Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

ja bi krenuo od punjenja aukumulatora. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bio sam kod elektricara i kaze da je sve ok. Mozda je aku malo u banani?

Link to comment
Share on other sites

Imam ovaj instrument iz Lidla koji pokazuje da je sve kao ok.

Sve lampice gore kad auto ne radi i kad radi sa svim potrosacima pise charging function OK.

20230804_174920.thumb.jpg.5f75df9d47f27a74d853099d7ec55cd1.jpg20230804_180430.thumb.jpg.7aca62611725ba67a2546d2f028c1b0e.jpg20230804_174925.thumb.jpg.2c282014caf08c36cebe3f3f21cdc85c.jpg20230804_175428.thumb.jpg.64639a078824796387ad5af5cf2f14a8.jpg

20230804_175409.thumb.jpg.2f28e881b2dabea1dc8ec80e2596c777.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stavi akumulator na punjac ... Te mjerne ...... 

Link to comment
Share on other sites

A eto kažu da je to gubljenje vremena. Kao da ćeš dežurati kraj auta 10 sati dok se puni

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

E.. a jos su mi jaci ovi veliki skolovani trgovci sta prodaju aku... Netreba to punit samo namontiraj na auto..Pun je on novi je... 

A ono prikljucis ga na punjac a on napola pun odradi punjac jedno 4 sata minimum

Edited by macak
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, frenchkey said:

A eto kažu da je to gubljenje vremena. Kao da ćeš dežurati kraj auta 10 sati dok se puni

A zasto bi dezurao ? Nije valjda da koristis stari neregulisani punjac (tj ispravljac)

26 minutes ago, macak said:

E.. a jos su mi jaci ovi veliki skolovani trgovci sta prodaju aku... Netreba to punit samo namontiraj na auto..Pun je on novi je... 

A ono prikljucis ga na punjac a on napola pun odradi punjac jedno 4 sata minimum

A u upitstvu uz motor -> akumulator je prijenuporabe potrebno napuniti!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, MilosB said:

A zasto bi dezurao ? Nije valjda da koristis stari neregulisani punjac (tj ispravljac)

 

Ne ja, već je gore netko napisao da mu je to gubljenje vremena

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Skuzaj ':) permutirao rijeci i krivu smisao dobio (kaonsta je vidljivo)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Od danas ujutro je u autu četvrti akumulator - Exide Premium 61Ah kupljen u Berenu na Zagrebačkoj. Stari Exide onaj posebni kojeg je preporučio @aquarius je nakon skoro 5.5 godina odlučio naglo odustati jučer nešto 20:00h kada su se dućani zatvorili 😞

Sreća u nesreći je da sam uz sebe imao svoj jump starter sa superkondenzatorima :)  Trebalo mu je više od pola sata da se napuni iz krepanog akumulatora ali kad se napunio zaverglao ga je kao bušilicu :D 

Zanimljivo je da je taj Exide krepao na isti način kao i tvornički Tudor nakon 5.5 godina - bez imalo upozorenja.

Tudor je krepao 21.08.2011.
Exide je krepao 24.08.2023

U oba slučaja auto je bio startan nekoliko puta na dan krepavanja i bilo je jako vruće vani.

Čak je i pod opterećenjem napon oba akumulatora bio vrlo sličan - oko 4.3V

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja sam na Twingu mijenjao akumulator prije dva tjedna. Stari Energizer je izdržao barem osam godina a možda i više jer sam imao dva jednaka, jednog na Twingu a drugog na bivšem R5. Oba dva su kupljena u kratkom razmaku a nemam točnu evidenciju za svakog. 

Danas mi je Yuasa na skuteru dala znak da ću trebat novog a montirana je 24. 10. 2022. Znači punih 10 mjeseci :hebemu:. Na žaslot prije destak dana mi je nestao tester akumulatora pa sad nemam čime da ovog testiram dok ne dođe novi Konwei. Ne znam je li mi ga netko maznuo iz garaže gdje inače stoji ali odn njega nema ni traga ni glasa :cry:. Ovaj aku na skuteru je radio besprijekorno sve do danas kad mi je na povratku s plaže jedva upalio. Kad sam došao kući izmjerio sam napon i ostao iznenađen rezultatom. 12,17 V ne znači ništa dobro za akumulator kojem mjeriš napon odmah nakon vožnje. Zato sam za svaki slučaj večeras ponio sa sobom jump starter jer sam prlično siguran da ujutro kad krenem kući nakon noćne smjene neće upaliti.

 

Link to comment
Share on other sites

Mogao sam kresnuti auto odmah sa strujom iz burazovog Dustera jer sam imao i kabele sa sobom ali mi je ovo bila jedinstvena prilika isprobati taj superkondenzator u vjerojatno "idealnim" uvjetima za isprobati kada je akumulator probijen.

Dok se jump starter punio napon je varirao 6.5-12V a on se uredno punio. Kada se napunio do ~80% akumulatoru je napon pao na sada stabilnih 4.2-4.3V. U autu uopće nije bilo struje. Ni LED-ice interijera više nisu radile. Auto je bio potpuno mrtav ali taj jump starter se i dalje punio s tako niskim naponom :)

Nakon ukupno nešto više od pola sata došli smo na 100%. Nakon što je auto kresnuo u jump starteru je ostalo čak 95% struje!

Drugim riječima vi koji imate dizlane najvjerojatnije možete kresnuti svoje aute sa superkondićem. Grijači ne bi trebali iscrpiti kondenzatore prije nego zavergla.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dakle 5 godina exide premium izdrzi. Moj je sad 4 godine star. Iducu jesen ga mijenjam (ak zadrzim ovaj auto)

Nebum cekal da mi krepa na cesti.

Dopunjavam ga mjesecno.

Evo opet vw akumulatora @Med0

 

https://www.njuskalo.hr/autoelektrika-elektronika/akumulator-original-vw-12v-62ah-vw-audi-skoda-exide-3-godine-jamstva-oglas-25413756

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ivan.martinko said:

To je taj. Sad znaš koliko traje i u koje doba godine krepava :D

Ovaj novi "Exide Premium" iz Berena ima 600A (EN) deklarirano a Konwei kaže 557A (EN), 12.74V, 4.98mohma, 98% SOC, 92% SOH

Toliko je ovaj bijeli imao nakon dvije godine 🙄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Med0 said:

Mogao sam kresnuti auto odmah sa strujom iz burazovog Dustera jer sam imao i kabele sa sobom ali mi je ovo bila jedinstvena prilika isprobati taj superkondenzator u vjerojatno "idealnim" uvjetima za isprobati kada je akumulator probijen.

Dok se jump starter punio napon je varirao 6.5-12V a on se uredno punio. Kada se napunio do ~80% akumulatoru je napon pao na sada stabilnih 4.2-4.3V. U autu uopće nije bilo struje. Ni LED-ice interijera više nisu radile. Auto je bio potpuno mrtav ali taj jump starter se i dalje punio s tako niskim naponom :)

Nakon ukupno nešto više od pola sata došli smo na 100%. Nakon što je auto kresnuo u jump starteru je ostalo čak 95% struje!

Drugim riječima vi koji imate dizlane najvjerojatnije možete kresnuti svoje aute sa superkondićem. Grijači ne bi trebali iscrpiti kondenzatore prije nego zavergla.

Meni je jos vece pitanje zasto super kondic nije osnovna oprema u autu.. SVAKOME... Skinuti veliki teret - startnu struju s sakog akumulatora, a time ga ujedno neprazniti startanjem, a onda odma pri startanju u par sekundi mozemo i napuniti kondice.. 

Jos mi vkse nije jasno zasto to nije postala standardna oprema za aute s start stop motorima... 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MilosB said:

Meni je jos vece pitanje zasto super kondic nije osnovna oprema u autu.. SVAKOME... Skinuti veliki teret - startnu struju s sakog akumulatora, a time ga ujedno neprazniti startanjem, a onda odma pri startanju u par sekundi mozemo i napuniti kondice.. 

Jos mi vkse nije jasno zasto to nije postala standardna oprema za aute s start stop motorima... 

Ti razmišljaš kao potrošač i to je u redu. Od čega bi onda živjeli mehaničari, serviseri, proizvođači akumulatora, dijagnostičari....

Mislim da je još Henri Ford rekao da može napraviti auto koji se neće kvariti ali gdje je tu računica?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MilosB said:

Meni je jos vece pitanje zasto super kondic nije osnovna oprema u autu.. SVAKOME... Skinuti veliki teret - startnu struju s sakog akumulatora, a time ga ujedno neprazniti startanjem, a onda odma pri startanju u par sekundi mozemo i napuniti kondice.. 

Jos mi vkse nije jasno zasto to nije postala standardna oprema za aute s start stop motorima... 

Zar nije onaj famozni nepouzdani DESS napola od kondenzatora i male baterije?

@iScream

Link to comment
Share on other sites

@Domagoj84 je, ali je baterija pre mala da podrzi silne potrosace.. Ah baterije su potrebni za sve uredjaje koji rade dok je auto u mirovanju. A CCA i CA za startanje.. To je za dizajn baterije suprotni parametar i uvijek se svodi na neki optimalni kompromis. Kod DESS su ostavili i dalje startnu bateriju uz kondenzatore.. Pre malog kapaciteta.... 

 

@ivan08 ne moze se napraviti da se ne kvari.. Tj moze se ali je onda sve deebelo predimenzionirano.. 

Al ovo za baterije/akumulatore.. Svi kakaju po litiju za EV i reciklazu kako to ide na odlagalista u zemlju sta sve ne.. Olovo je otrov i smatra se stetnim i u najmanjoj dozi. A mi ga bacamo u prosjeku svake 2-3 godine... Dio se neravno reciklira jer je izuzetno vrijedna ruda metala ali..... Ali da, i ja sam naivan, kad je jos davno usvojeno bilo da ce zarulja trajati max 1000h a ako neka traje duze ce proizvodjac bit penalizovan.. To je jedan od dogovora za koji sezna.. Kolko ih je o kojima se ne zna...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Baterije u autima su starteri. Njihov zadatak je da startaju motor i peglaju napon akumulatora na starijim autima koji nemaju smart charging.

Zadatak akumulatora nije da napaja auto strujom u radu. To je zadatak alternatora. Ako auto u radu mora uzimati struju od akumulatora onda ili alternator ne valja ili treba jači.

E sad, start&stop je zakomplicirao stvari jer akumulator mora davati struju dok je auto ugašen odnosno S&S aktivan. Kao što je rečeno mali akumulator u kombinaciji sa kondenzatorima tu nije adekvatan.

Motor se ugasi na semaforu a halogena svjetla rade (10A), ventilacija radi (5-15A), brisači također, autoradio, možda i žmigavci.... još ako netko puni mobitel.... evo ti lako 40-50A samo tako koje auto vuče iz akumulatora jer se s&s aktivirao.

A nisam naveo niti brojne mikrokontrolere po novim autima koji također troše...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 26. 08. 2023. at 21:48, logan said:

Danas mi je Yuasa na skuteru dala znak da ću trebat novog a montirana je 24. 10. 2022. Znači punih 10 mjeseci :hebemu:

Imaš jamstveni list?

On 05. 08. 2023. at 21:49, macak said:

E.. a jos su mi jaci ovi veliki skolovani trgovci sta prodaju aku... Netreba to punit samo namontiraj na auto..Pun je on novi je... 

A ono prikljucis ga na punjac a on napola pun odradi punjac jedno 4 sata minimum

Pitanje je samo koliko je "nov". Možda skuplja prašinu u dućanu mjesecima. 

Svaki novi friški akumulator ne treba nadopunjavati prije upotrebe. Tek ako stoji neprodan 5-6mj treba ga dopuniti. 

On 25. 08. 2023. at 19:25, Med0 said:

Od danas ujutro je u autu četvrti akumulator - Exide Premium 61Ah kupljen u Berenu na Zagrebačkoj. Stari Exide onaj posebni kojeg je preporučio @aquarius je nakon skoro 5.5 godina odlučio naglo odustati jučer nešto 20:00h kada su se dućani zatvorili 😞

Sreća u nesreći je da sam uz sebe imao svoj jump starter sa superkondenzatorima :)  Trebalo mu je više od pola sata da se napuni iz krepanog akumulatora ali kad se napunio zaverglao ga je kao bušilicu :D 

Zanimljivo je da je taj Exide krepao na isti način kao i tvornički Tudor nakon 5.5 godina - bez imalo upozorenja.

Tudor je krepao 21.08.2011.
Exide je krepao 24.08.2023

U oba slučaja auto je bio startan nekoliko puta na dan krepavanja i bilo je jako vruće vani.

Čak je i pod opterećenjem napon oba akumulatora bio vrlo sličan - oko 4.3V

5,5 god je sasvim ok. Da, danas crkavaju bez upozorenja. Svakodnevno slušam "evo otiša san jutros do dućana, parkira po ure, i neće više da upali". 

17 hours ago, Med0 said:

To je taj. Sad znaš koliko traje i u koje doba godine krepava :D

Ovaj novi "Exide Premium" iz Berena ima 600A (EN) deklarirano a Konwei kaže 557A (EN), 12.74V, 4.98mohma, 98% SOC, 92% SOH

Toliko je ovaj bijeli imao nakon dvije godine 🙄

33% svih kvarova na cesti (prema njemačkom ADAC-u) je kvar akumulatora. Ljeti i više. Velike temperature baš ono ubijaju akumulator. AGM je nešto otporniji na visoke/niske temperature, ali ni on nije svemoćan. Skoro svakodnevno mijenamo originale agm na škodama 2017/2018

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Med0 ja sam misli ona alarm, handsfree i druge sustave koji trose mnogo vise struje nego oni koji to nemaju...  vezano za struju u mirovanju i "praznjenje" akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Med0 said:

Zadatak akumulatora nije da napaja auto strujom u radu. To je zadatak alternatora. Ako auto u radu mora uzimati struju od akumulatora onda ili alternator ne valja ili treba jači.

U "novijm" autima to nije nužno tako. Dapače, na mom to i primjetim nekada noću, farovi vidno jače svijetle kad se otpusti gas potpuno, i to naročito nakon putovanja na otvorenoj cesti duljih od 20ak km. (1.6 dci prve ili gotovo prve serije sa početka 2012. god.) Netko drugi je to na forumu pisao vezano za puno noviji Clio (Mk 4 možda - o svjetlima koja pojačaju intenzitet kad se gas otpusti).

image.thumb.png.4410555c16ae146beafd287c0bf4d88e.png

https://www.press.renault.co.uk/en-gb/releases/97

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.