Jump to content

ulje mjenjača nakon 300.000 km


mirko7

Recommended Posts

Ja sam promjenio na 290.000km (nemam trag da je neko mjenjao prije mene) i nikakva spektakularne promjene na ulju nisam primjetio (promjene boje i nečistoće) , iako sam razmisljanja , da neće škoditi izmjena a nije ni nikakav financijski izdatak , za razliku od automatskih mjenjača.

Link to comment
Share on other sites

Uloga ulja u rucnom i automatskom mjenjacu s hidropretvaracem je posve razlicita, razlicite su specifikacije i opterecenja, otuda i razlicite preporuke. 

Link to comment
Share on other sites

u nekakvom pravilu se mijenja kad i kvačilo..jer ti tak i onak iscuri kroz poluosovine. to što ne mijenjate ulje nikad, ne znači da je to normalno. naravno da će mjenjač ljepše raditi sa novim uljem nego crnom muljargom iz prvog posta..

Link to comment
Share on other sites

Uloga ulja u rucnom i automatskom mjenjacu s hidropretvaracem je posve razlicita, razlicite su specifikacije i opterecenja, otuda i razlicite preporuke. 

Znam da je totalno različita uloga , ja sam naveo samo financijski aspekt tj. izmjena ulja u automatskom mjenjaču je višestruko skuplja.

Link to comment
Share on other sites

u nekakvom pravilu se mijenja kad i kvačilo..jer ti tak i onak iscuri kroz poluosovine. to što ne mijenjate ulje nikad, ne znači da je to normalno. naravno da će mjenjač ljepše raditi sa novim uljem nego crnom muljargom iz prvog posta..

Ja sam mijenjao zajedno sa setom kvačila, na 190 tkm.

Nakon toga mi to nekako nije bilo kao prije, al reko ok, star auto.

I onda nakon nekog vremena kopao po računima i našao da je "majstor" stavio neki total 75w90 kaj nema veze s uljem koji ide u moj mjenjač.

Kupio Elf 75w80 NFJ, i mjenjač opet fino šalta.

Na Meganeu za sad nebi mijenjali jer stvarno fino radi mjenjač.

Link to comment
Share on other sites

Dr sc bi ti trebao rec da su i eksperimenti zapravo jako netocni. I da se nikad nesmije pouzdat u njih. Jer se nikad nezna korelacija izmedju simulacije ubrzanog starenja/pojacanog opterecenja i stvarnih uvjeta.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

Samo ne znam je li Elf Tranself NFJ 75W80 sintetičko ulje, nešto mi smrdi da nije a i NFP mi nekako ne spada u sintetička ulja. Kod ulja za mjenjače najvažniji parametar (osim viskoznosti) jest količina sumpornih aditiva (protiv trošenja i ekstremnih tllakova koji se javljaju u takvim mjenjačima) pošto se isti vrlo agresivno ponašaju prema sinkronim prstenima. Zato je nužno poštivati preporuke proizvođača vezano za taj parametar. 

Link to comment
Share on other sites

Gdje mogu saznati koje ulje ide u moj mjenjac?

pitaj u kakvom tokiću,kreši,lagerosu i tako tim dučanima..

Link to comment
Share on other sites

zaboravio vam objavit da je stalo u mjenjač 2,7 l ulja s tim da sam prije zatvaranja čepa na ispustu ulija negdi dva deca da sapere i talog što je ostao, mjenjač kao novi jednim prstom se šalta dok je prije malo treća i šesta znala zaštekavat tj. morao sam koji put gađat brzinu ali ne uvijek

Link to comment
Share on other sites

Svoje ulje sam promijenio na oko 90.000km. Kad smo ga ispustili bilo je crno kao motorno ulje. Tranself NFJ 75W80 je praktički proziran.

Kako se to ulje uspjelo zacrniti nemam pojma. To ulje se nema od čega zacrniti. Tako zna kakvo ulje je bilo u mjenjaču i tko ga je stavio. Ja sam drugi vlasnik pa ne znam, a pitanje je da li prvi vlasnik zna.

U svakom slučaju na svom primjeru sam se naučio da je dobro prekontrolirati makar jednom.

Link to comment
Share on other sites

Mozda prvo ulje sadrzi grafitne aditive za uhodavanje novih zupcanika pa je zato crno

Link to comment
Share on other sites

na 50,000km sam mijenjao ulje u svojem cliu 2, 1.6 16v starom 10 godina, ulje crno kao motorno. prije toga ulje 100% nije nikad mijenjano, auto je bio od prvog vlasnika. 10 godina je ipak fest.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je dosta svijetlo tj skroz prozirno. No neznam dal je original.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kada ispustiš ulje onda ćeš tek vidjeti koliko je crno.

Ja sam svoje na 90.000 km nekoliko puta provjeravao preko prsta i bilo je čisto ok, skoro čisto i prozirno.

Na kraju sam se ipak odlučio ispustiti.

abb3055391550c9d57163a05403946e3.jpg

Prvo nevjerica kako ranije nisam primjetio ovaj katran u mjenjacu.

Link to comment
Share on other sites

Mijenjao sam ulje na cca.111000 km. Auto je star 13 god. Znao mi je teze usaltati u 2.brzinu,cak i ljeti. Nakon promjene ove zime se salta bez problema. Stavljeno je elf ulje za mjenjace.

Link to comment
Share on other sites

Staviti magnet na vijak za ispustanje ulja :D

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Staviti magnet na vijak za ispustanje ulja :D

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

Cemu, kad u getribi imas magnet?

Link to comment
Share on other sites

Pa da ih bude vise :D

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Tebe nisu naucili da je vise uvek bolje

Link to comment
Share on other sites

Jes da je rijec o automatskom mjenjacu, ali boja ne znaci nista:

"The color of automotive fluids is generally meaningless. Used car dealers and mechanics love that consumers believe that color is an indication of something, but it's simply not. 

Your transmission fluid probably turned black a long time ago, perhaps even before 50k miles, well before it "needed" to be changed. All the heat cycles the fluid goes through as well as particles that get suspended in the fluid change its color. What you need to look to instead is mileage, age and use.

There are two schools of thought on transmission fluid for high mileage cars. Many mechanics believe, perhaps correctly, that if you wait too long (mileage, not color) you should not change the fluid because it could cause transmission failure prematurely; whereas if you had changed it regularly all along it would be ok. People differ on what that mileage might be, but let's say it's 100k miles.

The other school of thought is that changing it with the correct fluid cannot be bad for your car and if the transmission fails that's because it was going to anyway.

In my opinion, neither is totally correct. 

Often times when people "change" their transmission fluid they get a "flush", which can involve forcing the old fluid out with pressure. Doing so can dislodge particles that were stuck (in a good way) or force particles into places they don't belong. For that reason, I don't think a transmission "flush" is ever a good idea, especially for a higher mileage car. I believe that is what often leads to transmission failure, causing people to believe it's best not to touch their transmissions.

Another problem is that people often use the wrong fluid when they change it. This even happens at shops, trust me. Often times transmissions, even by the same manufacturer, will use different fluid and the wrong one can cause premature failure. Sometimes people use what is cheap, which can be a problem for the same reason. Other times people use a performance or specialty fluid that they think is better for their car, but is in fact designed for a wide range of transmissions and therefore not best for their specific needs. 

Transmission fluid also contains detergents, and sometimes introducing detergents to a transmission that has been broken in for over a hundred thousand miles is not ideal.

The takeaway:

-Color doesn't mean anything

-Mileage isn't even a perfect gauge because temperature and load on the transmission can affect how worn out it is (i.e. cold winters and towing)

-The conventional wisdom about not changing really old transmission fluid is based on a lot of factors that have nothing to do with the issue. If you do decide to change your fluid make sure you do not get a pressurized flush and make sure you change it with the correct fluid, preferably the manufacturer's brand. Unlike an oil change, you won't be getting ALL the fluid out and I, personally, don't think it's a good idea to mix fluid with different chemical compositions and expect them to live happily ever after.

What would I do? If I was going to keep the car for a very long time (two years or 20k) I would get the fluid changed. If not, I would leave it alone and avoid the headache/risk."

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.