Jump to content

ugradnja ABS


zac7654321

Recommended Posts

Po ledu potvrdjujem i ja al ruku na srce kolko nas ce ostat pribrano kad nam dete izleti van na cestu da ne zablokiramo kotace?! A mi na snimci neznamo kakve su gume

Link to comment
Share on other sites

Ma sigurno da u 95% situacija ABS odradi bolje, ali svakako da postoji i onih 5% u nekim uvjetima... i naravno, kakve su gume, pločice, diskovi, ovjes i slično

Link to comment
Share on other sites

Uvijek će biti ovakvih dvojbi i različitih iskustava. Moj dobar prijatelj i iskusan vozač, dugogodišnji taxist se kune da bi jednoj situaciji kad je imao lagani sudar sigurno bio stao prije udarca da nije imao ABS.

Prošli tjedan sam kupio novu Hondu NC750XA opremljena ABS-om i u korisničkim uputama proizvođač jasno upozorava da ABS nije svemoguć te da će u pojedinim situacijama s ABS-om zaustavni put biti dulji.

Pa zar nije ista stvar i sa sigurnosnim pojasom i zračnim jastucima?! U većini slučajeva pomažu ali u u nekima upravo zbog njih nastanu teže ozljede i posljedice.

Link to comment
Share on other sites

Ovo i nije dvojba, jer koliko god automobil bez ABS-a ima kraći zaustavni put, nema upravljivosti...

Link to comment
Share on other sites

Uzalud i upravljivost kad nemas kud... tada je iskljucivo bitan zaustavni put... a sto se tice upravljivosti, nije uzalud spomenut trening sigurne voznje jer se tamo i takve stvari uce poput kada pustit kocnicu cak i ako je zablokirana, a da se svejedno izbjegne prepreka... 

U zivotu je sve lutrija tako da ono sto te u jednoj situaciji moze spasit, u drugoj te moze kostat glave. Tko s takvim mislima sida u auto bolje da uopce ne sida u auto, ne vozi, zapravo nek ne izlazi iz kuce... 

Ono sto proizvodjac auta po meni mora pruzit je mogucnost izbora, a to ne radi iako je sve stvar jedne tipke kojom bi se stupnjevito gasili sustavi u autu, a onda je odluka na vozacu kakvu "pomoc" zeli u voznji.

Link to comment
Share on other sites

ideja je briljantno jednostavna ali ima jednu veliku manu - ne mozes npr. izgasit tcs ili esp, a ostavit abs ili neku desetu kombinaciju, a kod novijih auti osim za sigurnost senzori absa sluze i za elektricni progresivni servo koji se stvrdne povecanjem brzine kao i za automatsko pojacanje zvuka na radiju itd. Uglavnom, ono sto je jedan bit u softwareu ecua, je komplikacija za krajnjeg korisnika... eu bi svojim odredbama treba prosirit slobodu koristenja, a ne je ogranicavat...

Link to comment
Share on other sites

Glupost... statistika kaže da je korisno, a sad bi da ti daju opciju izbora. Možda bi htio i zračne jastuke pogasit, jer ti mogu razbit nos ili spalit ruku? A onda kad ne budeš imao abs i zračne jastuke i ostaneš invalid, od države ćeš tražit inavalidninu... Promisli malo i na taj način ;)

Link to comment
Share on other sites

Statistika je divna stvar... mozes bilo koje rezultate prikazat na nacin na koji ti odgovara... tako u prosjeku svi imaju po 5500kn place samo sto zapravo neki uopce ne rade, a neki imaju prijavljenih 680.000kn mjesecne place...

Statisticki su zene bolji vozaci, a mladi rizicna skupina, ali kad se normira ta statistika prema prijedjenim km onda s obzirom na malo km koje naprave zene i starci za volanom su najopasniji. 

I za kraj, dok u razvijenim zemljama krivnja vozaca nije ni blizu 100%, vec postoje i oni ostali faktori poput ceste, nevremena, i slicno, u nas je neovisno o bilo cemu kriv vozac i neprilagodjena brzina.

Sto se tice mogucnosti gasenja, sto mislis zbog cega na novijim autima imas sklopku za gasenje suvozackog airbaga? Ako vozis punicu slucajno???? Uvijek postoje situacije gdje je elektronika limitirajuci faktor i iskusni vozac ipak zna bolje. Abs na snigu i ledu je jedan takav primjer. 

Link to comment
Share on other sites

Čitao sam od pocetka i sada tek ulazim u raspravu:snazan:

Od 18-e prelazim godišnje  od 50-120k km sa raznim autima i kamionima i još uvijek "učim" voziti. Predvidjeti situaciju je bitan čimbenik sigurne vožnje i o tome se može na dugačko i široko raspravljati. Do 25g mislio sam da sam najbolji vozač, sada tek vidim da nisam imao pojma. Puno sam puta bio u gadnim situacijama i nebrojeno puta sam kočio i noktima. Navikao sam voziti bez pomagala i danas mi mnoga smetaju, ali napredak čini svoje i moram se prilagođavati. Do prije 6g auti opremljeni ABS-om imali su duži zaustavni put nego bez i to sam iskusio osobno nekoliko puta. Nešto kilometara u nogama (znanja) i sreća spasili su me od nesreće. Dva puta sam skoro naletio na vozilo ispred sebe jer je ABS radio, oba puta imao sam mogućnost skrenuti u drugu traku i izbjeći nalet. Od onda sam naučio da moram držati veći razmak jer sa novim autom neću uspjeti stati. Upravo to njihovo pulsiranje, dolazi do blokade kotača pa otpuštanje produljuje zaustavni put. Kod najnovijih generacija ABS-a to je svedeno na minimum osim kod jeftinijih auta gdje je to još uvijek prisutno. Jedan od takvih je i Fiesta stara 1.5g gdje je na savršeno ravnoj i hrapavoj podlozi radi odlično. Problem nastaje kad kočim i sa jednim kotačem naletim na neravninu ili manju rupu, gdje doslovno ABS znatno produži zaustavni put. Ovisno o brzini, nekad je to i do 20m što je stvarno puno. Kako u firmi imamo puno različitih auta sa nekolicinom sam probao istog dana sa istom brzinom i u istim uvjetima.

Lagana nizbrdica, ravni dio 10m, pa hupser od mosta na kojem je puno prašine i nastavak na šljunčanu cestu, brzina 70 km/h.
1. KIA Ceed karavan 2014g, sve uredu do dolaska na prašinu gdje doslovno auto ne smanjuje brzinu dolazim na šljunčani put gdje se isto nastavlja i jedva uspijem proći lijevi zavoj.
2. Megane karavan 2010g, uredno koči i usporava na svakoj podlozi, prije zavoja sam mogao i stati da sam želio.
3. Fiesta 2014g nešto bolja od KIA-e ali u zavoj dolazim još sa prevelikom brzinom.
4. Fabia 2011g isto ko Fiesta, dakle loše.
5. Clio karavan 2014g nešto bolje od Fabie i Fieste, ali lošije od Megana
6. Scenic 2011g bez obzira na masu auto koči najbolje od svih.
7. Octavia 2013g odlično, kao i Megane.

Nažalost nisam imao priliku probati bolje aute drugih proizvođača, ali vjerujem da bi auti podjednakog cjenovnog razreda i klasi ABS-a bili jednako dobri. Kad gledate po papirima zaustavni put kod svih ovih navedenih je približan, razlikuje se max 1.5m.

Različite podloge u istom kočenju donose pravi raspad sustava kod jeftinijih auta.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Statistika je divna stvar... mozes bilo koje rezultate prikazat na nacin na koji ti odgovara... tako u prosjeku svi imaju po 5500kn place samo sto zapravo neki uopce ne rade, a neki imaju prijavljenih 680.000kn mjesecne place...

Statisticki su zene bolji vozaci, a mladi rizicna skupina, ali kad se normira ta statistika prema prijedjenim km onda s obzirom na malo km koje naprave zene i starci za volanom su najopasniji. 

I za kraj, dok u razvijenim zemljama krivnja vozaca nije ni blizu 100%, vec postoje i oni ostali faktori poput ceste, nevremena, i slicno, u nas je neovisno o bilo cemu kriv vozac i neprilagodjena brzina.

Sto se tice mogucnosti gasenja, sto mislis zbog cega na novijim autima imas sklopku za gasenje suvozackog airbaga? Ako vozis punicu slucajno???? Uvijek postoje situacije gdje je elektronika limitirajuci faktor i iskusni vozac ipak zna bolje. Abs na snigu i ledu je jedan takav primjer. 

radi sjedalice za dijete, što ti i piše pored sklopke ;)

Link to comment
Share on other sites

mogucnost gasenja ASR/ESPa bi stavio pod mogucnost jer s istim ukljucenim se nakon zaglavljivanja iz snega ili peska iz istog nemoze iskopati na gas, znaci dobre gume i sve super al cim krene proklizavat on smanji snagu ili zakoci i auto uspori opet umjesto da ubrza i prodje nasip snega ili nesto 10to, sam sam to iskusio jer sam bio neiskusan i nisam se setio ugasiti isti nego su me izvukli. 

Link to comment
Share on other sites

Pa to se na svakom autu može ugasit

na novima se vise nemoze na sve manje auta se moze. renault u zadnjoj gen kolko sam ja upucen iskljucivanje ima samo na RS modelima

Link to comment
Share on other sites

na novima se vise nemoze na sve manje auta se moze. renault u zadnjoj gen kolko sam ja upucen iskljucivanje ima samo na RS modelima

svašta, citroen ima

Link to comment
Share on other sites

svašta, citroen ima

zato i grintam jer captur nema botuna za gasenje, a na osigurac valjda pogasis po auta... garant i tempomat onda ne radi... 

pitacu u servisu postoji li kakav tajni meni za gasenje priko boarda ka na toyotama... 

Link to comment
Share on other sites

Sve ce ih manje biti, mislim da je to neka nova odredba ... 

Link to comment
Share on other sites

Abs razumijem da nema, ali esp je suludo da ne postoji botun... Svašta!

Ne znam...po meni na takvim "običnim" vozilima ta opcija iskljucivanja esp-a nije potrebna. Ok na raznim RS/Gti/Opc modelima...ali na Captureu 1.5dci ili Laguni 1.9dci zaista ne znam cemu bi sluzila i sto bi dobio time da iskljucis taj sustav?

Link to comment
Share on other sites

Prije ces s "civilnim" autima po snigu i ledu nego s jurilicama... a da ponovim, u tim uvjetima zbog abs-a neces stat, zbog tcs-a neces krenit, a zbog esp-a neces skrenit... bar ne na nacin na koji inace mozes... evo na capturu imas 20cm od poda, a mozes zapet na malo sniga i leda jer ce ti tcs ubit svu snagu dok doslovce ne stanes... botun za gasenje bi mora bit obavezan bas kao i ovaj za suvozacki airbag... 

Link to comment
Share on other sites

Kad u dvorištu imam 30cm i više snijega sa uključenim ASR/ESP-om nema šanse da prođem 5m, a kamoli 70m koliko mi treba da izađem na cestu. Jednostavno ne možeš se maknuti sa mjesta. Kad isključim idem ko ralica da sve snijeg ide preko haube.

Eto da nemam tu opciju ujutro bi se morao buditi 1.5h ranije, a popodne ne bi ni mogao u dvorište. I koliko puta se parkiram negdje a kasnije nema teorije da se sa uključenim ASR/ESP izvučem. Ako je provrtio u prazno i napravio led, dalje možeš samo pješke.

Link to comment
Share on other sites

Po meni abs i ostale opcije pomoci u voznji su 95% dobri,ali mislim da nije u tom problem nego da velika vecina vozaca misli da su mogli imat karijeru u formuli,ali eto nisu radi zle sudbine,kao sto je jedan clan rekao kad shvatis da nisi najbolji vozac onda o voznji i. Mozes nesto naucit,ali kad mislis da si najbolji onda ti nema spasa,puna crna kronika tih sto su zamalo usli u formulu

Link to comment
Share on other sites

mata, upravo o tome i govorim... da nemas botuna moga bi se doslovce slikat... evo komedija mi je npr. kad ekipa s SUV-om dodje, pogon na prednje samo (ili jos gore ako je 4x4) i onda zapne u snigu jer nema tri ciste sto ucinit... cak i kad imaju esp botun, nemaju pojma da ga tribaju izgasit da bi se izvukli, i onda imas situaciju gdje nadobudni kupe 4x4 auto, i onda zapnu s njim u snigu... 

meni se cude kako bi ja to po snigu s accentom koji nema ni abs, ni nista zivo, na litnjim gumama isa po snigu, i dok se promet krece bez problema idem i u brdo, prosa s njim masu puta i Liku i Kupres i sto vec ne, a jos je auto toliko nizak da doslovce jasi po malo vecem snigu... komedija je da sad s Capturom koji ima 20cm razmaka od poda ja zbog glupe elektronike moram razmisljat hoce li to cuda uopce krenit cak i sa zimskim gumama, a na litnje vjerojatno ne tribam ni pomisljat... 

candalini, slazem se, divno je kad shvatis da nisi najbolji vozac na cesti i kad zelis nesto naucit... reci mi iz osobnog iskustva, koliko osoba koji su u startu ispodprosjecni vozaci zele ucit kako bolje vozit i kako se pojedini auto i pojedini sustavi na autu ponasaju u odredjenoj situaciji. osim ako nisi u krugu auto entuzijasta, reka bi nula! a to potvrdjuje i moje iskustvo jer osim ljudi koji su ovako po klubovima i forumima, 99% ljudi auto predstavlja prijevozno sredstvo od tocke a do tocke b i boli ih neka stvar kako isti radi, triba li o cemu na autu vodit racuna, itd. cak i medju onima koji jesu zagrizeni za aute, malo je onih koji ce se odlucit na edukaciju, makar bila i besplatna. Eto, na natjecanju Najvozac koje organizira Autoklub, pored prve nagrade - auto koju je osvojia tip iz Samobora, u finalu je bilo jos 9 natjecatelja koji su svi dobili trening sigurne voznje na Micevcu s vlastitim autom. Meni nije bilo tesko iz Splita, kad god se dogovoris s njima doc tamo, provest cili dan i vozit svoje auto na granici i priko nje i u razgovoru s instruktorom, pitam ga sto kazu ovi ostali koji su bili? Kaze, koji ostali??? Samo sam ja tamo dosa, a trening je nekih 1800kn. Iskreno, meni je to bilo stvarno odlicno, a stvari koje sam zbog te ekskluzive radia s instruktorom u normalnim uvjetima nebi mogli, 180°, 360°, rucna, i naravno standardni program, kocenje u zavoju s abs-om, bez abs-a, tehnike kocenja, tehnike "izvlacenja" iz govana. Da sam moga i preostalih 8 neiskoristenih treninga bi iskoristia kroz 8 dana. Ponekad imaju i dane otvorenih vrata u ogranizaciji neke od autokuca, npr. Skoda, Seat i slicno, posebne dane za zene, i komedija je koliko su ljudi nezainteresirani. 

Najlakse je pustit sve elektronici i rec, eto, ucinia si sto si moga, drukcije nije moglo... mozda i nije ako su uvjeti nepredvidivi, ali u nekim situacijama kada znas sto je bolje, i ukoliko imas znanja i sposobnosti, ne mozes rec - to je to, nije se moglo bolje, kad se moglo... Onaj kome esp-off nije namjenjen, taj ga vjerojatno nikad nece ni izgasit, ali taj isto tako blene ko tele kad mu kazem da mu gore prednje i/ili zadnje maglenke na suncan dan, jer nemaju pojma di su se uopce i upalile, a kamoli kako se gase. I sto dalje s takvom osobom uopce pricat, kad oko banalnih stvari vidis da je budala za volanom kojoj je auto isto ka i pegla, s tim da smatra da je pegla opasnija jer se na nju moze opec... 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.