Jump to content

1.6 tce i lpg


Fredy

Recommended Posts

10 hours ago, ivan.martinko said:

A ugradnja kvalitetnog sustava koliko kosta? I nakon koliko km se vrati novac kroz nizu cijenu goriva?

Ove nebuloze sa 1990-im godinama nebih komentirao.
Odrzavanje novog benzinca je i dalje jeftinije od dizela. Cisto zato sto za grub rad dizela moraju komponente biti masivne i teske, zamasnjaci dvomaseni, dizne i svi ostali sklopovi koji drukaju naftu u cilindre pod 2000 bara skupe, pumpa skupa, dpf skup. Benzinac u osnosu na atmo ima samo turbinu i drukcije dizne, motor je laksi, jedostavniji. govorim o usporedbi npr 1.2 tce i 1.5 dci koji imaju istu snagu.

A daj stari, što je skuplje??

Daj navedi, stavke molim te...čega skuplje??tvog razj... Yetija kojeg si posjedovao??

Do 200tkm se ja i on družimo, nakon toga bude dobio zamjenu

Edited by shogo
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, macan said:

Tartarini,  2.0 kia proceed 2008... i to testirana potrošnja... i trimovi svi u "centru"

Kod tebe nešto više nije štimalo. Ne mogu suditi o sustavu ali 25% veća potrošnja ne puno za ubrizgavanje plina. 

Evo ti dok sam ja tankao fokusa i vozio ga. Kasnije kada sam predao ključeve ženi njoj se nije dalo voditi ovo.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/751742.html

 

Da troši 25% manje na benzinu taj bi stvarao benzin a ne trošio, skoro kao VW TDI. :)

napomena: nakon veljače 2017. Je 90% gradska vožnja prije toga je 90% otvorena cesta. Gradska vožnja je gmizanje po semaforima i 20-30 minuta za 6km...

Link to comment
Share on other sites

Prosurfaj malo netom i prouci #ebo te tvoj dizel smrdljivi. To bi sve trebalo maknuti s cesta jer i najnoviji ekoloski odstupa od norme bar 200% Bum sastavio tablicu dijelova pa postam..
Uglavnom nije isto i nemre bit. Da znas osnove strojarstva razlika u konstrukciji dizela i benzinca je velika. Npr tlak ubrizgavanja je kod benzinca 350 bara a kod dci je 2500 bara. Jasno je da pumpa i dizne ne mogu biti iste. A niti ostali dijelovi. Tvoj auto ima zastarjeli a modernitirani motor iz 2002 ko i moj, koji je dosta cest pa ajd mozda su dijelovi i jeftiniji.
Ima jos dosta toga. Jest se smanjila razlika ali nije isto..
Moj yeti je generalno bio dobar i duplo kvalitetnije slozen od bilo kojeg renoa. To nema veze sa renoom. trebalo je sloziti malo samo dpf i egr i dok vecina to cupa ja nisam htio u sukob sa zakonom nego sam ga prodao. Osim toga vidio sam da za te km koje radim, dizel ne trebam.
Lako je srati po drugima kad imas novca za full novog meganea dci ali kladim se da neznas apsolutno nista napraviti na njemu sam, dok ja na svom sve sam radim. Zato mi je odrzavanje auta dosta jeftinije od uobicajenoga. Samo gume montiram kod vulkanizera, frend mi servisira klimu a ostalo sve sam.

  • Downvote 9
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, ivan.martinko said:

Prosurfaj malo netom i prouci #ebo te tvoj dizel smrdljivi. To bi sve trebalo maknuti s cesta jer i najnoviji ekoloski odstupa od norme bar 200% Bum sastavio tablicu dijelova pa postam..
Uglavnom nije isto i nemre bit. Da znas osnove strojarstva razlika u konstrukciji dizela i benzinca je velika. Npr tlak ubrizgavanja je kod benzinca 350 bara a kod dci je 2500 bara. Jasno je da pumpa i dizne ne mogu biti iste. A niti ostali dijelovi. Tvoj auto ima zastarjeli a modernitirani motor iz 2002 ko i moj, koji je dosta cest pa ajd mozda su dijelovi i jeftiniji.
Ima jos dosta toga. Jest se smanjila razlika ali nije isto..
Moj yeti je generalno bio dobar i duplo kvalitetnije slozen od bilo kojeg renoa. To nema veze sa renoom. trebalo je sloziti malo samo dpf i egr i dok vecina to cupa ja nisam htio u sukob sa zakonom nego sam ga prodao. Osim toga vidio sam da za te km koje radim, dizel ne trebam.
Lako je srati po drugima kad imas novca za full novog meganea dci ali kladim se da neznas apsolutno nista napraviti na njemu sam, dok ja na svom sve sam radim. Zato mi je odrzavanje auta dosta jeftinije od uobicajenoga. Samo gume montiram kod vulkanizera, frend mi servisira klimu a ostalo sve sam.

Pa točno je da dizeli pogotovo moderniji imaju jako skupe komponente koje benzinci nemaju, ali te stvari prije 150 iljada ne bi smjele rikavati... rizik je svakako kupiti dizela polovnog sa toliko kilometara, pogotovo kad vidim kako su složeni ti novi dizelaši... al opet tema je "gas" u moderno benzinsko auto.

32 minutes ago, Domba said:

Kod tebe nešto više nije štimalo. Ne mogu suditi o sustavu ali 25% veća potrošnja ne puno za ubrizgavanje plina. 

Evo ti dok sam ja tankao fokusa i vozio ga. Kasnije kada sam predao ključeve ženi njoj se nije dalo voditi ovo.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/751742.html

 

Da troši 25% manje na benzinu taj bi stvarao benzin a ne trošio, skoro kao VW TDI. :)

napomena: nakon veljače 2017. Je 90% gradska vožnja prije toga je 90% otvorena cesta. Gradska vožnja je gmizanje po semaforima i 20-30 minuta za 6km...

Nema tu prevelike filozofije, mapu štelaš dok benzinski trimovi ne budu zadovoljeni, čim lambda sonda je sretna sa ispuhom znaci da si pogodio smjesu i dalje imaš potrošnju koju imaš...

Link to comment
Share on other sites

Moj kolega GTT, navezi jebiga golfa u kanal, ja ću iza te Megsa (prvi moj dizel ikada :)), pa ćemo ih zapaliti, sjest u nekog benzinca, i nastavljamo na cugu

Jer eto, glavni smo smrdljivci :)

I toliko nas košta to sve skupa, pa naravno da košta jazavca koji kupi auto kojeg je netko odslužio, i onda kuka, ne generaliziram, ali moraš biti spreman uložiti u auto s 200+tkm...i nema kukanja o održavanju

Mičem se odavde :)

Nisam strojar, iz dvije struke sam, konkretno ću upisivati magisterij specjalizaciju u zdravstvenoj djelatnosti, a Ruđeraš sam po srednjoj...ne zanima me automehanika, nemam vremena za to, niti alata, niti ću si dopustiti da na to gubim život

Edited by shogo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, macan said:

Pošto vidite da sam ja osobno protiv plina i vidite po mojim postovima da navodim isključivo činjenice vezane sa plinsku instalaciju, kod tih izračuna kn/km  važno je napomenuti da ispravno podešen plin troši od 20-25% posto više plina nego benzinca... neznam jeste li to znali? Treba i to ubacit u računicu.... A ne kako se tvrdi 5-10% posto...

Daily drla s kraja 90ih = 0,957 kn/km >>>> u to je uračunato; plin, benzin, održavanje, registracija i svi vanredni troškovi.
Sama vožnja na plin je 0,489kn/km - prema prosjeku 44.000km

Povrat investicije od ugradnje plina nema jer je auto kupljen s već ugrađenim plinom.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Što se tiče teme, koliko vidim nema TCe motora za kojega postoji tvornička ugradnja, a da ne piše da je potrebno dodatno zauljivanje, samo to onda nisu direktaši nego opet plin (multipoint u usis) +benzin. Isplativost se smanjuje, ali opet se može proći jeftinije od samog benzina.

Vezano uz sportsku vožnju, visoku snagu i plin, to pa skoro nema veze. Dobar sustav će to sve izdurati kao i benzinski. Toplinsko opterećenje u cilindrima je veće, no ne previše i može se umanjiti - od 60-150°C ovisno o radovima i okretajima. Razlike temperatura ispušnih plinova su također zanemarive (negdje je do 40°C razlika, a u nekim uvijetima je nema).

 "Most important reasons of increasing temperature in cylinders are incorrect air/fuel ratio under LPG operating conditions, and lack of control over advance timing on LPG".

Advanced timing imaju određeni sustavi (npr. moj Poljak to ima, a ne smatra se state of the art sustavom). Incorrect air/fuel ratio dolazi zbog loše podešene mape. No ona se spegla kroz neki period vožnje jer je benzinski ECU korigira.

Inače, kod mene se ugradnja isplatila u 16 500km, trošak benzina je jedan (maksimalno dva ako je duga i hladna zima) tank kroz cijelu godinu. Sada pri ovim temperaturama, auto prebacuje na plin odmah, pri -10°C mu treba cca 1.5km. Potrošnja je veća oko 20% (prije bih rekao 15% jer na plinu imam konstantno nosače na krovu).

Najveći problem su kvalitetni majstori kojih ima u nas, ali i oni znaju imati loš dan (iskreno, svi bi radije ugrađivali sustave, a dijagnostika problema je posao koji nitko ne radi baš sa zadovoljstvom od njih). I sustavi za direktno ubrizgavanje plina koji nisu još dovedeni u stanje da mogu trajati 5-10 godina bez većih problema kao ovi stari sa ubrizgavanjem u usisnu granu na određenim motorima. Dobar sustav i dobar majstor koji će se pobrinuti da odabere i instalira dobar sustav (a odbije te ako zna da motor nije povoljan za plinsku ugradnju) i nema tu nekih servisa. Mapu si prekontroliraš sam (kabel te može koštati od 10kn ako ideš sam napraviti do 220kn ako kupiš u dućanu gotov; softver je u većini slučajeva free i otvoren), filter te košta 15kn i imaš dva šarafa da ga zamjeniš. Injektori će evo mene koštati zamjena 420kn, sva 4. Nakon 5 godina... No istina je da je K4M jedan od najboljih motora za plin. Novi Sce nije isti, treba zauljivanje stoga bi se ja jedino odlučio na njega i LPG tako da bih kupio tvornički ugradnju što ima DACIA (ima 0.9TCe tvornička i 1.6 16V SCe tvornička instalacija).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ne mogu editirati, ali da ne bi bilo sve pozitivno (vezano uz temu):

LPG in Renault Talisman 1.6 TCe 150/200 KM

Engine 1.6 TCe with the power of 150/200 hp is unfortunately an average recommended for the installation of LPG installation engine. In addition to direct gasoline injection, a complicated manual adjustment of valve clearance is a barrier here . In an authorized service, the cost of such adjustment is up to PLN 3,000.

However, at least one Renault Talisman 1.6 TCe is already operating in Poland and equipped with gas installations. All thanks to the LPG Ciechanów company  and the STAG 400 DPI installation. Objectively analyzing the topic of LPG installation in this car, if the owner manages to adjust the valves to the authorized station after about 50,000 km, the gas installation will not be too profitable ...

In this case, it is also difficult to talk about increased durability of the engine, as riding on some disregulated valves damages the head.

Šteta što se Renault ili Dacia ne odluče staviti tvornički LPG na malo jače automobile (po mogućnosti sa turbom).Tipa kako je Opel imao 1.4T sa 140ks. FIAT ima isto motore koji su turbaci, a odlični za plin.

Dodatno, 1.3TCe i konverzija sa podacima (plin + benzin):

https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Megane-1.3-TCe-LPG-z-KME-NEVO-SKY-DIRECT,artykul,10298.html

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Inače kolega Vuco je tata mata za lpg, laički gledano :)

Ima iskustva, vozi ga, i voli podešavati :) Uvijek lijepo za pročitati

Link to comment
Share on other sites

Daleko je to od tata mata, no neke stvari sam se naučio u 5 godina što imam naknadno ugrađeni plin. I da, super je kad sve radi, ali je užasno opterećenje kada postoji neki problem sa njime.

Mogu otvoreno reći da sam plin ugradio u BiH (što zbog cijene, što zbog prilike da mogu tamo ugraditi) pa sam se prošao znoj i suze na HR carini. Imao sam sljedećih problema nakon ugradnje:

1. prvi dan nakon ugradnje curio antifriz, skužio po povratku doma. Majstor je prerezao originalno crijevo od antifriza i na tom mjestu stavio isparivač. Super stvar jer nema T spojnice, loša stvar jer je crijevo malo predebelo pa je trebala dodatna šelna da prestane curiti (sredio Mišić prilikom atesta).

2. prilikom atesta (3. dan) morao mijenjati priključak za plin (za punjenje) jer je stavljeni ne bi prošao atest (nitko ga nije gledao, ali ok 100kn dao za drugačiji materijal)

3. Prvu zimu se počeo gasiti prilikom prvog prebacivanja i to samo ako sam stisnuo kuplung u cut off-u. Nakon tog početnog gašenja, problema nije bilo (što znači da mapa nije krivac). Tidala nije uspio riješiti problem, ali sam za 200kn tamo naučio dosta o podešavanju mape. Tko ne zna - plati. Još 3 mjeseca čitanja foruma je bilo potrebno da prvi puta kliknem nešto u softveru kod kalibracije mape. Riješio prvu zimu problem sa gašenjem auto-tuninga u softveru i ponovne autokalibracije.

4. Nakon jednog drndavog uspona (i gašenja auta radi traction controla) u nekom Samoborskom selu na šodru mi je počeo trokirati na plinu u leru i lampica katalizatora je blinkala. Crijevo od jednog injektora do usisne grane se izvuklo pa sam je vratio.

5. Drugu zimu se se počeo gasiti kod prvog prebacivanja no kasnije i u leru kada prebaci (prebacivanje bilo podešeno na iznad 600rpm, a ler je 700rpm). Nije pomoglo davanje više plina odmah po prebacivanju, niti manje plina (=> nije mapa kriva). U Nuniju gdje sam ugradio plin pokušali to riješiti sa ubrizgavanjem benzina u određenim okretajima. Besplatan servis bio, dobio hrpu filtera na dar, no problem se nije riješio naravno. Tu sam već počeo sam razmišljati i čitao o zaljepljivanju injektora i prebacio da ne mijenja u leru nego na RPM-ima iznad cutoffa da budem siguran da će uvijek prebaciti dok injektori rade. Od tada 2+ godine nemam problema nikakvih.

6. Ovo ljeto se rijetko počeo gasiti opet prilikom cut off-a dok je klima upaljena (samo 2 puta do sada) čak i dok je već bio na plinu. Injektori su kopija Valteka koji se servisiraju nakon 15-20 000km, ja sam sa svojima ovako prešao 50 000km i sada sam naručio nove. Plinski filter nisam mijenjao zadnjih 35 000km, tekuću fazu nikada. Novi injektori su 420kn, ugradit ću ih nažalost sam (drugi se nitko ne usudi ili ne žele). Duplo brži od trenutnih (vuku više struje i zato se svi boje da će ECU krepati; ali on podržava sve u postavkama) i trebali bi trajati barem 100 000km.

Velim, kada odvozim 520km sa 40L plina koji košta (tada) 140kn, isplati se i veselje je na vrhunskom nivou jer se ne razmišlja o trošku. Išao sam na putovanja od 2500km koja mi prije nisu bila moguća. Čim mi se ove godine prvi puta ugasio na cut off-u (sreća pa je servo električni pa ostane raditi volan), 'mam me lagano znoj oblio. Kad radi, veselje, kad ne radi nešto - obrnuto. Ali tako je i na benzinu :)

Trošak od 480kn na tehničkom pregrmim. Kad sam radio 20-25 000km godišnje razlika naprema benzinu je bila velika financijski, ali psihološki još veća. Točenje benzina je uvijek bilo "ode 500-600kn, a nisam se ništa vozio", dok je sad na plin to stvar na koju gledam da me dođe manje od 90% stvari u životu. Sad radim valjda oko 10 000km godišnje od kad je žena na porodiljnom. Svejedno mi je taj auto drag.

Tako da - plin definitivno da u bilo koji auto neovisno o konjima i namjeni, ali ne pod svaku cijenu. Motor mora biti provjeren i dobar majstor zlata vrijedi! Vidio sam da je čovjek dolje iz Dalmacije (Gasolina autoplin) ugrađivao u turbake i novije automobile. Pa eto, preporuka tko je oko Splita da se raspita kod njega. Možda nije najjeftiniji i ima Vialle i/ili Prins sustave, ali nema lošeg komentara!

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Ko bi rekao dosta zajebancije sa plinom... a svi prešli 200 iljada bez problema... vidi čuda... da ja umjesto tvojih 6. problema napišem svoje.... al evo nikakvih problema.... sami hejteri protiv plina... :), svi koji imaju plin znaju sve o plinu zbog pouzdanosti.... :) sory morao sam potpalit malo....

Edited by macan
Link to comment
Share on other sites

Ali ja iskreno nikakvih problema sa plinom. Na Golfu 3 nešto sitno nakon 280k na plin. Tu i tamo se znao ugasiti na leru. Dijagnoza bila loši injektori. Ali nisam popravljao jer je auto bio trul svugdje, čak i čep za gorivo. Tako da je prodan kao takav.

Focus 60k na plin nikakvih problema. Jednom se na 140 prilikom stiskanja punog gasa prebacio na benzin a bilo plina. Ostalo samo servisi. Nikada nitko nije dokučio što mu je bilo.

Oba auta na Lovato sistemu i redovito servisirani auti i plin.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, macan said:

Ko bi rekao dosta zajebancije sa plinom... a svi prešli 200 iljada bez problema... vidi čuda... da ja umjesto tvojih 6. problema napišem svoje.... al evo nikakvih problema.... sami hejteri protiv plina... :), svi koji imaju plin znaju sve o plinu zbog pouzdanosti.... :) sory morao sam potpalit malo....

Na oko izgleda dosta, ali pravi majstor bi u startu riješio da ih se pola ne pojavi. Da je nakon podešavanja mape samo dotegnuo malo šelne ( + da je stavio šelne na crijeva od injektora) sad bi ti pisao samo da imam problema sa injektorima od početka. S druge strane, niti benzinska strana nije bila idealna i popravci su bili vremenski i financijski više puta skuplji, ali to sada nije tema.

Uglavnom, sa plinom sam uštedio toliko da sam pola auta "otplatio" (oko 20 000kn je ukupna ušteda, kada se maknu ugradnja, atest, tehnički svih ovih godina, servisi, ispadne 10 000kn ušteda ukupna na gorivu). No, ta ušteda je otišla na putovanja i hrpu stvari koje vesele i nisam pomišljao na benzinu. Velim, na psihološkoj bazi je razlika još duplo veća nego na financijskom. I opet gledam auto sa LPG instalacijom. 

Shvaćam da ljudi nemaju volje tražiti rješenja kada plin radi probleme, ali je to zapravo jako jednostavan sustav.

Jednako kako je teško naći pravog dijagnostičara (a ne izmjenjivača dijelova) za benzinski dio auta (i ostatak), tako je i za plin. Nekad treba više od 1h da bi se dijagnosticirao ispravno problem. Većina ljudi nije naviknuta za plin ostavljati auto kod majstora, dok za ostale probleme nema frke i po par dana da bude kod majstora.

Edited by Vuco
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nikakav, ali baš nikakav problem s plinom nisam imao, preventivno reparirao injektore...vratio se u servis jer su me s cvh vratili da je plastika uz tank - ventil prekrila serijski broj, izbrusili malo te plastike, vratili mi tank koji su ispustili o svom trošku i vozio od tada s prstom u uhu

Edited by shogo
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.