Jump to content

ugradnja ABS


zac7654321

Recommended Posts

 

ABS vs. no ABS vs. no ABS and threshold braking... 

Ovo je daleko od nekog znanstvenog mjerenja, ali uz vozaca koji je izvjezban na SVOM autu (jer ipak, doslovce svaki je drukciji), moguce je zaustaviti se prije bez ABS-a. A o situaciji poput sniga gdje je ukopavanje i blokiranje jos i pozeljno da ne govorim. Tu svjesno ostajes bez upravljanja, ali zato zaustavni put zna bit znatno kraci u odnosu na ABS. 

Link to comment
Share on other sites

posto je zaustavni put u 99% slucajeva duzi nego sto je potrebno zaobici prepreku ono sto si rekao jako rijetko drzi vodu. gubitak kontrole nad vozilom ti gotovo NIKAD nije dopusljivo sem kad se ispred tebe nasao betonski zid iznenada, pa i da naleces na kolonu vozila ja bi radje da zadrzim kontrolu gde cu se zabiti u auto ispred.. ako je pjesak opet ti treba da mozes upravljat gde ce se auto kretat

Link to comment
Share on other sites

 

ABS vs. no ABS vs. no ABS and threshold braking... 

Ovo je daleko od nekog znanstvenog mjerenja, ali uz vozaca koji je izvjezban na SVOM autu (jer ipak, doslovce svaki je drukciji), moguce je zaustaviti se prije bez ABS-a. A o situaciji poput sniga gdje je ukopavanje i blokiranje jos i pozeljno da ne govorim. Tu svjesno ostajes bez upravljanja, ali zato zaustavni put zna bit znatno kraci u odnosu na ABS. 

S obzirom da si sam napisao kako je ovo daleko od znanosti, tako to treba i promatrati. 

Link to comment
Share on other sites

kad god sam kupovao auto tražio sam od opreme obavezan ABS...

i nekoliko puta je jako dobro poslužio!

Link to comment
Share on other sites

kad god sam kupovao auto tražio sam od opreme obavezan ABS...

i nekoliko puta je jako dobro poslužio!

u tome i je stvar, ne trebaš ga često al kad se aktivira te spasi.. bar mene je...

Link to comment
Share on other sites

ja znam da je mene nedostatak istog na prvom autu kostao fara, i branika jer sam zablokirao tockove i samo kliznuo a da sam samo usporio bih mogao skrenuti

Link to comment
Share on other sites

To ti je onih 99%... 99% vozaca ce u 99% situacija ABS pomoc... A to, sto bi bilo kad bi bilo, stvarno ne triba razmisljat o tome... Covjek bi danas s esp-om ocekiva da auto bude "kud ja okom, tu on skokom", ali svejedno je limitiran fizikom... ta fizika mu uglavnom pomogne, medjutim postoje situacije gdje definitivno odmogne... evo konkretno situacija koja je liso prosla s Elantrom - Na stinicama tocia plin u Grande i kako je sprida bilo blokirano s drugim autom, krenem u rikverc malo brze na onaj klizavi beton i opalim po kocnici u rikverc... auto je samo nastavia pumpat ko lud jer su prednji kotaci bili skroz rastereceni, a straga ocito nije planira nesto kocit... srica pa nikog ispod nije bilo jer je otisa dobrih 10-15m u rikverc sasvim neocekivano. Uz zablokane kotace, doslovce bi se ukopa, ako nista zbog zadnjih kotaca... I to sve na suvo! Tako da ispada kako se granica prijanjanja pomice sve nize, tako abs i ostala elektronika sve vise poludi i dovodi do neocekivanih rezultata... I sad da je doista netko promatra sastrane, reka bi "vidi budale, uopce nije kocia"... 

Link to comment
Share on other sites

To ti je onih 99%... 99% vozaca ce u 99% situacija ABS pomoc... A to, sto bi bilo kad bi bilo, stvarno ne triba razmisljat o tome... Covjek bi danas s esp-om ocekiva da auto bude "kud ja okom, tu on skokom", ali svejedno je limitiran fizikom... ta fizika mu uglavnom pomogne, medjutim postoje situacije gdje definitivno odmogne... evo konkretno situacija koja je liso prosla s Elantrom - Na stinicama tocia plin u Grande i kako je sprida bilo blokirano s drugim autom, krenem u rikverc malo brze na onaj klizavi beton i opalim po kocnici u rikverc... auto je samo nastavia pumpat ko lud jer su prednji kotaci bili skroz rastereceni, a straga ocito nije planira nesto kocit... srica pa nikog ispod nije bilo jer je otisa dobrih 10-15m u rikverc sasvim neocekivano. Uz zablokane kotace, doslovce bi se ukopa, ako nista zbog zadnjih kotaca... I to sve na suvo! Tako da ispada kako se granica prijanjanja pomice sve nize, tako abs i ostala elektronika sve vise poludi i dovodi do neocekivanih rezultata... I sad da je doista netko promatra sastrane, reka bi "vidi budale, uopce nije kocia"... 

 

He,he, pa ne može te ABS spasit uvijek, recimo kad si ti u par metara dostigo 40-50 km/h a trebaš odjednom stat u par metara .

Link to comment
Share on other sites

To ti je onih 99%... 99% vozaca ce u 99% situacija ABS pomoc... A to, sto bi bilo kad bi bilo, stvarno ne triba razmisljat o tome... Covjek bi danas s esp-om ocekiva da auto bude "kud ja okom, tu on skokom", ali svejedno je limitiran fizikom... ta fizika mu uglavnom pomogne, medjutim postoje situacije gdje definitivno odmogne... evo konkretno situacija koja je liso prosla s Elantrom - Na stinicama tocia plin u Grande i kako je sprida bilo blokirano s drugim autom, krenem u rikverc malo brze na onaj klizavi beton i opalim po kocnici u rikverc... auto je samo nastavia pumpat ko lud jer su prednji kotaci bili skroz rastereceni, a straga ocito nije planira nesto kocit... srica pa nikog ispod nije bilo jer je otisa dobrih 10-15m u rikverc sasvim neocekivano. Uz zablokane kotace, doslovce bi se ukopa, ako nista zbog zadnjih kotaca... I to sve na suvo! Tako da ispada kako se granica prijanjanja pomice sve nize, tako abs i ostala elektronika sve vise poludi i dovodi do neocekivanih rezultata... I sad da je doista netko promatra sastrane, reka bi "vidi budale, uopce nije kocia"... 

pitam se kako voziš ako ti treba 15m da neplanirano ti produži auto U RIKVERC, bez obzira na lokaciju podlogu.. tu pomaže samo jedno...

Link to comment
Share on other sites

Pa koliko km/h mozes uvatit u rikverc??? da je ne znam kako, mora bi se zaustavit u par metara ili bar zablokat kotace, a ne pumpat ko lud ko da kocim sa 50 po cistom ledu... 

Link to comment
Share on other sites

pa mozes 40 sigurno. nisam nikad vozio više od 20 u rikverc bez obzira na prostor i mogucnosti. ako si išao 15 m nekontrolirano onda si imao opasan problem s kočnicama.

Link to comment
Share on other sites

ima sam problem iskljucivo s abs-om koji je pumpa ko lud umisto da koci... sad, zbog cega je tako poludia, to je vec druga stvar... podloga u svakom slucaju nije asfalt vec klizavi beton, i u rikverc je bila nizbrdica... jednostavno me ostavilo nespremnog, toliko da se ni rucnu nisam sitia potegnit, nisam ocekiva da se na ovaj nacin ponasa... 

inace, pogotovo na mokrom, znam doc na granicu di se abs aktivira i to kako s conti pc5, tako i s dunlop blueresponse, tako da su gume definitivno dobre... sad, ili je abs preosjetljv (za moj gust), ili nesto stvarno radi problem (ne uvijek i ne predvidljivo), to doista ne znam, ali i kocnice i gume su uvijek na razini i ne stedi se, tako da u tom pogledu doista nebi smjelo bit problema... 

Link to comment
Share on other sites

Onda je pitanje kakav ti je bio ostatak sustava, recimo stanje amortizera, ovjesa ....?

Link to comment
Share on other sites

prednji amortizeri novi, straznji original... trenutno na 170tkm, ali to je bilo vjerojatno na 140tkm, ne sicam se... 

Link to comment
Share on other sites

Evo mog slucaja. Kontrolirani uvjeti ali na skliskom asfaltu, znaci nije onaj grubi na kojemu ti oci ispadaju. Brzina 70 i kocio sam jako. Abs se upalio i stao sam malo prije pjesackog. Drugi put sam to ponovio, ali da sam doslovno dozirao kocnicu da mi se abs ne upali, i uspio sam stati malo bolje tj krace. No kakvi su to uvjeti? Kontrolirani, proracunati,bez panicnog reagiranja. A kad tako kocimo kad nam nesto izleti. Nikad, nego se samo nagazi na kocnicu. Dalje je rezultat abs 1 no abs 0.

Danasnji primjer voznje po kisi prema Kopackom ritu. Izletila mi je bocno divlja svinja. Primjetio sam je dovoljno brzo i jos brze do kraja nagazio na kocnicu. Falilo je manje od metra da ju udarim. Jednostavno neznam tko bih mogao uspjeti bolje odreagirat i dozirat iznenadnu opasnost. Ako to netko moze bolje od abs-a i dodatnih pomagala onds mu skidam kapu..U drugim slucajevima elwktronika je zlato

Link to comment
Share on other sites

Basto sto kazes u izmenadnom slucaju daidesdozkrat kocnicu i "mjerit" kolko ju se moze stisnut.

Ja sam to uradio po ledu na nizbrdici i zaustavni put je bio duplo kraci neg s absom, al da bihto uspio ponovit u kriznoj situaciji siguran sam da ne.

Link to comment
Share on other sites

poanta i je u tome sto ce se netko s tim susrest jako rijetko i kad mu bude zatribalo cak nece ni znat sto se dogadja pa ce na abs pulsiranje jos i pustit kocnicu i tek onda ode sve kvragu... nastranu nas hrpa na forumu koji smo se, bar se nadam, svi susreli s tim pulsiranjem, ali racunaj koliko samo ljudi uopce nikad ne dodje u takvu situaciju, a onda kad dodje - sipak! 

pravilno doziranje kocnice pak opet ovisi i o stilu voznje kakav prakticiras i koliko cesto se nalazis u situaciji da ti je potrebno intenzivno kocit... ono sto i sami mozete zakljucit je da se uz kocenje na granici stane prije, ali u danoj situaciji to ogromnoj vecini nije ni na kraj pameti... isto bi tako reka da abs, ma koliko omogucava skretanje tijekom kocenja je uzaludan kad ce masu ljudi doslovce gledat opasnosti u oci i ic ravno na nju umjesto da tijekom kocenja traze "izlaz"... sto se tice stresa, nekima je cak i prestrojavanje toliko stresno i izludjujuce da doslovce stanu nasrid ceste, zablokaju i svoju i susjednu traku i tek onda se prestroje... a da cak ni kompjuteri nisu nepogrjesivi najbolji su dokaz ova google i slicna autonomna vozila koja unatoc svoj sili kamera i senzora i dalje sudjeluju u prometnim - sve da i nisu krivi, i dalje ocito nisu bili dovoljno inteligentni sustavi da prometnu izbjegnu... 

Link to comment
Share on other sites

u većini slučajeva se radi o sekundi ili čak pola sekunde kad treba reagirat... nema tu nikakvog pumpanja... gluposti su da ima smisla vozit bez abs-a... i abs simulira pumpanje i održavanje upravljivosti, koliko god se vama činilo suprotno

Link to comment
Share on other sites

Ja sam zagovornik tih pomagala...i abs-a i esp-a i lane assista itd itd...bez dileme. Itekako korisne stvarcice koje u 99.9% slucajeva pomazu. Cak i iskusnim vozacima...a ovim manje vjestim pogotovo. Da me se ne bi krivo shvatilo.

Ja sam se bio samo referirao na pravocrtno kocenje 100 do 0 ili 70 do 0 itd bez nekih prepreka, izbjegavanja...zbog mog uvjerenja da se moze stati prije bez abs-a s dobro odmjerenim kocenjem nego full pedalu do kraja i da abs odradi svoje. Jos nisam testirao...spreman sam na to da sam u zabludi i u krivu...ne znam...moram probati. Samo to. Pricati da su el. pomalaga u danasnjim vozilima bzvz i nepotrebna bi bilo glupo...to nisam nikad rekao/pomislio.

Link to comment
Share on other sites

Evo samo jos jedan video... ovo je efekt koji je najuocljiviji upravo na snigu i ledu... abs je stvarno odlicna stvar na suvom i mokrom, na neujednacenoj podlozi, ali ekstremni uvjeti zahtjevaju ekstremna rjesenja i ponavljam, mene osobno ljuti sto na novom autu nemam mogucnost gasenja abs-a, tcs-a i esp-a i to po zeljama sustav koji zelim... 

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.