Jump to content

Slaganje R4


Mrak

Recommended Posts

svaka čast na poslu majstore, nego jesi razmisljao da nabaviš drugu karoseriju (nekog neregistriranog recimo i da nije u voznom stanju za male pare) pošto je ovoj krov švasan...

Razmisljao sam i o tome, ali koma mi je nabavljati jos jedan auto samo da bih mu skinuo karoseriju, dok mi ostatak ne treba. Baka mi je ionako nervozna sto sam joj cijelo dvoriste zaokupio s ovim jednim autom.

Kad sam vec kod toga, mogao sam kupiti i neki bolji primjerak R4 za sitnu paru i slagati njega umjesto ovog svog koji je valjda najhrdjaviji primjerak u svemiru, no, htio sam sloziti bas tog svog. Da nabavim negdje samo karoseriju i jos da je ne moram skidati jer to je zaista mukotrpan posao (pogotovo ako je sasija bila varena) ne bih se zallio, jer na postojecoj ce biti puno posla, ali ne vjerujem da se ikome da skidati karoseriju sa auta kako bi je meni prodao za neku sichu.

Ako uspijem sloziti sasiju, karoserija ce biti piece of cake (ne bas piece of cake, ali znatno lakse). Majstor koji je promijenio krov, napravio je to kao sto je opisano u R4 bodywork manualu (jedino je zaboravio podihtati taj spoj kako spada), tako da bi samo trebalo odfleksati mjesta na kojima je krov popikan za ostatak auta i prepiliti A nosace na 2/3 visine vjetrobranskog stakla te sanirati hrdju i sve vratiti natrag.

Koliko sam vidio, voda je na spoju krova slinila samo u zadnjim kutevima auta (izmedju 3. stakla i zadnje sajbe) dok je ostatak krova kao nov, pa ce mozda biti dovoljno da odfleksam svega nekoliko varova i saniram samo taj dio sto bi dosta pojednostavnilo situaciju jer ne bih trebao piliti A nosace. To mi se cini kao najizglednija solucija zasada..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mrak

    44

  • drMarty

    11

  • petak

    8

  • psykoman

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bijadoh odsutan neko vrijeme, pa je doslo vrijeme za mali update

Proslo je mjesec dana a da nisam radio nista po autu. Jedan vikend je trebalo zbukati vikendicu, jedan vikend sam bio na moru, jedan vikend sam radio, jedan vikend sam bio u banani, i tako je otislo mjesec dana. No, ovog vikenda sam opet bio u elementu i bacio se na posao. Buduci da skidanje smole sa poda fleksericom nije bilo bas efikasno, bacio sam se na kemiju. Ustanovio sam da Ivasol fino otapa sve te proizvode kojima je pod bio premazan i nakon nekoliko natapanja i ispiranja vodom, otislo je gotovo sve. Jos ce trebati tih nekoliko ostataka malo pocetkati, jos jednom isprati i biti ce spremno za ferosan i farbu.

Uspio sam i izbusiti rupe na zamjenskim komadima sasije, tako da to sada otprilike izgleda ovako kada je namontirano na ovjes

sasijaprofilinamontiranxx4.th.jpg

Ti komadi su transportirani u Zg i ovaj tjedan ako bude srece ce biti zavarena i unutarnja ojacanja na mjestima gdje dolaze sarafi. Bila je ziva muka ustanoviti razmake rupa jer su oni postojeci imali tolerancije i po pola centimetra. Jaka im je bila kontrola kvalitete u Novom Mestu :tup: Sada sa zadovoljstvom mogu reci da su rupe izbusene tocnije nego u tvornici. Busenja sam zapocinjao sa 2mm svrdlom na malom Proxxonu da mi se slucajno ne pomakne nesto :bigl: .

proxxonnasasijioo1.th.jpg

Uspio sam pobrusiti i polakirati jos nekoliko dijelova: Kape koje zatvaraju rupu u sasiji gdje se prednje torzionke sarafe u sasiju, nosac rezervoara i rezervnog kotaca, poklopac filtera zraka, nosace balans-stange, natezac klinastog remena za pogon alternatora, 2 stange koje sluze kao upori prednjih gumenih oslonaca ovjesa, nosace motora i jos neke sitnice.

Vise prakticki niti nemam tih manjih dijelova za lakiranje, pa uskoro prelazim na vece, poput skara, torzionki, poluosovina, getribe i sl.

Kako stvari sada stoje, krajem 8. mjeseca cu imati 2 tjedna u komadu slobodna, pa bih tada ako me vrijeme posluzi mogao zavrsiti pricu oko sasije (varenje i lakiranje).

Ovaj vikend sam uspio do kraja konzervirati motor, nabavio sam plutene cepove kojima sam zatvorio 8 rupa od usisa i ispuha, te rupu od frtajlera i natocio N litara ulja u motor, te ga malo provrtio rukom. Jos sam poskidao svjecice, pa sam nadolijao jos ulja na klipove i vratio svjecice natrag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Radovi su u fazi zastoja :frown::ljut:

Radim subotama, pa nemam vremena niti otici pogledati auto. Ceka se godisnji.

Link to comment
Share on other sites

Radovi su u fazi zastoja :frown::ljut:

Radim subotama, pa nemam vremena niti otici pogledati auto. Ceka se godisnji.

Ajde samo polako i strpljivo, kako si krenuo, siguran sam da ćeš posao vrhunski napraviti, bez obzira koliko to bude trajalo.

Strpljen, spašen.

:hey:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Evo mene da malo updejtam thread. Godisnji jos nije legao, ali prosli vikend sam ipak ulovio nesto vremena i bacio se na rad na vozilu.

Uspio sam napokon do kraja skinuti smolu i hrdju sa poda i to baciti pod temelj.

dsc00045mu1.th.jpg

Straznji krakovi sasije su ostali nepofarbani jer njih rezem i stavljam druge.

Inace postoji vrlo logican razlog zasto je vecina sasije pod crvenim temeljom, a odredjeni dijelovi pod sivim, naime prevrnula mi se kantica sa crvenim, pa ga je prifalilo :blush::roll:

Poceo sam i izradu sablone pomocu koje cu pripasati nove dijelove na auto, a trebala bi izgledati poput ove:

http://www.renault4.co.uk/suspension-jig.htm

Dijelovi su izrezani na mjeru i rupe su sve izbusene, samo jos to trebam povariti skupa. Prije toga cu napraviti predlozak od medijapana u kojeg cu strpati sve te dijelove, i onda ih sve zajedno povariti dok stoje poravnati da mi se slucajno ne potkrade greska od milimetra.

Poceo sam nesto i variti. Na nove krakove sasije sam uspio povariti ojacanja i baciti ih pod temelj, pa sada to izgleda ovako:

varimkrakovexp4.th.jpg krakovipodtremeljemty0.th.jpg

Jos fale neke stvari poput nosaca amortizera, no oni su jos na autu, pa cu njih naknadno namontirati. Kraj krakova stoje pofarbani poklopci krakova i prag (prag na R4 je vrlo jednostavan, U-profil, hm, zapravo je P, ali moram ubacivati neke stvari unutra (ojacanja, kompresijske cijevi), pa ga radim iz dva dijela, U komad i perforirani poklopac). :)

hmm, sto sam jos radio,... da, uspio sam skinuti kompletne bubnjeve zajedno sa lagerima i zadnjom plocom sa straznjeg ovjesa kojeg imam od TL-a (uscuvane torzionke), i sad jos to isto moram napraviti sa ovjesom na GTL-u i premjestiti bubnjeve sa GTL-a na torzionke od TL-a koje cu namontirati na auto kako bih imao novi ovjes i zadrzao vece kocnice koje ima GTL. Hmm, cak i meni zvuci komplicirano kad to ovako napisem, ali nije. Lagere cu staviti nove, naravno.

Hmm, jos jedna stvar, cijelo vrijeme razmisljam kako bi bilo lijepo staviti ALU felge na 4-ku, ali one od Renault Alpine sa 3 rupe koje pase na njega su vrlo rijetke i nedostupne, pa sam se bacio u malo istrazivanje i otkrio da se ipak proizvode felge sa rupama koje pasu na 4-ku (3x112), a to su felge sa smarta fortwo. ;). Za sada sam otkrio da ih proizvode Rial i Brock, no dosta dodju (ove od Brocka su preko 1100kn komad - too much).

Eto !

Link to comment
Share on other sites

Post zvan "Slaganje sablone za pripasivanje krakova sasije". ;)

Proces je krenuo tako da sam prvo od medijapana slozio drvenu sablonu.

To je izgledalo ovako:

ablonaodmedijapanako0.th.jpg

Drugi dan sam u nju ubacio limove koji su prethodno iskrojeni i izbuseni po mjeri:

ablonaodmedijapanasalimuc6.th.jpg

Nakon takve pripreme varenje cijele sablone je bilo pravi macji kasalj. Par iskrica i voila :hura::)

ablonazvarenafn8.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

meni je jedan automehaničar rekao da se kod r4 trag prvih i zadnjih kotača razlikuje za 4 cm i da su se mnogi, nakon saobraćajka, "namučili" da izravnaju šasiju :zubo:

Link to comment
Share on other sites

4-ka koristi 2 torzione cijevi na straznjem ovjesu koje su smjestene jedna ispred druge i zbog toga su i kotaci pomaknuti tako da auto nema isti razmak izmedju prednjih i zadnjih kotaca na lijevoj i desnoj strani. Vidi sliku :

sasijaprijeskidanjezadnzo6.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

4-ka koristi 2 torzione cijevi na straznjem ovjesu koje su smjestene jedna ispred druge i zbog toga su i kotaci pomaknuti tako da auto nema isti razmak izmedju prednjih i zadnjih kotaca na lijevoj i desnoj strani. Vidi sliku :

sasijaprijeskidanjezadnzo6.th.jpg

Svaka cast na restauraciji, veliki je to poduhvat :klap::klap: . A i R 16 ima razlicito medjuosovinsko rastojanje da desnoj i levoj strani :klap:

P.S. Postao sam junioor :hail::hura:

Edited by click
Link to comment
Share on other sites

Moram priznat da neko vrijeme nisam pratio topic i opet sam ugodno iznenađen.

Čovik, svaka čast! :hail:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zapocelo je varenje sasije.

Najprije sam iskrojio U-komad koji ce postati dio sasije i na njemu izbusio rupe gdje ce se usarafiti ovjes, te pripremio kompresijske cjevcice koje ce se variti na njega..

upragizbuseniskrojenxw0.th.jpg

Zatim sam navario cjevcice na njihova mjesta.

upragsacjevcicamarq3.th.jpg

Nakon toga je uslijedila modifikacija (u odnosu na originalnu sasiju) tako sto sam krajeve U profila zatvorio limom da se u prostoru izmedju cjevcica blato ne moze skupljati, a blato u kombinaciji sa neredovitim pranjem je uzrok tome sto taj dio jako trune na R4.

upragzatvorenlimommc0.th.jpg

Zatim je uslijedila revizija mjesta gdje ce trebati nadodati komad sasije koji je otpao :)

razorenipragxb1.th.jpg

Ijao, koliko posla me ceka :roll:

Na slici se vidi sablona s rupama do koje bi se zapravo trebao protezati prag kojeg vise nema.

Fino sam pocistio to mjesto do zdravog lima i to je onda izgledalo otprilike ovako:

desnipragpripremljenzavfp7.th.jpg

Kasnije je to jos pobruseno, polakirano, i nakon toga je uslijedilo navarivanje novog komada, pa je na kraju dana taj dio izgledao ovako:

desnipraggotovkg1.th.jpg

Usput sam zatvorio i jednu povecu rupu koja se nalazila u blizini.

rupaupodublizudesnogpraei2.th.jpg

Desni prag je gotov. Sada istu stvar moram napraviti na lijevoj strani sasije. Cak sam uspio i lijevu stranu pripremiti za navarivanje novog komada i iskrojiti komad na mjeru, ali sam previse prvi dan zagorio po bulji od varenja, pa sam se ogranicio samo na rad fleksericom do drugog vikenda kada planiram nastaviti varenje ako bude dobro vrijeme.

Link to comment
Share on other sites

Zapocelo je varenje sasije.

Najprije sam iskrojio U-komad koji ce postati dio sasije i na njemu izbusio rupe gdje ce se usarafiti ovjes, te pripremio kompresijske cjevcice koje ce se variti na njega..

upragizbuseniskrojenxw0.th.jpg

Zatim sam navario cjevcice na njihova mjesta.

upragsacjevcicamarq3.th.jpg

Nakon toga je uslijedila modifikacija (u odnosu na originalnu sasiju) tako sto sam krajeve U profila zatvorio limom da se u prostoru izmedju cjevcica blato ne moze skupljati, a blato u kombinaciji sa neredovitim pranjem je uzrok tome sto taj dio jako trune na R4.

upragzatvorenlimommc0.th.jpg

Zatim je uslijedila revizija mjesta gdje ce trebati nadodati komad sasije koji je otpao :)

razorenipragxb1.th.jpg

Ijao, koliko posla me ceka :roll:

Na slici se vidi sablona s rupama do koje bi se zapravo trebao protezati prag kojeg vise nema.

Fino sam pocistio to mjesto do zdravog lima i to je onda izgledalo otprilike ovako:

desnipragpripremljenzavfp7.th.jpg

Kasnije je to jos pobruseno, polakirano, i nakon toga je uslijedilo navarivanje novog komada, pa je na kraju dana taj dio izgledao ovako:

desnipraggotovkg1.th.jpg

Usput sam zatvorio i jednu povecu rupu koja se nalazila u blizini.

rupaupodublizudesnogpraei2.th.jpg

Desni prag je gotov. Sada istu stvar moram napraviti na lijevoj strani sasije. Cak sam uspio i lijevu stranu pripremiti za navarivanje novog komada i iskrojiti komad na mjeru, ali sam previse prvi dan zagorio po bulji od varenja, pa sam se ogranicio samo na rad fleksericom do drugog vikenda kada planiram nastaviti varenje ako bude dobro vrijeme.

NEVJEROJATNO

Link to comment
Share on other sites

Varenje se nastavlja.

Navario sam i prihvat straznjeg ovjesa na desnom pragu. Uspio sam iz foticha izvuci samo jednu sliku iz tijeka tog postupka. Izgleda da sam od silnog posla zaboravio na dokumentiranje posla svakih malo.

desniprihvatsasijeprivaae2.th.jpg

Nakon toga prebacio sam se na prednji dio vozila. Tocnije komad praga i poda kod suvozacevih nogu. Tu standardno kotac baca smece sa ceste pa taj dio dobije rupicu i onda se pocinje voda slijevati u dio duplog poda i onda ode sve u pm. Mozda kasnije napravim neku zastitu od fibera za taj dio.

Dio koji treba popraviti:

sasijakodsuvozacevihnogrb3.th.jpg

Isti dio povaren i pobrusen:

sasijakodsuvozacevihnogpl6.th.jpg

Te na koncu bacen pod temelj:

sasijakodsuvozacevihnogto4.th.jpg

Jos ga treba malo zlickati, no za to ima vremena.

Nakon toga sam krenuo i na lijevi dio ispod nogu suvozaca. Taj dio je totalno rasturen. Stvar je da se tamo nalazila pumpa za vodu za pranje stakla koja je godinama po malo slinila i onda je zbog vjecno mokrog poda nastala takva situacija.

sasijaispodvozacevihnogwk1.th.jpg

Najprije sam morao pobrusiti neke dijelove kojima nisam dao dovoljno pozornosti prilikom prvotnog ciscenja, ispocetka. Nakon toga je uslijedilo jos nekoliko limova i stigao sam do ovog stadija:

sasijaispodvozacevihnogjc5.th.jpg

To mi je bilo sasvim dovoljno za ovaj vikend.

Usput malo OT. Ovaj vikend sam isao mijenjati prednje plocice na autu svog starog (Felicia).

Mislim da slika o starim plocicama govori vise nego bilo kakve rijeci.

kocioneplocicesafelicijuz6.th.jpg

Nevjerofakinjatno, covjek bi se jos godinu dana (ako prije ne bi otkazale ili pojele disk) vozio na takvim kocnicama da mu ih ja nisam kupio i sam promijenio. Totalno me izivciraju takve stvari. Kocnice kostaju 150kn, zamijenis ih sam za 15minuta, najvazniji su dio na autu, hebes sve ak' nemres stat', ali nee, jednostavnije je voziti se na trepavicama u strahu.

Eh, da mi je jos barem 2-3 ovakva vikenda, bio bih gotov s varenjem ;) . Ostalo mi je jos svega nekoliko rupa te izmjena 2 profila koja nose gepek i strazni ovjes.

Edited by Mrak
Link to comment
Share on other sites

Ide to kod tebe. Fino napreduje proces. Do proljeća bi moga na cestu?

Link to comment
Share on other sites

Bash do proljeca i ne. Ako prije zime slozim sasiju do kraja (a trebao bih), tada preko zime mogu lagano kompletnu mehaniku nabaciti na auto kad nadjem suhih dana. U proljece bi tek moglo uslijediti limarijanje karoserije (na njoj na srecu nema niti priblizno toliko posla kao na sasiji), nakon toga lakiranje i montaza unutrasnjosti. Racunam najranije na ljeto.

Najvise me muci sto nemam neku garazu u kojoj bih to mogao raditi, pa vecinu zime necu moci raditi nista :frown: .

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.