Jump to content

Slaganje R4


Mrak

Recommended Posts

Ovo je moje vozilo:

automm7.th.jpg

Cetvorkica je lagano pocela pokazivati svoje godine pa sam je odlucio kompletno obnoviti, aka restaurirati.

Ja sam peti vlasnik vozila, i godine neodrzavanja auta prijasnjih vlasnika ucinile su svoje. Sasija je zahrdjala na dijelu gdje je prisarafljena zadnja torzionka, te torzionka i sasija vise nisu medjusobno spojene, pa mi je auto poceo svojevoljno mijenjati trake po cesti. Na jos nekoliko mjesta ima flekica na kojima je hrdja pojela lim, no to se sve da sanirati.

trulipragoy2.th.jpg

podvozjezt5.th.jpg

Netko od prijasnjih vlasnika je svojedobno s tim autom imao malo gadniju saobracajku jer auto ima navaren krov od drugog auta (sto se lijepo vidi kada se skine tapecirung krova jer je krov s unutarnje strane crvene boje i popikan sa svasaparatom na mjestima). Isto se tako vidi da je i kompletan pod u gepeku privaren s drugog auta.

skidanjetapecirungakrovyp1.th.jpg

Mehanika je u relativno dobrom stanju.

Prosle godine su promijenjene sve kugle i krajnici te zadnji amortizeri. Motor je relativno ok. Auto je presao oko 150 000km i jos uvijek fino vuce (no, dobro, onoliko fino koliko uopce moze vuci 1,1 sa 34KS). Ne dimi, prolazi ekotest. Mislim da je otisao semering na radilici jer motor gubi dosta ulja i masan je odozdo i na spoju getribe i motora .

Getriba je razjebana, no imam jos dvije na tavanu, pa ne vidim neki veci problem oko toga :)

motormd4.th.jpg

Autu slijedi skidanje kompletne mehanike, zatim skidanje skoljke, tako da ce ostati gola šasija. Zatim saniranje hrdjavih dijelova, temeljita zastita podvozja i nakon toga sastavljanje mehanike i lakiranje karoserije uz poneki estetski dodatak.

Ocekivano vrijeme zavrsetka okvirno bacam na jesen iduce godine. Zasto tako dugo ? Zivim u malom stanu i nemam garazu, pa sam auto za potrebe restauracije otpeljao u Jastrebarsko (25km od Zagreba) jer tamo mi baka ima kucu sa velikim dvoristem, a ja sam zbog udaljenosti od auta osudjen na rad na autu iskljucivo vikendom.

Tijekom godina nakupilo se dosta dijelova mehanike i limarije, pa sam to sve fino poslozio na tavanu :)picture115mm6.th.jpg

tavanlimarijanu0.th.jpg

Imam jos i jedan 1108cc motor koji se ne vidi na ovim slikama jer mi ga se nije dalo dizati na tavan, pa stoji u šupi.

Ovaj vikend sam si poslozio dijelove koje imam na tavanu i poceo s rastavljanjem auta, pa sam samo simbolike radi (bio sam prelijen za nesto vise) pocupao siceve, zadnju klupu, tapecirunge (krova i podova) te volan, pojaseve i prednju konzolu. Iduci vikend krecem sa ozbiljnijim radom na autu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mrak

    44

  • drMarty

    11

  • petak

    8

  • psykoman

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kako je R12 na izdisaju i vrlo je tesko naci neke dijlove, stari razmislja da ubode R4 kao radni stroj..

Kak je sa ovjesom kod R4!? Jel se da nabaviti dijelova, da ne bi kotaci otpali!?

Thx

Link to comment
Share on other sites

ima jedan R 12 u SB-u.Da ti pogledam jeli na prodaju i koliko? ;)

Link to comment
Share on other sites

Kako je R12 na izdisaju i vrlo je tesko naci neke dijlove, stari razmislja da ubode R4 kao radni stroj..

Kak je sa ovjesom kod R4!? Jel se da nabaviti dijelova, da ne bi kotaci otpali!?

Dijelova za R4 jos uvijek ima. Ja sam u Tokicu prosle godine platio 4 kugle(gornje i donje), 2 krajnika i jos 2 neka meni nazivom nepoznata zgloba oko 450kn. Amortizeri su cini mi se 220 ili 210kn komad (ovisno o tome jesu li prednji ili zadnji). Drugo nema kaj krepati na tom autu.

Proizvodjac dijelova dobavljivih u Tokicu:

moogchassispartsdj3.th.jpg

Kod kupovine R4 obavezno treba provjeriti mjesta gdje se straznje torzionke sarafe na pragove (sasiju). To je fino mjesto gdje se nakuplja blato s kotaca i ako se auto cesto ne pere dolazi do truljenja (kao na mom) koje se ocituje plesanjem po cesti pri nailasku na grabu/šaht, a malo gadnije je mjesto za povariti kako spada.

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

Kod kupovine R4 obavezno treba provjeriti mjesta gdje se straznje torzionke sarafe na pragove (sasiju). To je fino mjesto gdje se nakuplja blato s kotaca i ako se auto cesto ne pere dolazi do truljenja (kao na mom) koje se ocituje plesanjem po cesti pri nailasku na grabu/šaht, a malo gadnije je mjesto za povariti kako spada.

vec vidim koga cu pitati kada ce zatrebati... :hura::hey:

Link to comment
Share on other sites

Hvale vrijedan projekt! :hail:

Baš mi je drago da se netko odva

Link to comment
Share on other sites

Iskreno, malo me strah onog dijela oko limarijanja sasije, no vec cu to nekako rijesiti. Imam prijatelja sa CO2 i acetilen svasaparatima sa velikim iskustvom popravaka na Spacekima i Dianama pa cu njega traziti za pomoc oko stvari kojima nisam dorastao.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ovaj vikend sam nastavio sa rastavljanjem auta. Nadao sam se produzenom vikendu pa da rastavim gotovo sve, no morao sam raditi u subotu i ponedjeljak tako da sam sarafio po autu samo u subotu poslijepodne i u nedjelju, htio sam nesto malo i na praznik rada sarafiti, no pokosila me neka viroza pa sam bio slinav kao malo dijete i malaksao, te sam odustao.

Zapoceo sam skidanjem vrata:

skidanjevratavr0.th.jpg

Uslijedili su blatobrani. Zadnji lijevi blatobran je ostao jer nisam pri ruci imao busilicu, a osim sarafima za muldu spojen je i sa popnitnama koje treba probusiti da bi skinuo blatobran. Zadnji desni blatobran je izgleda mijenjan jer su na mjestima popnitni bili krizni sarafi koje sam bez problema uklonio.

bezblatobranayy5.th.jpg

Zatim su na red dosli hauba, prednji vezni lim i zastita ispod getribe. Hladnjak je gadno izubijan od prijasnjih nasrtaja majstora kojima se sluucajno izmaknuo kljuc dok su sarafili po autu. Vezni lim je toliko protrulio da se getriba vise nije imala na cemu drzati pa sam ga promijenio prosle jeseni novim (220kn, Velas)

bezhaubejl3.th.jpg

bezveznoglimalx8.th.jpg

Dosao je red i na skidanje sajbi. Znam, nacin skidanja je malo nekonvencionalan i smijesan, ali bitno je da su sajbe dolje u jednom komadu :)

skidanjesajbekf3.th.jpg

Auspuh je morao pasti :) Inace, kompletan auspuh je promijenjen prije manje od 2 mjeseca, tako da je prakticki nov.

auspuhud4.th.jpg

Primijetio sam da je grijanje kabine radilo nekako slabo u zadnje vrijeme, pitam se zasto !? Na hladnjaku za grijanje kabine je sloj smeca debeo poput tepiha. Relativno cisti bili su samo rubovi hladnjaka koji nisu pod utjecajem ventilatora.

hladnjakkabineeb9.th.jpg

Skinuo sam jos i frtajler, fergazer, hladnjak i njegove nosace te poluosovine i usisno/ispusnu granu. Imao sam namjeru maknuti i letvu volana, no nikako nisam mogao odvojiti krajnike od kotaca (ruska tehnika nije palila u ovom slucaju), pa iduci vikend dolazim naoruzan radapcigerom da to skinem.

Auto je po zavrsetku radova ovog vikenda izgledao ovako:

zavrsetakal9.th.jpg

Zao mi sto mi je vikend bio tako prepolovljen pa nisam uspio vise napraviti. Iduci vikend (ovisi o vremenu) je na rasporedu skidanje ostatka prednjeg ovjesa, getribe i motora te prednjih torzionki.

Nakon toga slijedi rastavljanje zadnjeg trapa. To ce predstavljati problem jer je neki "majstor" krpao sasiju na dijelu gdje se sarafi zadnji trap tako da je zavario ta 2 dijela zajedno, pa cu morati koristiti fleksericu da to razdvojim. Kad zadnji trap bude dolje, onda cupam rezervoar, lajtung goriva i zadnjih kocnica te sajlu od rucne. Tada ce biti lakse baratati autom i onda ce pasti pokusaj odvajanja gornjeg dijela karoserije od sasije.

Link to comment
Share on other sites

Fino si ti to rastavija.

A pamtiš li šta di ide ili pišeš ili fotografiraš.

Vodiš li kakvu evidenciju.

Mene je strah da nakon x vremena nebi zna vratiti sve nazad na pravo misto ili da bi mi falili šarafi ili još gore da bi moglo biti viška dijelova.

Link to comment
Share on other sites

Fotografiram sve prije i poslije skidanja. Za sada imam nekih 600-ak slika. Odredjene stvari zapisujem u knjizicu da kasnije znam o cemu se radi.

Matice i sarafe vracam na njihova mjesta nakon skidanja pojedinih dijelova kako ih ne bi pogubio. One koje zbog odredjenog razloga ne mogu vratiti na mjesto, ili to u datom trenutku nema smisla sortiram u obiljezene casice od jogurta.

Takodjer na odredjene dijelove pisem markerom gdje su bili kada postoje lijevi i desni komad kako ih ne bih zamijenio kasnije ili razbijao glavu kamo ce sto ici.

No mislim da cu bez obzira na sve to na kraju ipak upasti u probleme oko necega kod sastavljanja. Murphy nikad ne spava.

A sto se tice sarafa, njih ce pola faliti, to sam gotovo siguran :). To je uvijek tako.

Link to comment
Share on other sites

Fino, fino.

Odagna si moje brige. :hey:

Link to comment
Share on other sites

Guest Aki

Veliki respekt za ovo. Drago mi je da se netko uhvatio četvorke. Ići će to fino, GTL-ka je to. :klap::klap:

Link to comment
Share on other sites

Fino si ti to rastavija.

A pamtiš li šta di ide ili pišeš ili fotografiraš.

Vodiš li kakvu evidenciju.

Mene je strah da nakon x vremena nebi zna vratiti sve nazad na pravo misto ili da bi mi falili šarafi ili još gore da bi moglo biti viška dijelova.

nebrini,nakon nekog vremena znas napamet gdje sto ide,pravi maheri skidaju po 10X razne djelove pa upasavaju itak,nemos pogrjesiti.

Link to comment
Share on other sites

Pola dijelova i kompletan ovjes na R4 bih znao promijeniti da me netko probudi pijanog i krmeljivog u 2 ujutro. Ali sada kada rastavljam auto do kocena nailazim na neke dijelove na koje moram reci "u je**te nisam ni znao da mi auto ima taj dio ugradjen" :oo:

Link to comment
Share on other sites

Niti ovaj vikend rad na autu nije izostao. U subotu je bila kisa pa nista nisam mogao raditi, a i bio sam u komi od ove bolestine koju imam (pijem antibiotike).

U nedjelju sam se probudio pun snage, a niti sunce nije izostalo pa sam se bacio na posao :tup:

Prvo sam zavrsio ono sto nisam uspio napraviti prosli vikend, a to je skidanje krajnika. Kad je krajnik vidio da sam dosao sa radapcigerom u ruci, ispao je od straha, i letva volana je isti cas bila vani.

krajniciradapcigerju5.th.jpg

Nakon toga navratio je Petak, pa smo zajednickim snagama skinuli getribu i motor. Prisutan je bio i moj otac, pa smo nas trojica motor izvadili kao da je perce :)

Skidanjem poklopca glave ustanovio sam da je glavu zahvatila crna smrt. Preko svega je sloj zapecenog ulja debeo nekoliko milimetara sto ce reci da ventili nisu bili dobro podmazivani pa su vjerojatno dosta razoreni. Primijetio sam i da se u radu motor dosta jako cuje. Mislio sam da je samo do nepodesenosti ventila, no ispada da je glava u totalnoj komi. Nema veze, u supi imam jos jedan isti takav motor kojem su karike i kompresija otisli u vjecna lovista ali glava izgleda besprijekorno, i taj motor je bio gotovo necujan dok je radio.

motorskinutgk0.th.jpg

bezmotoraxj2.th.jpg

glavamotorabezpoklopcadm4.th.jpg

enginebayez0.th.jpg

ponosni mestri :)

ponosnimestrifj3.th.jpg

motor se pridruzio svom bratu

motorieh7.th.jpg

Nakon toga Petak je morao zbrisati doma na rucak. Steta, jer moja baka je napravila pravu gozbu.

Nakon pauze za rucak nastavio sam dalje. Od prednjeg ovjesa ostale su skare, amortizeri i torzionke. To sam sve skinuo u jednom komadu, tako je bilo najjednostavnije.

torzionkaprednjauw0.th.jpg

Nakon toga od prednjeg kraja nije ostalo nista. Presao sam na zadnji kraj. Skinuo sam zadnje kotace i zatim rezervni kotac i rezervoar.

Sasija je bila skrivena rezervoarom, pa sad tek na vidjelo izlazi njezina prohrdjanost:

trulasasijaut4.th.jpg

Time sam zavrsio svoje pohode ovog vikenda. Ispunio sam plan zadan prosli vikend, cak ga i premasio unatoc bolesti. Prije svega zahvaljujuci pomoci mog oca i Hrvoja aka Petka kojemu se ovom prilikom jos jednom zahvaljujem.

Slijedeca stvar na rasporedu je skidanje zadnjeg trapa. To bi bila jednostavna stvar da prijasnji mestri nisu nadrobili hrpu varova po tome pa ce fleksa dobro morati odraditi posao da sve poskidam. Ako ostane nesto vremena skinuti cu jos rucnu i par sitnih p..darijica koje su ostale u kabini poput papucica gasa, kocnice i kuplunga te stange volana koji svi zajedno cine jednu cjelinu i daju se skinuti u komadu.

Link to comment
Share on other sites

još jednom :respect:

ovo će biti (meni) jedan od boljih/kvalitetnijih projekata. ;)

:yeah:

Link to comment
Share on other sites

svaka cast na odluci, veselim se rezultatima !!

zenin brat hoce da kupr r4, ovo ce ga sigurno interesovati

Link to comment
Share on other sites

Bija mi je neprocijenjivi gušt i zadovoljstvo doći zamastiti ruke na ovoj četvorki. Nadan se da ću imati vremena i ubuduće pa doletiti odšarafiti koji šaraf :hey:

Link to comment
Share on other sites

Respekt na projektu!

Link to comment
Share on other sites

Bit ce mi drago ako opet navratis. Vise ruku vise moze, a vise glava vise zna. Samo, uskoro vise nece biti sarafa za otsarafljivanje :bigl: , bit ce samo onih koje treba zasarafiti natrag na mjesto.

Ma doći ću ja da ga i slo

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.