Jump to content

Veliki servis, što mjenjati?


olympya

Recommended Posts

Mladicu ti nisi napravio nista lose, svi smo mi prosli istu ili slicnu skolu.. Mlad si, naucit ces..

Tko god ti sada "soli" pamet , samo ga lijepo otkaci..

Uneverzalan je auto, taj motor je rijedak (nije bas da je najbolji i da je najbolja komb.za lagunu ali)) u tom autu i malo ih je bijele boje, super izgleda bijala koju god sam vidio ostavila je pozitivan dojam na mene.. Ima i metalik boja koje nebih komentirao na ovom autu ili od one tzv "teget plave" koja je toliko "umorna" boja na autu..

Bijeli je pun pogodak!

Sredi ti te osnovne stvari, nece se dogoditi nista ako i ne promijenis ramenice i ostalo nepotrebno od v.servisa, redovno kontroliraj i samo vozi..

Uzivaj u autu kojeg imas i kada si ga tako skockao, nova boja i felgice, sada v. servis.. Vozi jos nekoliko godina najmanje, jer ta laguna i danas dan izgelda privlacno i "svemirski" dizajnirana na osnovu ostatka cestovne slike.. ;)

Skroz si u pravu :) Nemam ništa za nadodati..

Nemam nikakve slike, stvio sam ovu profilnu koju sam slikao kad sam je kupio poslije nemam nikakve slike.

Stavit ću ako uspijem nać punjač za digitalac jer drukčije nemam kako slikati

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • olympya

    11

  • BrkoTg.

    7

  • usrmaatre

    6

  • dalibor s

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nemoj da te Tim obeshrabri on je uvijek malo sarkastičan. Laguna jest auto u koji se isplati ulagati, barem se meni pokazala dobra nakon što sam je sredio.

Link to comment
Share on other sites

Rekao je da mu potrosnja nije problem, da mu 9 litara nije puno..

Olympya sTiMe se onda ne trebas zamarati! Mislim sa ugradnjom plina.. :D

Kazu da je sarkazam "lijek za ljude koji su bili nasamareni cio zivot pa sada se drugima rugaju"...

Link to comment
Share on other sites

Da...ako si mogao dati 14k kn za farbanje mozes i jos 8 za plinsku instalaciju...

:stupid:

Ima i skupljih od 8 ako ti je to malo...

 

:D

 

Link to comment
Share on other sites

Evo cijena od nekih iz Zagreba, direkt prodaja autodijelovi.
Zupčasti remen - Dayco - 170kn
Španer - Ruville - 290kn
Rolica - Ruville - 200kn

Klinasti remen - Dayco - 55kn

A ovo bi preskočio:
Vodena pumpa - Airtex - 210kn
Španer klinastog remena - 210kn
Antifriz - crveni G12 - 55kn/1,5 litara

Nije ni to još puno više al jbg..

Link to comment
Share on other sites

Antifirz je lani stavljen, sad neznam.. ma najbolje još i vodenu pumpu onda da. Još 200 kn i čao

Link to comment
Share on other sites

Kazu da je sarkazam "lijek za ljude koji su bili nasamareni cio zivot pa sada se drugima rugaju"...

Kazu da je sarkazam najosnovniji oblik humora, a ni taj osnovni oblik hrpa ljudi ne kuzi pa cemu onda otici stepenicu vise sto se humora tice

Link to comment
Share on other sites

Kazu da je sarkazam najosnovniji oblik humora, a ni taj osnovni oblik hrpa ljudi ne kuzi pa cemu onda otici stepenicu vise sto se humora tice

Junacino oftopiks!!

Link to comment
Share on other sites

Ako se sad ne promijene te rolice/španeri, kaj se desi ako odu? Kako se kasnije ustanovi njihovo stanje?

Link to comment
Share on other sites

Rolice (španeri), to je u biti ležaj. Kad se ne promjeni na vrijeme, počnu šrotati kao i svaki ležaj koji je otišao. Kad ih ideš naknadno mijenjati , moraš ponovno skidati remen, stavljati motor u fazu itd. U biti radiš dupli posao i sve platiš.

Ako ne promjeniš španer kada si čuo da je otišao, nerjetko se desi da se zacvika, tj. ne vrti se više.  Tad nastaje pravi krš, jer remen puca i motor drobi sam sebe.

 

Blaži oblik toga se desi na kanalnom remenu, ako imaš sreće da se kanalni remen nakon pucanja ne podvuče pod zupčasti.

Link to comment
Share on other sites

na zupcastom ih se mjenja pod obavezno

za klinasti je manje bitno ali nije loše promjeniti

ako zašteka na klinastom nece napraviti katastrofu

Link to comment
Share on other sites

Samo da opet ubacim "par" riječi... naravno.. moj c/p i moja autorska prava :D

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Znate li kada trebate promijeniti distribuciju zupčastog remena na svom vozilu?
Ne znate?
Evo mala pomoć kako možete izbjeći eventualne skupe troškove
Uslijed mogućeg pucanja zupčastog remena…


Svako vozilo pogonjeno zupčastim remenom ima svoj interval izmjene zupčastog remena
te je uputno pridržavati se toga pravila, jer popravci nastale štete motora mogu biti vrlo skupi.


Ovisno od modela do modela vozila, servisni interval izmjene zupčastog remena može se kretati od 60.000 prijeđenih kilometara pa do 150.000 prijeđenih kilometara, odnosno vremenski period koji ne ovisi o prijeđenim kilometrima, već se odnosi na starost samog remena, ali i ostalih komponenti (natezači, klizači, pumpa vode) vezanih uz sam rad zupčastog remena, te je taj vremenski period od 5 – 7 godina maksimalno.

Kada je u pitanju prijeđena kilomoetraža, tu dolazi do mogućeg premora i istrošenosti materijala, a koji na oko može izgledati kao novo, no prilikom jačeg pritiska ili savijanja može doći do pucanja remena, dok kod kotrljajućih elemenata (natezači, klizači, pumpa vode) dolazi također do istrošenosti, odnosno gubljenja masti za podmazivanje kuglica, odnosno viskozitet masti u ležajevima više nije dobar i također je vrlo lako moguće da dođe do blokiranja ležaja u radu, a što direktno utječe i na sam rad zupčastog remena.

Vremenski interval, odnosno godine starosti pogonskih elemenata također ostavljaju trag na materijalima, a za remen koji je proizveden od gume, taj vremenski rok je jako bitan, jer guma kao takva podliježe starenju pa uslijed toga također može biti uzrokom pucanja remena i na kraju svega vrlo skupe štete na motoru.

Zupčasti remen, ako ostane nepromijenjen dovoljno dugo, vjerojatno će „popustiti“. U današnjim vozilima je taj remen skrivena komponenta koja može prouzročiti pojam „sa strane ceste“ kada pukne.
U odnosu na remenje koje pogoni agregate (alternator, klimu, servo…) zupčasti remen je drugačiji. Remenje (kanalno) koji pogoni agregate je najčešće lako vidljivo i može ga se jednostavnije periodično provjeriti u kakvom je stanju i svakako je relativno lakše ga promijeniti.

Pogonski zupčasti remen je skriven ispod poklopca i nikako nije lako vidjeti. Ukoliko pukne, motor će stati sa radom u trenu i može prouzročiti daleko više i veće štete nego bilo koji drugi remen. Zupčasti remen drži u pravilnoj sinhronizaciji ventile, klipove i ostale unutrašnje elemente motora.
Dobra vijest je ta da za svog radnog vijeka taj remen ima vrlo mala odstupanja, odnosno rastezanja, što znači da nema potrebe za periodičnim prilagođavanjem.
Loša vijest je ta da eventualno može oslabiti i puknuti. „Cijena“ puknutog remena može biti znatno veća od samog jednostavnog stajanja sa strane ceste. Mnogi današnji motori su proizvedeni u tolerancijama koje su ekstremno blizu te kada pukne zupčasti remen omogućava se da klip udari u ventile, savija ih i u nekim slučajevima uništi se i klip ili kompletan motor kao rezultat puknuća remena.

Zupčasti remen najčešće propada iznutra prema van, što često onemogućava vizualnu provjeru istog. Ono što se može vidjeti je odličan remen koji lako prolazi vizualnu provjeru, što može biti kobno u daljnoj eksploataciji.
Glavni uzrok potrošnje/habanja remena je vrućina. Kako je remen postavljen okolo zupčanika i okreće taj zupčanik, trenje stvara vrućinu (a to je samo još dodatno zagrijavanje na već samo grijanje motora). Kroz vrijeme eksploatacije to uzrokuje da guma, od koje je napravljen zupčasti remen, gubi na fleksibilnosti. Materijal unutar remena (konopci) također slabi i akumulira habanje, povećavajući rizik od pucanja remena.

Svakako je bolje napraviti ovaj servis prije (pa i godinu dana), nego kasnije (čak i 1 dan), ukoliko se provjerom ustanovi da je remen ipak spreman za promijenu i prije servisnog intervala, pogotovo ako je remen stariji od 6 godina.
Ovo ulaganje na svakih 4 ili 5 godina je mala odnosno manja cijena za platiti uzimajući u obzir alternative od gore navedenih problema, jer kada dođe do kvara koji uzrokuje veće ulaganje novca, tada je ne samo novac, već i uloženo vrijeme problem.

Obavezno kod kupnje zupčastog remena obratite pozornost da taj remen bude kvalitetan, od provjerenog proizvođača takvih dijelova, jer činjenica je da proizvođači remenja daju jamstvo uglavnom na svoj remen, ali ne i na rezultat štete motora koji mogu uzrokovati.
Provjereni proizvođači remenja su: HUTCHINSON, GATES, CONTITECH, GOODYEAR, DAYCO.
No isto tako je važno da uz kvalitetan remen i ostale komponente budu od provjerenih proizvođača kao: INA, SKF, SNR, FAI, HUTCHINSON, SASIC, RUVILLE, GATES, DAYCO, KOYO, NTN, NSK, LITENS.
Svi oni su ujedno i proizvođi koji usko surađuju sa proizvođačima automobila i nerjetko i sami sudjeluju u razvijanju proizvoda za određeno vozilo.
A da bi se ova priča oko kvalitetnog proizvoda i ugradnje zaokružila, najbitnija karika koja još nedostaje je serviser koji će izvršiti izmjenu svega. Ukoliko je serviser školovan i obučen za izvršavanje servisa te ako ima svu potrebnu opremu i alat, problema ne bi smjelo biti i nakon obavljenog servisa bi trebali biti mirni barem sljedećih do 5 godina ili oko 100.000 km, ovisno o prethodnom intervalu zamjene po broju prijeđenih kilometara, jer neka vozila imaju interval izmjene samo 60.000 km.

Još za razmisliti…

Zupčasti remen traje dovoljno dugo i u praksi dosta ljudi zna da se on mora mijenjati u periodima. Ali ono što manula ne govori o današnjim motorima, jest to da mnogi od njih pogone i pumpu vode. Pumpa vode će uglavnom nadživjeti prvi zupčasti remen, no nikako i drugi. No svakako je bitno navesti ovo što se događa nakon 10-20.000 km, jer pumpa vode može i hoće krenuti raditi po zlu, što može dovesti do uništavanja novog zupčastog remena. I to može saviti ventile.
Ukoliko se remen i ne uništi, a kvar vas ostavi pokraj ceste, remen se obavezno mora promijeniti, kao i pumpa vode. Ista stvar se može dogoditi sa neispravnim simerinzima bregaste osovine i radilice. Simerinzi mogu biti na oko u izvrsnom stanju, ali ako propuste nakon 10-20.000 km nakon obavljenog velikog servisa, posao izmjene remena se također mora ponoviti, jer ulje će biti po remenu i ostalim pogonskim elementima. To nimalo nije neobično da pumpa vode ili simerinzi da oslabe i propuste nakon samo godinu od servisa te tako poremete plan rada zupčastog remena, u narednom periodu korištenja vozila.

Svakako je dobra preporuka da se kod izmjene na redovnom servisu promijeni sve što je povezano, pa tako i simeringe kad je već remen dolje, kao i pumpu vode koja je pogonjena zupčastim remenom.
No kako god se i ono drugo remenje za agregate (alternator, klima, servo) čini manje bitnim, jer ne može prouzročiti veliku štetu kao zupčasti remen, ne zaboravite da danas i ono pokreće vozilo na druge načine, jer ako ne možete upaliti vozilo, opet ste osuđeni na pješačenje, odnosno vučnu službu i na koncu dodatne i nepotrebne troškove.

Ukoliko ste pred izmjenu zupčastog remena, slobodno se javite i dobit ćete ponudu natrag što je prije moguće i po povoljnim cijenama, sa provjerenim proizvođačima.
Od vas tražimo sljedeće informacije, koje su jako važne da dobijete ono što je za vaš model vozila:

Proizvodjac (Renault):
Model (Clio II 1.2 8V):
Godina proizvodnje (i mjesec ako znate) (2001/08):
Snaga motora [kw/KS] (43/58):
Obujam motora [ccm] (1149):
Broj šasije (xyz.....):
Broj motora (ako se zna):
Kôd motora (ako se zna) (D7F 720):
Klima uredjaj [ima/nema]:
Servo uredjaj [ima/nema](koji model serva: hidro ili obični):
Kontakt email:
Kontakt telefon:
Vaše ime:


Roba se naručuje direktno iz uvoza (ali sad već neke robe ima na stanju i za odmah), plaćanje unaprijed, ali uz to i naravno povoljnije.
Sva pitanja vezano za velike servise, slobodno se javite meni na PM ili na email lageros1@lageros.hr

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

S druge strane ima ovdje i još sa slikama raznih objašnjenja da se vidi koliko što "nije" bitno na motoru.

Slobodno pročitajte, ima toga dosta zanimljivoga.

 

http://lageros-auto-moto.webs.com/dijelovimotora.htm

 

Ili ovdje možete u "download zoni" isto tako isprinitati dokumente sa korisnim informacijama

 

http://lageros-auto-moto.webs.com/apps/documents/

 

 

Za sada toliko od mene :)

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

Lijepo rečeno.

Fala Bogu kaj nemam zupčasti, hehe

Edited by marek VZ
Link to comment
Share on other sites

Srećom ja napravio veliki servis u 6 mjesecu. Sad sam miran do 2018. Čisto sumnjam da ću prije 2018 prevaliti 120 tkm.

Link to comment
Share on other sites

Ramenice se mijenjaju kada treba (znaci kada su istrosene po boku,kada su krive t.j.excentricne kada su ostecene/napuknute), inace nema potrebu ih mijenjat. Sve to mozes saznat samo vizuelnim pregledom.. Spaner vwcina mijenja uz remen i pumpu, ako ga i izostavis nece trebat (ufazivat) motor jer on samo napinje

remen a "neuzubljuje" i ne remeti fazu..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Svaka čast, to je 1000 eura. Samo mi nisu jasne ni cijene jer sve košta dosta više nego što sam ja našao..

 

Zapravo da, to je drugi motor pa zato vjerojatno

Edited by olympya
Link to comment
Share on other sites

Evo i prilogaattachicon.gif2013-12-02-870.jpg

Ja platio originalni set zupčastog 1300 kn. Ovaj tvoj je puno jeftiniji. Isto tako filter ulja champion, ili hengst  je nekakvih 130 kn, a kod tebe 46. Također zanima me kakav je to filter goriva koji košta 39 Kn? Malo mi je to jeftino s obzirom da sam u tgovinama nailazio na filtere goriva koji su koštali od 50 do 150 kn, s tim da je ovaj od 150 puno, puno kvalitetniji. Moja poanta je da nije svaki filter isti i da se na tome ne štedi . Bitno je ne stavljati najjeftinije moguće dijelove i isto tako koristiti provjerene majstore da se ne bi dogodilo ono što se dogodilo dankubanankuhttp://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/45952-lete%C4%8Di-le%C5%BEajevi-vrisnuli/

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Bome Ribar, dobro su te ozenili. Selen zadnjeg mosta nije nigdje skuplji od 200 kn, a i ulja su ti naracunali kao da vozis dva motora pod haubom. Sate necu komentirati.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.