Jump to content

Adaptivni tempomat


Golman

Recommended Posts

Golf VII koči na nizbrdici da zadrži zadanu brzinu tempomata. Ne znam da li to ovisi o opremi, ali kad idem ZG-RI pri 110km/h na tempomatu to je zabetonirano 110km/h. Jako fino dozira kočenje i ubrzanje na nizbrdicama i uzbrdicama.

Clio II počne treperiti ikona tempomata na tabli kada ne može zadržati zadanu brzinu bilo na nizbrdici ili uzbrdici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Radi se o vrti tempomata. Piše vam sve u knjizi s uputstvima auta. Ako ima običan tempomat, onda stoji napomena da sustav nije vezan sa kočnim sustavom i da će prekoračiti brzinu na nizbirdici.

Kod adaptivnog je drugačije jer on mora biti povezan sa kočnicama. Međutim, ja u svom nisam skužio da mi koči (možda nisam bio na dovoljno velikoj nizbrdici, probat ću i to) nego mi prebaci u nižu brzinu. Pretpostavljam da bi kočio da je nizbrdica velika toliko da motor nije dovoljan za održavanje brzine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ima tempomata koji nisu adaptivni, a koče na nizbrdici. Takav je ovaj kakvog sam opisao.

Za adaptivni se podrazumijeva da koči.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merc i BMW imaju obični tempomat s kočenjem, bez funkcije adaptivnog tempomata. Renault ima regenerativno kočenje kroz punjenje alternatora i otpor zraka umjesto toga. 🤣

TCS, ASR, ESP nemaju veze s adaptivnim tempomatom. Neka vozila imaju tzv. downhill control, ali to je aktivno do relativno niskih brzina. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, direstraits said:

Merc i BMW imaju obični tempomat s kočenjem, bez funkcije adaptivnog tempomata. Renault ima regenerativno kočenje kroz punjenje alternatora i otpor zraka umjesto toga. 🤣

TCS, ASR, ESP nemaju veze s adaptivnim tempomatom. Neka vozila imaju tzv. downhill control, ali to je aktivno do relativno niskih brzina. 

Koji si ti kralj 🤣

Edited by Display
Link to comment
Share on other sites



Renault ima regenerativno kočenje kroz punjenje alternatora i otpor zraka umjesto toga.


Jos mislim što otvara prtljažnik kad pređe zadanu brzinu?!
Znači ima air brake?!
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zbog ovakvih likova ovaj forum gubi smisao. Što god da netko pita završi na ismijavanju od strane pojedinaca. Nadam se da se i drugi vama smiju isto za neke druge stvari izvan svijeta renaulta gdje niste najpametniji na svijetu.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Zapravo tema je jako zanimljiva..meni je ta ideja da auto koci kad ovaj naprijed koci bila prva koja mi je pala na pamet sto bi drasticno smanjilo lakse i srednje prometne nesrece, a ponekad i teske.

JEdnostavno se zamislis nesto a komad lima ide u drugi komad lima,a danas su kamere skroz jeftinije, ostaje samo povezat to sa modulom u autom i sa sistemom kocnica.Sto je vec odavna povezano ak se ne varam, pa na mom meganu kad smanjujes brzinu na tempomatu naglo , on i koci auto na tu brzinu zar ne , ne oduzima samo gas ?

Evo zadnjih mjesec dana se bas vozim usred rush houra s jedne strane grada na drugi, automatik, taj sustav kocenja i jos bolje odrzavanje razmaka ako nije prekomplicirano za auto, idealno.

Ma i da se iskljucuje kad ga zbuni auto koji se naglo prestrojava, samo nek on zakoci kad treba.

 

Having said that, nadam se da ce ti adaptivni tempomati koji koce i odrzavaju razmake biti i djelovi obavezne opreme u autima, kao abs esp i slicno. Proizodacima je to nista , mislim jedinican trosak jako mali, a spasi puno hladnih deformacija a i ozljeda, a ponekad i zivota. A ne kaj ljepe horizontalne televizore na konzole (opet ja :D ) i zadnje kamere  za parking.

Nije kamera losa, al ostavi ti meni obican parking senzor a daj mi auto koji ce mi pomoci u voznji

Edited by hrvojexyz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kod engleza već 4-5god traje olakšica pri osugiranju za one koji imaju radar protiv sudara. Tamo je Golfa VII GTI s radarom jeftinije osigurati od najjeftinijeg Golfa VII 1.6 TDI koji nema taj radar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Danas isproban tempomat u situaciji koju sam opisao s tim da sam ovaj put dao žmigavac kad je AT počeo svoj posao. Automobil je i dalje kočio i davao zvučne i vizualne signale. Nalazio u lijevom zavoju, prepreka je nestala na sporednu cestu desno prema gore a automobil je i dalje kočio i upozoravao me da moram kočiti iako nisam bio ni blizu.

Edited by Golman
Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno trebas dat zmigavac prije nego krene usporavati. Mozes namjestit i udaljenost od prepreke. Mozda je na najosjetljivijem pa se zato blesira. 

Link to comment
Share on other sites

I ja mislim. Moj radi zaista besprijekorno i presretan sam da ga imam s obzirom na provedeno vrijeme na cesti. Jako je inteligentan, kuži kad dajem žmigavac da se prestrojavam i ne koči, itd. I spasio me bome limarije već. Jedina zamjerka je da na podešenoj najmanjoj udaljenosti razmak po meni malo prevelik, ali ok, sigurnost na prvom mjestu. Nevjerojatno je koliko se čovjek osjeća siguran s njim, kad se isključi na kočenju koje ja napravim iz nekog razloga, osjećam se kao da sam se odvezao. Čim stisnem gumb na volanu opet, jednostavno se osjećam puno sigurnije. Najbolji mi je kroz maglu, stavim ga na najveći razmak i peglaj. Danas je bila takva magluština kroz Austriju, Sloveniju i HR iz smjera Macelja prema Zgb, a ja sam se dovezao kao da magle nema. Divota.

Edited by GTT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ovih dana ću ga još malo voziti, paziti na tu moju situaciju, pogledati postavke ACC i pročitati manual. pa ako ništa ne pomogne, idem u servis.

Link to comment
Share on other sites

Radari nekad znaju poluditi kada te netko čvrkne na parkingu odnaprijed. Možda tvoj radar treba ponovno kalibrirati.

Kalibracija radara je nešto što mehaničari mrze raditi :) 

Link to comment
Share on other sites

baš sam neki dan gledao malo tu prednju stranu zbog lijevog senzora koji pišti na sve moguće i nemoguće, i nisam vidio da me neko čvaknuo, sve izgleda ko prvog dana :)

otkako se događa ta moja opisana situacija stekao sam dojam kao da se radar nekako "zalijepi" za taj auto koji skreće i ne pušta ga na miru nego ga nekako konstantno detektira kao da je vozilo ispred mene, skroz mi je to čudno i svakako nikako logično. uzeo sam manual sa sobom doma i danas ću ga temeljito pročitati.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Golman said:

lijevog senzora koji pišti na sve moguće i nemoguće

Provjeri da ti okvir tablica ne radi problem, zna donji dio završiti u zoni detekcije senzora. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Čitam uputstva i konkretno za moj slučaj nema ništa objašnjeno tj. u svemu što su opisali u priručniku ne vidim ništa što bi se moglo primijeniti na moje situacije. Vidim da je velika većina što i jest opisano u priručniku opisano za situacije na autocesti, ne za gradske situacije.

1347139797_slikaradar.jpeg.5d3937c04cf863bb6a7a5ef1d6de8390.jpeg

Ovo je njegovo područje prepoznavanja, dakle normalno je da prepozna automobil koji skreće, ali opet, da se ponovim ko papiga, taj automobil napušta područje radara, smanjuje svoj volumen i ispred mene oslobađa prostor - to je nešto što radar nije u stanju skužiti.

Što se prijedloga da dam žmigavac, on se u priručniku spominje prilikom preticanja, gdje prije samog preticanja uključim žmigavac te će AT ubrzati i smanjiti razmak u odnosu na vozilo ispred.

Još ću ovih dana malo testirati tempomat ako mi se dogodi moja situacija, a onda lagano do servisa na razgovor.

ps @direstraits slikao sam taj dio kod senzora koji zaebava, stavit ću sliku u moj topic o autu da ne offtopičarim ovdje.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Današnje dvije situacije:

1) ona koju sam već opisao, ovaj put nikog iza mene pa sam pustio AT do kraja da vidim što će biti. Događalo se sve kao i do danas, automobil ispred mene skreće lijevo, AT usporava i koči, automobil napustio moju traku, AT i dalje usporava i koči - tek kad je automobil koji skreće bio sa svojim stražnjim dijelom na pola suprotne trake AT je prestao kočiti i kreuo ubrzavati.

2) automobil ispred mene skreće na autobusnu stanicu, ja gasim AT i samostalno upravljam automobilom, kad je automobil već bio na autobusnoj stanici i još uvijek se kretao lagano po njoj, a ja nekih 2-3m od tog automobila (u svojoj traci naravno), ja palim AT i on odmah kreće kočiti. Nije kočio dugo, ali je kočio.

Link to comment
Share on other sites

Definitivno ću morati na razgovor u servis, ili poslati mail u seat sa detaljnim objašnjenjem ponašanja radara. Sad mi se dakle opet dogodila moja situacija, samo je motor bio ispred mene. Ja u lijevom zavoju, on nestane u ulicu koja pod 90 izlazi na glavnu a AC koči i daje zvučne signale. Motor je doslovce nestao u ulicu, AC to nije niti najmanje prepoznao.

Edited by Golman
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.