Jump to content

Slaganje R4


Mrak

Recommended Posts

U nedjelju ulovih nesto vremena, pa sam se bacio na posao. Ideja je bila prvo skinuti zadnji trap. Da bi skinuo zadnji trap treba maknuti amortizere i zatim odsarafiti 12 sarafa koji drze ovjes za sasiju. 10 sarafa idu dolje sa kljucem 13 dok 2 idu sa kljucem 18/19 (matica je 18, a saraf 19). Psmtr ko' normalan ide nekaj zasarafiti sa kljucem 18, samo ludi francuzi. Srecom imao sam jedan okasti kljuc 18. Sarafi su dosta nedostupni, no nije bilo vecih problema kod njihovog skidanja jer su kvalitetni i nisu zahrdjali. No ovjes nisam mogao skinuti jer je fleka lima zavarena preko desnog vanjskog prihvata torzionke (ispod desnih vrata) pa sam morao koristiti fleksu. Imam neko smece od flekse koje se pregrijava pa sam dok se masina hladila odsarafljivao karoseriju. Karoserija je pomocu 21 sarafa zasarafljena u sasiju. Uspio sam skinuti sve sarafe, no isli su vrlo tesko. To su mali sarafi (kljuc 11) i vecina je ili pukla ili se zacvikala ili se matica unutar sasije pocela okretati zajedno sa sarafom ili se kljuc poceo okretati oko sarafa (sarafi su zivi gnoj, na njima pise Plamen, neki ex Yu sarafi), pa je fleksa opet ginula na zadatku. Ustanovio sam da se ista fleka lima koju sam gore spomenuo u duljini od kojih 20cm drzi i za karoseriju, pa sam limaru koji je to radio opsovao svu familiju 4 koljena unatrag :mad::tup: . Dan je prosao a ja nisam uspio do kraja pofleksati sve varove, te sam se nezavrsena posla vratio u Zg. Na autu se ne vidi da je ista radjeno od vikenda prije a zapravo napravio sam puno. Fali mi jos jedno pola sata fleksanja po nedostupnim dijelovima iduci put da skinem varove i tada sam potpuno gotov sa rastavljanjem auta. Finally.

Nekoliko slika:

Ovjes privaren za sasiju :mad:

varovipoprihvatuovjesacq3.th.jpg

Var pobrusen

varovipoprihvatuovjesapkl6.th.jpg

Sasija je na prihvatu ovjesa abnormalno trula. No srecom profil je vrlo jednostavan te cu taj dio dati napraviti kod limara. Radi se o U profilu koji se suzava prema kraju auta i koji je odozgo poklopljen plocom lima. Limar mi fino napravi U profil po mjeri od 2mm lima, ja samo ubacim poprecno unutarnje ojacanje na prihvatu torzionke sa sadasnjeg komada i pobusim rupe za sarafe. Hmm, ... samo :fucka: !

prihvattorzionketrulrv3.th.jpg

Na ovim slikama se lijepo vidi kako je karoserija sada vec djelomicno odvojena od poda, iduci vikend je nadam se karoserija vani.

:)

karoserijazijeva1xj5.th.jpg

karoserijazijeva2xc1.th.jpg

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mrak

    44

  • drMarty

    11

  • petak

    8

  • psykoman

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bio sam nestasan :fucka:

sasijaau2.th.jpg

sasija2vu2.th.jpg

karoserijaskinutauz9.th.jpg

Karoserija je dolje. Nije ni tako teska. Dvojica s njome mogu baratati vrlo lako. Poput prenosenja veceg frizidera :). Naravno, drugi par ruku je provajdao moj otac.

Slijedi rekonstrukcija zadjeg kraja sasije. Precrtao sam si profile pa cu uskoro ici do limara da mi popiga potrebne limove. Prihvati ovjesa na pragovima su tako truli da sam jednog od njih u ruksaku odnio doma :roll:

prihvatzadnjetorzionkeopm8.th.jpg

Sad cu ga ocistiti od pur pjene kojom je bio ispunjen i napraviti 2 nove kopije koje cu ugraditi natrag u auto.

Tek me ceka krvaviji dio posla oko auta.

Pohvalio bih se da sam skinuo sve do zadnjeg sarafa, ali ostale su mi kopce za pojaseve u sredini auta :cry: Sarafima kroz pod su usarafljene u metalnu plocicu ispod auta. Recimo samo da su saraf i ta plocica postali jedno tijelo stopljeno hrdjom koje se ne da odsarafiti. To cu otpiliti drugom prilikom.

Poceo sam vec lagano cistiti sasiju od sloja bitumena kojim je zasticena. Od iduci put krece piljenje, brusenje, varenje (ovo varenje ovisi o tome kada cu nabaviti nove profile za zamjenu).

Nasao sam i dobru farbu za sasiju. Hempel Light Primer 4555. To je dvokomponentni temelj na bazi epoksida za lakiranje brodova. Zavrsni lak ce biti Hempel Hempathane enamel 5510 na bazi akrila i poliuretana s visokim sjajem. To je takodjer lak za pofarbati dio broda koji je u vodi.

Hej, ako je farba dobra za balastni tank na brodu, dobra je i za moj auto :)

Ispod temelja ce biti nanesen Ferrosan (poznatiji kao antikorozin) da zabetoniram hrdju u tragovima koja ce eventualno ostati (iako cu se potruditi skinuti sve, moguce je da ostane nesto crvenila na spojevima 2 lima.

Unutrasnjost profila sasije mislim premazati voskom za zastitu supljina. To dolazi u spreju sa vrlo dugom cjevcicom i vrhom koji ima rupice u svim smjerovima, fino se gurne u rupu i polako izvlaci prema van prilikom spricanja i tako se premaze cijela unutrasnjost cijevi. Naravno, na dijelovima na kojima cu to raditi ne smije ostati niti zerica hrdje jer bi posao bio uzaludan.

Jos se dvoumim oko boje, ispocetka sam mislio sve u crnu puknuti, no sad razmisljam i o drugim bojama, jos mi nije frka za zavrsni lak za sasiju kupovati jer mi za sada treba samo temelj, pa o tome jos stignem odluciti do tada.

Danas sam kupio jos jednu gnoj fleksu da mogu kad se jedna zagrije od cetkanja sasije samo uzeti drugu i nastaviti s njome ;)

Link to comment
Share on other sites

uf, morat ću i ja ovo napravit :)

Link to comment
Share on other sites

Fino uradjen prvi dio posla, mozda i najlaksi, i dobro pazi da ne bude viska dijelova :fucka:, i sretan dalji rad na dotjerivanju malog diva

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jos jedan vikend je iza mene, i jos nesto malo posla je obavljeno.

Krenuo sam sa brusenjem sasije.

Najzdraviji dio su prednja 2 roga sasije na koje je objesen motor i ostatak djidja-midja koji se ticu mehanike i prednjeg ovjesa pa sam krenuo od njih. Copio sam fleksu, gore bacio celicnu cetku i deri mile. Te cetke su fora jer skinu sve sto se ne drzi kako spada i fino ogule hrdju do sjajnog lima, a onaj dio koji je ok ostane netaknut.

Prvo sam pobrusio desni komad, zatim ga oprao, odmastio, pocistio i zatim namazao ferosan (aka antikorozin) i nakon 3 sata temelj. Taj dio je sada bez zamjerke.

prednjirogposlajfanaf3.th.jpg

prednjirogutemeljenzv0.th.jpg

Isti dan sam pobrusio i lijevi komad i njega takodjer namazao. Taj dio nije prosao tako bajno jer su se blizu mjesta gdje se sarafi nosac motora prilikom cetkanja otvorile dvije male rupice od hrdje. Onda sam fino uzeo brusnu sajbu i poceo uklanjati hrdju i kada sam dosao do cistog lima, rupe su, hmm :fucka: , postale povece. Nevermind, tretirao sam i namazao i taj dio te on sad ceka varenje.

lijeviprednjirogposlajfnr2.th.jpg

U nedjelju je dorucak bio jako dobar pa sam bio toliko jak da sam uzeo sasiju pod ruku i okrenuo je na bok :snazan: i krenuo brusiti pod.

asijanabokuposlajfanami3.th.jpg

Kao sto se vidi, pobrusio sam samo donju polovicu, velika je to kvadratura, a bilo je tu i rezanja. Izrezao sam kopce za prednje pojaseve koji se zbog stanja pohrdjanosti nisu dali odsarafiti iz poda. Fini pravokutni rez. Sada samo treba s gornje i donje strane navariti malo jace plocice (ipak je rijec o sigurnosnom pojasu) i beba.

Opet je nakon brusenja palo tretiranje antikorozinom i zatim nakon 2 sata temelj. Nakon toga je pocela gadno padati kisa, a pocela je i formula, pa sam zavrsio s poslom, okrenuo sasiju tako da je polovica koju tek trebam raditi okrenuta prema gore i spremna za iduci put i pokrio vozilo (hmm, smijem li tu tvorevinu vise zvati vozilom dok je u ovom stanju :roll: )

asijanabokuutemeljenaxq8.th.jpg

asijanabokuutemeljena2qk0.th.jpg

Ipak je pala odluka za 1k temelj umjesto 2k. Saznao sam da onaj 2k temelj kojeg sam prije spominjao ne smije biti nepokriven lakom dulje od 3 dana, pa sam se zato bacio na 1k koji ima to vrijeme neograniceno. Ovako mogu dio po dio auta koji obradim namazati u temelj i kasnije kad zavrsim sa varenjima samo popravim ogoljena mjesta i puknem 2 ruke zavrsnog 2k laka preko svega i na konju sam.

Nije niti ovaj 1k epoksidni temelj tako los. Ima unutra dosta cinkovog fosfata i nekih spojeva kobalta :oo: pa bi antikorozivna zastita trebala biti vise nego dobra. Otprilike 1/5 kantice je gusta tvar :) .

Moram priznati da mi se ova oksidno crvena boja temelja dosta svidja, pa razmisljam da i zavrsni lak bude u istoj boji.

Plan za dalje je pobrusiti i namazati i ostatak sasije (osim zadjih sredisnjih rogova sasije koji drze ovjes jer njih mijenjam), tako da ostane cisto varenje. Ionako moram cekati da mi limar napravi profile koje sam narucio, i nekako uskladiti prijatelja sa CO2 aparatom da navrati do mene preko cijelog vikenda.

Moram se jos jedan dan zaletiti kupiti tablu lima da imam za krpanje.

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

Thx !

Tako sam nekako i planirao ove poslove oko sasije rijesiti preko ljeta, jer nju jedinu ne mogu unijeti u kucu, a kasnije kada dodju hladniji dani mogu na tavanu lagano glancati dijelove koje cu sarafiti gore.

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast majstore!

Sad mi je još više

Link to comment
Share on other sites

baš sam htio reći kako je gušt gledati ovako nešto... svaka čast majstore! :)

Link to comment
Share on other sites

kad čitam i gledam ovo dođe mi da i ja počnem rastavljati nekakav auto... ili da barem kupim tu R4 kad je završiš!!

Edited by travolta
Link to comment
Share on other sites

uzivam prateci tvoj projekt.

mislim da ovdje, medu ovom ekipom, ima potencijala za jos mnoge takve projekte samo jos mnogi nisu toga svjesni.

Link to comment
Share on other sites

uzivam prateci tvoj projekt.

mislim da ovdje, medu ovom ekipom, ima potencijala za jos mnoge takve projekte samo jos mnogi nisu toga svjesni.

Dakako, ima tu na forumu zanimljivih petardi, a i vjerojatno je da su u puno puno boljem stanju od moje cetvorke sto se tice sasije, tako da bi i posao oko slaganja limarije koji je najzeznutiji dio restauracije bio mnogo laksi nego u mom slucaju.

Link to comment
Share on other sites

Evo nastavka :)

U subotu sam imao problema sa vremenom

oblaciqo0.th.jpg

pa nisam bas mnogo mogao napraviti, samo sam mali dio poda pohoblao

883Sasija%20-%20dio%202%20polovice%20poda%20pobrusen.jpg

Posao sam nastavio u nedjelju i tada sam pobrusio i ostatak poda

6701Sasija%20-%202%20polovica%20poda%20pobrusena2.JPG

te ga potom utemeljio

5893Sasija%20-%202polovica%20poda%20utemeljena1.JPG 6567Sasija%20-%202%20polovica%20poda%20utemeljena2.JPG

Sasiju nisam mogao okretati sa svjezom farbom kako bih radio na gornjem dijelu poda, pa sam da korisno iskoristim vrijeme odlucio malo mrdati po ispusnoj grani. Za probu sam skinuo s tavana komad koji ide od kraja ispusne grane (gdje se cijevi spajaju u jednu) do pocetka auspuha i skinuo zagorenu hrdju fleksericom i taj dio je spreman da ga premazem sa toplostalnom aluminijskom farbom.

2136nastavak%20grane%20hrdjav.JPG 6250nastavak%20grane%20pobrusen.JPG

Moram reci da je ispalo cist' pristojno. Komad sam uzeo doma, pa cu ga preko tjedna prefarbati da korisno iskoristim i period kada sam u Zagrebu. Doma sam odnio i usisno-ispusnu granu, pa cu i nju pocistiti i namazati sa aluminijskom farbom.

3511grana%20ispusna%20hrdjava.JPG

Zbog kompliciranog oblika grane, gotovo ju je nemoguce pobrusiti kako spada, pa mi na pamet pada pjeskarenje. Zna li netko gdje se u Zg tako nesto da ispjeskariti ?

Ideja je i pocistiti granu i onaj nastavak iznutra jer ima dosta taloga cađe, no isto nemam ideju kako to napraviti. Ideje ?

Link to comment
Share on other sites

Profili za sasiju su gotovi, pa sam ih danas pokupio

profiliov6.th.jpg

Napravljeni su od 1,5mm debelog lima. Lim i piganje su zajedno kostali 100kn. Nije puno.

Sad moram uzeti detaljne mjere sa postojecih i pobusiti rupe za prihvat ovjesa te odfleksati unutarnja ojacanja sa starih komada i privariti ih na nove, te nadodati komade za nasarafljivanje amortizera. Na kraju preko svega ide poklopac od ravnog lima. Dakle, ceka me puno delikatnog posla. Mislim da ce mi trebati vise od mjesec dana dok ne poslozim to kako spada da bude spremno za privarivanje na ostatak sasije.

Link to comment
Share on other sites

Sretno sa restauracijom R4,ja sam jednog napravio prije nekoliko godina a sada imam R 10 koji me strah početi raditi!! :hura:

Link to comment
Share on other sites

Smijesna stvar se dogodila u subotu, istekla mi je registracija na 4-ci :laugh: :laugh:

Hmm, kao da bi mi pomogla da i dalje vrijedi :bigl: . Moram jedan dan skupiti vremena pa otici vratiti tablice i odjaviti auto.

Ovaj vikend sam isto drmao fleksericom po autu, a bilo je tu i farbanja, budem sutra ili prekosutra uploadao slike sa opisom posla, danas nemam volje za to, preumoran sam.

Hej, R10, kakvu 4-ku imas (godina, model) ? Kako je tekla restauracija, jesi li je sastavljao od temelja ? Na koje probleme si naisao tijekom restauracije ? Kako se ponasa sada nekoliko godina nakon slaganja ? Ima li kakva slikica ?

Di si samo ispuknuo R10 ? Mislim da to nikad na cesti nisam vidio. Koliko je star ? Fino ti zaboravi strah i kreni sa restauracijom, a mi forumasi cemo te bodriti kad ti bude tesko, a vjeruj postat ce gadno kad krenes po limariji raditi, znam iz vlastitog primjera jer meni sad postaje gadno, ali u tim trenucima si predocim zvuk predenja motora R4 i sliku piganja karoserije u zavoju tako da skoro retrovizor struze po asvaltu i u isti mah flekserica se pocne brze vrtjeti i posao odmah bolje ide :)

Link to comment
Share on other sites

Moram te razočarati,R 4 je prodan prije nekoliko mjeseci... :frown:

Bio je R 4 TL iz 1977.god. s 46.000 km(!!!) ali od '91. do 2004. je stajao u gara

Link to comment
Share on other sites

R-10, bio si lud sto si prodao TL-ku (i jos tako ocuvanu) :evil::mad::tup: Ali, bit ce ti oprosteno ako slozis 10-ku ;)

Evo opisa proslog vikenda.

Rekao sam kako cu i preko tjedna nesto raditi na farbanju sitnica kako ne bih gubio dragocjeno vrijeme vikendom, pa sam radio na usisno-ispusnoj grani. Buduci da sam naisao na komplikacije oko pronalazenja adekvatnog mjesta u Zg gdje bih to mogao ispjeskariti, odlucio sam se na samogradnju, pa sam slozio otopinu solne kiseline od svega nekoliko posto kako na kraju od grane ne bi ostala samo tamna gusta tekucina i voila!, grana je cista. Naravno, bilo je tu dosta drapanja cetkicom za zube (jedino ona stane unutar cijevi i dovoljno je dugacka da mogu pocistiti bilo koji dio unutrasnjosti), i zagoreni komadi cađe su samo otpadali jedan za drugim. Kasnije sam je pofarbao izvana i sada je kao nova.

granaukiselinirp5.th.jpg granacistack6.th.jpg granapofarbanafu3.th.jpg

Subota je bila krvava, kad sam dosao do bake gdje mi stoji auto, docekalo me puno dvoriste drva koja je trebalo pospremiti u drvarnicu. Otislo je pola dana a da na autu nisam napravio nista. Kasnije sam se prihvatio flekserice i poceo drapati gornju stranu poda. I tu me dohvatila moja proslost. Svojednobno sam po podu ispod vozaca i suvozaca mazao smolu da mi se voda ne zadrzava direktno na limu, i sada se ta smola ne da skinuti. Prvo sam deblje komade skinuo spahtlom, i zatim nastavio sa celicnom cetkom na flekserici. Flekserica dio smole uspije pretvoriti u mrvice i razbacati, no dio se poput zvakace razvlaci dalje po limu i razmazuje poput farbe. Nakon cetkanja pocistio bih ono sto je otpalo i oprao sve razredjivacem, i tada bih opet sve brusio ispocetka. Proceduru sam ponovio kojih 5 puta na sto sam potrosio cijelu subotu i nedjelju i sada je pod znatno cisci, no jos ima tankih naslaga, pa cu proceduru morati ponoviti jos barem 3 puta iduci vikend prije nego se uspijem rijesiti sve smole kako bih mogao prefarbati pod.

podpunsmolerl6.th.jpg podgoregadanjf5.th.jpg podgoredjelomicnopociscty8.th.jpg

Izrezao sam i hrdjave dijelove praga i duplog poda ispod nogu vozaca i suvozaca, pa moram jos dati limaru da mi napravi jedno metar praga da imam za krpanje.

pragizrezanmg2.th.jpg duplipodvozacaizrezanal5.th.jpg

Na kraju sam jos uzeo mjere dijelova sasije ispod gepeka da mogu izbusiti rupe na onim novim U-profilima.

Igrom slucaja sam nasao jos dvije felge u supi, pa se sada broj popeo na 17 :fucka::bigl: 4 od TL-a i ostalih 13 od GTL-a. Nazalost, nemam one male metalne ratkape za felge od TL-a.

Za preko ovog tjedna sam si uzeo jos nekoliko dijelova za brusenje i farbanje u Zg. Radi se o nosacu getribe, poprecnom ojacanju sasije ispod motora, osloncu motora i pojacanju izmedju bloka motora i getribe. Odlucio sam da ce sasija biti crna, a svi dijelovi crveni. Danas sam nakon temelja bacio prvu ruku laka na gore navedene dijelove i evo kako to izgleda:

pofarbanikomadi1xx2.th.jpg

Nema jos previse posla oko brusenja, nadam se jos 2 tjedna i onda sam spreman za varenje. Malo me usporila ova stvar sa smolom na podu, ali nekako ce i to proci.

Link to comment
Share on other sites

NE CRVENO!!Sve je ok ali zašto ne ostaviš sve kako mora biti-crno i to je to! :klap:

Očito si jako dobro namazao pod sa smolom kad se tako dobro dr

Link to comment
Share on other sites

NE CRVENO!!Sve je ok ali zašto ne ostaviš sve kako mora biti-crno i to je to! :klap:

Očito si jako dobro namazao pod sa smolom kad se tako dobro dr

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

Zakaj ne crveno, i auto ce na koncu biti tamnocrven (uvijek sam padao na crvene renolceke), pa neka i mehanika bude takva. Ionako se nista od toga pri normalnom koristenju ne vidi, a meni ce biti lakse pratiti stanje pojedinih dijelova podvozja. Iako, kad sam kupovao farbu mislio sam da je malo tamnije crvena, ovo fakat vristi.

Je, dobro sam je namazal, ali ja glupson nisam prije sanirao hrdju na podu pa je lim i dalje hrdjao ispod smole :roll::tup: :tup:

Doma na balkonu radim neke probe i postoji mogucnost da ce to sa ivasolom ici dolje jer njime uspijevam otopiti renaultovu originalnu smolu sa nosaca rezervoara koji pripremam za farbanje.

Nemoras se truditi za ratkapu, ionako cu staviti gigi felge od GTL-a gore. Stavio bih ja i Alpinine felge, ali to je danas nemoguce naci, a osudjen sam na 3 rupe.

Kada nabavim TL-a na njega ce ici felge s malim ratkapama :) .

svaka čast na poslu majstore, nego jesi razmisljao da nabaviš drugu karoseriju (nekog neregistriranog recimo i da nije u voznom stanju za male pare) pošto je ovoj krov švasan...

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.