Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

10 hours ago, borny said:

Ispravio sam ti tipfeler u tekstu i boldao ključne dijelove teksta :ahaa:

 

 

Tnx borny, kombinacija 60+ :deda: i samoispravci i predviđanje teksta pri pisanju na mobitelu nužno traže lektoriranja :zubo:

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

On 27. 11. 2023. at 21:32, ph-quick said:

Hoce bit kakvih problema ako ubacim 55ah aku? Do sad je bio 45? Alternator bi ga trebao moc punit... 

Apsolutno nikakav problem. A trajat će ti duže od 45ah jer ima više i kapaciteta i startne struje.

On 27. 11. 2023. at 15:20, ivan.martinko said:

Najdulju garanciju ti daju najskuplji.48 mjeseci ili vise. ovi manje skuplji 36 mjeseci. Jeftini 24 mjeseca. Samo kaj malo toga ulazi u garanciju, tojest samo ako koja celija izgori a i to budu ti osporavali jer budu rekli da ti nekaj sa instalacijom ne valja.

Pa i nije baš tako. Vrlo lako se utvrdi da li je akumulator preminuo zbog neke tvorničke greške u proizvodnji, ili zbog greške/nepažnje korisnika. Ako je tvornička greška (kratki spoj ćelije, prekid međućelijskih spojeva i sl.), kupcu dajem novi, a njegov šaljem natrag u tvornicu gdje ga oni ponovo testiraju, pa ako utvrde isto što i ja, ja dobijem novi. Znači nema razloga da se kupcu uskrati pravo na zamjenu akumulatora u jamstvenom roku ako je reklamacija opravdana, nitko ništa ne gubi (osim tvornice :-)).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 29. 11. 2023. at 9:00, logan said:

Susjedu mijenjao akumulator na Mercedesu B klase. Bilo je kuku i pomagaj pa sam se pokajao što sam se upustio u taj pothvat. 😵

Akumulator je na pola podvučen ispod vjetrobrana i brisača i ne može se podići u vis a kako je smješten u plastičnu kutiju koja knap s dimenzijama akumulatora ne može se izvući prema naprijed. Unatoč buri i hladnoći bilo je preznojavanje dok sam ga uspio izvući a da nešto ne polomim. Na kraju je teže bilo novog ubaciti na mjesto pa sam skidao i airbox i još neke nepotrebne stvari. Umjesto onih "to je čas posla" posao se pretvorio u zahvat dulji od sat vremena 😝. Kad je konačno sve krenulo dobrim putem za happy end se pobrinula kiša pa smo na kraju bili mokri ali sretni što nije završilo "a sad zovite HAK" 🤣🤣

Kod novijih auta u pravilu ne postoji "idem jedan čas zamijeniti akumulator". Kad mi dođe npr bmw, jaguar, ford, citroen, prvo dupli pelinkovac. Jedan da se smirim, a drugi da se i ruke smire. Nakon toga smirivanje duha, nekoliko puta duboko udahnem-izdahnem, probao sam to i u yoga položaju ali ne pomaže previše. Ponesem sobom 25 različitih alata, gedori, torx, kacavida plosnata duga, nekad treba i križasta. Nekad stvarno zna biti grozota. Još uvijek je najjednostavnije na vw grupi, tu nisu ništa mijenjali valjda od golfa dvice.

  • Like 5
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Pozdrav svima,

nov sam ovde pa, ne znajući kada će mi biti omogućeno da pišem u temi,  poslah poruku aquariusu u vezi svoje dileme. Pitaću i ovde pa možda dobijem više pametnih odgovora, a i on može da odgovori ovde jer će možda još nekome biti korisno.

Elem,

imam Fabiju 2 1.4 16V 63KW Benzin i treba da zamijenim akumulator. Stari je neki od 55Ah/450A i crkao je tek po isteku garancije pa sam u dilemi šta sad da uzmem. Vidim po sajtovima da može da ide i slabiji, a po kodu opreme ispada da je fabrički bio 44Ah.

Auto se slabo vozi. Uglavnom samo vikendom do sela koje je udaljeno 10ak km i nazad. Po gradu nešto malo (skoro nikako) a duže relacije skoro baš nikako. Zato sam u dilemi koje jačine uzeti. Ovde kod mene jedini Fiamm titanium pro ima 3 god. garancije, pa sad ne znam šta bi mi bilo pametnije s obzirom na način upotrebe automobila (cijena nije presudna):

Fiamm Titanium Pro   44Ah/420A

Fiamm Titanium Pro   54Ah/520A

Mislim da još mogu da se nađu i ovi:

Exide Premium   47Ah/450A

Exide Premium   53Ah/540A

 

Ili nešto peto?

Link to comment
Share on other sites

Ne znam kolika je razlika u cijeni ali ja bih uvijek radije izabrao Exide ispred Fiamma. Ako je tvornički bio 44 Ah onda bi u toj kategoriji izabrao novi. Bitno da dimenzijama odgovara i da ima dovoljnu startnu struju u Amperima.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Što se dimenzija tiče, stao bi i od 65Ah. Nego kontam da ovi jači ne bi mogli da se pune adekvatno sa tako malo vožnje.

A za fabrički ne znam tačno koji je bio, ali po kodu opreme ispada 44Ah/220A.

 

Edit:

I ja bih prije Exide, ali ne znam hoću li ga naći ovde kod mene. A Fiamm ima...plus za ovu pro seriju daju 3 godine. Sad mi je dilema više oko snage.

Edited by wiyax
dopuna
Link to comment
Share on other sites

Alternator uvijek ima vise struje nego akumulator moze primit.. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 27. 11. 2023. at 21:58, MilosB said:

Alternator samo dopunjava (ako zanemarimo 7casovne voznje). Ali da, mislim da mu nece apsolutno nista smetati ako imas prostora za ugraditi. 

Dapace, aku ce se manje naprezati te bi stoga trebao dulje trajati, manje se prazniti pri startanju itd. (Jer nije svejedno dal napnes s 12.5% ili 25% akumulator, tj sto vise napinjes, to se brze prazni dodatno na praznjenje samog opterecenja tj recimo utrosio si 100Wh energije na trosilu, ali si iz ovog gde mabje napinjes potrosio 120W a di jako si izvukao 150W 

quotao sam ovo kao pomoc kolegi @wiyax-u

Isto mi tvornicki ide od 45ah pa sam ubacio veci i jaci od 55ah.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

@MilosB Alternator jeste 90A, ali šta on može napunit za 15min vožnje.

@ph-quick Vjerovatno ću i ja jači, nije mi neka razlika u cijeni. Ako neko misli da griješim, molio bih obrazloženje do sutra, eventualno prekosutra :)

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, wiyax said:

@MilosB Alternator jeste 90A, ali šta on može napunit za 15min vožnje.

@ph-quick l:)

Pa veci aku se brze puni nego manji ako je snaga punjenja veca nego sta akumulator moze da primi... 

45ah moze recimo primit 20A a da napon ne predje 14.8V a 65ah moze 30A. A veci akumulat ce se i manje isprazniti nego manji zbog gore objasnjenog.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

To mi reci. Mislio da se pune jednako pa će onda manji biti procentualno puniji.

Znači veći :)

Link to comment
Share on other sites

Koliko je normalno da nisko ide napon kod verglanja?

Ovo ispod 8V mi se čini nekako malo, a clio dci ponešto dulje vrti ovih dana kad je hladno :)

Tester na brzom testu daje prolaznu ocjenu.

S obzirom da je primjetan pad napona prije verglanja, rekao bih da barem jedan grijač radi :)

 

cranky.jpg

test.jpg

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

I meni se čini nisko, tu bi neki tester pod opterećenjem trebao.

Aku je 4g star, crvena Topla, garanciju od 30mj je izdržao, po shemi proizvođača sad može i krepati :bigl:

Pratim i dalje, ako preživi zimu bude i ostatak godine, a iduću jesen planiram zamjenu.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da da minus u dalmaciji i primorju nije isti ko u zagorju. U nas su topliji minusi valjda pa je 8V dovoljno...

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, ivan.martinko said:

Primorje i dalmaciju bude izdrzao.

Sem ako je Kvarneric. Tamo nije -10 strano.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, MilosB said:

Sem ako je Kvarneric. Tamo nije -10 strano.

A dalmmatinska zagora toplija... Jos bura i - 2,3  na obali kao jutros... 

Edited by macak
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 08. 12. 2023. at 14:17, Alen said:

I meni se čini nisko, tu bi neki tester pod opterećenjem trebao.

Aku je 4g star, crvena Topla, garanciju od 30mj je izdržao, po shemi proizvođača sad može i krepati :bigl:

Pratim i dalje, ako preživi zimu bude i ostatak godine, a iduću jesen planiram zamjenu.

 

 pa prodi koji dan da ga ispitamo 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kupio sam u proljeće taj mali tester pa pratim situaciju kad još bolje zahladi. Ako bude štogod sumnjivo oko toga javim se.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alen said:

Kupio sam u proljeće taj mali tester pa pratim situaciju kad još bolje zahladi. Ako bude štogod sumnjivo oko toga javim se.

O kojem testeru je rijec?

Link to comment
Share on other sites

Ponovio se u ovo:

Screenshot_20231213_175330_Chrome.thumb.jpg.5037fd11915ad44990819f8744a15e7e.jpg

Screenshot_20231213_175153_Chrome.thumb.jpg.182de639ea4fd213e20101421717f586.jpg

Moj aku je jos kao nov. Pali na zub. Ali htio sam nakon skoro 2g. novi već kad sam i generalku odradio na njemu. Uglavnom prodajem svoj ako netko želi. Mislim da vrijedi 30-40e?

20231213_160133.jpg

20231213_155642.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.