Jump to content

ulja


frenchkey

Recommended Posts

Triba pokrenut inicijativu za ispitivanje tih ulja na našem tržištu ,to bila i zanimjliva tema u onim emisijama za zaštitu potrošača ,možda preko njih da je nešto pokrenuti ,mislim da bi institut Ruđer Bošković mogao napraviti tu analizu ili Kemijski odsjek PMF-a pošto se bave s takvim stvarima,ne znam kao što sam rekao stvar je volje i upornosti :nezna:

Link to comment
Share on other sites

treba samo vidjet kolko to košta,možda bi se dalo nešto organizirat u kombinaciji sa prijateljskim klubovima-forumima...vjerujem da je cijena te analize paprena...recimo stavimo dva "identična" ulja iz hr i isto to ulje samo recimo iz njemačke pa da se vidi jel ima kakve razlike :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Možda je vani jeftinija analiza, a jednako kvalitetna ili čak kvalitetnija. Možda sa rastom broja uzoraka trošak analize ne raste proporcionalno. Možda cijena varira ovisno o parametrima koji se analiziraju.

Puno ne znamo i nadam se da ima (petro)kemijskih stručnjaka na forumu koji bi nas mogli kvalitetno informirati i usmjeriti. Ono što želimo saznati je:

  1. ima li razlike između istih ulja nabavljenih iz različitih izvora/uvoznika sa istim ili približno sličnim brojem šarže
  2. ako ima, kakve dugoročne efekte to može imati na motor naših auta
  3. odstupanja od tvorničkih specifikacija

Kada budemo znali cijene i uvjete testiranja, možemo se dogovoriti oko detalja da sa što manje komplikacija i troška dođemo do bitnih i korisnih informacija.

Link to comment
Share on other sites

O kakvom testiranju se tu govori?

Da li je to doktorska dizertacija koja će "trančirati" ulje na molekularnoj razini ili jednostavno test sa čeličnim cilindrom i mjerenjem na kojem pritisku "puca" zaštitni uljni film?

Link to comment
Share on other sites

Mislim da bi to mogao odraditi "Auto-klub", kao što su testirali goriva u našem laboratoriju i Slovenskom.

Link to comment
Share on other sites

Bila je jedna vec rasprava o tome na forumu,ali ja je stvarno vise nemogu naci...

Uglavnom,jedan nas clan foruma (inace vrsni kemicar koji radi u struci!!) je napravio test ulja kupljenih u nekom trgovackom lancu i isto ulje kupljeno u trgovini auto-dijelova...Test je pokazao da ulja nisu ista,ali nije napisao o kojim uljima se radi i kojim trgovackim lancima,zbog,kako on kaze "autorskih prava",tj. mogli bi naje.at i mi i vi i svi skupa nekim tuzbama i glupostima od strane doticnih...

Stvarno cu probat to negdje iskopat na trazilici...Ako neki kolega zna o kojoj temi se radi,neka pomogne...

Pronasao:

http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?showtopic=3934&st=0

Zaista preporucujem procitati topic,osim svada i polemika,ali dobro... Uzivajte!! :dobroje:

Edited by NIDZO-SPORT
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zanimljivo je to da kad se otvori tema o tome koje je ulje bolje i na kolko ga kilometara mjenjati, svi su redom strasno pametni i puni savjeta.

A kad se postavi konkretno pitanje, ne može se dobiti niti jedan suvisli odgovor.

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo je to da kad se otvori tema o tome koje je ulje bolje i na kolko ga kilometara mjenjati, svi su redom strasno pametni i puni savjeta.

A kad se postavi konkretno pitanje, ne može se dobiti niti jedan suvisli odgovor.

pa vjerojatno je problem u tvom stavu, ne znam gdje si pisao i što :p

ulje se mijenja na koliko je propisao prozvođač ili na vremenskoj bazi ukoliko se ne prelazi puno km(2 godine npr.)! svaka druga priča je smiješna i potaknuta od lokalnih majstora i/ili prodavača/dilera raznoraznih ulja... ok je možda tisuću, dvije tisuće kilometara skratiti interval zamjene, ali na pola (a i više) kao što mnogi rade je suludo...

Ima jedan tester tu: http://www.ebay.co.uk/itm/Powerenhancer-Fluid-Rx-Oil-Fluid-Test-Kit-FREE-P-P-/200715463825?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item2ebb92ec91#ht_1892wt_1005

A postoji i ovakav, malčice skuplji: http://lubricheck.com/home/product

Edited by twingara
Link to comment
Share on other sites

http://www.opieoils.co.uk/p-805-mobil-super-3000-x1-5w-40-engine-oil-formerly-mobil-synt-s-5w-40.aspx

dakle dobio sam ovo ulje, da li ima kakvih razloga da ne stavim u clia 197, planiram 10.000 vozit s njime, vidim da zadovoljava RN norme al bolje pitat.

Specifications and Manufacturer Approvals

  • API SM/SL/SJ
  • ACEA A3/B3, A3/B4
  • Opel GM-LL-B-025
  • MB Approval 229.3
  • VW 502 00 / 505 00
  • Porsche A 40
  • Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296
  • BMW Longlife Oil 01
  • Renault RN0710, RN0700
  • LADA AvtoVAZ, Group "Luxe"

Mobil Super 3000 X1 has the following builder approvals: 5W-40

API CF

Mobil Super 3000 X1 is recommended by ExxonMobil for use in applications requiring:

API CF

Link to comment
Share on other sites

http://www.opieoils....nt-s-5w-40.aspx

dakle dobio sam ovo ulje, da li ima kakvih razloga da ne stavim u clia 197, planiram 10.000 vozit s njime, vidim da zadovoljava RN norme al bolje pitat.

Specifications and Manufacturer Approvals

  • API SM/SL/SJ
  • ACEA A3/B3, A3/B4
  • Opel GM-LL-B-025
  • MB Approval 229.3
  • VW 502 00 / 505 00
  • Porsche A 40
  • Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296
  • BMW Longlife Oil 01
  • Renault RN0710, RN0700
  • LADA AvtoVAZ, Group "Luxe"

Mobil Super 3000 X1 has the following builder approvals: 5W-40

API CF

Mobil Super 3000 X1 is recommended by ExxonMobil for use in applications requiring:

API CF

Bilo kod mene u laguni (2.2 dCi) i pokazalo se sasvim OK! Mjenjao sam ga na 8500 km. Sad koristim Shell Helix Ultra 5W40 i isto tako je dobro. Sad kakvo je za benzince ne znam.

Link to comment
Share on other sites

Ja svakih 20tak... vec nekih 3g... radi sve isto ko i prije s elfom il kaj je vec bilo... tak da ak specifikacije zadovoljavaju to je to...

Link to comment
Share on other sites

Ja svakih 20tak... vec nekih 3g... radi sve isto ko i prije s elfom il kaj je vec bilo... tak da ak specifikacije zadovoljavaju to je to...

mobil in, nove svječke in, Tiho in Novalja soon :D

zahvaljujem na komentarima. poz

Link to comment
Share on other sites

Nemoj se zurit, sve je jos poluprazno, bageri jos rade na zrcu :)

Bio 4 dana, bagera nema al nema ni raje :D

nikad ovak rano nisam išao u Novalju al bilo je ugodno bez gužvi, jedino klubovi u afteru su pusti, sa 80% muške populacije, a ovak loše plesačice nikad do sad nisu bile majketi :tup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dakle,

nakon što sam proveo cijelo vruće ljeto na Shellu 5W40 ultra, samo mogu reći sljedeće: ovo smeće od ELFa više ne ide u moj auto! :ljut:

Nakon izmjene ulja, motor je osjetno tiši nego na bilo kojoj ELF (polu)sintetici i ne čuje se nikakvo zveckanje ventila od lera do blokade koliko god da je vani vruće. U biti, nakon što su mi dečki stavili tog Shella, imao sam osjećaj da mi je prije bila voda u motoru, a ne ulje. Sa ELFom je razlika između toplog i hladnog motora bila puno veća nego sa Shellom s kojim je to nekako ujednačeno.

U starim kanticama od ELFa sam primjetio talog koji je izgledao slično kao pepeo od cigarete. Bilo ga je teško fotkati u kantici. Trebao bih da istresti u neku plosnatu bijelu plastičnu zdjelicu ili poklopac nečega da se vidi.

Iz Jasmin maziva mi nisu imali neko suvislo objašnjenje zašto je tome tako, već su mi ponavljali kako je to "proizvedeno u skladu sa svim standardima, normama, bla, bla, bla, i da se to dogodi i da ne bi smjelo imati utjecaj...." i kako ZMD dućan uzima taj ELF od njih. Guess what, isti Shell sam uzeo iz ZMDa (uvoznik Inter cars) i puno je bolje ulje za istu cijenu.

Burazu sam isto predložio da se sa ELFa prebaci na Shell za svoj 1.2 TCE jer je i njegov motor postao bučniji i imao metalni zvuk otkako je počeo stavljati ELF 5W40, gotovo isto kao i moj.

S obzirom na iskustva s ELFom, zaključujem da je ELF najvjerojatnije Totalov brand za jeftina-škart ulja koja Renault gura iz nekih svojih marketinško-financijsko-političkih interesa.

Link to comment
Share on other sites

I na mom se malo čuju ventili i Belinići su mi rekli da je to normalno. Dal bi bilo bolje sa Shellom? Koje 10w40 onda da stavim?

Link to comment
Share on other sites

I na mom se malo čuju ventili i Belinići su mi rekli da je to normalno. Dal bi bilo bolje sa Shellom? Koje 10w40 onda da stavim?

Meni je shell prerijetki u bilo kojoj degradaciji kojoj sam vidio i nebih ga natočio u niti jedan svoj auto.

Total quartz 9.000 sam točio u startu, al već odavno u twinga sipam RS Castrol 10-60. Twingalica 1.2 16V na 10.000km potroši cca 0,5L, a remapiran je i s pomaknutom blokadom. Sad ima 113.000km i nikakvih problema nema. Samo mijenjam ulje i filter svakih 10.000km.

U clia RS natačem total quartz 9.000 jer je to ipak RS pa natačem ono kaj po degradaciji zahtjeva proizvođač. I nisam primjetio da je potrošio imalo ulja.

Moj savjet je izbjegavaj shell, jer je prerijetko i pada tlak ulja kod visokih temperatura. Mobil previše isparava i kondenzira pa se štopa zaklopka gasa i ulje taloži na usisnoj grani, a i potrošnja ulja je veća.

Elf sam također probao jer reno veli da to ide nutra i nije bilo nikakvih problema s njim.

Link to comment
Share on other sites

I sad neka ja budem pametan. Ovaj se kune u Shell, ti kažeš da ne valja ku**u. :tup:

Kog vraga da sipam, a da zimi pali kao i dosad (bez greške) i da se ventili manje čuju?

Link to comment
Share on other sites

I sad neka ja budem pametan. Ovaj se kune u Shell, ti kažeš da ne valja ku**u. :tup:

Kog vraga da sipam, a da zimi pali kao i dosad (bez greške) i da se ventili manje čuju?

Nisam rekao da shell nevalja k..., nego sam iznio svoje mišljenje koje ne mora biti svima ok.

Kao što sam već napisao, twingo 1.2 16V prošao 113.000km bez greške. Ni RS castrol s degradacijom od 10-60 nije stvarao nikakve probleme ni na -25 stupnjeva prošle godine.

Link to comment
Share on other sites

Nisam rekao da shell nevalja k..., nego sam iznio svoje mišljenje koje ne mora biti svima ok.

Kao što sam već napisao, twingo 1.2 16V prošao 113.000km bez greške. Ni RS castrol s degradacijom od 10-60 nije stvarao nikakve probleme ni na -25 stupnjeva prošle godine.

Ma ni ja nemam problema sa Elfom. Auto ima 30tkm, prije 4-5 mjeseci je dobio ulje treći put, stalno 10W40 Competition.

Mogu li staviti nešto bolje da ventili manje zveckaju?

Link to comment
Share on other sites

Elf Evolution SXR 5w 40 utoci i nemas brige. Za ostala neznam ali ovo je u mom bilo i nikakvih problema. Sad je Midland Synovia i isti klinac.

Link to comment
Share on other sites

Elf Evolution SXR 5w 40 utoci i nemas brige. Za ostala neznam ali ovo je u mom bilo i nikakvih problema. Sad je Midland Synovia i isti klinac.

Ide to u 8v? Ne znam odakle mi to, ali navodno da u 16v može ići 5w4 i 10w40, a u 8v samo 10w40 :nezna:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.