Jump to content

Slaganje R4


Mrak

Recommended Posts

The battle continues :)

Ovaj vikend je bio produktivan.

Prvo sam se bacio na amputaciju desnog kraka sasije ispod gepeka

desnikrakotpiljenew9.th.jpg

Zatim je pomocu sablone novi dio pripasan i zavaren

desnikrakzavarenwt3.th.jpg

Na isti nacin su stvari isle i sa lijevim komadom

Otpiljen:

lijevikrakotpiljensv3.th.jpg

Pripasan i zavaren:

lijevikrakzavarenxt3.th.jpg

Kasnije je to pofarbano iznutra dvokomponentnim lakom i ostavljeno do drugi dan da se susi.

krakovipolakiraniiznutruu7.th.jpg

Drugi dan su gore navareni poklopci

krakovispoklopcimadn3.th.jpg

Sada gore fale jos samo nosaci amortizera.

Ovaj vikend sam odlucio i malo pregledati motore koje imam kako bih bio siguran u njihovo stanje, a kako ja imam tendenciju sve sto popravljam najprije rastaviti do kraja, niti motori nisu bili postedjeni :)

Za neupucene u 4-ci su se nalazili motori 688 D7/12, u narodu poznatiji kao C1E.

1108 kubika kompresije 9,5/1 fergazerom Zenith 28IF oslabljeni na 34KS.

Skinuo sam glave sa oba motora i stanje nije bas sjajno

Glava 1

glava1skinutawz5.th.jpg

glava1skinutaodozgoragj2.th.jpg

Glava2

glava2skinutahk6.th.jpg

glava2skinutaodozgoraks6.th.jpg

Prvi motor je bio u 4-ci koju je vozio moj otac. Pred kraj radnog vijeka vozila taj motor je trosio litru ulja na tjedan i slabo isao, pretpostavili smo da su cilindri i karike otisli u vjecna lovista buduci da je motor presao preko 200k km, a glava odozgora izgleda puno bolje nego na drugom motoru. Nakon sto sam ovaj vikend otvorio motor i povadio klipove i cilindre iz bloka ustanovio sam da je blok sto se tice potrosenosti u savrsenom stanju. Cilindri uopce nemaju zazor, a karike stavljene u cilindar zatvaraju puni krug. Ocito je na tom motoru potrosena bila jedino glava koja je i gutala sve to ulje.

Na slici se vidi kako uljna karika savrseno nalijeze uz cilindar

karikemotor1js4.th.jpg

Drugi motor koji se nalazio u autu kojeg restauriram je isao solidno (jednom je cajger na autoputu Bregana-Zagreb pokazivao 155 :) ), trosio je nesto ulja, vecinom zbog curenja kroz dihtung na karteru, presao je nesto preko 150k km (prije nego je pukla sajla od kilometar sata), glava je bila jako bucna, i kao sto se vidi iz slike ima debele guste naslage sagorenog ulja na pokretnim dijelovima.

Cilindri pokazuju potrosenost od kojih 0,2mm u promjeru a i lagano potrosene karike vise ne zatvaraju puni krug (fali im oko 5mm u opsegu),

karikemotor2cj2.th.jpg

iako niti to nije strasno, no koristiti cu cilindre,klipove i karike prvog motora koji je boljem stanju i na kojeg samo treba staviti repariranu glavu. Prije cu izvaditi radilicu i bregastu van iz bloka i oprati cijeli blok ivasolom jer u njemu ima nekoliko kilograma naslaga starog ulja, a filter ulja na dnu kartera je potpuno zastopan.

Jos bi bilo dobro da negdje nadjem i Solexa 32BIS ili Zenitha 32IF2 ili whatever se ugradjivalo u petardu s tim istim motorom, 4-ka ce misliti da je raketa :). Naravno, s time bi trebala ici i odgovarajuca pumpa za vodu i vjerojatno veci hladnjak.

Btw, prosli tjedan sam servisirao i zadnji ovjes, u servisu sam dao promijeniti bubnjeve sa svog auta na ovjes s 2 godine stare cetvorke koji vec 15 godina stoji na tavanu, zatim tu su i novi kocioni cilindri jer su stari propishali, te novi bakreni lajtunzi.

Ovjes je spreman za ugradnju, samo ga treba malo zalizati (skinuti hrju i polakirati).

repariranistraznjiovjeshi9.th.jpg

lajtunzivz3.th.jpg

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mrak

    44

  • drMarty

    11

  • petak

    8

  • psykoman

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja ti se neizmjerno divin na poslu koji odrađuješ na toj četvorki.

:dobroje:

Link to comment
Share on other sites

nemam riječi!

... ako mi financije dozvole za cca. 3 - 4 mj. krećem i ja u takav projekt ( možda ne tako u detalje )! ... i što je najbitnjije ti si tu sve lijepo poslikao i dokumentirao, tako da ako meni nešto treba, ne moram tražiti po netu i na ostalim tuđim forumima, nego jednostavno RKF->renault->projekti&DIY->RESTAURACIJA VOZILA->SLAGANJE R4 i to je to!!!

svaka čas na trudu!

ne sumljam u kvaliteti projekta!

još jedamput svaka čast

Edited by MAKI-KW
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sve sam nekako iscekivao kako ce jedan od vikenda biti topao i suh da polakiram sasiju, ali dok sam cekao, prosinac je pokucao na vrata, a ja se nisam pomakao s mjesta. Buduci da je vrag odnio salu, fino sam uzeo grijalicu na struju pod ruku, ubacio sasiju u prostoriju gdje drzim alat te sa tako osiguranim radnim uvjetima krenuo na lakiranje. Bilo je problema jer je prostorija jedva duza od sasije i nakrcana alatom, dijelovima i namjestajem pa je bilo tesko obilaziti sasiju dok sam je lakirao, ali nekako sam i to prebrodio.

Uzeo sam kist u ruke, zamijesao dvokomponentni Hempel Poly Enamel i poceo lakiranje:

sasijalakirana1wc5.th.jpg

sasijalakirana2df4.th.jpg

sasijalakirana3qp8.th.jpg

sasijalakirana4nv3.th.jpg

Bacio sam dvije ruke laka, no ne po svim dijelovima sasije zbog nacina na koji stoji, te cu iduci put trebati okrenuti sasiju tako da polakiram i donje dijelove koji su mi sada bili nedostupni. Znaci jos dva dana lakiranja. Kupio sam i hagmanita kojeg cu nanijeti po cijelom podvozju nakon sto zavrsim lakiranje kako bih zastitio lak od kamencica sa ceste.

Buduci da laku treba nekoliko sati da se posusi, za to vrijeme sam raskapao motor da korisno iskoristim vrijeme. Malo me je i bacalo po sobi jer poliuretan je gadan kada isparava :hippy::ludkozmija:

motorraskopanvy8.th.jpg

Na gornjoj slici dijelova nema cilindara, no njih sam vec prije odnio kuci da ih ocistim. Istu stvar sam ovaj vikend napravio i s klipovima koji su dobili vikend wellness tretman ;):laugh:

klipovizamailus8.th.jpg

i sada izgledaju ovako :bigl: (kraj njih je i poklopac lanca za pogon bregaste)

klipoviopraniye6.th.jpg

Bilo je dosta guste mascobe u kanalima kroz koje prolazi ulje ispod uljne karike, te puno garezi u utorima u koje nasjedaju kompresijske karike iz cega proizlazi: LJUDI, MIJENJAJTE ULJE CESCE. Motor ce imati puno bolju cirkulaciju nakon ovakvog tretmana kojeg cu obaviti i na ostalim dijelovima motora. Lijepa zanimacija za hladne zimske dane :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prvo veliki naklon! Srce mi zaigra kad vidim da nas jos ima :bigl: Pa onda par pitanja posto limariju nisam radio a pripremam jedan projekat ako sve bude ok.

Zanima me onaj radapciger za krajnice? Isti se koristi i za kugle? Custom made ili ima za kupiti? Vidim pravio si sablon za zadnji dio sasije, jako dobro! Onaj ludi englez Malcom je napravio veliki sablon u koji stegne cijelu sasiju... Moram pohvaliti kako si rijesio vanjski dio gdje se vezu nosaci torzije ;) Siguran sam da sam jos nesto htio pitati ali sjetiti cu se vec!

Link to comment
Share on other sites

:oo: :oo: :oo:

nemoj toliko zabrijavati jer bi ga mogao sloziti u toj sobi, a onda nas moras zvati da ti napravimo izlog kroz koji ces ga izvesti. :bigl:

Link to comment
Share on other sites

Zanima me onaj radapciger za krajnice? Isti se koristi i za kugle? Custom made ili ima za kupiti? Vidim pravio si sablon za zadnji dio sasije, jako dobro! Onaj ludi englez Malcom je napravio veliki sablon u koji stegne cijelu sasiju...

Radapciger mi je posudio prijatelj. Taj isti radapciger se nije dao nataknuti na kugle, pa sam nakon odsarafljivanja samo lagano maznuo cekicem po sarafu od kugle i izletila je van.

Nisam bas bio raspolozen za izradu one Malcolmove sablone za cijelu sasiju, a ova je posluzila :)

Moram pohvaliti kako si rijesio vanjski dio gdje se vezu nosaci torzije nami.gif Siguran sam da sam jos nesto htio pitati ali sjetiti cu se vec!

Ja se nadam da ce taj dio sada biti ok i da se gore vise nece nakupljati blato. To je isto Malcolmova ideja.

svaka čast!!! luxhello.gif ja nebi imao živaca za to... i šta je najgore uvijek, pa da i rastavljam nešto bez šarafa nađem viška djelova

Siguran sam da ce i kod mene biti raznih situacija tipa "kaj je ovo dio s tog auta ?" i "kam' ovo ide ?" kad pocnem sve sastavljeti. Ali taj auto ima tako malo sastavnih dijelova :lool: da valjda nece biti vecih problema (zato se valjda rijetko i kvari, nema na njemu kaj otici) :tup:

nemoj toliko zabrijavati jer bi ga mogao sloziti u toj sobi, a onda nas moras zvati da ti napravimo izlog kroz koji ces ga izvesti

Da, jos cu morati zid stemati da ga ispeljam van :zubo: :zubo: . Ide on poslije snijega i zime van prije nego pocnem bilo kakvo sastavljanje.

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

Evo, doslo je vrijeme da napravim mali progress report:

Blok motora je temeljito opran iznutra i izvana:

bloknapranjuua2.th.jpg

Zatim polakiran:

blokpolakiran1cw7.th.jpg

blokpolakiran2vc8.th.jpg

Usput sam oprao i karter, lancanik bregaste i lanac za pogon bregaste:

karterilanacopranivp5.th.jpg

Karter ce trebati brusiti i lakirati izvana, jer je na jednom mjestu lak malo nabubrio i ispod se pojavila hrdja.

I bregasta osovina je takodjer ulickana. Kraj nje se nalaze novi semering bregaste i novi semering radilice :)

bregastaisemerinzids5.th.jpg

Naravno, poslije pranja svi kriticni dijelovi su namazani uljem radi zastite od korozije jer imaju tendenciju vrlo brzog stvaranja oksida na povrsini.

Link to comment
Share on other sites

Svaka cast majstore ! :hail:

Ovo je za buduce automehanicare kako se radi generalka na autu... Pa nek klinci vide... iako mislim da ima dosta i odraslih "pravih" majstora koji bi mogli iz ovoga nesto nauciti...

Samo naprijed ! Jedva cekam da vidim tu cetvorku ulickanu na proljece ! (ili ljeto ?) :plazi:

Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na podrsci !

Jedva cekam da vidim tu cetvorku ulickanu na proljece ! (ili ljeto ?) jezik.gif

Ili jesen ! ili zimu, ili.... Nema zurbe, tek sam poceo ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvala ! Da, u planu je bila neka tamnocrvena, ali svaki dan me pucaju nove ideje, pa se to mozda i promijeni.

Cuj, kad ti je auto u komadu, onda je te krakove gadno popraviti kako spada. Najcesce ti majstor povari i torzionku i sasiju i karoseriju skupa i poslije tko te j... Zato pazi kome vozis auto na servis.

Za letvu volana ne bih znao koliko dodje polovna jer je nisam nikad kupovao, a moja je nasrecu potpuno ispravna.

Kaj ti na valja s motorom ?

Link to comment
Share on other sites

Vodeni termostat mi nije puštao a ja nisam znao i sad treba glava dole i dihtung...Drugar inače komšija mi je auto limar tako da ću kod njega odneti da sredi krakove.Verujem u njega i znam da neće nešto zahebati :)

Jel si čeprko nešto po Rend

Link to comment
Share on other sites

Kad skidas glavu iskoristi priliku pa pogledaj u kakvom su ti stanju klipovi. I pazi da ti pikse ne izadju iz lezista jer to dosta kmplicira stvar.

Jesam, prckao sam nesto. Cistio sam glavu motora i onaj aluminijski komad koji veze getribu i motor i unutar kojeg se nalaze lamela i zamasnjak. Izvadio sam valjda 2 kile guste masti koja se nakupila unutra. Izgleda da je popustio semering na spoju sa getribom pa je ulje iz getribe zaspricalo prostor oko druklagera.

Klackalicu glave sam prao starom cetkicom za zube i sad je poput nove (klackalica, ne cetkica :bigl:)

:) . Tek nakon temeljitog pranja pojavile su se neke minijaturne rupice za protok ulja na dijelovima klackalice koji su do tada bili potpuno zacepljeni :oo:. Budem uploadao slike jedan dan. Do proljeca glancam i farbam, a onda slijedi vadjenje sasije iz spremista i pocetak sklapanja ovjesa (nadam se, uspjesan, jer to je kljucni dio, poslije toga ce biti lakse. Ako sam negdje pogrijesio sa zadnjim krakovima, onda su imati gadnih problema).

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.