Jump to content

FIA Formula One World Championship 2010/2011


ZD1400RT

Recommended Posts

Evo jedan detalj iz članka koji opisuje prvi dan testiranja:

Tijekom dana bilo je nekoliko manjih prekida, uglavnom zbog tehničkih kvarova i izlijetanja Vitalija Petrova u šljunčanu zamku u prvom zavoju.

klap.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ZD1400RT

    31

  • Blue_Fatal1ty

    16

  • Silvester

    15

Jedan meni dobar tekst sa autoklub.jutarnji.hr

Robert Kubica - živjeti brzo i opasno, to je dio njegovog DNK

kubica11371291s1.jpg

Šokantna Kubičina nesreća samo je još jednom pokazala ono što fanovi autosporta već znaju - reli je kud i kamo opasniji od Formule 1. Bolidi F1 i osiguranje na stazama toliko su napredovali da je to postala super-sigurna okolina u odnosu na relijaške staze gdje samo centimetar kriva putanja može izazvati katastrofične posljedice - udarac u stablo, stijenu ili u ovom slučaju betonski zid

Sudbina može biti i te kako okrutna. Samo tri dana prije zastrašujuće nesreće na reliju, Robert Kubica je napustio Valenciju s najbržim rezultatom poslije trodnevnog testiranja uoči početka nove sezone Formule 1. Istina, testiranja ne moraju ništa značiti, ali stručne osobe kojima je praćenje Formule 1 životno zanimanje dale su naslutiti kako kombinacija Renaulta i Kubice ima temelja koji bi mogao donijeti velike stvari u 2011.

Tri dana kasnije sve je palo u vodu. Poljak je teško stradao na reliju u Italiji , prve vijesti su spominjale amputaciju šake, višestruke lomove ruke, ramena, noge, gomilu izgubljene krvi - neslužbeno se barata podatkom kako je izgubio čak 2,5 litre krvi (!) dok su ga više od sat vremena izvlačili iz smrskanog automobila.

- Hoću li ostati paraliziran?

To je pitanje navodno bilo među prvima koje je Kubica postavio svom menadžeru kada su ga probudili iz umjetno izazvane kome.

Kubica je, jasno s obzirom na brojnost i ozbiljnost ozljeda, pod jakim sedativima, zbog kojih vjerojatno ni sam ne shvaća u potpunosti kakve je ozljede pretrpio, a prema nekim talijanskim medijima tvrdi da se ne sjeća ničega vezanog za nesreću. Međutim, iz onog što je ispričao njegov suvozač Jakub Gerber (koji je inače prošao bez ijedne ogrebotine) može se napraviti vjerna rekonstrukcija umalo tragične nedjelje na uskim brdskim cestama u blizini Genove. Pogotovo s obzirom da su se pojavile i nove fotografije s mjesta događaja.

- Cesta je bila skliska, na ulasku u zavoj bilo je dodira s betonskim zidom pa je auto odsklizao u zaštitnu ogradu - opisivao je Gerber.

- Stražnjim lijevim krajem smo udarili u ogradu što nas je zarotiralo tako da smo potom prednjim krajem opet udarili u ogradu i klizili uz nju. Međutim, na spoju dva dijela ograde jedan se odvojio i prodro kroz cijelu dužinu automobila.

Upravo je taj željezni “komad ograde” napravio najveću štetu - probio se nekako pored motora i kroz dio gdje su inače noge vozača prošao kraj prednjih sjedala i upravo tu “pokosio” i Kubicu.

- Odmah mi je bilo jasno da je stvar ozbiljna, vidio sam da Robert ima i modricu ispod oka zbog udarca u volan. Robert se onesvijestio, a ja sam izašao kroz prozor jer su vrata bila zaglavljena.

Prvi sljedeći automobil na stazi bio je onaj koji je vozio Mauro Moreno.

- Prizor je bio zastrašujuć. Željezna ograda je stršila iz prtljažnika, nemamo pojma kako je uspjela tako prodrijeti kroz automobil. Pokušao sam razgovarati s Robertom, ali bio je ošamućen, nije mogao govoriti.

Gerber je upozorio i na manjkavosti u organizaciji.

- Prva ekipa vatrogasaca koja je stigla nije imala svu opremu pa su morali čekati još 15 minuta na dolazak druge ekipe koja je imala škare za rezanje metala. Tada helikopter nije mogao sletjeti tamo pa su morali Roberta morali prebacivati, a tu se još izgubilo na vremenu - opisivao je traumatične minute Kubičin suvozač te ukazao i na slabosti relijaških automobila.

- Ne bismo smjeli imati automobile s tako malo zaštite na prednjem dijelu. ovo nije prva ovakva nesreća, bilo ih je i ranije i FIA bi trebala poraditi na tome kako dodatno zaštiti kokpit.

Šokantna Kubičina nesreća samo je još jednom pokazala ono što fanovi autosporta već znaju - reli je kud i kamo opasniji od Formule 1. Bolidi F1 i osiguranje na stazama toliko su napredovali da je to postala super-sigurna okolina u odnosu na relijaške staze gdje samo centimetar kriva putanja može izazvati katastrofične posljedice - udarac u stablo, stijenu ili u ovom slučaju betonski zid.

Drugo pitanje koje se postavlja - što je zapravo to Kubici trebalo? Zašto je išao juriti suludom brzinom po život opasnim cesticama i tako si doveo karijeru, zdravlje i život u veliku neizvjesnost? Neki će odgovor ponuditi protupitanjem - nije li živjeti opasno i brzo definicija vozača utrka, nije li im to genetički zapisano u DNA?

Kubici vjerojatno je.

- Znam Roberta više od pola života, od svoje 11. godine kada smo obojica počinjali u kartingu i zato mogu ustvrditi da Robert živi za utrkivanje. On samo želi sjesti za volan, ako nije u bolidu F1, onda želi reli, ako nije u reliju, onda barem karting. On živi za to - pokušao je objasniti Jerome D’Ambrosio, novi vozač Virgina.

Nova tema koja se u ovom slučaju otvara je ponašanje njegovog poslodavca - momčadi Renaulta. Kako su oni mogli dopustiti da se njihov vozač oko kojeg su gradili momčad i polagali sve svoje ambicije i u kojeg su na kraju krajeva uložili puno novca izlaže takvom riziku?

- Morate paziti na svoju investiciju - naglasio je i trostruki svjetski prvak Sir Jackie Stewart.

Kubici su primjerice, dok je vozio za BMW strogo zabranjivali voziti reli i takav odnos je bio jedan od razloga što se Poljak nije osjećao ugodno pod njemačkom paskom Maria Theissena.

- Koji je smisao tražiti najviše standarde zaštite u Formuli 1 ako vam se vozač može obziljno ozlijediti vozeći reli. Zato nismo svojim vozačima dopuštali takve aktivnosti - objasnio je Theissen,

- Nismo htjeli robota u momčadi. On je htio voziti reli, to je bio zajednički dogovor, i on i mi smo znali koliki je rizik - uzvratio je Eric Boullier, šef Renaulta.

To je uvijek dvosjekli mač - da mu nisu pustili reli ili bilo kakve druge slične aktivnosti u kojima se može ozbiljno ozlijediti, Kubica bi vjerojatno bio frustiran, a takvog vozača nije dobro imati u boksu.

- Sve ovo se moglo dogoditi i da ga je udario autobus na ulici dok je išao po kruh.

To je uspio reći Boullier, makar je valjda svjestan da su šanse za to u odnosu na reli - nikakve.

Kako god, za takve priče je sada prekasno, sada se svi mogu samo nadati da će Kubica preživjeti sve ovo bez trajnih posljedica. Danas će na novu operaciju, kako bi mu “sredili” polomljene kosti lakta, ramena i noge. Hoće li se vratiti još uvijek je neizvjesno. Bio bi to veliki gubitak za Formulu 1 jer bi izgubili prvoklasnog vozača.

copy/paste: http://autoklub.jutarnji.hr

Link to comment
Share on other sites

Kubica prošao i drugu operaciju.

TEŠKO ozlijeđeni poljski vozač Formule 1 Robert Kubica u petak je proveo devet sati na operaciji u bolnici Santa Corona u Pietra Ligureu.

Druga je to operacija kojoj je Kubica podvrgnut nakon nedjeljne nesreće na reliju u Italiji. Odmah nakon što je dovezen u bolnicu liječnici su ga sedam sati operirali kako bi mu spasili desnu ruku. U petak je, pak, na operacijskom stolu bio još dulje, a liječnici su popravljali desno rame i desno stopalo. Operacija je prošla bez komplikacija, objavili su iz bolnice, ali je Kubica iz sigurnosnih razloga na dva dana ponovno vraćen na odjel intenzivne njege.

U ponedjeljak bi 26-godišnji vozač trebao biti podvrgnut još jednom operativnom zahvatu tijekom kojeg će se raditi korekcija njegova desnog lakta.

copy/paste: index.hr

Link to comment
Share on other sites

Ne izgleda lose. Tesko ce Bruno Senna sutra odvoziti brze, mislim da je Heidfeld odradio svoju probu.

Pos Driver Car Time Gap Laps

1. Nick Heidfeld Renault 1m20.361s 86

2. Fernando Alonso Ferrari 1m20.493s + 0.132s 131

3. Michael Schumacher Mercedes 1m21.054s + 0.693s 114

4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m21.099s + 0.738s 36

5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.242s + 0.881s 84

6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.574s + 1.213s 98

7. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.681s + 1.320s 92

8. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m21.711s + 1.350s 61

9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.227s + 1.866s 99

10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.945s + 2.584s 64

11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m25.471s + 5.110s 72

Link to comment
Share on other sites

ovo je jaaaaako dobro ... ne samo da je dobro odradio probu, već je pokazao da će Renault stvarno biti u borbi za top mjesta u utrkama ako bude imao kvalitetnog vozača ... da i ja sumnjam da će Senna uspijti nadmašiti quick nicka ... potajno se nadam iako sam 100% da je Nick na nivou cijele sezone daleko kvalitetniji vozač, a da Senna i Petrov mogu samo imate neke bljeskove ... sve u svemu, drago mi je da stvari Renaultu nekako idu naprijed, bez obzira na sve ...

prema onome što piše, nije neki krug sa praznim rezervoarom, već prvi brzi krug stinta koji je trajao 8 krugova ... nakon tog "brzog" kruga su vrmena bila sporija za gotovo 2 sec ...

Edited by MaxLuppo
Link to comment
Share on other sites

ovo je jaaaaako dobro ... ne samo da je dobro odradio probu, već je pokazao da će Renault stvarno biti u borbi za top mjesta u utrkama ako bude imao kvalitetnog vozača ... da i ja sumnjam da će Senna uspijti nadmašiti quick nicka ... potajno se nadam iako sam 100% da je Nick na nivou cijele sezone daleko kvalitetniji vozač, a da Senna i Petrov mogu samo imate neke bljeskove ... sve u svemu, drago mi je da stvari Renaultu nekako idu naprijed, bez obzira na sve ...

prema onome što piše, nije neki krug sa praznim rezervoarom, već prvi brzi krug stinta koji je trajao 8 krugova ... nakon tog "brzog" kruga su vrmena bila sporija za gotovo 2 sec ...

Nick je dobro iskoristio priliku i iskustvo stečeno na prošlogodišnjem testiranju Pirelli guma ;) svakako se nadam

da će ga zadržat pošto je upravo on naj iskusniji vozač na raspolaganju :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ljudi moji kako ćemo pratiti ovu sezonu F1? HTV nema novaca za otkupiti prava prijenosa :nezna:

Zapečatit ću TV doma jer ionako ništa drugo ne gledam na njoj :zubo:

Link to comment
Share on other sites

Ljudi moji kako ćemo pratiti ovu sezonu F1? HTV nema novaca za otkupiti prava prijenosa :nezna:

Zapečatit ću TV doma jer ionako ništa drugo ne gledam na njoj :zubo:

a ja kupio prije par mj 32" tv da mogu gledat F1 kak bog zapovjeda! :zubo:

Link to comment
Share on other sites

ma seru kvake ... index i formula 1 (i drugi "periferni" sportovi) nikad nisu išli zajedno ... još jedna operacija mu je ostala (najvjerojatnije sutra) i može početi sa rehabilitacijom ...

Link to comment
Share on other sites

službeno je ... heidfeld novi 1. vozač ... kubica se zalagao za Liuzzia navodno ...

post-8863-044912200 1297882654_thumb.jpg post-8863-006629000 1297882662_thumb.jpg

post-8863-071459700 1297882668_thumb.jpg post-8863-087100700 1297882675_thumb.jpg

p.s. brade su izgleda ove godine u modi

Edited by MaxLuppo
Link to comment
Share on other sites

p.s. brade su izgleda ove godine u modi

Kod Alonsa brčine! zubo.gif

Sva sreća pa nisu poslušali Kubicu (ako je istina da se zalagao za Liuzzia) jer ovaj je talijanska verzija Petrova! Navodno da je rekao da je Liuzzi vatreniji i borbeniji, Nick to nije, ali Nick će završavati utrke. Ako će mu mogućnost biti 4. mjesto u utrci on će to odraditi i to je manje više sigurno. Nek pazi na utrku kao na frizuru i sve bu OK. :bigl: Kakav Liuzzi, da taj vrijedi, u sve ove godine bi valjda vozio za bolju momčad.

Link to comment
Share on other sites

Nick je ok kad se samo sijetim prije par godina koliko se Alojz nagledao zadnjeg kraja BMW-a :bigl: možda nije jako

agresivan ali ga je isto tako teško proć :cool:

Link to comment
Share on other sites

Znači nažalost prvu utrku propuštamo, sumnjam da će od Bahreina išta bit...možda mala utrkica tenkova!!! :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Znači nažalost prvu utrku propuštamo, sumnjam da će od Bahreina išta bit...možda mala utrkica tenkova!!! :rotfl:

ionako je utrka kao rođena za odspavati malo :zubo: ... premda ne bi bilo loše vidjeti omjer snaga tamo ...

počelo testiranje u barceloni ... interesantno mi je kako većina medija još uvijek piše "It was a difficult day for Renault" i rijetko tko koristi lotus renualt ... uglavnom ne tako dobar dan za Renault iako su imali različit plan za razliku od drugim ekipa ... Heidfeld je vježbao pit stopove, dok je Petrov trebao vozit krugove danas ... ipak, problemi sa KERS-om su ga zadržali u garaži i uspio je odvozit svega 10 krugova ujutro i desetak krugova popodne, jer se na stazu vratio tek 15 min prije isteka prvog dana testiranja ... sve u svemu, jedno je sigurno, top vremena im nisu bila cilj :zubo:

post-8863-050561600 1298052551_thumb.jpg

post-8863-099575400 1298052580_thumb.jpg post-8863-056333400 1298052588_thumb.jpg

novi black&gold pit-wall

post-8863-064956400 1298052604_thumb.jpg post-8863-065306200 1298052614_thumb.jpg

post-8863-060505200 1298052621_thumb.jpg post-8863-047477400 1298052627_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedna od stvari je ta, što sam primjetio, da ih skoro svi portali zovu Renault! :)

Druga je ta da da se malo po malo spominje kako je Red Bull i dalje dominantan, da u kombinacijama zavoja jednostavno izgledaju "zaljepljeni" za stazu. baš me zanima koće li Hedfeld postaviti koje top vrijeme?

Link to comment
Share on other sites

A ima li kakvih novosti oko pijenosa F1 sezone u Hrvatskoj. Da li je koja televizija otkupila prava?

Edited by ! mario !
Link to comment
Share on other sites

A ima li kakvih novosti oko pijenosa F1 sezone u Hrvatskoj. Da li je koja televizija otkupila prava?

E to i mene zanima jer mi se čini da neću imat gdje gledat formulu. Imam Iskon tv i jedino što mi ostaje je Sport1 koji ima treninge uživo ali kvalifikacije i trku sa zaostatkom dok Rai 1 blokira prijenos.

Gdje vi gledate?

Link to comment
Share on other sites

E to i mene zanima jer mi se čini da neću imat gdje gledat formulu. Imam Iskon tv i jedino što mi ostaje je Sport1 koji ima treninge uživo ali kvalifikacije i trku sa zaostatkom dok Rai 1 blokira prijenos.

Gdje vi gledate?

i ja imam iskon TV ... Sport1?!??! to je na iskonu? ... meni preostaje samo njemački RTL preko satelia za sad ... čitram kako ekipa kemija i pokušavasa nekim sky, bbc, premiere i sl. stvarima ... kodovi, ovo ono, bla bla, ali ne vidim da puno njih ima uspjeha ... to je za mene gnjavaža i nemam namjeru plaćati i kupovati nikakvu dodatnu opremu da bi gledao f1 koliko god da mi je draga ... gledat ću je preko live timinga na formula1.com :zubo:

ove gume izgledaju cool! :zubo:

da ... pretpostavljam ovogodišnji intermediate ... btw. izgleda da će ove godine biti show sa tim gumama, jer ih rade da u jednom trenutku postanu katastrofa i u planu je imati dva pita po utrci što po meni iskreno nije baš neka fora (iako je canada 2010 bila jaako zanimljiva), jer će opet biti kalkuliranja i borbi kroz boksove i nitko neće htjeti riskirati sudar kad može sačekati da ovaj isred ode u boks ...

Edited by MaxLuppo
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.