Jump to content

FIA Formula One World Championship 2010.


ZD1400RT

Recommended Posts

Pozdrav svim fanovima Formule 1. Sa veseljem ponovo otvaram novi topic gdje ćemo komentirati nadolazeću sezonu Formule 1 u 2010. godini. No prije toga par riječi uvoda da se upoznamo sa nekim bitnijim promjenama u odnosu na 2009. godinu.

lens1401577_F1_logo.jpg

FIA Formula One World Championship 2010.

2009. sezonu je obilježio dvostruki difuzor s kojim su momčadi Brawn GP, Toyota i Williams izigrali pravila i s time, posebno Brawn GP, stekli prednost nad ostalima u prvenstvu. Ove godine je ta rupa u pravilima ostala ista tj. dvostruki difuzori su ostali, te su ih momčadi još dodatno modificirale do samih ekstrema. Tokom testiranja su se svi maksimalno trudili skrivati ih, ali kruže glasine da je Ferrari svoj razvio u trostruki difuzor, te su navodno iskoristili koncept star 31 godinu koji je uveo Arrows te nagnuli motor par stupnjeva samo da bi difuzor mogao biti veći. S druge strane se spominje "super difuzor" i tu se šuška oko Renaulta. Navodno da ga planiraju montirati na prvoj utrci. McLaren je trenutno u centru pažnje zbog zadnjeg krila koje je i nije iz više dijelova (opet igra definiranja pravila) te s njegovim savijanjem postižu se veće krajnje brzine. Dosta bolida je krenulo za dizajnerskim putem prošlogodišnjeg Red Bulla koristeći užljebljeni nos bolida, dok je Red Bull ponovo napravio korak dalje i po meni ta užljebljenja pretvorio u neku vrstu malih krila kojih ne bi smjelo bit. Da ne duljim dalje, Brawn GP je prošle godine riskirao i isplatilo im se. Imam osjećaj da ove godine svi idu na neku vrstu "sigurnog", ali velikog rizika i da ćemo imati puno afera i skandala o tome što je ilegalno, a što je legalno.

KERS - sustav koji se nije proslavio, a meni je jako žao zbog toga te i dalje tvrdim da bi KERS unio dodatnih uzbuđenja u utrku, ali pod uvjetom da ga svi bolidi na stazi moraju imati. KERS za 2010. nije zabranjen, ali su se zbog troškova momčadi uključene u FOTA-u dogovorile da ga neće koristiti. Iako izbačeni iz FOTA-e pa se ovaj dogovor ne primjenjuje na njih momčad Williamsa je odlučila poštovati dogovor o nekorištenju KERS-a 2010. Bilo bi zanimljivo da ulete sa KERS-om i naprave nered. Sjetimo se, njihov kers je radio na principu zamašnjaka, a ne na elektromotor kao kod ostalih.

Glavne novosti za 2010.

- zabrana nadolijevanja goriva. 2005. smo gledali sezonu gdje je bilo zabranjeno mijenjati gume, a sad imamo obrnutu situaciju. Ovo će jako utjecati na dizajn bolida i strategiju utrke, a i sama potrošnja goriva određenih motora. Navodno da Renaultov motor ima najmanju potrošnju. Tu sad ima toliko kombinacija da boli glava, npr. Veliku ulogu će igrati kako sam bolid utječe na potrošnju guma te i vozačev stil vožnje koji također utječe na potrošnju guma. Hamilton je jedan od onih koji su najgrublji prema gumama (sjetimo se Kine 2007.), dok je njegov suparnik Button nježan prema gumama, ali opet znao je imati problema sa zagrijavanjem što opet nije dobro. Još će zanimljivo vidjeti koji bolidi će biti brži dok su teški, a koji dok su lagani. Uglavnom, bit će tu svega.

- nove gume. Prelaskom sa kanaliziranih guma na slickove dimenzija guma je ostala ista, ali se promijenio balans jer su prednje gume držale znatno bolje od zadnjih što nije nikom odgovaralo. Bolji balans Bridgestone je pronašao promjenom dimenzija prednjih guma sa 270/55R13 na 245/55R13. Inače se nije previše pridodavalo pažnje promjeni guma jer je promjena uvijek trajala brže od nadolijevanja goriva. Kažu da su se gume mijenjale za 4 sekunde i sad se gleda da se to svede na 3 sekunde za što će biti potrebni mehaničari bolje fizičke spreme. A koliko su momčadi spremne ići u ekstreme govori činjenica da su McLaren i Ferrari htjeli napraviti platforme gdje bi promjene guma umjesto ljudi izvršavali roboti, ali FIA je to zabranila.

- bodovanje. Umjesto dosadašnjih prvih 8 pozicija nakon utrke biti će bodovano 10 i to sistemom: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Ovim sistemom će više timova moći doči do bodova, a pobjednik će biti bolje nagrađen u odnosu na prošle godine pa se nadam boljim borbama za prvu poziciju. Naravno, ovo je dvosjekli mač jer ako se pojavi predominantan bolid dobit ćemo reprizu prve polovine prošle sezone.

- kvalifikacije Format ostaje isti uz promjenjeni broj vozača koji ispadaju zbog povećanja broja momčadi. Zanimljiv će biti Q3 (3. kvalifikacijski krug) u kojem će prva desetorica voziti na benzinskim parama. Tu će se realnije vidjeti odnosi snaga i najvjerovatnije će tu biti postavljen najbrži krug vikenda. Timovi su se također dogovorili da će na početku utrke voziti na gumama s kojima su nastupili u Q3.

- Vozači i timovi

Definitivno je najznačajniji povratak Michaela Shumachera u kombinaciji Mercedesovog preuzimanja momčadi Brawn GP. Hoće li biti onaj stari, vjerujem da hoće jer vuk dlaku mjenja, ali ćud ne. Hoće li Rosberg postati Barichelllo II? Vrijeme će pokazati. Drugi transfer koji je punio sportske stranice je Alonso u Ferrariju i uvjeren sam da su on i Massa kombinacija za tempiranu bobu koja bi moga nereda napraviti. Kod Hamiltona i Buttona to ne očekujem jer Button nije nametljiv i svadljiv tip vozača. Od novih vozača najviše me zanima Kamui Kobayashi u Sauberu koji će zasigurno unijeti dinamičnost u utrci. Isto me malo zanima i novajlija zvučnog i svima na poznatog prezimena - Bruno Senna. Ipak nakon razočarenja u reinkarnaciju prezimena Piquet očekivanja su mi ravna 0 pogotovo što vozi (pretpostavljam) u najgorem bolidu na gridu.

Za nove timove mogu samo reči da smatram da su prerano ugurani u prvenstvo. Trebalo im je zadat rokove i dati im vremena da se usavršavaju do 2011. jer bi lako mogli gledati jako velike razlike u performansama, a sigurnost neću ni spominjati. Što se motorizacije tiće, ime Cosworth se vratilo u F1 te pored novih bolida nalazit će se i u williamsovom bolidu.

Formula 1 kalendar za 2010. U odnosu na 2009. gledat ćemo dvije utrke više. Vraća nam se staza Gilles Villeneuve u Montrealu i dobivamo novu stazu u Koreji - Yeongam dok ćemo u Njemačkoj umjesto Nürburgringa gledati Hockenheim. Nakon 2006. prva utrka sezone vrača se u Bahrain.

logo-renault-f1-team.png

Nakon osvajanja naslova 05. i 06. Renault F1 Team izgleda kao da tone prema dnu ljestvice. Ipak, kad se bolje pogleda može se vidjeti da nije pala forma momčadi, već da se dogodio niz okolnosti koji je bio nezgodan za Renault:

- 2007. Prelazak na Bridgestone gume je znatno promijenio filozofiju bolida i tok prilagodbe je tekao presporo tj. nedovoljno za obranu naslova i za mnoge fanove 3.

konstruktosko mjesto nije bilo dovoljno uspješno.

- 2008. Renault nastavlja sa napretkom te ako se gleda samo drugi dio sezone momčad bilježi broj bodova na konkurentskoj razini i u Japanu dolazi do prve prave

pobjede nakon 2006.

- 2009. donosi kompletno nova pravila koja su zahtijevala gradnju novog bolida iz nacrta. Kad se povuku neke paralele i zbroji 2 i 2 R29 uopće nije bio loš bolid u konkurenciji bolida sa normalnim difuzorom i KERS sustavom. Ipak, FIA-ino prihvaćanje dvostrukih difuzora je sve to zanemarilo. Nažalost, nakon ratovanja FIA-e i FOTA-e te guranju novih timova u F1 te prijetnje dvostrukim pravilnikom toliko su naštetila ugledu Formule 1 da se pokrenuo trend gubljenja tvorničkih momčadi. Pored toga Renault F1 Team je potresao skandal Crashgate Singapore 2008 i gubljenje glavnog sponzora. Na svu sreću Renault F1 Team je preživio, ali i prodao najveći paket dionica svoje momčadi luksemburškoj kompanijji Genii Capital koju vodi Gerard Lopez. Objavljeno je i da će Renaultovom F1 momčadi zajedno upravljati Renault i Genii. Prvi korak nakon nove suradnje je bio imenovanje novog direktora momčadi - Eric Boullier. Boullier u Renault dolazi s velikim motorsportskim iskustvom koje je stekao s momčadi DAMS u nekoliko kategorija, među kojima je i prvenstvo GP2 Series. Iduća dobra vijest je definitivni ostanak Roberta Kubice koji je bio upitan jer se nije znala budućnost momčadi. 31.01.2010. svjetlo dana je ugledao R30, bolid koji je mnoge razveselio svojim (starim) novim bojama sa kojima je Renault ušao u Formulu 1 davne 1977. godine. I na kraju je potvrđen drugi vozač, rus Vitaly Petrov od kojeg nemam neka očekivanja pošto je očito da je u momčadi radi novaca i političkih igri. Ciljevi momčadi su izazivanje vodeće trojke u 2010. te napada na vrh 2011.

R30

Nakon Ferrarijevog i McLarenovog dizajna R30 je opisan kao 3. pristup dizajna bolida za ovu sezonu. Bolid ima maksimalno čiste linije bez nepotrebnih otvora i oštrih linija koje će učiniti strujanje zraka što čišćim. Čak je i pokrov iznad ispušnih cijevi oblikovan i u cjelini sa ostatkom čistih linija bolida te zanimljivi koncepti prednjeg i zadnjeg krila. Opet je teško prognozirati pravo stanje pošto sve momčadi grčevito skrivaju svaki detalj pa nam ne preostaje ništa drugo nego nagađati i čekati početak sezone.

post-73-12678431915112_thumb.jpgpost-73-12678431763555_thumb.jpgpost-73-1267843217963_thumb.jpgpost-73-12678432037262_thumb.jpg

LINKOVI:

Momčadi i Vozači

Kalendar 2010.

Sportski pravilnik 11.02.2010.

Tehnički pravilnik 11.02.2010.

Renault F1 Team

Napomena:

U vrijeme pripreme ovog topica korisnik foruma Ruske je paralelno otvorio svoj topic o uvodu u sezonu. Ipak, kako već dugo vremena nastojim održavati ovaj podforum odlučio sam nastaviti sa svojim planom i objaviti ovaj topic kao i svake godine. Cijenim Rusketov trud i volju te se nadam suradnji u budućnosti da se ne bi događali daljnji nesporazumi. Ako itko ima kakav komentar u vezi ovoga neka mi pošalje PM da ovdje ne bi išli u OT (koji će se brisati)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ZD1400RT

    33

  • Blue_Fatal1ty

    28

  • Ruske

    26

Evo sta Jergovic kaze oko cijele USF1 price

http://www.f1-hr.com/clanak/sto-se-stvarno-dogodilo

F1-hr ili formula1.hr i F1racing.com.hr su dva vodeća hrvatska portala na temu Formule 1 te nisu u baš u prijateljskim odnosima u posljednje vrijeme.

Evo što F1racing misli o f1-hru, Jergoviću i USF1:

http://www.f1racing.com.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=2465:nije-sve-tako-crno&catid=58:najnovije-vijesti&Itemid=86

http://www.f1racing.com.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=2473:otkrivamo-f1racingcomhr-odbio-mladena-jergovia&catid=58:najnovije-vijesti&Itemid=86

Po meni je F1-hr profesionalniji i objektivniji i moja preporuka svakome.

Link to comment
Share on other sites

Prvo: ODLIČAN uvod u sezonu. Bravo moderatore.

Drugo: bit če jako zanimljivo gledati Alonsa u dobrom bolidu, povratnika na stare staze Šumija i još kad im Kobayaši pomuti račune. Hehehe jedva čekam idući vikend

Treće: dobro kažeš za ove difuzore, opet će biti zelenog stola i raznih kombinacija. Uglavnom postaje mi više žao nego drago što se oko F1 vrti tolika lova, jer se samo oko toga natjeću, a sve manje se bave sportom. Možda vidimo kako na stazi netko ostaje bez benzina pošto nema nadoljevanja. To bi stvarno bilo fora. :tup:

Tri od mene su dosta za sada.

Svima želim uživanje u oktanskim sportovima i ne pokušavajte ovo kod kuće, za volanom ovih bolida su pravi profesionalci koji su puno bolje plaćeni za svoj posao od vas. :zubo:

Edited by ! mario !
Link to comment
Share on other sites

Evo zanimljivosi u vezi promjena guma. Red Bull navodno ima neslužbeni rekord od 1.8 sekundi uključujući 18 mehaničara. Mehaničari su trenirali cijelu zimu, ne samo u boxu, već i u teretani.

Zanimljiva i odvažna izjava Bruna Senne je da je njihov bolid momčadi HRT F1 (Hispania Racing Team - bivši Campos Meta) za sekundu brži od Lotusa i Virgina. Kažem odvažna izjava pošto nemaju još ni 100m testnog iskustva. Njihov bolid je proizvela firma Dallara koja je posljednji put u Formili 1 sudjelovala sa momčadi Midlanda.

Red Bull Pit-stop trening u Barceloni 2010.

Link to comment
Share on other sites

imaju podatke lotusa i virgina koji su 1 sek. brzi od GP2 dallare, dok HRTovci tvrde da su prema podacima njihove dallare iz GP2 brzi od njih 2 sek. zanimljivo...vi ste brzi toliko, mi ovoliko, pa smo mi brzi od vas, bez ikakvog dokaza na stazi...vidjet cemo...

Link to comment
Share on other sites

De stavite sve u jedan topic, kolko ih sad ima?

Ne snalazim se više :)

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast ZD1400RT,mislim da je ovo dovoljno podataka i informacija da se može pratit početak sezone F1.

Sve što je važno je navedeno,sve je točno i nije preopširno!

Btw. Renault mi izgleda super,drago mi je da su otpustili onog dizajnera šasija šta je radija u Volvu! :laugh:

Ovo će bit najjača sezona u povjesti F1 GARANTIRANO! :hura:

Link to comment
Share on other sites

Prvo: ODLIČAN uvod u sezonu. Bravo moderatore.

Svaka čast ZD1400RT,mislim da je ovo dovoljno podataka i informacija da se može pratit početak sezone F1.

Kao forumaš bi se zahvalio na pozitivnim komentarima i podršci. Jednostavno uživam radeči ovo što radim iako je koji put potrebno i nekoliko dana rada (kao za ovaj topic). Tako i sam dosta naučim jer često koristim 3-4 strana te 2-3 hrvatska kvalitetna izvora informacija koje kombiniram i koncentriram na ovaj forum u obliku takvom da približim Formulu 1 i Renault F1 Team i onim forumašima koji nisu zagriženi fanovi. Naravno, dobrodošli, a i potrebni su navijači drugih timova da začine topice. :)

Možda sam kao moderator ovdje malo prestrog, ali nastojim održati podforum urednim bez topica tipa: "Button ima sat od 35k eura" i bez c/p tekstova koje možemo lako i sami pronači na drugim siteovima te ostalih vrsta spamanja.

Ovim obračanjem bi se htio zahvaliti ekipi koja redovno posta u F1 topicima i mislim da bi bilo u redu da jednom godišnje zapalimo za Plitvice da skupa pogledamo F1 utrku kao što smo to napravili 2006. Meeting se neće zvati TROMP, već PUPCIF1 (Plitvice Uz Pivu, Cigare i Formulu1) :zubo:

Link to comment
Share on other sites

Renault potpisao ugovor sa još jednim sponzorom:

arton765-e8861.png

MOV´IT je njemačka firma koja proizvodi kočione sisteme visokih performansi za sportske, trkače i sigurnosne automobile te za proizvođače supersportskih automobila. MOV'IT kočioni sistemi imaju jedinstvenu kombinaciju karbonsko-keramičkih diskova te se posebo ističu u polju težine, snage i izdržljivosti.

www.movitbrakes.com

Lijepo za vidjet da im je logo na bolidu u crno-crvenoj boji pa nema novih boja koje bi ugrozile izgled :zubo:

Svako malo odem na službenu stranicu Renault F1 Teama da vidim je li se "store" aktivirao, ali još nije. Vjerovatno čekaju sam početak sezone i da zaključe sve sponzorske dogovore pa da onda šibaju logotipe na majce i sl. Jedva čekam!

Link to comment
Share on other sites

Renault potpisao ugovor sa još jednim sponzorom: MOV´IT je njemačka firma koja proizvodi kočione sisteme ...

Lijepo za vidjet da im je logo na bolidu u crno-crvenoj boji pa nema novih boja koje bi ugrozile izgled :zubo:

:dobroje: ... ovakve stvari mi jaaako vesele, jer samo govore o ozbiljnosti njihovog angažmana da se vrate u vrh ... još manje od 24 h dok se karte počnu otvarati ... can't wait

Svako malo odem na službenu stranicu Renault F1 Teama da vidim je li se "store" aktivirao, ali još nije. Vjerovatno čekaju sam početak sezone i da zaključe sve sponzorske dogovore pa da onda šibaju logotipe na majce i sl. Jedva čekam!

gledao i ja jučer, ali čorak ... inače, kako je sa kupovinom što se carine tiče? je li moguć neki group buy pa da nam netko u Slo preuzme, pa da tamo napravimo mini meeting? :)

Link to comment
Share on other sites

što Montoya misli o kvalifikacijama Formule 1 ... i Formuli 1 opčenito :)

jump to 7:00

Edited by MaxLuppo
Link to comment
Share on other sites

E, to je sad vec prava stvar. Renault je danas, dan prije prvih treninga u Bahreinu, objavio da su potpisali dvogodisnji sponzorski ugovor sa tvrtkom HP. Logo će se odmah pojaviti na bolidima.

To je pravo, veliko sponzorstvo. Sada jos ostaje veliki žuti prostor na bokovima za ispuniti logotipom velikog sponzora.

post-27-12683303470671_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odlična vijest, a i sam bolid izgleda sporckije :zubo: sa više logotipa. O HP-u se pričalo još prije godinu-dvi nisam siguran, ali sam zaboravio na njih. Super!!

Renault prvak 2011. :hura:

Link to comment
Share on other sites

Odlična vijest, a i sam bolid izgleda sporckije :zubo: sa više logotipa. O HP-u se pričalo još prije godinu-dvi nisam siguran, ali sam zaboravio na njih. Super!!

Renault prvak 2011. :hura:

Mislim da HP i RF1 suraduju na nekim tehnickim rjesenjima vec godinu ili dvije, serveri i slicno. No ovo sponzorstvo je samo dio puno veceg sporazuma izmedu HP-a i Renault Nissan alijanse. Tako to rade veliki igraci, mi od vas opremu, vi nasem timu sponzorstvo.

Link to comment
Share on other sites

Sada jos ostaje veliki žuti prostor na bokovima za ispuniti logotipom velikog sponzora.

nikakav sponzor tu ... velim slovima neka piše RENAULT!!! :dobroje:

Edited by MaxLuppo
Link to comment
Share on other sites

mogli su radije stavit HP logo na bokove... Tu di su ga smjestili mi ne paše...

Nekako su mi one crte bile sportskije...Retro! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

FIA dopustila Renaultu unaprijeđivanje motora! :)

+30 hp! :ahaa: Odeeeee Red Bull na podij...

Link to comment
Share on other sites

Da hoće to uticati na Kubicu, tj. RENAULT-ov bolid, mada je po meni Vettel veoma dobar i srčan vozač (meni jedan od najdražih), a ovo što RED BULL team radi velikim timovima je kao britka, vaspitna šamarčina svaki put kad pobijede ili kad "samo" postave najbolje vrijeme kruga ili zauzmu prvo mjesto na kvalifikacijama...

Samo da budu malo pozdaniji bolidi, da im se opet ne otkači auspuh ili šta je već bilo. I da se začepe usta onima što od starta pljuju po RENAULT-ovom motoru ( a mislili su zlonamjernici na startu trke u Bahreinu da je Webberu crko motor :vidiga:).

Super, nadam se da će tih 30 KS donijeti nova uzbuđenja na stazi. Ono zadnji put što smo vidjeli je poklon Alonsu (koji je to dočekao kao da je ostavio sve po 5 minuta, a ne gutao prašinu od Vettela od samog starta).

:dobroje:

Link to comment
Share on other sites

nije bio auspuh nego kabel svjecice

Link to comment
Share on other sites

Renaultu nije dopušteno izjednačavanje snaga, već su im odobrili dio modifikacija, ne sve što su tražili. Ipak, šrf momčadi Eric Boullier je zadovoljan.

Druga stvar je da McLaren, Mercedes, Renault i još netko imaju na stražnjem dofuzoru preveliku rupu kroz koju prolazi starter motora. Starter su predimenzionirali da bi ta rupa bila što veća tj. da bi pomoču te rupe generirali više downforcea. Do Australije moraju to vratiti na staro kaže FIA, a taj sistem su počeli prvi kosristiti prošle godine u Brawn GP momčadi.

Nego, čuo sam glasinu da Ferrari priprema B spesifikaciju bolida za Europu :oo:

Link to comment
Share on other sites

nije bio auspuh nego kabel svjecice

Bitno je da nije do motora, a i sam ponovni izbor RENAULT motora u RB timu dovoljno govori o njihovom uvjerenju da se ipak radi o pouzdanom dobavljaču.

Da nije bilo tog propusta, Vettel bi bio prvi. Sjetimo se samo komentara iz RB boxa kad je Alonso počeo da se približava Vettelu... Da Alonso može samo gume spaliti...

Samo da se F1 opet ne pretvori u veliku dosadu... I da RENAULT pobjedi, makar u RB bolidu.

:hura:

Link to comment
Share on other sites

Ron Denis je u interview-u izjavio da je Vettel najverovatnije usporio zbog nedostatka goriva, a ne radi kvara. Istu teoriju su objavile i španjolske novine AS. Vettel je naglo usporio, a pred kraj ponovo ubrzao da ga ne stigne Rosberg što zvuči malo čudno s obzirom na kvar koji je trabo biti.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.