Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Kao što je kolega mata73 rekao, Topla su dobri akumulatori....a Excide ili Yuassa su uvijek moj prvi izbor, pa ako ti financije dopuštaju.  Nadalje, preporučio bi jeftiniji akumulator (Topla) ali uz punjač, ako ga nemaš.....bolje nego skuplji akumulator a da nemaš sa čime povremeno nadopuniti.....

 

ali, to je samo moje mišljenje....  ;o(

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, mata73 said:

Može jači akumulator naravno samo ako stane po dimenzijama.

Dobri akumulatori su Topla Top imaju 36 mj jamstvo.

Samo Topla mislim 24mj.

+1 za Topla

Kad sam kupovao pred koju godinu imali su i neku seriju Topla Energy s okruglih 30 mj. garancije

Na svim autima u familiji sam stavio Topla aku jer su mi u lokalnom dućanu bili najjeftiniji i zasad se drže dobro.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Danchibald said:

Ekipica može preporuka za novi akumulator za ovu moju raketu od auta? Jel bi bilo OK staviti malo jači od 61Ah/600A?

Primjetio sam zadnjih tjedan/dva da ponekad nešto duže zavergla kod paljenja. Trenutni akumulator je stavljen 08/2019 u Renault servisu u Puli kad sam kupio auto.

Dimenzije trenutnog (Motrio) su 207x175x175 (40Ah, 450A), a ovaj novi EXIDE PREMIUM koji sam gledao u Berenu je 242x175x175 (61 Ah, 600A). Imaju i u original dimenziji EXIDE PREMIUM (47Ah, 450A).

Prvo odi negdje gdje ti mogu ispitati akumulator. Ne mijenjaj ga napamet. Ako mu je kapacitet 30% ili manje, mijenjaj. Izbor akumulatora je velik. Cijene su šarolike, isplati se pogledati na više strana. Ja bi osobno gledao akumulatore sa 3god jamstvom i onda uzeo najjeftiniji od tih. Exide premium je top. Izvrsna je i Varta Silver Dynamic iako ima 2god jamstva. Yuasu preporučam samo za azijska/japanska vozila, a evropske modele baš i ne. Bosch radije zaobiđi.

29 minutes ago, Alen said:

+1 za Topla

Kad sam kupovao pred koju godinu imali su i neku seriju Topla Energy s okruglih 30 mj. garancije

Na svim autima u familiji sam stavio Topla aku jer su mi u lokalnom dućanu bili najjeftiniji i zasad se drže dobro.

Topla Energy je izvrstan akumulator za vozila niže i srednje klase proizv do 2014god. s relativno malim energetskim potrebama.

Link to comment
Share on other sites

nekako si mi hrabar sa 30%, viđao sam aku-e sa 50% koji ostanu na cesti

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@aquarius hvala na detaljnom pojašnjenju... Bio danas u Berenu, mjerio ga je naravno i bio je na 45% tako da mi je djelatnik tamo odmah rekao mijenjamo ga. Napišem ostatak u svojoj garaži.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jbg sve mijenjam prije vremena. Kupio sam u jesen 2019. Exide premium 64Ah i proslu jesen kupio opet novi isti a ovaj gurnuo pod stol za nedaj boze. Neki dan ga idem dopunit nakon 6 mjeseci a on pokazuje 12.7V.

Punio se 10 minuta i gotovo. 

Jos je vrlo dobar. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 09. 03. 2024. at 13:08, ivan.martinko said:

Ja jbg sve mijenjam prije vremena. Kupio sam u jesen 2019. Exide premium 64Ah i proslu jesen kupio opet novi isti a ovaj gurnuo pod stol za nedaj boze. Neki dan ga idem dopunit nakon 6 mjeseci a on pokazuje 12.7V.

Punio se 10 minuta i gotovo. 

Jos je vrlo dobar. 

Da me ne bi krivo shvatio... napon 12,7V ne znači da je akumulator ispravan. Imam takvih koliko hoćeš u boxu za otpad. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Samo kazem, palio je normalno.

Link to comment
Share on other sites

Scenic II 1.5 dci. Unutra 75Ah. Kaže čovjek, u servisu su mi rekli da treba zamijeniti. Izmjerim, 80%. Kažem, ako mene pitate, ne treba mijenjati. Ne, ne, serviser je rekao da treba. Ok. Odavno sam se prestao "boriti" sa serviserima. Ugradim novi, hvala, doviđenja.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, macak said:

@aquariusJel šalješ poštom? 😉Ili bar do poslovnice Metkovic.. 

Pa ima valjda u Metkoviću što trebaš?

Link to comment
Share on other sites

Friško izvađen iz bmw-a. Proizveden 03/2012 i već krepao 🙂

IMG_20240311_103038 (002).jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, aquarius said:

Pa ima valjda u Metkoviću što trebaš?

Ma ovi od. 80%polovnih...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, macak said:

Ma ovi od. 80%polovnih...

Ove koji su još kako-tako dobri, koristimo kao zamjenske u slučaju kakve reklamacije. Većinom nam propadnu od stajanja pa završe u otpadu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evo što kaže umjetna inteligencija na temu efb/agm akumulatora:

Enhanced Flooded Battery (EFB) i Absorbent Glass Mat (AGM) baterije su napredne vrste olovnih baterija dizajniranih za specifične primjene, ali imaju neke razlike:

Dizajn:

EFB baterija: poboljšane natopljene baterije su evolucija tradicionalnih natopljenih (s mokrim ćelijama) baterija. Imaju poboljšanu konstrukciju s poboljšanim dizajnom rešetke i materijalima za izdržavanje zahtjevnijih uvjeta.
AGM baterija: Upijajuće staklene baterije koriste separator od stakloplastike za upijanje elektrolita, držeći ga imobiliziranim između ploča baterije. Ovaj dizajn sprječava prolijevanje i omogućuje kompaktniju i zapečaćeniju bateriju.


Primjena:

EFB baterija: EFB baterije se obično koriste u vozilima sa start-stop sustavima, gdje se motor automatski gasi u praznom hodu radi uštede goriva. Mogu se nositi s čestim ciklusima i djelomičnim stanjem napunjenosti tipičnim za start-stop sustave.
AGM baterija: AGM baterije se koriste u raznim primjenama, uključujući vozila visokih performansi, pomorska vozila, solarne sustave izvan mreže i rezervne sustave napajanja. Poznati su po svojim sposobnostima dubokog ciklusa i visokoj otpornosti na vibracije i udarce.


Izvođenje:

EFB baterija: EFB baterije nude bolju trajnost ciklusa i prihvaćanje punjenja u usporedbi s tradicionalnim natopljenim baterijama. Osmišljeni su kako bi zadovoljili zahtjeve start-stop sustava i osigurali pouzdan rad u vozilima s osnovnim električnim sustavima.
AGM baterija: AGM baterije imaju manji unutarnji otpor i veću gustoću snage u usporedbi s natopljenim i EFB baterijama. Mogu isporučiti velike udare energije, što ih čini prikladnima za aplikacije koje zahtijevaju brze cikluse pražnjenja i ponovnog punjenja.


Cijena:

EFB akumulator: EFB akumulatori općenito su pristupačniji od AGM akumulatora, što ih čini isplativim izborom za vozila sa start-stop sustavima.
AGM baterija: AGM baterije obično su skuplje zbog svoje napredne tehnologije i vrhunskih performansi. Međutim, oni nude dulji radni vijek i bolje ukupne performanse u zahtjevnim primjenama.


Kada birate između EFB i AGM akumulatora, razmotrite čimbenike kao što su vozilo ili zahtjevi za aplikacijom, proračun i željene radne karakteristike kako biste odredili koji tip akumulatora najbolje odgovara vašim potrebama.

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

@aquarius jel znaš možda gdje se može kupiti onaj zaštitni crveni poklopčić koji bi trebao biti na + polu? Jer ga od kupovine auta nema tamo, a vidim da ekipa to ima, pa jel ga nužno imati? Rekao bih da je jer inače ne bi bio tu i na ostalim autima, a ja to nigdje ne mogu naći za kupiti...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, aquarius said:

Friško izvađen iz bmw-a. Proizveden 03/2012 i već krepao 🙂

IMG_20240311_103038 (002).jpg

moja Varta iz Lagune i dalje radi.. nakon punjenja i koristenja nekog vremena se vratila u normalne prformanse :D nije nova ali je skoro punoljetna. 

image.thumb.png.ae352dd866479eee3cc33bd66cc68371.png

imam utisak da ce ona gurat jos 10 godina...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, aquarius said:

Scenic II 1.5 dci. Unutra 75Ah. Kaže čovjek, u servisu su mi rekli da treba zamijeniti. Izmjerim, 80%. Kažem, ako mene pitate, ne treba mijenjati. Ne, ne, serviser je rekao da treba. Ok. Odavno sam se prestao "boriti" sa serviserima. Ugradim novi, hvala, doviđenja.

Jeli na prodaju? :bigl:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, MilosB said:

moja Varta iz Lagune i dalje radi.. nakon punjenja i koristenja nekog vremena se vratila u normalne prformanse :D nije nova ali je skoro punoljetna. 

image.thumb.png.ae352dd866479eee3cc33bd66cc68371.png

imam utisak da ce ona gurat jos 10 godina...

 

Dabogda ta Varta gurala još ne 10 nego 20 godina, al neće toliko, ma niti blizu. Sve ima svoj vijek trajanja. To je na izdisaju

19 hours ago, frenchkey said:

Jeli na prodaju? :bigl:

Šteta, nije. Znaš koliko čovjek vozi to auto kad je prije par godina mijenjao zupčasti na 68000km

19 hours ago, Danchibald said:

@aquarius jel znaš možda gdje se može kupiti onaj zaštitni crveni poklopčić koji bi trebao biti na + polu? Jer ga od kupovine auta nema tamo, a vidim da ekipa to ima, pa jel ga nužno imati? Rekao bih da je jer inače ne bi bio tu i na ostalim autima, a ja to nigdje ne mogu naći za kupiti...

Nije nužno niti to igra ikakvu ulogu. Više kao dekoracija. 

Da si bliže, dao bih ti šaku tih plastičnih poklopčića, imam ih na bacanje.

On 11. 03. 2024. at 9:14, ivan.martinko said:

Samo kazem, palio je normalno.

Ako je palio normalno i promijenoi si ga prije vremena, sigurno je još dobar i bit će takav još neko vrijeme budeš li ga redovno nadopunjavao. Iako njemu vrijeme ide upotrebljavao ga ili ne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, aquarius said:

Dabogda ta Varta gurala još ne 10 nego 20 godina, al neće toliko, ma niti blizu. Sve ima svoj vijek trajanja. To je na izdisaju

pa gle, vrlo vjerojatno je na izdisaju vec 5 godina :D no 2.0dci Renoa pali na -20C (tada diagnoza koju sam pisao na kraju nije bila akulutar nego osigurac pobude anlasera ako si video post). ne vrti veselo kao nov akumulator ali ako bez problema upali i na -20C... Yuase koje sam imao nisu bile tolko vesele nakon 4 godine na normalnim dnevnim temp a exide nije ni 2 pune doziveo.. Ne mislim je mijenjati dok me ne ostavi uz cestu...Redovno napdopunjavam sve akumulatore koje posjedujem a one koji su "parkirani" drzim na punjacu na odrzavanju... ps, taj aku je na 252ooo km :) nije kao gore spomenuti na 1/3 toga :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takvi se vise ne proizvode..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, aquarius said:

 

Ako se kojim slučajem nađem blizu, javim ti se čisto da moj OCD bude sretan i nasmijan 😂😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Danchibald said:

Ako se kojim slučajem nađem blizu, javim ti se čisto da moj OCD bude sretan i nasmijan 😂😂

Jbt moga bi te poklopčiće prodavat' i napraviti ozbiljan biznis 🙂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Razlika između običnih i Ca/Ca akumulatora:

Razlika leži u sastavu baterijskih ploča i upotrijebljenom elektrolitu. Evo pregleda svake vrste:

 

Obična olovna baterija:

U običnoj olovnoj bateriji, ploče baterije obično su izrađene od legure olova i antimona.
Elektrolit koji se koristi u običnoj olovnoj bateriji je razrijeđena otopina sumporne kiseline.
Ove baterije zahtijevaju periodično održavanje, uključujući provjeru i dopunjavanje razine elektrolita destiliranom vodom, posebno u klimama s višim temperaturama ili u uvjetima teške uporabe.
Uobičajene olovne baterije obično se koriste u automobilskim i drugim primjenama gdje duboki ciklusi nisu uvjet, a najčešće u automobilima skromnih energetskih potreba.


Kalcij-kalcij (Ca/Ca) olovno-kiselinski akumulator:

U kalcij-kalcijev olovno-kiselim baterijama, i pozitivna i negativna ploča baterije izrađene su od legure olova i kalcija.
Elektrolit koji se koristi u kalcij-kalcijevim olovno-kiselim baterijama također je otopina sumporne kiseline, ali može imati drugačije aditive ili sastave u usporedbi s elektrolitima koji se koriste u običnim olovno-kiselim baterijama.
Ove baterije se često nazivaju "bez održavanja" jer dizajn kalcij-kalcij smanjuje gubitak vode i minimizira potrebu za održavanjem elektrolita.
Kalcij-kalcijeve olovne baterije obično se koriste u modernim automobilskim aplikacijama zbog njihove poboljšane otpornosti na gubitak vode i duljeg vijeka trajanja u usporedbi s običnim olovnim baterijama.


Ukratko, iako obične olovno-kisele baterije i kalcij-kalcijeve olovno-kisele baterije rade na istim osnovnim principima, uporaba različitih legura u pločama baterija i varijacije u sastavu elektrolita rezultiraju razlikama u izvedbi, zahtjevima održavanja i dugovječnost. Ca/Ca olovno-kiselinski akumulatori često se preferiraju u automobilskim aplikacijama zbog rada bez održavanja i duljeg vijeka trajanja.

s-l1600.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bio u Berenu lokalnom i uzeo Beren AGM za Scenica. Uzeo ga najviše zbog stvarno dobre cijene (u kontekstu). 132€. Vidit ćemo kako će se pokazat.

U njemu bio Motrio sa slike dolje, stavljen valjda negdje 2017. Testirali ga u Berenu, bio na 48%.

 

 

aku_1.jpg

aku_2.jpg

Edited by Domagoj84
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.