Jump to content

Adaptivni tempomat


Golman

Recommended Posts

Adaptivni tempomat, kao i svaku drugu tehnologiju, treba naučiti kako pravilno koristiti. U mom postupku učenja kako se AT ponaša i kako reagira u određenim situacijama, naišao sam na jednu situaciju koja mi se ponovila 3 puta i svaki put je AT isto reagirao.

Riječ je o situaciji kada vozilo ispred mene skreće sa ceste.

Evo zadnji primjer: vozim po magistrali, AT upaljen, najveći razmak, automobil ispred mene skreće na benzinsku koja kao i svaka, ima traku za skretanje. Taj automobil to radi tako da se ne pomakne odmah cijeli u traku za skretanje, nego se vozi po crti 40I60 prije nego dođe do zavoja na kraju skretanja. U cijeloj toj situaciji otkako je on počeo skretanje i usporavanje, AT usporava moj automobil na njegovu brzinu i drži razmak - s time nemam problem.

U trenutku kad je taj automobil na kraju trake za skretanje skrenuo desno (pretpostavljam još malo i usporio) i kad se njegov lijevi zadnji dio još nalazio na cesti (i to možda 30cm), AT kreće sa žešćim kočenjem, zvučnim signalom i porukom KOČITI. Znači automobil skreće, nije na cesti, kreće se, samo mali dio njega zapravo još uvijek JEST na cesti (čak i da se on zaustavi u mjestu ja ga nebi mogao prednjim desnim dijelom udariti jer smo dovoljno udaljeni i vozim sporo) no AT ga čita kao da je cijeli automobil ispred mene i kao da se taj automobil naglo zaustavlja, ne očitava da se volumen vozila zapravo smanjuje i da vozilo nestaje u stranu, a da se ispred mene otvara prazan prostor.

U toj njegovoj reakciji čak nebi bilo ništa loše da nema onog naglog kočenja jer time riskiram da me netko naguzi. Da AT uspori, održi razmak, i ubrza kad vidi da automobila više nema - ok, ali ovako je i mene i curu pošteno iznenadio.

Druga takva situacija je bila kada je automobil iz desne trake skretao lijevo i praktički napustio moju traku, AT je usporavao, držao razmak, i kad je taj automobil praktički napustio moju traku i ubrzao jer je išao preko druge trake, AT je opet ponovio isto što sam gore napisao, skoro pa zaustavio automobil, zvučni signal i poruka KOČITI, a automobila nigdje.

To mi je malo čudan način reagiranja ATa, ali valjda se na to moram naviknuti. Danas po povratku iz Splita mi se dogodila takva situacija no ovaj put sam ugasio AT i opet ga upalio kad sam prošao automobil koji skreće.

Jeli to tako na svakom ATu ili samo kod mene?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Drugu situaciju ne kužim. Prva sa benziskom jasna. Inače ja u takvim slučajevima dam malo gasa i preuzmem kontrolu. Kod mene kada dam gasa tempomat pređe u passive mode I odradi odlično. Dokle god nekih 30tak cm sa svake strane ima prepreka auto koči. Tako je barem kod mene.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tamo gdje tvoj adaptivni koči, moj skuži da nema prepreke i ubrza na postavljenu brzinu. Školski. Ovo što ti opisuješ podsjeća uvelike na prvi adaptivni tempomat u Golf 7, identično ponašanje i svi su ga kritizirali. U faceliftu je dobio novu verziju koja je bila u znaku umjesto u braniku i sve ovo što opisuješ je riješeno. Očito u koncernu postoje jasna pravila koji brend ima koju tehnologiju. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Druga situacija je bila ta da automobil ispred mene skreće na suprotnu stranu, dakle prelazi lijevu traku na parking koji je pored ceste na suprotnoj strani. Tada je taj auto ubrzao, nestao iz moje trake, a AT je opet kočio kao da je ispred mene.

Ako je i kod tebe tako onda ok, prihvaćam da će tako reagirati u toj situaciji, iako sam mišljenja da bi senzor trebao biti u stanju očitati da i tih 30cm nestaju s radara i da se otvara prazan prostor ispred mene. Usporiti na prepreku? Da. Održati razmak pred preprekom? Da. Zakočiti kao da sam 10cm od sudara, a prepreka nestaje sa ceste? Ako može sve ostalo skenirati, mislim da bi morao i to.

@GTT sve razmišljam što je bolje, tvoj način tempomata ili moj. I stvarno mislim da bi radar trebao moći razaznati dali je tih 30cm prepreke statično ili se kreće i nestaje s radara, jer mi ovo ovako stvarno nema logike. Prepreka nestaje, nema je, također ona se stalno kreće i poprilično sam udaljen od nje i vozimo polako - kakvo faking kočenje sa zvučnim signalima pobogu. Imam feeling kao da se u tim mojim situacijama radar zalijepi za automobil ispred i prati ga dok ne nestane.

Link to comment
Share on other sites

Ako prepreka skreće i nestaje, logično bi bilo da ubrza na postavljenu brzinu, a ne da koči i radi dramu. Pitaj u servisu postoji li kakav update softwarea za adaptivni tempomat. 
Iako ne znam imamo li iste. Moj je ona verzija s ACC, prepoznavanjem pješaka, prepreka, blabla i do 210 km/h. 

Link to comment
Share on other sites

Točno to što kažeš, prepreka se smanjuje, nestaje, ne zaustavlja se i stalno je u pokretu. U slučaju da se prepreka najednom zaustavi a i dalje viri ispred mene, ok, AT zaustavi automobil i sve 5. Ja isto imam ACC, pješaci i prepreke. Baš ću morat do servisa jedan dan, još nisam dobio drugi ključ od auta pa ću ih malo pitati o tome.

Link to comment
Share on other sites

Na Mazdi 6 zadnje generacije dosta je netočan radar koji spriječava od naleta na vozilo ispred.
Brzina je bila oko 70, cesta na tom dijelu ravna i širine oko 5.5m
Na ugibalištu sa desne strane je bio parkiran kamion koji je dolazio sskoro do asfalta, možda je bilo 30-50 cm od ruba.
Iz suprotnog traka dolazi bus i mičem se više desno u svojoj traci. Na 20-ak m od kamiona zapištao je i legao na kočnicu full.
U tom kočenju još korigira putanju pa kad je bus naišao ovaj se izgubio totalno.
Vrlo neugodna situacija jer ne kontroliraš kočenje ni korekciju volanom. Još me skoro spucao kombi od iza. Naravno on pizdi i meni skida sve po spisku jer sam idiot koji ne može procjeniti situaciju prolaska.
Realno uopće nije bilo panike za takvom reakcijom jer svakodnevno se dešavaju takvi "uži" prolazi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

e sad gospodo kad je adaptivni tempomat takav samo zamislite kakva su danasnja i buduca "autonomna" vozila... 

nove generacije se puno i previse pouzdaju u tehniku i sve vise su u voznji zaokupljeni sasvim desetim stvarima... koliko je tehnika slipa govore i dva identicna Tesla slucaja s kamionom kojeg ni nakon godinu dvi razmaka softverski nisu rijesili... rezultat: dvi budale koje su doslovce ostale bez glave... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ako se ne varam auto skenira promet naprijed. I ako je u putanji negdje prepreka onda smanjuje brzinu, tj koči. Ako je volan okrenut da putanja vodi u prepreku on će reagirati.... Uski prostori nisu baš za adaptivni tempomat.

Planiram uskoro u London autom i općenito road trip po UK pa ćemo vidjeti koliko će pistati. U uk su baš uske ceste.

A što se tiče autonomne vožnje i ACC to se ne može usporediti. ACC sigurno ima puno manje procesorske snage i puno manju rezoluciju radara.

Link to comment
Share on other sites

Meni se i na faceliftanom Golfu 7 dogodilo da je ACC usporavao auto zbog praznog šlep kamiona koji je skretao na benzinsku na riječkoj obilaznici kad sam se vraćao u Zagreb. Kako je kočio kamion u desnoj traci za odvajanje na benzinsku, tako je kočio i auto. Nije bilo naglog kočenja. Kamion je gazio moju desnu crtu. Kad sam dao lijevi žmigavac on je počeo ubrzavati do postavljene brzine i prošao pored njega.

Ali da, automatsko naglo kočenje u slučajevima kad nema collision coursea je vrlo opasna radnja.

Link to comment
Share on other sites

On 13. 10. 2019. at 1:45, Med0 said:

Kad sam dao lijevi žmigavac on je počeo ubrzavati do postavljene brzine i prošao pored njega.

Mislim da je ovo ključno. Nekidan sam vozio burazovu službenu octaviu i ako nisam dao žmigavac, auto bi usporavao pri detekciji vozila ispred, a ako jesam, nije usporavao. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hehe, da nisi skrenuo i previše se približio bome bi opalio po kočnici  :)

Da, neće usporavati ako imaš namjeru pretjecanja koju si najavio žmigavcem. Piše i u manualu kojeg malo tko pročita. Isto tako ako te pretekne neki auto i ubaci se ispred tebe, neće kočiti ako taj auto koji se ubacio ubrzava.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

nisam našao nijednu temu o tome, ali sam našao drugdje na netu pa da napišem dojmove. znači moj auto ima običan tempomat (Megane 3, 2010, 1.6 16v, 81kW)

kad se vozim po ravnom normalno ide, kad hoću povećati brzinu sa tipkama on ubrzava a zanimljivo je da kad snižavam brzinu, osim zatvaranja klapne gasa on na neki način koči.

ovak se to na ravnici ne osjeti ali npr neki dan sam išao prema moru i ima ono uspon jedan km i onda dugi spust, mislim da je iza svetog roka ili prije.

i ja narihtam na 120km/h jer mi nije stresno voziti tak a i čeka me posao oko 5 sati koncentriranog rada sa mjernim uređajima i tad je auto najtiši i najmanje pije. na nizbrdici on koči, vjerovali ili ne, ali ne ubrzava, drži 120km/h i ne mrda. znam da je skoda kočila niz brijeg jer je imala 4x4 sustav gdje je auto zakočio malo povremeno poneki kotač preko struje da ne proklizi itd. tak je radio i tempomat.

ali megane nema niti ESP ni TCS, ništa, samo ABS i mehaničku ručnu i nemre kočit sa paknama sam..

malo sam proučavao power managment i na prijašnjem akumulatoru bi struja punjenja bila kad ga upalim 14V a za minutu 13.5V.  jednako je i na novom.

potpuno pun akumulator u autu nakon noći ujutro ima 12.60V iako je u meg 2 imao 12.78V u istim uvjetima. na renault.uk forumu sam vidio da postoji "pametan" alternator-regler i da puni onoliko koliko treba, vrlo rijetko na 100%, češće upravo ovak kak sam ja mjerio na 13,5V, dok je na meg 2 znalo biti uglavnom na 14.1-2V konstantno.

moj zaključak je da zbog toga na nizbrdici i tempomatu narihtanom na 120km/h auto ne ubrzava (a po inerciji morao bi jer ide nizbrdo više od 1 kilometra) jer power managment optereti motor preko alternatora i on stvara otpor i neda da se motor razvrti a razvrtio bi se inače benzinac atmosferac bez problema nizbrijeg..

ima ovaj tekst pa sam ga proučavao..

Intelligent alternators.

What is Intelligent Alternator / Regenerative Braking? The initiative behind the introduction of smart alternators / regenerative braking is to lower CO2 emissions and to improve miles per gallon / KM per litre for EU regulations. These smart alternators are installed on modern European Vehicles (Euro 5, Euro 6 + and newer engine models). The object of this new system is to utilise a vehicles wasted kinetic energy during braking / deceleration cycles experienced in every day motoring and rapidly convert as much of that energy (which is usually wasted as braking heat) into useful electricity and store this energy in the starter battery. Then, during acceleration and cruising release this energy back into the vehicles running system as “free electrical energy“ thus reducing the time where an alternator loads the main engine. This increases MPG/KPLand lowers CO2 emissions. However, in order for this system to be effective, the starter battery must have ‘free space’ to boost the energy into the battery, this requires the battery to be about 20% depleted (low enough to allow more power to be boosted into it but not too low as to prevent the engine from restarting when switched off). To replenish this ‘free space’, during deceleration or braking events, the voltage on the alternator shoots up to 15V or more. This higher voltage fast charges the starter battery to replenish its capacity. As you are using the inertia of the vehicle to charge the battery, rather than fuel, it is seen as ‘free energy’. Then the voltage drops to about 12.4V to allow the free energy to be consumed by the vehicle allowing the battery to deplete itself by about 20% ready for the next speed reduction and so on and so forth. 

inače cijeli članak je:

https://www.travelvolts.net/

a link na renault.uk:

https://www.renaultforums.co.uk/threads/renault-master-charging-voltage.536329/

 

iskustva?

 

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Idući put iskljuci tempomat i jednostavno budi u istoj brzini pa vidi što se događa. Nemoj nagađati.

Ne vjerujem da pametni alternator može toliko otpora napraviti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pa i meni svi auti otkad imam tempomat drze brzinu na nizbrdici, kaj nije to najnormalnija stvar? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Koja je svrha tempomata?  odrzavanje zadane brzine kretanja... 

ak moras kocit na nizbrdici dok se vozis na tempomatu onda si ga odma i iskljucil...

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Meni ni jedan auto koji ima običan tempomat ne uspije držati zadanu brzinu na većoj nizbrdici ako je u 6-om stupnju prijenosa.
Pa tako npr izađem iz Sv.Roka i idem prema Posedarju na tempomatu 130 on dogura preko 140 i samo blinka da zadana brzina nije održiva.
U 5-oj brzini drži bez problema i još dodaje gas.
Tako da bez obzira imao ESP ili ne na vecoj nizbrdici ne održava jer nema samostalno kocenje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vidiš čudno. Ako se ne varam kod BMWa se to zove aktivni tempomat i ima opciju automatskog kočenja. Ja sam probavao to sa Lagunom isto i bome i na tako velikim nizbrdicama, čak i kad me prikolica gura dole na manjim okretajima u 6., on drži zadanu brzinu. Nilad nije ubrzao pa da blinka premašenu brzinu. :/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Idući put iskljuci tempomat i jednostavno budi u istoj brzini pa vidi što se događa. Nemoj nagađati.

Ne vjerujem da pametni alternator može toliko otpora napraviti.

pa strucnjaci su to napisali.. ja samo procitao i ukljucio sumnju. Dakle to radi samo ako je tempomat ukljucen.. inace juri sam nizbrdo, isprobano.. dakle samo kad je na temomatu. Na rucni pogon odnosno nozni, ponasa se kao bez tempomata, logicno.

Mislim jos nagadjam ali nema kaj drugo biti.. nemre kocit kocnicama.

A hoce alternator opteretiti motor kako ne. Ne da zakoci ali drzi tocno brzinu i ne ubrzava sam na nizbrdici.

Bum sutra mjerio napon alternatora prek obd2 u nekoj takvoj situaciji, idem u žminj.

 

Link to comment
Share on other sites

@Max Clio bivši i Suzuki od roditelja imaju obični tempomat, na uzbrdici će ubrzati da dođe na zadanu brzinu (ako je to potrebno) no čim dođu na nizbrdicu auto ubrza zbog toga što je na nizbrdici, a stiskanje kočnice ga ugasi naravno. Možda si ti uvijek imao adaptivni u autima koje si vozio?

Link to comment
Share on other sites

Meni ni jedan auto koji ima običan tempomat ne uspije držati zadanu brzinu na većoj nizbrdici ako je u 6-om stupnju prijenosa.
Pa tako npr izađem iz Sv.Roka i idem prema Posedarju na tempomatu 130 on dogura preko 140 i samo blinka da zadana brzina nije održiva.
U 5-oj brzini drži bez problema i još dodaje gas.
Tako da bez obzira imao ESP ili ne na vecoj nizbrdici ne održava jer nema samostalno kocenje.
Ako ima TCS koci prek brenzi prednjih kotaca jer ima senzore i ecu koci i zadnjima pogotovo otraga ak ima ekektricnu rucnu..
Tak je imao yeti 4x4..

Adaptivni pravi tempomat ima senzore udaljenosti od objekata itd. Ovo drugo su varijacije na temu obicnih tempomata. Mislim glup je tempomat koji nizbreg ne radi..

Link to comment
Share on other sites

TCS/ASR nisam primjetio da koči ako je na tempomatu bez obzira na el.ručnu.

Npr na tempomatu sam 70km/h u 4-oj i idem kroz oteretni kanal Sava-Odra-Sava dolazim na uzbrdicu jer izlazim iz kanala, održava brzinu i daje gas. Uzbrdica prestaje i naglo prelazi u nizbrdicu ovaj još šiša gas. Kad sukuži da je prešišao zadanu brzinu bude 80 i više. Samo blinka, oduzme gas i čeka da se smanji brzina.

Nema nikakvog kočenja.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.