Jump to content

ugradnja ABS


zac7654321

Recommended Posts

moj twingac ima sve osim maglenki i abs-a, meni nije nužno potreban ali bi ga htio ugraditi zbog drage... 

da li netko ima iskustva sa time? koji je opseg posla i da li će sve raditi kako bi trebalo obzirom na naknadnu ugradnju? i koji je red veličine koštanja?

svaka informacija je dobrodošla! 

Link to comment
Share on other sites

nebude nista bolje kocio ako ima abs...puno para za nista koristi,koliko je tocno netko iskusniji nek ti kaze...

Link to comment
Share on other sites

Reli fahrer dario zasjenjava još jednom ultra izjavom. 

Najjeftinije je nać slupanog i s njega skinut komplet sustav.

Link to comment
Share on other sites

senzori, ecu, ozicenje
i kad se slozi upitno je da li ce raditi

@dario radić
nisi nikada mjerio zaustavni put sa i bez ABSa ocito

Link to comment
Share on other sites

jučer sam po onoj kišurini išao sa krka u zg, nas 4 u autu... na autoputu smo skoro bili dio lančanog sudara iza bosiljeva...  da je kojim slucajem mala vozila spickali bi se ziher... 

znaci nema garancije da ce sljakat? cudno mi je to... zakaj nebi radilo?

čitam po netu da je od 2004. ABS u standardnoj opremi u autima, a moj twingo i je 2004, 5. mj brijem... zakaj ga nemam?

 

Edited by zac7654321
Link to comment
Share on other sites

Ne vjeruj svemu što pročitaš. I ja sam vjerovao da nakon 200x god imaju samoventilirajuce diskove pa nemaju ?. Mislim (znam) da bi ti ugradnja ABS-a bila dosta skupa jer treba dosta stvari promijeniti, osim ako nećeš sam raditi i imaš donora sa kojeg ćeš sve skinuti.

Uložio bi radije u nove amortizere tipa bilstein i/ili školu vožnje

Link to comment
Share on other sites

prvo i osnovno dobre gume... a ako se brines za dragu, najbolji prijedlog ti je da asterix - pokloni joj skolu voznje, pod uvjetom da ona to zeli prihvatit... uzalud joj i abs i ne znam kakve gume, ako ih u danoj situaciji ne zna pravilno iskoristit... 

Link to comment
Share on other sites

Neisplativo, uzmi joj drugi veci ili isti auto s Abs-om. Vozio sam auto bez Abs-a, Citroen Gsa Club koji je kocio kao mutav sa sva 4 diska. Znaci kad bi proklizao onda sam stvarno pretjerao. Ulozi joj u dobre gume, amortizere, bolje kocnice, ali sve je to neisplativo ako ona nezna dozirati tu kocnicu, i ako se nece prilagoditi vremenskim uslovima.

Link to comment
Share on other sites

ABS ionako nije ni zamisljen ni konstruiran da smanji zaustavni put vec da prilikom snaznog kocenja omoguci kakvu-takvu kontrolu nad vozilom.

Link to comment
Share on other sites

Coupe nebih se slozio. Abs skracuje kocioni put u svim uvjetima osim na terenu tipa sljunak gdje se ukopavas pa se prije i zaustavis. Bilo je o tome i u clanku jednom u Auto Blicu. Uglavnom za ovo drugo tu su ti druga pomagala Abs-u tipa EBD, ESC i sta ja vec znam kako su ih koji proizvodjaci nazvali. 

Link to comment
Share on other sites

 

Slazem se s Coupeom, ABS je iznimno dobar kad se dvije strane vozila nalaze na razlicitim podlogama jer ce sprijecit okretanje vozila i omoguciti kocenje, a sto ni jedan vozac ne moze jer ne upravlja pojedinacnim kotacima, medjutim na ujednacenoj podlozi kocenje bez ABS-a moze biti krace ukoliko se koci na samoj granici prije blokiranja kotaca. Problem nastaje upravo u tome sto 99% vozaca na cesti ne koristi ni 50% mogucnosti vozila, pa tako ni kocenja, vec cak i u kriticnoj situaciji ne stisnu kocnicu do kraja, a opet na rub. Najveci dokaz tome je implementacija BAS sustava kocenja koji na naglo kocenje dodatno intenzivira kocenje, a onda je tu ABS da regulira zaustavljanje i zadrzi kontrolu i upravljivost nad vozilom. Problem danasnjih automobila je sto na taj nacin ujedno nepovoljno utjecu na onih 1% vozaca, dapace, mogu pridonijeti neocekivanim rezultatima i samim time jos vise dovesti u opasnost. 

Cinjenica je da je voznja za vecinu na ovaj nacin sigurnija, a implementacijom novih radarskih sustava pracenja vozila ispred sebe i automatiziranog kocenja u slucaju opasnosti sigurnost se dize na novu razinu s jedne strane, a s druge strane ljudi se u autu bave svime i svacim osim samom voznjom. Prakticki svako drugi vozac danas je na mobitelu ili se bavi necim desetim, i to me kao vozaca koji je svakodnevno na cesti uzasno ljuti i iritira - kad vidim nekog s mobom, najradje bi ga zaustavia i o pod mu ga razbia. 

Za dragu je najbolja moguca solucija trening sigurne voznje, npr. u AMC Micevac (mislim da se sad drukcije zove) ili ako jos negdje ima takvo sto, konkurencija... Da se mene pita, ovo bi uvea kao obvezu svim vozacima dvi godine nakon polaganja osnovnog vozackog. 

Link to comment
Share on other sites

ok ekipica, hvala na savjetima... 

isli bumo na neki parking pa nek koči mala :) 

Link to comment
Share on other sites

Zrmi...i dalje tvrdim da je kočenje na granici blokiranja (znas na sto mislim) recept za najkraci zaustavni put na svim podlogama osim mekog snijega i mekog sljunka. Tamo je pak bolje blokirati kotace.

Evo...kolega wifi me pretekao

Link to comment
Share on other sites

ok ekipica, hvala na savjetima... 

isli bumo na neki parking pa nek koči mala :) 

To ti je najbolje i najjeftinije.

Ona vozi po parkingu, a ti na mjestu suvozača joj pjevaš onu od Leta3: "Zakoči mala, zakoči mala" :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zrmi...i dalje tvrdim da je kočenje na granici blokiranja (znas na sto mislim) recept za najkraci zaustavni put na svim podlogama osim mekog snijega i mekog sljunka. Tamo je pak bolje blokirati kotace.

 

Evo...kolega wifi me pretekao

 

 

A sto ABS radi nego koci na granici blokiranja? I to radi puno bolje nego sto to netko moze napraviti po osjecaju.
Bio sam u skoli sigurne voznje prije xy godina i tako se to jako lijepo moze vidjeti, na suhoj i mokroj podlozi.
Kao i usporedba zaustavnog puta sa i bez ABS-a, ponasanje automobila kod kocenja gdje je desna strana vozila na mokroj podlozi, ali lijeva na suhoj te prikaz ponasanja auta sa ESPom i bez njega.

Link to comment
Share on other sites

 

Miim da si se JAKO preracunao o tome koji procenat vozaca zna bolje procijeniti silu kocenja od samog ABS-a pa cak i F1 vozaci neuspiju uvijek stati na granici nego zablokiraju tocak a ne da ce obican vozac pa makar iskusan znati doc na granicu bez da se prekoci.

Link to comment
Share on other sites

A sto ABS radi nego koci na granici blokiranja? I to radi puno bolje nego sto to netko moze napraviti po osjecaju.

Bio sam u skoli sigurne voznje prije xy godina i tako se to jako lijepo moze vidjeti, na suhoj i mokroj podlozi.

Kao i usporedba zaustavnog puta sa i bez ABS-a, ponasanje automobila kod kocenja gdje je desna strana vozila na mokroj podlozi, ali lijeva na suhoj te prikaz ponasanja auta sa ESPom i bez njega.

Abs "ne zna" gdje je ta granica pa koci dok ne dođe do blokiranja (senzor) i tada otpusta...pa opet...pa opet. Dakle...do blokiranja kotaca je doslo. Istina, to traje jako kratko i moderni sustavi to ne rade vise kao prve serije...ali i dalje to rade.

Ovo o kocenju gdje kotaci nisu na podlogama identicnog prijanjanja se slazem, naravno. I u globalu...abs sustav definitivno dobro dođe svakome. Ali...daj mi auto s abs-om na suhoj ili mokroj testnoj traci di cu nagaziti pedalu i pustiti da abs odradi svoje i nakon toga da to isto ponovim u istim uvjetima bez abs-a...imat cu kraci zaustavni put. A tek sam prosjecan vozac.

Link to comment
Share on other sites

 

Abs "ne zna" gdje je ta granica pa koci dok ne dođe do blokiranja (senzor) i tada otpusta...pa opet...pa opet. Dakle...do blokiranja kotaca je doslo. Istina, to traje jako kratko i moderni sustavi to ne rade vise kao prve serije...ali i dalje to rade.

 

Ovo o kocenju gdje kotaci nisu na podlogama identicnog prijanjanja se slazem, naravno. I u globalu...abs sustav definitivno dobro dođe svakome. Ali...daj mi auto s abs-om na suhoj ili mokroj testnoj traci di cu nagaziti pedalu i pustiti da abs odradi svoje i nakon toga da to isto ponovim u istim uvjetima bez abs-a...imat cu kraci zaustavni put. A tek sam prosjecan vozac.

Moze oklada u 1000€ da neces imati kraci zaustavni put?
Zadajem ti brzinu 60 km/h i trenutak gdje trebas poceti kociti.
Auto je moj megane, test na istom mjestu, samo namocimo podlogu.

 

Link to comment
Share on other sites

Moze oklada u 1000€ da neces imati kraci zaustavni put?

Zadajem ti brzinu 60 km/h i trenutak gdje trebas poceti kociti.

Auto je moj megane, test na istom mjestu, samo namocimo podlogu.

 

Nisam bas tip od oklada a pogotovo ne u novac...kazem da sam uvjeren da bi bilo tako. Mjerim po svom autu jer kad kocim i prijeđem onu granicu najboljeg gripa bez blokiranja - onda abs pocne raditi svoje. I tad imam feeling ko da nikad necu stati odnosno kao da me netko gurka s necim otraga.

Ali sad si me "nafukao" da idem traziti na autu koji je osigurac od abs-a i da idem isprobati

Link to comment
Share on other sites

Moze oklada u 1000€ da neces imati kraci zaustavni put?
Zadajem ti brzinu 60 km/h i trenutak gdje trebas poceti kociti.
Auto je moj megane, test na istom mjestu, samo namocimo podlogu.

 

shit is about to get down!

Edited by zac7654321
Link to comment
Share on other sites

Nisam bas tip od oklada a pogotovo ne u novac...kazem da sam uvjeren da bi bilo tako. Mjerim po svom autu jer kad kocim i prijeđem onu granicu najboljeg gripa bez blokiranja - onda abs pocne raditi svoje. I tad imam feeling ko da nikad necu stati odnosno kao da me netko gurka s necim otraga.

 

Ali sad si me "nafukao" da idem traziti na autu koji je osigurac od abs-a i da idem isprobati

onda cemo u pivu :D
bio sam i ja uvjeren pa kad sam isprobao sam vidio koja je razlika. Razlika sa ABSom i bez abs-a + izbjegavanje prepreke je bila oko 7 metara.
Na ravnom kocenju je bila oko 4 metra

I onda uspredio smarta iz skole sigurne voznje i mog tadasnjeg clia. Ja sam sa cliom bez ABSa stao 3 metra prije prepreke, a smart ju je prosisao i stao 4 metra iza nje(isto bez ABSa) :lool:

Link to comment
Share on other sites

@Rain 

Zašto je zac Quote-ao tvoj post, a piše da sam to ja rekao? Kako je uspio to izvesti?

zato kaj je zac specijalac (citaj special) :) 

Link to comment
Share on other sites

@Rain 
Zašto je zac Quote-ao tvoj post, a piše da sam to ja rekao? Kako je uspio to izvesti?


sve se moze kad se hoce :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.