Jump to content

Sportski ovjes - auto za svaki dan


Black.Tip

Recommended Posts

On 21. 11. 2018. at 23:09, Med0 said:

Super mi je kad netko ima kraće i naravno tvrđe opruge na standardne amortizere, a auto je udobniji.... ?

jbg, mnogo toga tebi nije jasno sta se tice tehnike. ali je tako... 

ako ti se zeli ulaziti u nauku, idi proucavat vibracije prigusenje i komfort pa ces videt.

Link to comment
Share on other sites

Zna li netko što bi se desilo kad bi prešao sa trenutnih 205/55/16 na 205/50/17. Posto auto ima H&R opruge i tvornicke amort malo poskakuje. Nije toliko tvrd koliko mislim damping nije usklađen. Bojim se da bi još vise skakutao zbog malo niže gume?  Opet ne znam kako bi se pronašao na 205/60/16

Link to comment
Share on other sites

Idi na 225 45 17, isti drek kaj se tice udobnosti kao 205 50 17 a daleko jeftinija guma.

Link to comment
Share on other sites

On 29. 11. 2018. at 19:54, MilosB said:

jbg, mnogo toga tebi nije jasno sta se tice tehnike. ali je tako... 

ako ti se zeli ulaziti u nauku, idi proucavat vibracije prigusenje i komfort pa ces videt.

Budući da radim u autoindustriji i svakodnevno vidim raskopane aute od nekoliko desetaka tisuća eura, te budući da sam svakodnevno okružen ljudima koji se time bave od kojih neki imaju police pune pehara sa natjecanja mislim da ipak nešto znam i vidim.

A zbog ovakvih komentara i stavova nije ni čudo da ovaj forum izbjegavaju ljudi koji imaju nešto za reći i od kojih bi sve mogli nešto naučiti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

i ja sam okruzen s 4 ing koji imaju doktorate pa opet moje razumjevanje onoga u cemu su oni strucni nije na tom nivou... 

I kakve veze ima to sto imas rastavljene aute s time da razumijes kakva je udobnost i nivoi konfora / buke u nekom autu pri nekim izmjenama ovjesa ?! 

hoces dalje, vecini je amortizer nov savrsen pa makar ga montirali na krivi nacin. a isti taj amortizer krivo montiran (opet skinut) i vracen u tvornicu na testiranje pokazuje da je amortizer NEispravan... a amort je nov, i amort ljepo upija..... ali strucnjaci su montirali i kazu da je super... 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Med0 said:

A zbog ovakvih komentara i stavova nije ni čudo da ovaj forum izbjegavaju ljudi koji imaju nešto za reći i od kojih bi sve mogli nešto naučiti.

ne zbog takvih kao ti koji sve znaju, a tu su jos poneki, osobe koje mnogo toga rade i imale bi sta pokazati vise ne postaju, jer se uvijek nadje netko poput tebe, pametan.. 

na forumu mozes na prste nabrojat osobe koje su pokazale i sta rade, a ostali poput tebe pametuju jer im baba, deda, sestra, stric, prijatelj od strica ima radionu i nesto vozi. 

Link to comment
Share on other sites

Bilo kako bilo Milose, amortizer sa 150+ tkm je daleko od novog amortizera i osjeti se razlika u odnosu na novi kad se stavi, i s druge strane, gotovo svako spustanje auta odnosno sportske opruge i sl vode do neudobnosti auta.

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, hrvojexyz said:

Bilo kako bilo Milose, amortizer sa 150+ tkm je daleko od novog amortizera i osjeti se razlika u odnosu na novi kad se stavi, i s druge strane, gotovo svako spustanje auta odnosno sportske opruge i sl vode do neudobnosti auta.

 

Jos ako su novi amortizeri nije strasno, ali sa oprugama na amortizeru sa 150+ km definitivno nije neka sreca.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jos ako su novi amortizeri nije strasno, ali sa oprugama na amortizeru sa 150+ km definitivno nije neka sreca.
Nije sreca,ali moj Avensis sa pro-kitom i amortizerima koji su prosli vise od sto tisuca na gumi 225/40/18 je udobniji od supruzine A klase 2016 sa stock ovjesom i 205/55/16 gumom,tak da je sve to relativno. Ovisi koji auto i kaj je kome udobno,da vozi auto ko karting ili ko ja nekad u citroenu gs poslije pol metarne rupe lagano ljuljanje sljedecih sto metara...

Poslano sa mog Lenovo P1ma40 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

a tko drzi amortizere 150tkm :D ? sta necu jos procitati ovdje

Link to comment
Share on other sites

Znači li to da je vrijeme za zamjenu amortizera na mom Cliu sa 95tkm od kojih je zadnjih 20ak tkm sa 30mm nižim oprugama?
 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, borny said:

Znači li to da je vrijeme za zamjenu amortizera na mom Cliu sa 95tkm od kojih je zadnjih 20ak tkm sa 30mm nižim oprugama?
 

pošalješ ih u Rijeku, reparacija 100kn po amortizeru, tvrdo ih napuni i nemaš brige :D

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, borny said:

Što, gdje, kako? Prvi glas o tako nečemu...

ABV Škrljevo

Link to comment
Share on other sites

Stvarno sad...

Postoji li tko u okolici i bližim državama tko može napravit/podesit/prepravit/bilokaj amortizere da bolje dampaju na -25/30mm oprugama? Imam par desetaka tisuća i godinu i pol na njima, bili su dobri prvih 10k km i to je to.

(KYB je najkvalitetnije kaj se može dobit za Lagunu III, i prva je ugradnja)

 

... a da recimo nije Ohlins pa da ne rade custom za ispod 10k EUR. ?

Edited by IcyTexx
Link to comment
Share on other sites

Učinkovitost amotrizera se može testirati. Gume dosta utječu na test jer i one prigušuju. Naveze se auto prvo prednjim, a zatim zadnjim kotačima na ploče koje počnu udarati po kotačima. Mjere se oscilacije i gušenje pri različitim amplitudama i to  sinkrono, naizmjenično, pa pojedinačno po kotaču.

Meni je na starom R19 16V učinkovitost bila oko 50% s tvorničkim amortizerima i oprugama na autu koji je bio skoro punoljetan s 200kkm+ i tvrdim Yokohama AVS sport ljetnim gumama početkom proljeća. Pad testa je kad je manje od 40%. Iznad 60% se smatra vrlo dobrim.

Ja sam to testirao u Podaupskog 4 u Zagrebu, ali tamo toga navodno već dulje vrijeme nema. Možda ima HAK u Sigetu?
Anyways uz cestu sam znao vidjeti reklame s testovima kočnica i amortizera. Bilo je preko puta Štasnog na početku stare samoborske ceste...

Link to comment
Share on other sites

Jel to onaj test koji rade u STP?
Bila neka raprava na drugim forumima da taj % prigušenja ne znači ništa ako se ne znaju ref. vrijednosti. Clio 2 s 245 tkm mi imao 75% na tehničkom. Po njima to super, a u stvarnosti auto opće ne drži cestu.

Link to comment
Share on other sites

al ucinkovitost amortizera se gleda u paru... ba zadnjem tehnickom na twingu su mi rekli da.mijenjam zadnje amortizere jer jedan ima bolje prigusenje od drugog, svaki zasebno je ok al ne smiju bit u paru... do drugog tehnickog su se poravnali u prigusenju tak da su bili dobri [emoji23]

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Udobnost vozila se uglavnom ogleda u sposobnosti opruge da propadne ili se sabije i sposobnosti amortizera da spriječi višestruke oscilacije između krajnjih točki kao i u čitavom dijapazonu između krajnjih točki. Kod montiranja kraćih opruga direktno se utječe na udobnost jer opruga ima kraći hod, pa time vozilo lošije drži cestu s većim neravninama. Nije sve što je kruće automatski i bolje. ?

Da je cesta idealno ravna svi auti bi bili spušteni i imali stabilizatore ø50.

Link to comment
Share on other sites

 

@Alen još mi nisu u STPu mjerili učinkovitost amortizera pa ne znam. Rezultati onog testa na starom R19 16V su sljedeći:

Prednja osovina: 725kg, učinkovitost amortizera 55% / 55%, rezonantna frekvencija 16Hz / 17Hz
Zadnja osovina: 480kg, učinkovitost amortizera 51% / 52%, rezonantna frekvencija 18Hz / 18Hz

Kad sam stavio Bilstein B6 nisam ponovio test i toga mi je malo žao.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Scary said:

bilo je da su i novi auti sa novim amortizerima imali ispod 40%, ovisi o konstrukciji ovjesa

Moj rs je konstantno izbacivao 25 posto na straznjem, 35 na prednjem ovjesu. Ni meni to nikad nije bilo jasno, sa gewindama nisam vise bio na tom istom stp.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Med0 said:

 

@Alen još mi nisu u STPu mjerili učinkovitost amortizera pa ne znam. Rezultati onog testa na starom R19 16V su sljedeći:

Prednja osovina: 725kg, učinkovitost amortizera 55% / 55%, rezonantna frekvencija 16Hz / 17Hz
Zadnja osovina: 480kg, učinkovitost amortizera 51% / 52%, rezonantna frekvencija 18Hz / 18Hz

Kad sam stavio Bilstein B6 nisam ponovio test i toga mi je malo žao.

To si ti na nekom boljem stroju mjerio :)

Meni u  Umagu u Eurodaus STP skoro svake godine mjere, evo od 6.mj. ove godine, Clio 2, 2004. 245t km:

Prigušenje amortizera

                             Lijevo          Desno        Razlika
1. osovina (%):      76             77              1
2. osovina (%):      84             83              1

Ali velim, bez referentnih vrijednosti od-do tu ništa ne možeš zaključiti. Osim toga znaš da niti njima tamo nisu te mašine u bogzna kakvom stanju. Auto se ljula po zavojima i sjećam se da je bio osjetnoi tvrđi kad je bio nov, ali to je clio 2, znaš da im ovjes uopće nije sportski :)

Kako ti se auto ponaša s Bilsteinom u odnosu na tvorničke?

 

EDIT: renfault vozila pokazuju određena svojstva samopopravljivosti :)

Evo rezultata tehničkog iz 2007.g., 78000 km:

Selection_2018_12_06_01.thumb.png.cccbf866124ed318162455cd608875ed.png

Ili se sam popravlja ili se ta skala obrnuto ponaša :)

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

Kod mene je Dinamique ovjes koji je malo tvrđi i malo bolji. I meni se smekšao u ovih 10.5god koliko ga imam. Više se propne kod gasa nego prije i više potone kod kočenja nego prije. Na Mićevcu sam ga prošle godine na svim poligonima uredno kontrolirao kao i svi drugi koji su tamo bili, a imao sam 6god stare tvrde Conti PC2 gume.

Amortizeri se smekšaju s vremenom, a ako su tvornički bili malo tvrđi onda je možda zato ranije imao lošiji rezultat.

Nema referentnih vrijednosti na testu amortizera, mjerenje je univerzalno. Uređaj mjeri koliko amortizer s kotačima prigušuje oscilacije opruge. Ako guši premalo, kotač će federirati i odbijati se od ceste, a u vožnji će se činiti mekšim. Ako guši previše, neće se dovoljno brzo rastezati/vraćati i opet gubiš kontakt s cestom, a u vožnji se čini tvrđim i manje ugodnim. Gume i tlak u gumama igraju veliku ulogu. Na grafu se to dobro vidi, ali nažalost nemam graf nego samo brojeve.

BTW: vanjska temperatura također ima ulogu. Hladan i topao amortizer će imati različite rezultate. Zadnji ovjes od novog Twinga/Smarta baš lupa na rupama ujutro na hladno, ali nakon par minuta kad se ugriju bude OK.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Što, gdje, kako? Prvi glas o tako nečemu...
Dođi kod mene i susjeda i napunimo amortizere za 1h bez skidanja.
Samo gume skinemo i za amortizer nam treba 10 min.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.