Jump to content

Senzori za kišu


Pulaštro

Recommended Posts

Imam senzore za kišu na Laguni 2 koji mi više rade probleme nego olakšavaju vožnju po kiši. Naime, kada ih uključim, a pada sitna kiša, nekad brisači rade ok, ali to rijetko samo recimo pet puta obriše staklo pa počne prebrzo nepotrebno, pa onda pauzira a kroz staklo se već ništa ne vidi, tako da moram gasiti-paliti. Na 2 je prebrzo jer dere po suhom i škripi. Brisači ponekad nastave raditi u garaži baš čudno. Nisam još imao prilike voziti po jakoj kiši da vidim kako bi se tada ponašali. Neznam što znači onaj kotačić na ručici paljenja brisača, ona sitno podjeljena polja prema krupnijim. Pretpostavljam za regulaciju brzine ili osjetljivosti senzora, ali meni nema razlike kako god ga okrenem. Primjetio sam da mi je šajba mijenjana, moguće da nisu nešto dobro složili, navodno između stakla i senzora ide neki gel?

Link to comment
Share on other sites

Kotacic je za podesavanje osjetljivosti senzora, ni ja nisam primjetio razliku.

U pravilu kada se skida senzor trebao bi ici novi gel mada to kod nas rijetko rade.

Pogledaj da li je gel jednako raspoređen da nije na jednoj hrpi.

Link to comment
Share on other sites

Osjetljivost senzora za kisu bas sam htio i ja komentirat. Kod mene nikakve razlike nema. Al nikakve, osim kad tipa ga okrecem, onda se odmah pokrenu brisaci ako su ukljuceni na prvom intervalnom stupnju. Jel se to mozda treba ukljucit u softveru nesto preko klipa?

Link to comment
Share on other sites

A da bi provjerio stanje sa gelom trebam rastaviti i vidjeti sa unutrašnje strane? Izvana ništa ne primjećujem. Gdje se uopće može kupiti taj gel? Meni ne reagira na okretanje kotačića. Ako je neki električni problem tipa senzor prekida, valjda bi se moglo vidjeti na diagnostici?

Link to comment
Share on other sites

Jel moguce da ta osjetljivost radi samo ako nemas senzor za kisu kod nekih vozila? Cuo sam od jedne osobe koja je od povjerenja da ako imas senzor za kisu on sam sve odredjuje. Dok ako ga nemas onda u intervalnom radu brisaca njime odredjujes brzinu tog intervala. 

Link to comment
Share on other sites

@Pulaštro- pitanje jel uopce imas gel?

Moze se rastaviti, ali moras dobro paziti kuda idu žice oko retrovizora da kasnije ne bi bilo pomanjkanjak mjesta.

Senzor lagano vadi i ako vidis da ima gela odustani i vrati. Kod vracanja pritisni jace da se ravnomjerno rasporedi.

Mozes probati iskljuciti senzor pa upali brisace kako Zrmi kaze, mozda taj prsten onda bude imao smisla.

Gel se moze kupiti kod dilera stakala.

Btw ako rastavljas onda skini i ocisti mali ventilator i senzor temperature koji je bocno kod senzora.

Link to comment
Share on other sites

Logično bi bilo da ako neki prekidač postoji da ima i neku funkciju. Da je proizvođač zamislio da ako auto u opremi ima senzor za kišu i u tom slučaju nije potrebno regulirati osjetljivost detekcije kiše, onda bi na te modele ugrađivao univerzalnu ručicu koja bi imala neki plastični poklopac koji bi prekrivao to mjesto di se nalazi gumb. Mislim da se kod modela bez senzora time regulira brzina, zapravo učestalost rada brisača nas prvoj poziciji, a kod onih sa senzorom osjetljivost na količinu padalina. Primjetio sam kod različitih vozača da primjenjuju svatko na svoj način drukčiju brzinu brisanja neovisno o intenzitetu oborina, znači ostavljeno za subjektivnu procjenu.

Link to comment
Share on other sites

Mata mislim da nisam u pravu:-(. Ta funkcija ima smisla jer mi kaze Rene da njemu radi. Sad pitanje je gdje je problem. U rucici ili u samom senzoru? Imas neki prijedlog sto da probam? Taj gel bas nekuzim. Panjer nije on ubstaklu? Kako tonstisnuti i provjeriti?

Link to comment
Share on other sites

Kakav mali ventilator?? Kada rastavim vidjeti ću kakvo je stanje i čega sve ima tu. Rađe bi prvo nabavio gel ako nije skup (uvijek pomislim na onaj gel za ultrazvučni pregled i sličan princip rada), logika mi govori da ako je netko mjenjao šajbu i koristio stari gel da je dio u montaži negdje razmazao i izgubio ili da ima mjehurića zraka u njemu. Dobar sam u rastavljanju i kasnije sastavljanju, samo me strah da ne polomim koju plastičnu zakačku, da se mene pita, ja bi sve radio sa vijcima i ukrasnim kapicama preko njih, tada bi bilo manje krckanja plastike u vožnji i ostalih nevolja.

Link to comment
Share on other sites

@Zrmi- ja nemam problema sa radom senzora, a rucicu okretao ili ne oni rade kako ih volja.

Gel je između stakla i senzora i ako nisi mijenjao staklo nemoj ni dirati.

Da znam kako provjeriti cemu sluzi taj prsten kod mene podijelio bi sa vama.

@Pulaštro-gel je vrlo ljepljiv, kao ljepilo za miševe.

Ako si imalo pažljiv nemas sto polomiti.

Sa lijeve strane imas proreze i tu je ventilator koji tjera zrak preko senzora temperature. Pricvrscen je sa 2 mala vijka. Ocistis vent i senzor sa štapicem za usi i alkoholom.

Zaboravih napisati da vent ima ako je automatska klima.

Link to comment
Share on other sites

Da meni je automatska klima, dvozonska. Istražio sam po forumima, ventilator usmjerava zrak na senzor temperature da bi kompjuter klime regulirao rad vent. kabine i valjda klapne usmjeravanja toplog i hladnog zraka. Naravno ako kada rastavim snimit ću zatečeno stanje, sve dobro odprašiti, nakapati finomehaničkog ulja u bukule motora. Što se gela tiče, meni je sve jasno. Senzor za kišu radi na način da ima jednu infracrvenu diodu (ka na daljinskom za tv), ona odašilje IC svijetlo koje se reflektira od vanjske površine šajbe i to reflektirano svijetlo prima IC prijemnik. Kompjuter prati promjene intenziteta tog svijetla, ako se na vanjskoj površini šajbe nađe kap vode, ona utječe na način da ili apsorbira dio svjetlosti ili je prelomi i tako se na IC prijamnik zabilježi promjenu i upali brisače. Ali problem je što šajba osim vanjske ima i unutarnju površinu koja radi smetnje (kad staviš žlicu u čašu vode izgleda kod površine vode kao da je prelomnjena), prelama svijetlost, reflektira je pa prijamnik uhvati tu itamo. Zato služi gel koji ima slična svojsvtva provodljivosti svijetla kao i vjetrobransko staklo i ne skreće ili rasipa svijetlo.

Znači gel je zadužen da IR svijetlo koje odašilje predajnik, u što originalnijem stanju stigne nazat u prijemnik, zaboravih napisati.

Link to comment
Share on other sites

To mi nije palo na pamet, iako znam za to u vezi daljinskih upravljača tv-a. Sada sam išao provjeriti na autu, ništa ne svijetli apsolutno, gledajući kamerom mob-a, a brisači rade po svom: malo da, malo ne, a kiša trenutno ne pada?!

Link to comment
Share on other sites

To da gel blokira IC mi ne leži, on bi trebao biti totalno providan za IC, inače bi bio smetnja u radu senzora. Željno iščekujem test rezultat na tvom senzoru.

Zrmi RS Kamera moba je namjenjena da snima ono što mi možemo vidjeti, vidljivu svijetlost, ali jednostavno u postupku proizvodnje kamere nije isplativo namjerno onemogućiti osjetljivost materijala u senzoru kamere na susjedne elektromagnetske valove, znači ona "vidi" pored RGB svijetlosti koju prikazuje realno i infracrvenu svijetlost, a nama je prikazuje greškom što nam je u nekim slučajevima korisno, recimo da provjeriš da li tv daljinac radi, jednostavno snimaš kamerom onu diodu na daljinskom i ona bi morala svijetliti na displayu moba kad stisneš neku tipku. Inače vidljiva svjetlost pripada obitelji elektromagnetskih valova čiji se spektar sastoji od kozmičkih visoko energijskih, gama zraka prema rendgenskim, ultraljubičastih, rgb, infracrvenim, mikrovalovi, radiovalovi.

index_clip_image002.gif

Link to comment
Share on other sites

Prvo provjeri sa daljinskim da li se vidi da blica. Stisnes nesto na daljinskom i uperis u kameru i ako je sve ok vidjeti ces svijetlo.... Moguce da noviji mobiteli sa boljom kamerom imaju IC filter. Bas sada provjerio kod mene na mobu na zadnjoj kameri se jedva skuzi, dok na prednjoj blica ko blesavo na daljinski.

Link to comment
Share on other sites

Moj iphone 4 iz 2011 blica ko lud na obe kamere na daljinski, ali senzor za kišu na laguni ne registrira, iako radi nekako traljavo al ne mogu reći da uopće ne radi. Sutra će biti tu u Puli navodno jaka kiša pa ću ići u test vožnju da ispitam dali zaista reagira na kišu i postiže punu brzinu. Moguće da taj senzor radi na nekoj nižoj frekvenciji IR koju kamera mobitela ne registrira.

Link to comment
Share on other sites

Ja bibzamlio nekog drugoga da proba. Nemam auto sa senzorom blizu.

Link to comment
Share on other sites

Meni na meganu dobro ubrzava-usporava brisace ali mora rucica biti na prvom stupnju i uvijek je drzim na jednoj kapi. Ali kad ugasim auto a rucica ostane na jedinici onda zaboravi da je tamo pa moram opet ugasi-upali da radi dalje.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je normalno da kad se auto ugasi i upali da se mora sa prvog stupnja na nulti pa nazat da bi opet radilo, tako je i kod mene, samo meni loše ubrzava-usporava :jez:

Link to comment
Share on other sites

Meni na meganu dobro ubrzava-usporava brisace ali mora rucica biti na prvom stupnju i uvijek je drzim na jednoj kapi. Ali kad ugasim auto a rucica ostane na jedinici onda zaboravi da je tamo pa moram opet ugasi-upali da radi dalje.

tako je normalno, malo glupo al je tako svima. al ubaci u rikverc i radice ti odma :)

Link to comment
Share on other sites

Meni kad ubacim u rikverc proradi i stražnji brisač, ako su prednji upaljeni. Malo glupo jer se oslanjam na parking senzore koji rade izvrsno, više mi je bitno vizualna preglednost straga pri preticanju i općenito u vožnji prestrojavanje i sl.

Link to comment
Share on other sites

Pa normalno da nakon slijedećeg paljenja motora nesmiju proradit brisači, danas je kišovito sutra sunčano. Meni je bolno i hvata me jeza kada brisači zaderu po suhoj prašnjavoj šajbi.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.