Link to comment
Share on other sites

Nema više jeftinog održavanja. Ali baš ničeg. Obični Sandero stepway prelazi 20 000 e. Otišlo je sve svragun. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Med0 nije istina da je tim efikasniji sto je vise zraka. Jeste da je daleko od stohiometrijskih 14.7 (to je vec debelocrni dim) ali nije mu cilj da stalno puse. To je stock tako kako sam napisao i nije nista cudno. Svi auti tako rade. Tlak se regulise u funkciji opterecenja motora i dodaje po potrebi a ne kao nekad na neregulisanim turbima (koji su jos uvijek vise manje na benzincima).  Nemoj zaboraviti da pogonit turbo treba energije. Ako mu ne treba dodatna snaga onda nema smisla da ju trosi na pogonjenje turba i smanjuje efikasnost rada motora.

Ovo za benzince kazem jer on moze samo da odgodi otvaranje waist gate-a. Ne moze da urani tj otvori ga bez tlaka u usisu. To znaci da turbo radi mnogo vise nego na dizelu ali to je totalno nebitno zapravo jer kako si i sam napisao protok zraka je regulisan otvorom klapne gasa. Pa i da ima malo pretlak prije klapne nakon nje ga nema.. Zato i imamo recirkulacijske ventile itd itd..

Ovo za brzine su debilni zelenasi tj mjerenja ispusnih plinova za euro norme u nerealni uvjetima / opterecenjima... Nebitno je da bi ubio motor takvom voznjom bitno je da ima 1g manje ispusnih plinova... 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Po razumu novi dizeli idu u velike aute koji se voze po otvorenim cestama.

Benzin, plin i struja ide u sute koji voze vecinu na kratke rute. Sve se odrzava kako se kome hoce. Jeftinije, skuplje..

Npr ja u svog atmosferca utucem dijelova najboljih brendova dok bi netko vozio dok se ne raspadne sve.

Kad vidim kakve ljudi aute dovoze na servis kod susjeda povraca mi se. Klima skroz krepala, nema plina i nikad dopunjavan, 2015. god. auto. Filter klime mjenjan jednom u 8 godina. Disk plocice dosle do zeljeza a lamela se raspala. Gume celave. 

Kupuju najjeftinije gume a auto vredi 30000€, 245/45-18, gume za 60€ komad.

Zhongce westlake z 107

Kocnice isto neke no name nikad cuo.

 

  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Mi smo čudni koji održavamo aute kako treba. Preko 90% ljudi radi upravo to što si opisao. Mi smo za njih budale koje imaju makar djelomični OCD za aute.

I onaj bijeli Megi koji sam išao pogledati: pet godina vlasnik, kočnica nema, kuplunga nema, tekućine za stakla nema, vjerojatno ni plina u klimi jer joj treba da počne hladiti, smrdi ispuh u kabini i to ne malo a vozi troje djece u tom autu.....

@MilosB ako je tako kako pričaš zašto su se onda tolike turbine razletjele na autoputevima ako dizli voze na 3000 okretaja bez tlaka turba?? To se dogodilo i Filipu koliko se sjećam u Laguni.

Za dizla je cilj što veći omjer zraka i goriva - do neke granice. Razlog: bolja kompresija i veća iskoristivost motora. manje troši i bolje ide. Zato mi tvoja priča ne drži vodu.

Turbina koristi otpad iz motora da se pokrene a to su ispušni plinovi. Nema tu nekog utroška energije. Ta energija je već potrošena, samo si dodao malo otpora na ispuh koji bolja kompresija lako prevlada.

Zatvori turbinu dizlu na 3000 okretaja na autoputu i on će samo više trošiti i više dimiti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

BMW nema tlaka ni na 4500 rpm u TwinTurbo sustavu ako ga apgasam.

Lastane da li ima pomoći?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Med0 napisao sam zavisno od opterecenja. Ako vozis brzo na ravnom ne treba ti snage kolko ti daje s turbom. 

Zasto na autoputu ode (najcesce). Jer se sve zagreje, ulje razredi i onda ono sta je pri kraju prdne. Za voznju na AC s 120 titreba 15-20kW.. To je 1/4 od max snage Filipovog tada motora. Nema potrebe da bude na pumom gasu.

 

Drugo ono mnogo bitnije. Nije turbo nimalo bez otpora. To je najveca dezinformacija koja se siri.. Jeste efikasni su ali nimalo tolko da ga motor ne osjeti. Osjeti ga itekako. Za dodat 60ks on utrosi bar 10 iz motors.. Trebao bi tocnije izracunat ali njsam previse omasio. Kompresori trose malo vise energije ali ne puno.

Zasto je tk tako. Jer taj "mali" otpor u ispuhu koji govoris je veci nego sta daje tlaka motoru. Tj jako jako dobro pogodjene turbine s motorom imaju tlak ispusnih plinova 10-20% veci nego tlak na usisu. A cesto je to blizu 50% veci tlak a ponekad kod malih turbina benzinci npr ili dieseli stari pre VNTa koji su vukli od nule i duplo vecitlak na ispuhu nego na usisu. E sad kolko to trosi snage. Stavi ispuh tolki da mu stvara dinamicki otpor od 2-3 bara (za diesele) ili 1.5-2 bara za prosjecne benzince pa ces videti kolko je to izgubljene snage :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, mata73 said:

Na 150, manjw od 40kW i cca 150 Nm

 

20200510_155422.thumb.jpg.1f959a0f8f24396378cf1b0704822d3d.jpg

Kolika ti bude neka konstantna potrošnja na toj brzini?

Link to comment
Share on other sites

Priblizno nula. Tj MAP oko 1 bara (apsolutni tlak) 

Link to comment
Share on other sites

Tj bio bi izuzetnp iznenadjen da je vise od 0.3bara boosta (map 1.3)

Link to comment
Share on other sites

Pricam na tom malom opterecenju. Ne na maks snazi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.