Jump to content

ulja


frenchkey

Recommended Posts

Čudan je ovaj grandoil shop, izvana piše NFJ, a kad klikneš na detalje, otvara NFP :)

Od 5 online shopova koje sam pogledao, njih 4 nude samo NFP ulje, idem danas pogledati kod lokalaca što nude :)

Ali poznato je da ovim našim prodavačima to sve isto :-) 

Uglavnom, koliko vidim, oba ulja (NFJ i NFP) bi trebala zadovoljavati normu, osim što je NFP skuplje.

 

http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/16447/tranself_nfj_75w_-_80.pdf

http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/16499/tranself_nfp_75w_-_80.pdf

 

Ajmo stručnjaci, koja je getriba točno u cliu i u čemu je razlika između ovih ulja?

Link to comment
Share on other sites

NFP ulje je za ekstremno opterećene manualne mjenjače "posebno" razvijeno za "P obitelj" mjenjača Renault-a. NFJ je pak za "J obitelj" manualnih mjenjača koji su manje opterećeni. Ne bih ulazio u formulacije, ali sigurno postoje razlike. U tvoj mjenjač ide NFJ kojeg imaš kupiti "u svakoj boljoj trgovini".

Link to comment
Share on other sites

Evo ovako pišu specifikacije tekućina za navedeno vozilo (generalno, te ovisi o nekim različitostima što i koliko, a za što je potreban broj šasije da se utvrdi koji je tip mjenjača npr)

 

Technical Data RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 1.5 dCi (B/CB07)

 

Filling quantities and specifications Engine oil with filter   4,50 litres     Engine oil specification without particle filter RN0710       with particle filter RN0720       Transmission oil Gearbox JB3 3,40 litres     Gearbox JC5 3,10 litres     Manual gearbox oil specification   API GL5 SAE 75W-80       Power steering oil   0,60 litres     Power steering oil specification   ATF Dexron II D       Coolant   5,50 litres     Cooling fluid specification   Glaceol RX Typ D       Brake fluid when changing   1,00 litres     Brake fluid specification   DOT 4       Air-conditioning system refrigerant Compressor -Sanden- SD6-V12 625 - 695 Gram     Refrigerant specification   R134a       Air-conditioning system oil   125 - 145 cm³     Cooling oil specification   SP 10       Tank capacity   50 litres    

 

Ja sam gore podcrtao i podebljao te zacrvenio što piše da bi trebalo biti, a to je GL5 i tu specifikaciju zadovoljava sljedeće ulje, a koje ovdje gore na linkovima nije navedeno, pa ću ja osnove ovdje napisati za svaki ELF koji je interesantan ili spominjan

 

ELF TRANSELF NFJ 75W80

 

Parameters:

  • Capacity [Litre] : 1
  • Specification : API MT-1/GL-4

 

ELF TRANSELF NFP (ex TRX, TRP, TRZ) 75W80

 

Parameters:

  • Capacity [Litre] : 1
  • Specification : API MT-1/GL-4/GL-5

 

Čini mi se da je u onim PDF podacima negdje preskočeno ili zaboravljeno navesti da je NFP GL-5 i što je razlika u odnosu na onoga koji ima samo GL-4 te to i čini razliku, što znači da zadovoljava one manje zahtjevnije i jače zahtjevnije "poslove" podmazivanja.

 

I da ne zaboravite jednu jako bitnu stvar, da je ELF u zadnje vrijeme mijenjao svoje ambalaže, oznake i karakteristike proizvoda, tako da je to sada već podosta izmješano i stvara veliku zbrku svima nama.

 

 

 

 

 

  •  
Link to comment
Share on other sites

http://www.jasmin-maziva.hr/ProductList/55/pgoid/11/lang/HR/Mjenjac---Automobili---Jasmin-maziva.wshtml

 

Elf Tranself NFP nije API GL5 ulje, već API GL4+ (neki ova ulja označavaju i kao GL4/GL5)

Elf Tranself NFJ je isto tako API GL4+ ulje (GL4/GL5).

 

U njegov mjenjač ide NFJ (zamjenjuje TRJ) s obzirom da je riječ o "J obitelji mjenjača" (JB3). U "P obitelj mjenjača" ide NFP (PK4, PK6...)

 

Razlika između GL4 i GL5 ulja je u količini fosfatnih i sumpornih aditiva. GL5 ima veću količinu tih aditiva koji znaju korozivno djelovati na mjedene sinhrone prstenove. Zato nikada nije preporučljivo uliti GL5 ulje u mjenjač koji je namjenjen korištenju GL4 ulja.

 

Isto tako GL5 ulja (čista GL5 ulja, a ne GL4/GL5) idu većinom u diferencijale i obično su 75W90 gradacije.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Samo ima jedna bitna stvar koju nisi opazio, a to je da piše specifikacija GL5 koju sam podebljao i sa crvenom bojom označio više gore, a vezano za dotičan model auta.

 

E sad, to što su uljari i te firme počeli raditi svašta to je druga priča i neke stvari se mijenjaju s vremenom te ono što je bilo jučer, više ne vrijedi danas (figurativno rečeno)

Uglavnom, ovaj GL4+ je počeo se negdje označavati i kao GL5, te to i piše na kanticama, a za koje sam napomemuo da su se mijenjale i da se mijenjaju, a to i svi mi moramo prihvatiti i izaći izvan ovih okvira koje znamo sada od prije koju godinu.

 

A kako sam isto napisao da su se neke oznake mijenjale i otišle u NFP, evo i razlog zašto je on isto GL-5

 

Tableau%202%20-%20norme%20huiles%20BVM.j

 

 

I još jednom ponavljam (naravno da to i za mene vrijedi), i na plotu svašta piše, a eto, za njegov mjenjač piše da tvornički ide GL5, a kako ovaj NFP zadovoljava i jednu i drugu specifikaciju, ne bi bilo čudno da je tome tako, a poznavajući Renault kao marku, sve je moguće, pa i da 10 istih automobila po specifikaciji imaju svaki različite dijelove ugrađene u prvoj ugradnji i da ste samo 1 dan na mom radnom mjestu, mislim da bi tek tada vidjeli sa čime se sve treba boriti da bi samo jednom čovjeku napravili što točniju, konkretniju i na kraju povoljniju ponudu i da se odluči za kupovinu baš od vas.

A i neki od kolega u firimi (na industrijskom dijelu prodaje ležajeva) su vrlo često puta pali na tome što su bili tako jako sigurni u ono što su prodavali, pa su uglavnom pogriješili, a radilo se o najobičnijim ležajevima za Gorenje veš mašine.

Link to comment
Share on other sites

Kad je moj prvo ulje izlazilo van iz getribe nakon 80,000km (mislim), izlazilo je crno kao i motorno ulje. Uopće mi nije jasno kako se uspjelo toliko zacrniti i od čega. Novi NFJ 75w80 koji je ušao unutra na izmjeni je bio gotovo potpuno proziran.

 

Piše da ide više od 3L u moju getribu, ali 3L je bilo dovoljno i pokazivalo na onom čepiću/mjeraču da je full. Vjerojatno ostane ulja u getribi koje ne iscuri van.

Link to comment
Share on other sites

Kad je moj prvo ulje izlazilo van iz getribe nakon 80,000km (mislim), izlazilo je crno kao i motorno ulje. Uopće mi nije jasno kako se uspjelo toliko zacrniti i od čega. Novi NFJ 75w80 koji je ušao unutra na izmjeni je bio gotovo potpuno proziran.

 

Piše da ide više od 3L u moju getribu, ali 3L je bilo dovoljno i pokazivalo na onom čepiću/mjeraču da je full. Vjerojatno ostane ulja u getribi koje ne iscuri van.

 

To bi se moralo malo s autom na kant jedan, pa na drugi dok sve ne iscuri van :D (kao s tetrapakom)

Link to comment
Share on other sites

Neću sad mudrovati o GL5 jer nije ni vrijeme ni mjesto. U njegov mjenjač ide NFJ, iz razloga što taj "famozni" J u NFJ označava tip mjenjača (onaj tko je imao kanticu NFJ ulja u ruci je mogao lijepo na poleđini pročitati za koji tip mjenjača se preporučuje NFJ ulje JXX). Isto tako u "famozni" P u NFP isto tako označava tip mjenjača PXX. Elf je za Renault proizvodio više vrsta Tranself ulja (TRX, TRP, TRT, TRZ...itd. ), da bi se izbjegle zabune u jednom trenutku (na nagovor Renaulta) je počeo proizvoditi samo dva tip NFJ i NFP (ulja za dif. ne računam), gradacije 75W80 i to je cijela priča. GL5, ili GL5, ili GL4+ je u ovom slučaju nebitno zato što je to API norma (ameican petroleum institute) na koju se referira Elf da bi mogao prodavati to ulje na tržištu, a ne samo za Renault. Tranself ulja su prvenstveno namijenjena Renault mjenjačima, ali se mogu upotrebljavati i u drugim vozilima.

 

Tranself TRP 75W80 koji se prije preporučavalo za PK6 je bilo deklarirano kao GL5, ali se novo NFP koji ega je zamjenilo deklarira kao GL4+ (ovo znam zato što sam se interesirao za ulja kad sam mijenjao isto u mom mjenjaču (PK6)). Najprije sam ulio Tutelu (Selenia) Zc Synth 75W80 (GL5) i događalo mi se da mjenjač zapinje prilikom izmjene brzina. Nakon što sam zamijenio ulje (ulio NFP) zapinjanje je prestalo i auto se šalta kao novi.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

koje Elf ulje uzeti za ovaj motor (1.5 dci, 78kw)? Našao sam u trgovini GradnOil, nekih 100kn (s dostavom) povoljniji nego trgovine...

 

http://www.grandoil.hr/katalog/13/elf/?block=2

 

Elf Excellium NF 5W-40 5L

http://www.grandoil.hr/katalog/proizvod/100124/ulje-elf-excellium-nf-5w-40-5l

Elf Evolution SXR 5W-40 5L

http://www.grandoil.hr/katalog/proizvod/100199/ulje-elf-evolution-sxr-5w-40-5l

Link to comment
Share on other sites

Ja sam stavio u svojeg megana Elf Excellium NF 5W-40 5L i za sada sam zadovoljan.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam stavio u svojeg megana Elf Excellium NF 5W-40 5L i za sada sam zadovoljan.

Koje da potraje u motoru nekih 7-8 kkm. To je moje licno iskustvo sa tom oznakom Elf-ovog ulja. SXR ima RN specifikaciju a za NF nisam siguran da je ikako ima.

Link to comment
Share on other sites

Hočeš reči da NF traje do 10 tkm?

 

Baš ču pogledati šta piše u servisnoj knjižici.

Link to comment
Share on other sites

Koje da potraje u motoru nekih 7-8 kkm. To je moje licno iskustvo sa tom oznakom Elf-ovog ulja. SXR ima RN specifikaciju a za NF nisam siguran da je ikako ima.

Kako si utvrdio istek trajanja ulja nakon 7-8 kkm ?? :ohmy:

NF nema specifikaciju ? :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Mora pisat u servisnoj knjižici koje točno ulje ide i točno na koliko se mjenja.

Link to comment
Share on other sites

Kako si utvrdio istek trajanja ulja nakon 7-8 kkm ?? :ohmy:

NF nema specifikaciju ? :ohmy:

Iz licnog iskustva to kazem, a osjetno mi je bio bucniji i traktorski rad motora. A cim sam stavio novo i cisto ulje ta je se zvuk nije vise cuo. I poslije sam presao na Shell koji se je u mom slucaju pokazao kao puno bolja solucija sto se tice rada motora. Sad vozim benzinca ali je opet u motoru Shell-ovo ulje.

Link to comment
Share on other sites

i elf i shell su dobri.

što se tiče excelliuma i evolutiona- evo je novija generacija ulja

Link to comment
Share on other sites

Po novome Excellium NF i Evolution SXR nazivaju se Evolution 900 sa dodatkom NF ili SRX, to je novi komercijalni naziv. U biti sva ELF ulja sada nose oznaku Evolution uz broj (900, 700, 500, itd..) Eto da nekoga ne zbuni ako vidi nova pakiranja, nedavno sam ih primjetio kod Tokića.  :)



 

post-1593-0-55829000-1394648645_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pripazite malo s tim uljima i di kupujete...inspektorat je obilazio SVE trgovine/firme koje prodaju ulja. Pojavilo se falš Castrol ulje kod nas s mozda ima i drugih...nisam popratio cijelu temu na jednom drugom forumu ali po svemu sudeci tvrtke tipa Tokić, Reneko, Ciak, Autokrešo i slicni nisu imali takva nekvslitetna ulja.

Link to comment
Share on other sites

Ako se i krivotvori neko ulje vjerovatno su to ona koja se masovno prodaju. Sumnjam da je to neki Solaris ili neki Edge 0w40.

Treba se i njima to isplatit jer čemu kopiranje i riskiranje ako misliš prodat 100 litara u cijelom ZG u mjesec dana.

 

Vjerovatno nalete kopije ovih masovnjara tipa 10w40 i sl.

Link to comment
Share on other sites

Ne znam, možda će Rene (Raptop6767) znati više, bili su navratili i kod njega u Reneko, vidjeli deklaracije i etikete (sve isključivo od generalnog distributera Sec Lubes) zahvalili se i otišli kroz 5 minuta.

 

...prenio bih vam u pdf-u raspravu s tog foruma ali mislim da ne bi bilo po pravilima. Ljudima su se čuli ventili jako, motori su ga trošili više nego inače, nakon male kilometraže je gubilo viskozitet itd.

Edited by Coupe RS
Link to comment
Share on other sites

Ne želim komentirati konkurenciju. Ja znam odakle je naše ulje i po kojoj cijeni mi dobivamo.

 

Mogu samo reći da pojedine maloprodajne cijene pojedinih ulja od određenih "trgovaca" su čak niže od naših nabavnih.

Edited by Raptor6767
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.