Jump to content

Luft letva, volan trese, trese i pri kočenju, a vuče i u desno


Zrmi RS

Recommended Posts

2 hours ago, overdosed said:

Diskovi mogu tresti jedino ako su deformirani, a to je moguće ako su od šrot materijala ili se voziš 200 sa stisnutom kočnicom. Osim letve ima i hrpa dijelova ovjesa pa čak i ABS.

Potpuno je točno da će diskovi trest ako su deformirani . Da se drugčije izrazim kad bi napr diskove koji tresu skinuo i na uređaju za obradu diskova izmjerio majstor koji vršistrojnu obradu on može svaku stranu označit koliko je bačena van centra . Imali smou firmi jedan slučaj gdje je čovjeku tokar potokario diskove i ti su montirani sa novim pločicama .  Čovjek došao kukat da mu pedala kočnice oscilira, nije trebalo ni gledat kad je rekao što je napravio . E ali ne da on jer je taj dečko jako kao dobar tokar . Predložimo mu skinut diskove i da odnese u servis kočnica na stroj pa da se vidi koliko i da li su van centra . Čovjek mu ljepo na svakom označio flomasterom koliko je bio van centra . 

Naravno  sad više nije izlazila mjera da se ispravi  greška i moralo se stavit nove.  Kad su stavljeni novi ide on sa nevjericom probat oće li pedala oscilirat , naravno nije . Eto razlika kadsu diskovi krivi (deformirani  bez obzira na razlog deformiranja ) i ostalih stvari na ovjesu je ta da jasno osjetiš na pedali prilikom kočenja osciliranje pedale lagano ili nešto više gore dolje. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Med0 said:

Meni su ATE cvilili

CvililE? Pločice? Nije Ate slučajno upozorio na moguće probleme s akustikom kod diskova tipa brembomax i sličnih. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, direstraits said:

CvililE? Pločice? Nije Ate slučajno upozorio na moguće probleme s akustikom kod diskova tipa brembomax i sličnih. 

Svaki narezani i/ili bušeni disk se čuje, ukoliko je puni a cvili, zapravo prije pločice onda se disk i pločice "ne slažu". Ako se to nastavi i nakon vremena prilagodbe. Meni na Megu LPR diskovi i pločice nisu niti ne cvile, a nije neka top marka. Još mi desna kliješta štekaju pa pomalo koče i kad ne treba 😜

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

evo kod mene narezani ate power i obične pločice, nikakvih problema..koči ko ludo, doduše ja imam 312mm disk

Link to comment
Share on other sites

A potokarit diskove na autu? Dosuse nije jeftino, po strani 200kn....
Radije uzmi 400kn pa ih zapali. Imat ces vece koristi bar ce te malo grijati. Inace vecina servisa koja je ulozila u uredaje za tokarenje na autu su jako brzo pozalili jer reklamacija je bilo doslovno na svakom autu nakon par tisuca km. Disk kad se jednom iskrivi mozes ga samo bacit. Probaj problem trazit u glavcinama, dosjedima, klijestima i sl mjestima. Ne krive se bezveze uvijek je neki razlog.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Zrmi RS said:

A potokarit diskove na autu? Dosuse nije jeftino, po strani 200kn....

Meni ih majstor malo prođe na tokarski stroj kad mijenjam pločice i sve skupa dođe 100kn. Inače uvijek jako pazi da dobro očisti žičanom četkom dosjed na glavčini

Misliš na tokarenje kad su krivi? To bi trebalo biti skuplje

Link to comment
Share on other sites

Glavcine da nisu u redu odmah bi novi treso. Jednostavno nije to vise kvaliteta kakva je bila. Opet jedni kazu neka ti majstor skine i istokari na autu, drugi opet obavezno na autu jer su se namjestili na glavcini. Koje su ociscene dobrano. Jbga mozda je i ta letva, gume uzrok. Vidjet cemo. No svakako imam - iskustvo s ATE. Ni brembo nine neka sreca ali je bar duze trajao. Sad nznm kakav je taj TRW i Textar. Kontam da je to sve isti kos vise manje.

Link to comment
Share on other sites

dobro, tvoj je Sport pa bi možda trebali biti drugačiji, bolji diskovi. U mojim običnim renolčekima ate, textar i trw su više nego dobri

Link to comment
Share on other sites

Iako se mogu tokariti na običnom tokarskom stroju za tokarenje diskova postoji poseban stroj da tako kažem obradu . Ako se tokare na klasičnom ili na posebnom stroju osnovna stvar je centrirati dosjed koji leže na glavčinu , i prema njemu obrađivati obe strane koje diraju pločice . To mora biti 100%paralelno sa dosjedom ili nema ništa od toga . 

Već sam pisao da je meštar u servisu kočnica na svakoj strani i na svakom disku označio koliko jje izbačen iz centra . Nisu to na prvi pogled velike vrijednosti cca 0,15 ili 0,20 na drugom disku i eto ti velikog belaja.  Ali ti diskovi koji imaju takvu grešku neovisno da li radi obrade ili nekvalitete ili bilo čega rade karakteristične oscilacije pedale kočnice prilikom kočenja . DA budem precizniji pedala kočnice će u zavisnosti od veličine izbačenosti iz centra više ili manje oscilirati gore dolje. E upravo tu onaj ko zna razlikuje vibracije prednjeg trapa radi toga ili nečeg drugog . To je ko i sveto pismo i amen za onog ko zna .

Eda ako čovjek tokari na stroju univerzalnom isto može napraviti posao 100% točno no mora znat i bit iskusan u poslu . Neko je tu spomenuo i očišćenost površina glavčine gdje naleže disk , to je OBAVEZNO  uradit kako treba jer naslage ruzine i svega već pomalo ne rade dobro za centriranost i naljeganje površina . 

Danas se sve manje obrađuju diskovi jer nisu skupi pa se sve manje ljudi odlučuje na obradu nego stavi nove pa bog .  

Ako koga zanima zbog čega kočnica oscilira gore dole (više ili manje ) rado ću objasnit  , no to su osnovni zakoni hidraulike  i to je normalno da se prilikom ekscentričnosti diskova događa 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@trapavi

Ma kazem ti mani se tokarenja diskova. Imam iskustva s tokarenjem i sve to prije ili poslije zatrese. Do 5000km max. Disk kad se jednom iskrivi u banani je za sve vijeke vjekova i dobar je samo u onom trenutku kad ga ti mjeris komparatorom.

Tokarenje jedino ako stavljas drugi set plocica sa razlicitom strukturom a prvi set je napravio minimalnu brazdu ili zub.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Lowlife said:

@trapavi

Ma kazem ti mani se tokarenja diskova. Imam iskustva s tokarenjem i sve to prije ili poslije zatrese. Do 5000km max. Disk kad se jednom iskrivi u banani je za sve vijeke vjekova i dobar je samo u onom trenutku kad ga ti mjeris komparatorom.

Tokarenje jedino ako stavljas drugi set plocica sa razlicitom strukturom a prvi set je napravio minimalnu brazdu ili zub.

Ma ne tokarim diskove već najmanje 15 godina . To sad nema ekonomske isplativosti, nekad je još i imalo smisla. Kad je i prije imalo smisla ? pa onda kad su još bili debeli a iz ovog ili onog razloga protresli pa bi ih se dovelo da su u centru i stavilo nove pločice. Naravno na sljedećoj zamjeni plpčica sve u šrot.

Inače na disku svakom piše minimalna debljina do koje se može koristiti , naravno na dobošima isto stoji oznaka min dia(minimalni promjer) do koga ga se može obrađivat i koristiti. To su nekad ljudi ignorirali pa se na naprimjer stojadinima znalo dogoditi da kad se pločica istroši do željeza jednostavno prilikom kočenja izleti napolje . Ne treba ni govorit kako je to opasno , no današnja vozila uglavnom imaju lampicu kad se pločice potroše do jedne još sigurne mjere  pa se tu ne da fulat . A i na servisu je obaveza bacit oko na brenze kad se digne auto.

Link to comment
Share on other sites

Tokario sam prošle diskove na Meganeu dva puta. Novi su protresli nakon desetak tisuća, a isto se ponovilo nakon oba tokarenja i nakon otprilike isto kilometara.
Disk koji se iskrivi malo nakon montaže je za u smeće i nikakvo tokarenje mu neće pomoći. Tu jednostavno materijal nije dobar, pa se onda nakon x ciklusa grijanja i hlađenja ponovno deformira.
Mene ta škola nije koštala ništa osim vremena jer sam to radio sam, ali ako netko ima ideju platiti za to, bolje mu je da te pare pojede i popije.

Sent from my SM-G981B using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Disk se brzo iskrivi ako računamo na normalnu upotrebu jer je smeće . Ne znam kako ko vozi i što kupuje ali ja svoga nijednog nisam nikad tokario . Još ne vidi i ne ču ni ja ni kolege da se diskovi toliko krive ko na forumima.

Link to comment
Share on other sites

On 26. 12. 2021. at 17:46, Lowlife said:
On 26. 12. 2021. at 17:27, Zrmi RS said:
Na ljetnima je bilo treslo bas zbog prstenova pa sam njih radio nove i to je bilo rijeseno. Ovo je na zimskim oem felgama. Ma diskovi su problem, al kakva je to kvaliteta uzas....

Ja sam zasad sretan s textar-textar kombinacijom nisu protresli vec 25.000km, prezivjeli su cak i jedno pranje di se dobro zdimilo iz kotaca u doticaju s vodom. Kolko sam skuzio unazad par godina ako ne uzmes premium diskove sa "high carbon" naljepnicom sve ostalo je lutrija. Cak i kod top brendova svi kupuju od svakog i vise je nemoguce to sve pratit.

Meni su ATE vec 90 000 Km na autu i nista ne trese.

Link to comment
Share on other sites

Zar ne podrhtava pedala kočnice i zbog ABS-a? Nevjerujem da se diskovi baš toliko krive, ja sam inače teške noge na gasu i kočnici i brinem jedino kad nešto struže 🙂

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, overdosed said:

Zar ne podrhtava pedala kočnice i zbog ABS-a? Nevjerujem da se diskovi baš toliko krive, ja sam inače teške noge na gasu i kočnici i brinem jedino kad nešto struže 🙂

Da ali se drugčije osjeti , naprimjer krivi diskovi će i na kočenju koje je daleko od uključivanjaABS-a stvarat da pedala lagano podrhtava gore dole . T o može bit malo ali se osjeti .

U pravu si kad bi se toliko krivili diskovi bili bi glavni reciklažni materijal na otpadima . Daleko je tog manje.

Just now, trapavi said:

Da ali se drugčije osjeti , naprimjer krivi diskovi će i na kočenju koje je daleko od uključivanjaABS-a stvarat da pedala lagano podrhtava gore dole . T o može bit malo ali se osjeti .

U pravu si kad bi se toliko krivili diskovi bili bi glavni reciklažni materijal na otpadima . Daleko je tog manje.

Ustvari da se dopunim krivi disk će i na prastarim krntijama ko Lada i td koji nemaju ABS isto stvaratosciliranje pedale .Stvar je vrlo jednostavna , kad se koči klipovi guraju pločice na površinu diska , i ako je ravan klip ide samo malo napred onoliko koliko ga potiskuješ nogom . E ali ako je van centra on sa svojom šetnjom ugurava unutra preko pločica klip dok ga noga pritiskom preko hidraulične tekućine vraća kontra . Naravno da je to zbog toga što je tekućina nestlačiva , i ona ne može nego tako prenosit sile. 

A pa zahvaljujuć tome imamo svu silu hidrauličnih strojeva i alata. Nisam baš neki pisac ali ovo što je napisano je tako .

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jucer skinuo diskove, sve pocistio detaljno, vulkanizer sve balansirao, letva zamjenjena. Ali i dalje malo trese. Jbga ovu zimu ce izdrzat i gume i diskovi i onda to bacam.

Link to comment
Share on other sites

Ništa nisi napiso za luft i lupanje u volanu nakon zamjene letve, to je sad sve oke? 

Ostala je samo trešnja DOK slabo kočiš?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, 98ztom said:

Ništa nisi napiso za luft i lupanje u volanu nakon zamjene letve, to je sad sve oke? 

Ostala je samo trešnja DOK slabo kočiš?

Da da to je rijeseno, ali kriz volana ima mrvicu lufta. To cu negdje nac vec polovno. Samo ta lagana tresnja i to kad samo lagano kocim i usporavam. Kad nagazim neosjetim. 

Link to comment
Share on other sites

Ne kuzim zasto je RS tako osjetljiv.

Imas jako puno intervencija stalno.

Jel nisi vec lagano izgubio volju za sredjivanjem?

Ja popizdio nedavno jer mi je krepao podizac stakla a da imam ovakve gluposti mislim da bi ga se momentalno rijesio.

 

Link to comment
Share on other sites

Jbga Dule jos koju godinu i nemam vise ni jedan kredit. Onda cu nest drugo. Uglavnom treska mi malo i volan unatoc sto smo balansirali po nznm koji put. Malo je, ali ili je do guma ili je do tih diskova. Kad zatopli poigrat cu se a drugima kotacima.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Zrmi RS said:

Jbga Dule jos koju godinu i nemam vise ni jedan kredit. Onda cu nest drugo. Uglavnom treska mi malo i volan unatoc sto smo balansirali po nznm koji put. Malo je, ali ili je do guma ili je do tih diskova. Kad zatopli poigrat cu se a drugima kotacima.

 

Fala bogu rijesio sam se tog zla zvanog kredit.

 

Ja imam opet drugi problem, nista mi ne trese ali su mi gume postale bucne iskljucivo na 50 Km/h sto je u gradu najcesca brzina.

Mislio sam da su mozda lezajevi pa majstor pogledao i na autu je mehanicki sve bilo OK pa je rekao da je do guma vjerojatno.

Stavio zimske u 11 mj. i zvuk nestao tako da je 100% do guma...hebeni Vredestein, nikada vise to smece.

Presle cca 20 tkm, dubina utora kao na novima skoro i sada na proljece bi taj drek trebao vratiti na auto.🙄

Link to comment
Share on other sites

A sta da ti kazem. Gume Bridgestone Blizzak LM005 sad treca sezona i katastrofa su mi. Zalosno da na sportu 2 sezone izdrze i to bilo zimska bilo ljetna. Doduse pilot sport 4 od Michelina se vidljivo najmanje trosi. Vjerojatno me i gume jebu malo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 30. 12. 2021. at 9:24, Dule said:

Meni su ATE vec 90 000 Km na autu i nista ne trese.

Brembo MAX - 135.000km, ništa nije treslo.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.