Jump to content

Kratka svjetla ili DRL po danu?


Golman

Kratka svjetla po danu?  

37 members have voted

  1. 1. Imate li upaljena kratka svjetla po danu?

    • Da, tokom vožnje kratka uvijek upaljena, bez obzira na vremenske prilike i/ili zakon
      14
    • Po danu ne, osim kada zakon i/ili vremenske prilike to uvjetuju
      23


Recommended Posts

Nek se nitko ne ljuti, al ako po normalnoj vidljivosti netko ima problem uočiti auto bez svjetala, mislim da bi trebao posjetiti okulista.

Nije problem na ujednaceno osvjetljenoj cesti vec na cesti gdje ima drveca i kuća koje rade sjenu od sunca na cestu. Takav auto nije uočljiv u sjeni i možemo mi laprdati što got hocemo.

Nadam se da necete shvatiti ovo na teži način kad budete u sjeni i netko krene preticati ili zaobilaziti pa vas ne vidi. Možete reci on je kriv (ako preživite), što i jest ali onda je prekasno. Teške ozljede i gubitak života ne mogu se nadoknaditi.

Ako i dalje mislite da ste uočljivi nek vam bude.

Link to comment
Share on other sites

Upravo ovaj slučaj što mata navodi je mene prije 20-tak godina naveo da počnem paliti svijetla i po danu kroz cijelu godinu. 

Magistrala, sunčani ljetni dan, vruče, po magistrali se vozaš 70-80-90km/h kolona na sve strane. Jedan nervozni je bio iza mene i oče me preskočiti, a neide.

Na jednom dijelu magistrale je malo pravca gdje se može preteći. Ali taj dio magistrale je na dijelu gdje je jedani kolnik na suncu (na tom dijelu smo mi bili) a drugi kolnik u sjeni.

I čovijek krene preticati i tek kad je bio meni kod vozačevih vrata je primjetio tamni auto bez svijetala koji je "izronio" iz sjene ispred sebe.

Srećom sam i ja skužio auto i dao se skroz desno. Kočnice su počele škripati i prisebnošću svih troje prošli smo bez ogrebotine. 

Gače su nam svima bile napunjene, ali glave na ramenima.

 

Od tad čim sjednem u auto vežem pojas, palim auto i palim svijetla (ako se sama ne upale). Upravo ovim redoslijedom.

Prije toga sam se znao voziti bez svijetala jer nisam o njima razmišljao na takav način.

 

Oči su mi zdrave (tad i sad) refleksi dobri i prošli smo lišo, ali ako zbog upaljenih svijetala mogu izbječi ovakvu situaciju opet, onda neka svijetla gore. 

Link to comment
Share on other sites

Nije problem na ujednaceno osvjetljenoj cesti vec na cesti gdje ima drveca i kuća koje rade sjenu od sunca na cestu. Takav auto nije uočljiv u sjeni i možemo mi laprdati što got hocemo.

Nadam se da necete shvatiti ovo na teži način kad budete u sjeni i netko krene preticati ili zaobilaziti pa vas ne vidi. Možete reci on je kriv (ako preživite), što i jest ali onda je prekasno. Teške ozljede i gubitak života ne mogu se nadoknaditi.

Ako i dalje mislite da ste uočljivi nek vam bude.

Razumijem kaj kažeš, i zato uvijek imam nešto upaljeno.

Al i dalje sam stava da zdrava osoba koja je koncentrirana na vožnju po danu mora sve vidjeti. Naravno, ako ide sunce u oči, stave se sunčane, i to smatram pod ovaj dio "koncentracije na vožnju".

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Suncane naocale su mi isto obavezna oprema, ne koristim ih samo po noci i kad je magla. Iznimno mi smeta sunce i kad je neko posrano poluoblanco sto tu kod nas u Ri nije rijetkost.

Link to comment
Share on other sites

Je, poluoblacno (kako se u Ogulinu kaže probliska) je i meni najgore.

Zato sam pazio da sunčane za auto budu polarizirane bez velikog zatamljenja.

Link to comment
Share on other sites

Suncane naocale su mi isto obavezna oprema, ne koristim ih samo po noci i kad je magla. Iznimno mi smeta sunce i kad je neko posrano poluoblanco sto tu kod nas u Ri nije rijetkost.

potpisujem...evo i sad kako je bi mi trebale suncane...

neko vrijeme sam i u sumrak koristio naocale sa zutim lecama, i mogu rec da pomazu...

Link to comment
Share on other sites

Uvijek (osim ako slucajno ne zaboravim) palim svjetla ako auto vec ne pali sam.

Nisu bas 30kn zarulje ako je xenon u pitanju.

Da se mene pita a ne pita, bila bi svima stalno upaljena svjetla, kratka.

Drl bi zabranio iz dva razloga 

-ne rade zadnje pozicije na vecini vozila ako ne i na svima pa u slucaju vec gore spomenutih uvjeta smanjene vidljivosti i ako je tamniji auto ne vidi se uopce kad mu nailazis od iza

-glupani misle da je drl isto sto i kratko pa ni po noci nemaju potrebu upaliti kratka 

 

To bi proizvođač morao softverski riješiti. DRL da gori stalno, a u slučaju smanjene vidljivosti senzor gasi ili dima DRL i pali kratka svjetla. U tom slučaju imaš i zadnje pozicije upaljene. Ja to imam tako riješeno uz pomoć ovog Poljskog modula za DRL i ne brinem dali je upaljeno ili nije i kada će se kratko samo upaliti.. Ovo drugo za glupane se u potpunosti slažem, ali automatika bi i to riješila.

Btw, primjetih da na se autocesti puno manje zalijeću u šajbu razne bube, leptiri, muhe i ostala gamad, ako su UGAŠENA svjetla, no sigurnost je na prvom mjestu pa dugo DRL ne gasim ni tada

Link to comment
Share on other sites

Na focusu ako sam van grada palim kratka, nema DRL. Na aurisu puštam svake automatici. Dakle dlr uvijek radi njega ne mogu ugasiti, senzor pali kratka i iskro osjetljivost senzora je na pola i me i je taman kako pali kratka. Čak i senzor za duga radi odlicno pa i to tako koristim.

Link to comment
Share on other sites

Ručica je postavljena a kratka svjetla i čim upalim auto pale se i svjetla....kada ugasim auto svjetla još gore dok ne otvorim svoja vrata...tada se gase...

Smatram da je auto uočljivije bez obzira kakav je dan.

Link to comment
Share on other sites

Clio - dnevna svetla u maglenkama, LED sa trafoom

Megane - DRL, nema senzor za svetla

Insignia - DRL, automatika sve radi.. ako pocne kisa, sam pali oborena svetla, i mnogo bolje reseno nego na bilo kom Renaultu koji mora puno da poradi da automatici rada svetala i brisaca. 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jučer magla po cijelom Zagrebu, ne moram ni govoriti koliko sam vidio automobila sa ugašenim svjetlima. Neki nemaju automatska DRL pa su u totalnom mraku. Osim što po zakonu moraju upaliti svjetla, nikad mi nije bilo jasno kako se netko može voziti po takvim uvjetima bez da ama baš ikakva svjetla upali. Pa i automatska DRL znače da iza ništa ne svijetli, auti se jednostavno ne vide. Na otvorenom radiu svako malo netko moli ljude da upale svjetla.

Link to comment
Share on other sites

Kolega, baš sam jučer i ja čuo kako ljudi mole ostale da pale svjetla. Nevjerojatno, ali 30% novih automobila nema upaljena svjetla. Ne znam jel to do lošeg senzora za svjetlo koji ne pali, ili se ljudi preseravaju s ledicama, ali je opasno u svakom slučaju. Ne znam što policija radi i zašto ne sankcioniraju vozače koji se tako voze. Jučer po magli, Pug 308, iza ništa, naprijed ledice svjetle, policija prolazi s Focusom pored njega, ništa... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ima dovoljno svjetla da se senzor ne aktivira. Jucer sam napravio nekih 300 kmn sk-zg-okolica zg-sk. Doslo mi je da zbog ostalih odustanem od voznje, dobar dio je poluretardiran pa voze u koloni sa straznjim svjetlom za maglu ili pak nemaju nikakvo osvjetljenje nazad...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jučer u 6 i 30 ujutro, gotovo mrkli mrak Kia Sportage nova sa prednjim ledicama, a pozadi ništa naravno, mrtvo hladno vozi brzom cestom Split-Klis. Ili auto nema automatsko paljenje svjetala, pa lik ne kuži stvar, ili kuži pa se pravi pametan ili je glup, ko zna...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pa nemos upalit zadnju maglenku ako ti kratka ne gore. Ja imam DRL, a kratka se pale na senzor koji reagira na broj kandela. U magli jos registrira da ima dovoljno kandela da ne pali kratko. Ali po tmurnom vremenu odmah pali vise manje. Po zakonu moras imat dnevna svijetla i to imaju novi auti pa te ni ne moze kaznit ako nemas poziciju po danu. Vidim ovdje dosta ljudi koji ne vide aute koji nemaju zadnju poziciju upaljenu po danu. To je za posjet okulisti. DRL u pravilu svijetli za popizdit na 100% pa bi ga za razliku od kratkih svijetala i corava kokos vidjela. Zato tome i sluze ako nisu neki kineski ili u ovim blagdanskim danima neke tuning seljo bozicne lampice. Kad je magla onda svakako paljenje kratkih i maglenke i propisna brzina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

U ovom jučer slučaju maglenke nisu bile potrebne, magla je bila dovoljno gusta da bi zadnje pozicije bile dovoljne. Evo primjer od jučer, prestigne me audi a7, sive boje, sva svjetla pogašena, kako je nestao ispred mene tako ga više nisam vidio, utopio se u maglu, tek kad sam ga prošao sam vidio da samo gori DRL.

Poanta je u logici nekoj, i da imaš ne znam kakav auto, da imaš ne znam kakvo automatsko ili manualno paljenje svjetala, pa valjda daš 1% truda da u takvoj situaciji promisliš dali te drugi vide, ili vidiš li ti druge.. ali ne, ljudi ne jebu živu silu.. kako recimo ne vidiš da ti je instrumentna ploča u mraku, ili ni to ne j**e ljude..

A ovo što je kolega GTT rekao za policiju da se nije okrenula za likom ugašenih svjetala, nisam iznenađen.. na tjednoj bazi vidim 1-2 slučaja gdje bi policija mogla krenuti za likom u prekršaju, no još to nisam doživio..

Link to comment
Share on other sites

Ja sam o ovoj temi pricao jos prije par godina kad sam pitao u servisu da mi naprave na Meg 3 tak da kad radi DRL naprijed budu upaljena i svjetla otraga. Dobio sam odj.., kao nije se moglo. 

Sad se ista stvar dogada i na Superbu, i moram to pokusat aktivirat (cekam kolegu @GTT da pronade vremena da se zajedno poigramo prek VCDS-a?).

U zadnje vrijeme vidim da npr. novi Audiji imaju i straga upaljena svjetla uz DRL...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na novom Passatu kad je upaljen DRL ne svijetle zadnje lampe, prebaciš na poziciju DRL ostane upaljen i upale se prednje i zadnje pozicije.

Kad sam ugrađivao DRL modul vezao sam ga na kratka svjetla tako da po potrebi možeš imati naprijed DRL a odozada si isto osvjetljen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kod mene na aurisu DRL je uvijek upaljen, ti prednje ledice ne mogu ugasiti. Kada stavim ručno na pozicije prednje ledice svijetle i nazad pozicije, na ručno kratka ledice se dimaju i upale se kratke i nazad pozicije. Dok sam na pozicijama mogu paliti maglenke. Na auto ne mogu upaliti maglenke ako senzor nije upalio kratka.

U gradu mi smeta ako netko po danu po magli vozi sa DRL Ali čim sam na obilaznici (110kmh) onda bi bilo lijepo da upale barem pozicije da nazad nešto svijetli. Tako da radim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bas cu i ja probat stavit na pozicije pa ce vjerojatno radit DRL i straznje pozicije, uopce se nisam toga sjetio!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dok je bio stari zakon u BiH svjetla su bila uvjek upaljena (sto me znalo kostat polijepo kad xsenon izgori) sad kako se je zakon promijenio sad je rucica na auto i stim sad se vozam za DRL.

Edited by brandman79
Link to comment
Share on other sites

Poljski lepard drl preko dugog radi bez problema vec vise od godine. Stedim skupe NBU. Rucica na auto i ne razmisljam jeli dan ili noc, ljeto ili zima

Poslano sa mog koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Krivac za problem ne paljenja svjetla u uvjetima slabije vidljivosti je i taj sto velika vecina novih vozila ima automatsko paljenje osvjetljenja po satovima/kokpitu cim se da kontakt. Kod starijih se to pali tek kad se ukljuci pozicija. Vozaci nemaju “zamracenje” u kabini pa ni ne skuze da bi trebali upaliti svjetla. Ostalo ne odrade senzori i eto neosvjeljenih kamikaza. 

 

Netko je gore spomenuo voznju sa zadnjim maglenkama po gradu. Nema mi gore situacije od toga. Kida zivce na najjace. Zasljepljuje i zapravo vise radi stete nego krositi, ali debili to ne kuze. Za to bi trebalo pisati kazne jednake kao i za ne paljenje svjetla.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ph-quick said:

Krivac za problem ne paljenja svjetla u uvjetima slabije vidljivosti je i taj sto velika vecina novih vozila ima automatsko paljenje osvjetljenja po satovima/kokpitu cim se da kontakt.

Sad sam malo pogledao to kod sebe, kad upalim auto upale se DRL i svijetli instrument tabla, sve ostalo je u mrklom mraku dok se ne upali pozicija.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.