Jump to content

R4 GTL '88. Žorž II


ivan08

Recommended Posts

Svjetla na R4 su skroz pristojna (za vrstu žarulje i model svjetala) ako su sjenila dobra.

A Žorž The Second je dobio obnovljena sjenila tako da bi to moralo biti dobro.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evo danas sam uhvatio vremena. Rezimiramo godinu. Zadnja 3 mjeseca su bila naporna i tempo kojim se slagao Žorž je bio ubitačan. Još nisam podvukao crtu pod troškove ali kad sve saberem ovako iz glave - ovo nema cijenu. Sinoć sam sa suprugom bio u izlasku i propuštam dva lika na pješačkom. Jedan se tako oduševljeno glasno nasmijao da smo ga čuli unutra. Neprocjenjivo. Nije mi žao niti jedne sekunde provedene u blatu ležeći ispod i oko njega. Stukao sam prste i ogulio ruke, opsovao mu sve po spisku stotinu puta. Nisam spavao od muke. Kako i što sutra? Odakle početi? Hoću li naći dio? Hoće li raditi? Hoće li upaliti? Hoću li struju spojiti kako treba? Ovdje se moram javno zahvaliti [mention=142]petak[/mention]koji mi je bez zadrške svaki puta priskočio u pomoć i nesebično dijelio savjete i znanje i ponavljao gradivo skupa sa mnom. Sreća me pomazila više puta nego što sam očekivao. Uspio sam privesti projekt kraju iako znam da će na njemu uvijek biti šarafanja. Auto je na cesti, Ostaju kozmetički zahvati. CVH mi je atestirao i odobrio novu dimenziju guma jer su stare 135/80 sada već teško dobavljive a nove 145/70 odstupaju 2,5% od starih. Ostaje mi atest maglenki koje sam danas uspio zgotoviti i postaviti na "legalniju" poziciju. Nakon malo mozganja ovo je jedini oblik nosača koji omogućuje pozicioniranje niže od glavnih svjetala. Slike u nastavku: Nosači od pločevine 4 mm oblikovani i pofarbani.
slika.thumb.png.75ac5a8bb9e7babc66463697876d8c06.png
Pričvršćeni na maglenke
slika.thumb.png.0dda80737d89dc10d3be9de14541ae3e.png
I konačno postavljeni na nosače od prije i spušteni koliko se može.
slika.thumb.png.43172b9dad7be6c8b252065876f943c7.pngslika.thumb.png.401a75eca5d2151b38a2ed5ce0ed88f7.png
Tablica je spuštena još 2 cm dolje i to je konačan izgled.
slika.thumb.png.b4da2a3cef822dcb361335c354a80f3a.png
Na kraju bih se htio zahvaliti svima koji su mi dali podršku i svima koji nisu. I jedni i drugi su mi bili poticaj. Moram istaknuti na prvom mjestu moju opičenu obitelj koja mi je priredila ovaj cirkus. Bez njih svega ovoga ne bi bilo. Nadam se da sam bio na visini zadatka a ujedno sam si ispunio dugogodišnju želju. Ovo mi je daleko najdraža stvar na kojoj sam radio. Ako isključimo limarski i lakirerski dio, uz moje skromno mehaničarsko znanje od prvog do zadnjeg šarafa sam samostalno složio svoj auto. Ne mogu vam opisati koliko sam ponosan na samog sebe.
 
Vama želim od sveg srca sretnu i uspješnu novu godinu. Da Vas Renolčeki vjerno i dobro služe, da Vam struja na Renolčekima ne pravi probleme i da Vam ne odu leteći ležajevi.
'Ajd' uzdravlje!!
U rekordnom roku napravljeno, svaka čast.
Mislim da sam ja drzao 155/70 13, iste su visine kao 135
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Svaka cast na obavljenom poslu.

Gust je voziti u 2022 auto iz ranih 60-tih.🙂

Steta jedino sto ga nisi vratio u full originalno stanje umjesto stanja kakvo se tebi vise svidja, mislim na boje nekih dijelova...kvake, lajsne, branici.

Kada se radi o jednom tako bitnom i povijesnom vozilu ja bi tu isao ipak na potpuno originalno stanje kako je to proizvodjac zamislio.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pa sad iduci korak su sixties naljepnice i dupli krov. sve ispod toga je razocaranje 😛 😛 😛

onda ce odabir boja biti opravdan

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

HA! Da ne bi sve bilo po božjem redu i kako treba danas me Žorž ostavio na cesti! Jučer uredno palio, jutros također na zub 3-4 puta. Sve fino krasno i zaputim se u Karlovac kad negdje na pol puta u vožnji pri nekih 90 km/h samo cuknuo i ugasio se. Srećom nizbrdica i zalet pa sam se dokotrljao do proširenja. Dignem haubu, ništa neuobičajeno, sve na svom mjestu, vergla ali neće sastaviti. Ćirnem u karburator - vlažan od goriva. Nije to. Nemam nikakvog alata sa sobom (greška broj 1). Nazovem HAK, stiže kolega, (kad voziš Renaulte postaneš frend s mehom) dignemo ga na šlepu i pravac radiona. Tamo ustanovimo da nema struje na svjećicama. Meho odvrne platine i skužimo da je pukao komadić bakelita i platine ne odvajaju. Nemam rezervne što je inače pravilo kod ovako starih auta (greška broj 2). Trebaju nove. To je ono šta san jučer falija. Da sam to jučer riješio danas ne bih ostao na cesti ko zadnji papak. Malo pješačenja po gradu i naručim nove platine. Stižu sutra i meho je dežuran pa će ih odmah i ugraditi. Jegiba, dešava se. Žorž spava u tuđuj garaži. Boli me srce. Ovo govance je odgovorno za kvar. Komadić bakelita manji od cm2.

slika.thumb.png.36958d3558b7050ef5a51ecad62d8679.png

I nesretni Femsa razvodnik paljenja.

slika.thumb.png.5b6538606e08d33d1399026e0a1784d8.png

Oj živote, pokvareni joysticku!

Edited by ivan08
  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

I kod mene je bio Femsa. Na razvodnoj kapi sam pravio onu centralnu cetkicu od uloska baterije, mislim onog broj ispod najveceg.
Raskopao ga, stavio ugljen u busilicu, busilicu u skripac i turpijicom dotjerao na mjere

Nađoh u garaži. Novi kondenzator i stare platine femsa. Ako ti sta pomaže mogu poslat postom u ponedjeljak 06083be677d5b107b576408a0d679870.jpg

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, frenchkey said:

I kod mene je bio Femsa. Na razvodnoj kapi sam pravio onu centralnu cetkicu od uloska baterije, mislim onog broj ispod najveceg.
Raskopao ga, stavio ugljen u busilicu, busilicu u skripac i turpijicom dotjerao na mjere

Nađoh u garaži. Novi kondenzator i stare platine femsa. Ako ti sta pomaže mogu poslat postom u ponedjeljak 06083be677d5b107b576408a0d679870.jpg

Hvala. Čekam da mi se jave iz radionice. Danas očito ništa od toga. Čekam ponedjeljak pa ću znati više.

Link to comment
Share on other sites

nisam više siguran ali možda bi se dalo ako ne bude originala prepravit od 5 campusa  koji ima Ducelier razvodnik . 

Link to comment
Share on other sites

Za početak će biti dovoljno nabaviti platine za femsu. I onda se baciti u potragu za Ducellierom jer u njega ide elektronsko paljenje.

A onda zaboraviš na "platine" i "paljenje" jer jako dugo traju. Kod mene je isti proizvod u razvodniku od 10/2017 i preko 80tkm. Bez ikakvih trzavica ili problema

Za FEMSU ja nisam uspio iskopati elektronsko paljenje.

Postoje i tranzistorska paljenja koja stoje sa strane razvodnika, ali za njih opet moraš imati fizički platine u razvodniku samo što su puno manje opterećene pa dulje traju

Krivulja paljenja sa Campusa ne odgovara na R4 iako bi fizički razvodnik i mogao pasati. Neznam 100%, nisam isprobavao.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Čekao sam da se situacija slegne pa sad hladne glave analiziram što se sve dogodilo u proteklih 8 dana nakon što me žorž ostavio na cesti. Ovaj dio oko platina smo apsolvirali, stigle su nove i ugrađene su ali se pojavio nekakav drugi problem zbog kojeg auto nije mogao upaliti. Goriva ima, svjećice su zamjenjene jer je letimični pogled otkrio da je loša smjesa ostavila debeli sloj gareži na elektrodama starih. Ponovni pokušaj paljenja je opet bio neuspješan. Vergla, na trenutke se učini da hoće ali kooratz dragi gledatelji. Onda sam ja morao otići poslom a mehaničar ostao zabijene glave pod haubom. Idućih nekoliko dana je bilo pakleno na vezi ja- mehaničar, on je posumnjao i na ozbiljan defekt motora s obzirom da je gorivo prilikom pokušaja paljenja prskalo van iz karburatora. Mjerio kompresiju koja se pokazala kao više nego dobra, 9 na sva četiri cilindra. Onda je raskopao karburator, pošteno ga očistio, sve cjevčice, plovak, sve brtve su zamjenjene kao i dizna smjese - opet ništa. Već ludi obojica, ja zato što sam bez auta a on jer ne može detektirati kvar. Naravno da sam se požalio mentoru pa smo nakon savjetovanja s njegovim majstorima i nekakvom zdravom logikom došli do zaključka da smo negdje napravili grešku u koracima i da bi trebalo krenuti ispočetka. Tako je i napravljeno. Ustanovljeno je da je kondenzator paljenja dao svoje i nakon što je zamjenjen ostatak se posložio sam od sebe i Žorž je upalio. Pokupljen je iz servisa i dovežen kući nakon 6 dugih dana. Nije to savršeno ali radi. Sad ću pratiti potrošnju i ponašanje pa ću pokušati namjestiti karburator u vlastitom aranžmanu. Vrijeme je da naučim raditi s tim jer ne vjerujem više nikome. U međuvremenu sam saznao za jednu katricu u blizini koja bi mogla biti dobar izvor rezervnih dijelova. Malo je nedostupna zbog snijega ali ako cijena ne bude bezobrazna, žena će me ostaviti zbog još jedne olupine u dvorištu.

A Lepi Cane će biti divan otirač....

slika.thumb.png.0e53c62798d5e12ba686880d43ab11c5.png

  • Like 2
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Odlično što je auto u pogonu. Mačka? Molim te ,poštedi ju.. nije zlonamjerno ovo učinila.. zima je i da se malo ugrije. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, dado_sk said:

Odlično što je auto u pogonu. Mačka? Molim te ,poštedi ju.. nije zlonamjerno ovo učinila.. zima je i da se malo ugrije. 

Lepi Cane ima ovlasti kao da je gazda u kući i može ući na toplo kada god poželi. Ali ne, gospodin sjedi na toploj haubi i promatra ptičice i onu vjevericu koja je nedostupna gore na grani i pije mu krv na slamku. A ja trljam po haubi krpicom. Pa dokle više bogamu?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Da. Mačke su takve. Pisao sam ranije da imaju 85 posto gena tigra. Da mogu pojele bi nas.. ovaj je baš pikirao haubu. Psmtr ali teško ćeš mu to iz glave izbiti,,🤣. Opet,reda mora biti i ti si gazda. Sretno ali mislim da je to mission impossible.  Krasna četvorka.. baš ti htio napisati da je problem vjerojatno u kondenzatoru ali moj prijatelj Vodičan me pretekao. Jesi zadovoljan grijanjem? Nisu baš sjajni u tome.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja sam isto imao problem s kondenzatorom. Spalile bi se platine nakon 500km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, ivan08 said:

U međuvremenu sam saznao za jednu katricu u blizini koja bi mogla biti dobar izvor rezervnih dijelova. Malo je nedostupna zbog snijega

pa ne vidim na slici da je donor bas zatrpan snijegom 😛 😛 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, frenchkey said:

Ja sam isto imao problem s kondenzatorom. Spalile bi se platine nakon 500km.

U principu se platine i kondenzator skupa zamjene . To je neko staro pravilo , no ima ko ne ali nema nekog financijskog računa to ne učiniti.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, dado_sk said:

Da. Mačke su takve. Pisao sam ranije da imaju 85 posto gena tigra. Da mogu pojele bi nas.. ovaj je baš pikirao haubu. Psmtr ali teško ćeš mu to iz glave izbiti,,🤣. Opet,reda mora biti i ti si gazda. Sretno ali mislim da je to mission impossible.  Krasna četvorka.. baš ti htio napisati da je problem vjerojatno u kondenzatoru ali moj prijatelj Vodičan me pretekao. Jesi zadovoljan grijanjem? Nisu baš sjajni u tome.

Za mačke si u pravu. Ovaj nas zna mjerkati kad legnemo, provjerava dišemo li. Strah me zaspati. Imamo još jednog starijeg mačka kojeg zovemo Deda jer ima 11-12 godina. Taj ti legne na prsa i isisava dušu. Za njih pravila ne postoje. Hauba je omiljena destinacija. Hvala za komplimente za Žorža. Grijanje je čisto u redu s obzirom da brtve na vratima nisu originalne pa malo "potpiruje" odozdo ali solidno i brzo zagrije.

4 hours ago, Ruske said:

pa ne vidim na slici da je donor bas zatrpan snijegom 😛 😛 

Ti si zločest. 😂

Dotični potencijalni donor je već neko vrijeme nekretnina i ostavljen iza nekakvog štaglja malo prema Plitvicama gdje je snijeg 60-ak cm pa čekamo da okopni. Navodno je motor bio ok. Sigurno će biti zdravih dijelova.

1 hour ago, trapavi said:

U principu se platine i kondenzator skupa zamjene . To je neko staro pravilo , no ima ko ne ali nema nekog financijskog računa to ne učiniti.

Iskreno, razmazio sam se modernim autima koji su lišeni zahvata takve vrste pa mi je taj teren malo nepoznat ali imam volju. Nije to nekakav financijski izdatak ali eto jednostavno nisam znao da je preporučljivo zamjeniti ih u paru. Tu sam lekciju upravo naučio.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nije stvar u tome da se moraju pod mus zamjenit zajedno , hiljade njih ljudi i nisu zamjenili skupa , no radi sigurnosti je bolje . Napr ja u campusu 5 imam zamjenjene platine na rezervnom razvodniku (ducelier) i naravno kondenzator . U slučaju potrebe i noću pri lampi lako ću promjenit razvodnik te podesit probir lampom kut paljenja . Logično da to tu u gradskim sredinama nije bitno , lako ćeš se snać  , no meni campus služi za na Velebit a tamo ako nemaš 1 čavao nemaš ga gdje uzeti .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

U principu se platine i kondenzator skupa zamjene . To je neko staro pravilo , no ima ko ne ali nema nekog financijskog računa to ne učiniti.
Tocno, ali prije 30 godina se stedilo
Link to comment
Share on other sites

Je slažem se , no upravo radi odlaska u gore opisane krajeve uvjek sam nastojao imat i nešto osnovnih stvariu rezervi , imaš neku sigurnost za zlu ne trebalo .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Danas sam uhvatio vremena pa sam se zavukao pod Žorža. Zamijenio lijevi stražnji amortizer i naštelao kočnice. Sada koči ujednačeno, ne baca ni na jednu stranu i brutalan je. Malo se nešto čuje u stražnjem desnom dobošu kada povučem ručnu u vožnji ali mislim da će se to ispraviti s vremenom jer je taj doboš ležao u šupi otkako je Žorž na cesti pa je lako moguće da je poruzinavio iznutra. Sad se ni taj ležaj više ne dere. Imao sam u planu otići pogledati onog za dijelove ali se zakompliciralo sa skidanjem tog lijevog amortizera da sam ga na kraju morao obrusiti i pri odvrtanju udarnim čekićem iz Lidla je pukao.

slika.thumb.png.9f54b511763664886fde7a86f443ea31.png

Ostatak je ostao u matici. Slijedeće je bilo ujednačavanje kočnica. Skinuo oba doboša i ugurao pakne do kraja u cilindre. Španere vatio na nultu poziciju, vratio sve na mjesto i onda prvo vukao ručnu nekoliko puta pa onda polako dodavao nožnu pa sve jače i jače dok se nije stvrdnula. Onda na cestu i polako se igrao ručnom da počne hvatati. Nakon toga brutalno kočenje sa 70 - 0. Sad je stabilna. Ne znam što bi rekli valjci ali uživo je uvjerljivo. I amortizer je definitivno bolji. Prije sam se u desnom zavoju osjećao kao u woku, uvijala se cijela strana. Čak na ravnom po poprečnim neravninama, desni se smiri a lijevi me tjera da dajem kontru. Sad je super. Potrošnja se još nije smirila jer sam zauzet drugim stvarima pa se ne mogu posvetiti tome do kraja. Testiram postavke od točenja do točenja pa ću valjda nabasati na postavke koje su primjerene. Uglavnom nabirem kilometre i uživam u pažnji drugih sudionika u prometu. Čak mi se dogodilo da mi je na semaforu lik izišao iz kombija iza mene i pokucao mi na prozor da mi udjeli kompliment. 😆

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

E, da zaboravio sam reći da sam namontirao novi stražnji (i jedini) lonac. Sad čujem svoje misli u autu. Moram reći da i nisu baš nešto....🙄

slika.thumb.png.4b7ad9a1a95d8bbe49c8ab806dec8b8b.png

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.