Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

@Domagoj84 halogene jako variraju s intenzitetom u odnosu na struju, 0.2V je promjetno  kamoli vise

Link to comment
Share on other sites

On 27. 08. 2023. at 23:27, Domagoj84 said:

Zar nije onaj famozni nepouzdani DESS napola od kondenzatora i male baterije?

@iScream

Je, ali kao sto je Milos napisao, premalen i preslab aku da pouzdano drzi svu elektroniku duze vrijeme. 19Ah bi trebalo otkljucat auto, blinknut zmigavce, upalit pozicije odnosno follow me home funkciju, otvorit retrovizore, upalit ambilight i unutarnju rasvjetu i upalit ekrane u autu. I to je samo kad ga otkljucavas. Sad zamisli da dodjes iz sopinga, ostavis auto otvoren kad vadis vrecice pa ti svjetli sve gore nabrojeno par minuta. Meni je znalo 3V napona posisati samo sklapanje retrovizora lol.

Kondenzatori su tu samo za paljenje, a kratke relacije nekad nisu dosta da se napune dovoljno za iduce paljenje i onda si mora povuc dodatnu struju iz akumulatora za kosilicu koji je ionako vec maksimalno opterecen drugim potrosacima. Kao sto sam napisao u svojoj temi, u servisu su vjerojatno imali auto s otvorenim vratima i ugasenim motorom spojen na dijagnostiku 10-15 min i nepovratno je unistilo aku, a kondenzatori su 99.9% potpuno u redu. 

I ovo regenerativno kocenje ima Megane RS, onda mu alternator puni 15.2v, dok je u normalnom radu 13.6v.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

voleo bih taj DESS kondenzator modul imat inace :D no nekako sumnjam da bi ga igde jeftino mogao naci, ili jos bitnije da zna raditi s drugim autima :D 

Link to comment
Share on other sites

Sve jasno, shvatio jučer da moja usporedba ne drži vodu, što je Milos predlagao je bilo normalna baterija + kondenzatori, ne weight-saving baterija kao za trkaći auto. (Što se čini kao ideja iza DESS, ali očito se nije puno mislilo da cestovni auto ima daleko više potrošača).

Edited by Domagoj84
Link to comment
Share on other sites

tako je, kod mene je bila ideja standard baterija, ali onda ne mora biti startna nego moze biti obicna, i onda veci kapacitet za istu kilazu, ili pak lifepo itd... no svaka od tih onda moze biti dizajnirana za samo storage load, ne i starting high drain.

lifepo Za isti deklarirani kapacitet ce lifepo isporucit ne rijetko i duplu kolicinu energije.. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zadnja 2 tjedna je auto stajao na parkingu tako da sam odlucio izvadit akumulator i dopunit ga. Koliko je star nemam pojma, auto je kod mene 2 i pol godine i dosao je sa tim akumulatorom, a moji se ne sjecaju kad su ga kupili. Dodatni "problem" su kratke relacije zbog promjene posla, tako da auto radi 5 km u jednom smijeru. 

Ovo je pacenik... 

PSX_20230829_180654.thumb.jpg.acf531a6288fcbc4fbeec6b9a4c70ebe.jpg

Prije punjenja nadotocio skoro 2 dcl destilirane vode jer su vrhovi ploca bili iznad vode. 

Punjen punjacem iz Lidla (crveni 5 Ah)

Prije pokretanja punjenja... 

IMG_20230829_180019.thumb.jpg.69dc946ccf53632c002db1d579abfaaa.jpg

 

5 sec nakon pokretanja... 

IMG_20230829_180057.thumb.jpg.3b6e720ba112f68b19c866b1f41ebd09.jpg

 

10 sec nakon pokretanja... 

IMG_20230829_180204.thumb.jpg.8da704151df7d03ccf6e3f478acd87e6.jpg

 

Pola minute nakon pokretanja... 

IMG_20230829_180328.thumb.jpg.023a31eab950d26caf384dc470dbe5e2.jpg

 

Nakon cca 2 sata... 

IMG_20230829_180358.thumb.jpg.062afe5eb8a79157a7498e0cfde49292.jpg

 

Kad sam vadio akumulator iz auta primjetio sam da je malo korodiralo oko - kleme i pola. Vidim da ima mast za polove akumulatora koja bi to trebala sprijecavati. Bio sam u Tokicu, zvao Ciak, InterCars, lokalnu trgovinu autodijelovima, svi se cudom cude i preporucuju (svaka trgovina drugo) redom stavljanje tovatne masti, bakra u spreju (to je i meni bila prvotna misao), WD-40, kontakt sprej...

Mislim da cu spricnut malo bakra u spreju na polove i kleme il ako ima netko nesto drugo, pametno, za preporucit... 

Link to comment
Share on other sites

Mast za akumulatore tj dielektricnu mast. Ni slucajno bakarnu koja je vodic. Cilj je sprijeciti galvansku koroziju / elektrolizu.

Sta se tice stadija punjenja sasvim normalno. Prvo ide konstantna struja do maks napona. A nakon toga max napon odredjuje brzinu punjenja, a akumulator prima na sebe kolko prima. Nakon dta zavrsi punjenje spusti struju na napon odrzavanja.. Nije puno falilo corbe u akumulatoru ali nikako nije na odmet sta si ga napunio

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, MilosB said:

voleo bih taj DESS kondenzator modul imat inace :D no nekako sumnjam da bi ga igde jeftino mogao naci, ili jos bitnije da zna raditi s drugim autima :D 

Znam jednog tipa kojem taj modul stoji doma trenutno 🤪 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MilosB said:

Mast za akumulatore tj dielektricnu mast. Ni slucajno bakarnu koja je vodic. Cilj je sprijeciti galvansku koroziju / elektrolizu.

Sta se tice stadija punjenja sasvim normalno. Prvo ide konstantna struja do maks napona. A nakon toga max napon odredjuje brzinu punjenja, a akumulator prima na sebe kolko prima. Nakon dta zavrsi punjenje spusti struju na napon odrzavanja.. Nije puno falilo corbe u akumulatoru ali nikako nije na odmet sta si ga napunio

Hvala na savjetu. Ali je problem gdje god pitam, svi me blijedo gledaju kao da trazim ne znam ni ja sta... Danas obisao 3-4 prodavaonice sa autodijelovima, nitko nema, svi prvi put cuju za to...

Link to comment
Share on other sites

https://eshop.wuerth.com.hr/890 104/mast-u-spreju-za-akumulatore-150ml

https://shop.berner.eu/hr-hr/p/37201-mast-za-baterijske-polove-u-spreju-400-ml.html?article_id=160723

A to za ahto dijelove je tuzno.. Svaki konektor da se zastiti dielektricnom nebi bilo korodiranja, losih kontakata, glavobolje oko vlage itd...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Koji je po Vama dobar aku za uzet za clia? nekih 65mah da bude. Ja nznm nemam nikakvih problema, bit ce sad 3g uskoro, a onaj pokazivač u autu mi stalno tak pokazuje 13,3-13.6V kad se vozim. Električar je rekao da je sve u redu. Jel u vožnji ztreba biti napon 14,4V ili je ovo dobro? Zaista nekužim...

Link to comment
Share on other sites

Dok je motor u leru, pogasi SVE potrošače i mjeri ručno na klemama.

Nominalno, sve između 13.5 i 14.5 je dobro, iako sam viđao i 13.3 i 14.8 i sve je radilo u redu.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, filipbabok said:

Dok je motor u leru, pogasi SVE potrošače i mjeri ručno na klemama.

Nominalno, sve između 13.5 i 14.5 je dobro, iako sam viđao i 13.3 i 14.8 i sve je radilo u redu.

Sve je dobro kad je mjerio električar, mada nznm zašto taj klinac tak pokazuje. Možda ne valja....

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Zrmi RS said:

Koji je po Vama dobar aku za uzet za clia? nekih 65mah da bude. Ja nznm nemam nikakvih problema, bit ce sad 3g uskoro, a onaj pokazivač u autu mi stalno tak pokazuje 13,3-13.6V kad se vozim. Električar je rekao da je sve u redu. Jel u vožnji ztreba biti napon 14,4V ili je ovo dobro? Zaista nekužim...

Dok je auto upaljen se ne može izmjeriti stanje akumulatora. Kada je auto upaljen iz akumulatora se uzima samo rezerva struje da ne padne naglo napon kod uključivanja jakog trošila tipa grijači zadnjeg stakla. I naravno dopunjava ga alternator. Kako je alternator pametan i ostatak elektronike pa sve skupa zajedno može izmjeriti napunjenost akumulatora onda smanji napon da ne troši previše goriva. Vjerovatno pričamo o kapljicama na sat rada ali je manje.

 

Akumulator se mjeri nakon stajanja i nakon što upalis na kratko neki potrošač da potroši površinski napon. Makar i tu ako izmjeris niski napon ne mora biti da je loš akumulator.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zrmi RS said:

Koji je po Vama dobar aku za uzet za clia? nekih 65mah da bude. Ja nznm nemam nikakvih problema, bit ce sad 3g uskoro, a onaj pokazivač u autu mi stalno tak pokazuje 13,3-13.6V kad se vozim. Električar je rekao da je sve u redu. Jel u vožnji ztreba biti napon 14,4V ili je ovo dobro? Zaista nekužim...

Mjeri ti 13.3 jer tamo ne dolazi cisti napon alternatora nego nakon osiguraca i 100 drugih paralelnih potrosaca na tankim zicama. Sasvim normalno da je napon nizi ali apsolutno nista ne znaci

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, robyakarider said:

toliko pad napona nema sigurno, instrument mu laze

Izmjeri i iznenadit ces se. Usput ocitaj i napon na ECU preko OBDa .. 

Ne mora biti tolko velik ali 0.5V je sasvim uobicajeno.. 

Izmjeri i pad napona od alternatora do akumulatora :D

Do cigarete ide preko uch/upc + glavni osigurac + lokalni.. I ko zna kolko konektora..

Ako je pak na tipa osvetljenje kabine onda je jos gore.. 

Link to comment
Share on other sites

u biti na renolu je to moguce, sa njihovim zicama od sira 😆

 

ja na alfi imam spojeno na zice od upaljaca, nekih 0.1 je razlika od multimetra

Edited by robyakarider
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 24. 09. 2023. at 10:03, Zrmi RS said:

Koji je po Vama dobar aku za uzet za clia? nekih 65mah da bude. Ja nznm nemam nikakvih problema, bit ce sad 3g uskoro, a onaj pokazivač u autu mi stalno tak pokazuje 13,3-13.6V kad se vozim. Električar je rekao da je sve u redu. Jel u vožnji ztreba biti napon 14,4V ili je ovo dobro? Zaista nekužim...

Imas exide premium u berenu povoljno.

EA640 je 91€

https://beren.hr/exide-2-2/

 

 

 

 

Screenshot_20231101_105127_Chrome.jpg

Edited by ivan.martinko
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 29. 08. 2023. at 16:30, ph-quick said:

Kad sam vadio akumulator iz auta primjetio sam da je malo korodiralo oko - kleme i pola. Vidim da ima mast za polove akumulatora koja bi to trebala sprijecavati. Bio sam u Tokicu, zvao Ciak, InterCars, lokalnu trgovinu autodijelovima, svi se cudom cude i preporucuju (svaka trgovina drugo) redom stavljanje tovatne masti, bakra u spreju (to je i meni bila prvotna misao), WD-40, kontakt sprej...

Ovo je nažalost jasan pokazatelj koliko su naši trgovci i meštri zapravo nestručni i nemaju pojma što pričaju 😞 Kontakt sprej će ti nagristi kleme. WD 40 je još najmanje loša ideja ali nije dovoljno viskozan i sadrži naftu koja će navlačiti prašinu i čađu.

Silikonska dielektrična mast je upravo za te stvari ali mislim da toga još uvijek nema nigdje za kupiti u Lijepoj našoj. Malo tko je ikada čuo za to pogotovo u našim servisima pa i ovlaštenima.

Ja sam preko eBaya kupio Permatexovu mast prije 10ak godina i potrošio sam samo manji dio tube. Radi točno ono što treba. Kontaktna mjesta klema su kao nova. Ako uzmeš Permatexa pazi da ne stisneš prejako čep od tube jer je krti i lako puca.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ovo za kontakt sprej nisam znao. Covjek uci svaki dan :D

dielektricnu mast je moguce traziti kao battery terminal grease. Jer kad trazim silikon mast je isto nemoguce naci. Koristi se u sustini samo u industriji. A ovo za terminale ima u lacima auto dijelova ili pak bauhaus i sl

Link to comment
Share on other sites

Kontakt sprej čisti kleme ali ih neće zaštititi. Štoviše ako samo našpricaš kontakt sprej bez da ga ispereš sa IPA ili Kontakt WL onda će već za dva-tri dana biti osjetno lošiji kontakt jer će nastaviti gristi kleme i polove.

Najgore je pošpricati kontakt sprej bez skidanja klema i ostaviti tako.

WD Contact Cleaner mi nije koridirao kontakte ali nije ih ni bogzna kako čistio. Njega koristim za osjetljiva mjesta poput MAP senzora.

BTW: raznorazne masti za kleme moraju biti termostabilne. Lubrikante koji sadrže mineralna ulja, litij i teflon bi izbjegavao. Osobno mislim da je to za lance i mehaniku a ne za elektroniku. Zato koristim Permatexa jer je to silikonsko zgusnuto ulje. Praktički je jednako stabilan i viskozan pri -20 i +250 stupnjeva. Druga njegova prednost je ujedno i mana - skoro ništa ga ne može kemijski ukloniti pa se mora mehanički obrisati ili isprati kada ga se skida ali zato ništa ne penetrira u kontakt pa niti voda ni vlaga.

Nije Permatex ništa posebno. Ista mast se prodaje pod raznoraznim imenima.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.