Jump to content

Kupnja rabljenog automobila


jurica.gregurovic

Recommended Posts

Odmah da se ogradim - ja se ne slažem s time da bi auti trebali trajati 7-8god i 150-200 tkm jer je to totalno neodgovorno prema planetu i ljudima.

Tim više, uz mizerno veće početno ulaganje lako se može napraviti auto koji će oderati 20god i 500tkm.

Često sam vidio vanjsko tip-top stanje auta, a motor, pogon i elektronika (većinom je tu elektronika kriva) su takvi da je auto najbolje pod presu poslati.

To je kad uzmeš komponente parsto eura jeftinije u početnoj proizvodnji i onda u konačnici dobiješ poluproizvod.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, filipbabok said:

Odmah da se ogradim - ja se ne slažem s time da bi auti trebali trajati 7-8god i 150-200 tkm jer je to totalno neodgovorno prema planetu i ljudima.

Tim više, uz mizerno veće početno ulaganje lako se može napraviti auto koji će oderati 20god i 500tkm.

Često sam vidio vanjsko tip-top stanje auta, a motor, pogon i elektronika (većinom je tu elektronika kriva) su takvi da je auto najbolje pod presu poslati.

To je kad uzmeš komponente parsto eura jeftinije u početnoj proizvodnji i onda u konačnici dobiješ poluproizvod.

Naravno da ne bi trebali toliko trajat , a uglavnom i ne nego više . Zavisi od puno toga . Kad je ko vidio da Mercedes linije 123 ili 124 ne traje ako je iole normalno održavan 1000 000 km ili 20-30 godina . 

Ma kad moj golf ima 24 godine i 226000km uglavnom tj bar 95 % ili još više vožnje kraće od nekoliko km pa kako ne mogu trajat nego tu je muljaža sa kilometrima i ko zna čim . Napomena da je EGR ventil zatvoren bakrenom pločicom nakon 15 dana od dana kupovine .

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, filipbabok said:

Odmah da se ogradim - ja se ne slažem s time da bi auti trebali trajati 7-8god i 150-200 tkm jer je to totalno neodgovorno prema planetu i ljudima.

Tim više, uz mizerno veće početno ulaganje lako se može napraviti auto koji će oderati 20god i 500tkm.

Često sam vidio vanjsko tip-top stanje auta, a motor, pogon i elektronika (većinom je tu elektronika kriva) su takvi da je auto najbolje pod presu poslati.

To je kad uzmeš komponente parsto eura jeftinije u početnoj proizvodnji i onda u konačnici dobiješ poluproizvod.

500 EUR x 700 000 primjeraka ispadne 350 milijuna eura. Pa ti vidi. Znaju oni dobro zašto prave poluproizvode. I oni i svaka druga branša koja postoji.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Bas bih volio vidjeti graf koji bi pokazivao broj (apsolutna cifra, tipa 50 000 , sto je manje bitno za ovo ) a onda i postak registriranih autiju na nekom trzistu, po godistima starosti.

Primjerice, kod nas ima trenutno cca 1.3miliona (08/2023)

od toga, 0-3 godina starih autiju recimo da je 200 000tisuca sto je zaokruzujem 15%

3-7godina starih je 200 000 sto je 15%

7-10  200 000 sto je 15%

10-15    400 000 sto je 30%

15-20  ?  20%

20-25 ?   4%

pv?   1%

(ovo sam sve iz glave cifre)

Pa napraviti usporedbu sa situacijom 2010.g, 2000.g, 1990.g.

Mislim da se dosta romantiziraju auti iz proslosti.

 

Link to comment
Share on other sites

On 19. 03. 2024. at 13:22, dolac said:

ovako, poprilično sam ograničen budžetom, max 6000eur.. a gledam nešto što bi mogo ulovit da je veće od clia 3 jel.... inace onaj megane 2.0dci gt je fantastican, ali trenutno izvan mogucnosti.. 😞

sto se megane 3 vs laguna 3 tice, moj glas isto ide megane 3.. imao sam benzinca 1.6 pred 5godina i nikakvih problema, prodan frendu i dalje ga svaki dan vozi (samo sto je ugradio plin).. za lagunu sam pak cuo da nisu na razini meganea, ali eto, sto ljudi 200 pokvarenih prica :D

Taj plavi Megane III Grandtour GT s Njuške nije bio održavan u BB garaži kako bi oglas to dao perfidno naslutiti. Auto je tamo bio možda dva ili tri puta ali nipošto se ne može reći da je tamo održavan. Zakačio ga je za nešto odnaprijed i na idealnoj kilometraži je za izmjenu amortizera, kočnica i kuplunga (2000€+).

I naravno tvrd je u 3pm. Nije kao GT Line, puno je tvrđi pogotovo na onim 18-icama. Taj auto je tvrd i kad je nov a kamoli nakon 11 godina i 160.000km....

Lagune III nisu na razini Clia II po kvaliteti interijera kamoli Meg 3 koji je po tom pitanju baš jako dobar. Laguna III mi se ne čini loš auto ali nema ih puno (na jednu Lagunu dođe 9 ili 10 Meganea) pa od korone više nema toliko dijelova za nju kao prije čak i originalnih.

  • Haha 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, dolac said:

a većina priča kruži (bar kod nas u hr) da te lagune nisu na razini meganea, a onda naletim na ovak nešto i zaljubim se :)

https://www.index.hr/oglasi/renault-laguna-grandtour-2-0-dci/oid/4584353

Nisu na razini megana naravno.. Vec su bolje.. 😉.. 

 

15 hours ago, Med0 said:

Taj plavi Megane III Grandtour GT s Njuške nije bio održavan u BB garaži kako bi oglas to dao perfidno naslutiti. Auto je tamo bio možda dva ili tri puta ali nipošto se ne može reći da je tamo održavan. Zakačio ga je za nešto odnaprijed i na idealnoj kilometraži je za izmjenu amortizera, kočnica i kuplunga (2000€+).

I naravno tvrd je u 3pm. Nije kao GT Line, puno je tvrđi pogotovo na onim 18-icama. Taj auto je tvrd i kad je nov a kamoli nakon 11 godina i 160.000km....

Lagune III nisu na razini Clia II po kvaliteti interijera kamoli Meg 3 koji je po tom pitanju baš jako dobar. Laguna III mi se ne čini loš auto ali nema ih puno (na jednu Lagunu dođe 9 ili 10 Meganea) pa od korone više nema toliko dijelova za nju kao prije čak i originalnih.

Kolega svi znamo da je clio 2 i to 1.2 16V najbolji i najkvalitetniji auto.. 

Isto ko i da Dalmacija ima najvise ilegalnih prikljucaka za struju... 

Laguna 3 i clio 2 neidu u istu recenicu...Clio je bar 10 godina napredniji ovjesom voznim osobinama udobnosti itd.... 

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, macak said:

Laguna 3 i clio 2 neidu u istu recenicu...Clio je bar 10 godina napredniji ovjesom voznim osobinama udobnosti itd.... 

Možeš kenjuckati koliko hoćeš ali evo ti konkretno meni niti jedna Laguna III nije bila nešto udobnija od mojeg Clia II. Laguna II da ali trojka nikako.

Za Clia II i za Meg III ima originalnih dijelova i ima izbor kvalitetnih zamjenskih više nego za Lagunu III.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Udobnost nije samo meki-tvrdi ovjes. Ima puno drugih faktora. Meni ke novi proceed (iako puno tvrdi) udobniji auto od c4 od žene (na istim dimenzijama guma). Hebiga proceed preko rupa ide tvrde ali je (novi) rock solid kao da je od jednog komada napravljen, dok ženin Citroen koliko god mekan i udoban bio  ne ostavlja više taj dojam (ima 104 tkm). Također pretjerano ljuljanje ne znači udobnost, čak i moja žena kaže da se previše ljulja. Sve više cijenim tu Njemačku udobnost i osjećaj po rupama (kojem proceed naginje) a ne žvakaće gume Ala Citroen. Meg 3 je bio dobar kompromis svega definitivno, zadržao je to jako dugo, a kad je bio nov bio možda čak i udobniji od Proceeda. Nije tako dobro bumpai po svim rupama (zadnji kraj) ali bio je prava mjera i imao stvarno lijepa prirodna ljuljanja sa svojom dugim međuosovinskim razmakom. Proceed ima skup ujednačenih kvaliteta i zato je meni udoban iako tvrdast. I sad ću još nešto reci iako možda zvuci paradoksalno, 1.5 dci u meganu je uglađeniji motor od 1.5 tgdi benzinca u kiji. Kijin benzinac je naravno tiši (malo ipak) ali zvuk tog motora na nižim okretajima (2-3 rpm) je neugedan malo a tu se najviše vozi. 1.5 dci je savrseno zujao, bas ugodan uhu bio. Sve to utječe na udobnost.. 

Edited by fabi
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Je, dizel te vuce da se vozis laganini. 

Ta jednostavnost momenta na nizim okretajima i manjom potrebom saltanja brzina, sve to umiruje voznju.

Meni je izuzetno udoban bio noviji citroen C4 Cactus. Neki mali dizel valjda 1.6

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, fabi said:

I sad ću još nešto reci iako možda zvuci paradoksalno, 1.5 dci u meganu je uglađeniji motor od 1.5 tgdi benzinca u kiji. Kijin benzinac je naravno tiši (malo ipak) ali zvuk tog motora na nižim okretajima (2-3 rpm) je neugedan malo a tu se najviše vozi. 1.5 dci je savrseno zujao, bas ugodan uhu bio. Sve to utječe na udobnost.. 

Eto vidiš, a ja kada sada sjednem kod oca u Megane 1.5 dCi 110 Bose oprema, ne mogu se načuditi kako je neugodan uhu. Baš je sada počeo voziti mog Meganea pošto je u njemu sjedalica kad treba malu odvesti u vrtić, i ne može se načuditi kako je auto tih dok njegov čekića i čekića... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Med0 said:

Možeš kenjuckati koliko hoćeš ali evo ti konkretno meni niti jedna Laguna III nije bila nešto udobnija od mojeg Clia II. Laguna II da ali trojka nikako.

sorry, ali ovo nema veze s zdravim razumom, stvarno smijesno

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, VedranSB said:

Eto vidiš, a ja kada sada sjednem kod oca u Megane 1.5 dCi 110 Bose oprema, ne mogu se načuditi kako je neugodan uhu. Baš je sada počeo voziti mog Meganea pošto je u njemu sjedalica kad treba malu odvesti u vrtić, i ne može se načuditi kako je auto tih dok njegov čekića i čekića... 

možda su mu dizne loše? 

Link to comment
Share on other sites

Otkako je kupljen takav je, mada opet imam dojam da je bučniji od istog takvog samo u GT Style opremi kakvog je imao prije ovoga.

Link to comment
Share on other sites

Dok je hladan i na kratke relacije čekića, kada dođe na radnu onda je druga priča.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, AllesGut said:

sorry, ali ovo nema veze s zdravim razumom, stvarno smijesno

Pa slažem se da je smiješno pogotovo kada pomalo nabrijan željom i zanosom uzmem sa sobom novce i kupoprodajni ugovor, prođem sa dva-tri koplja boljim autom po istoj grbavoj cesti po kojoj sam puno puta prošao sa sepetom i ne osjećam se kao da vozim dva koplja bolji auto jer se podjednako ljuljam i tresem u oba auta koji su na istim kilometražama.

Da nađem održavani Meg III u dobrom stanju uzeo bi ga i ne bi se okrenuo za Lagunom.

Malo je problem što su taksisti u niskom startu za Megije trojke kao i Clia IV pogotovo Grandtour verzije.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, VedranSB said:

Otkako je kupljen takav je, mada opet imam dojam da je bučniji od istog takvog samo u GT Style opremi kakvog je imao prije ovoga.

Moj dci nije nikad čekićao

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@macak ja sam kod gospodina sa cliom blokiran već duže vrijeme koliko mi je poznato, pa moje postove niti ne vidi...

Daj ga pitajte šta zna o tom megu plavom? Odakle mu info da je zakačen sprijeda i kakvo je to oštećenje bilo? Dal je servisiran kod BB ili ne, jer po njegovom postu bio je tamo 3 puta ali nije servisiran tamo? I gdje je te sve info čuo?

Link to comment
Share on other sites

On 27. 03. 2024. at 21:59, Med0 said:

Taj plavi Megane III Grandtour GT s Njuške nije bio održavan u BB garaži kako bi oglas to dao perfidno naslutiti. Auto je tamo bio možda dva ili tri puta ali nipošto se ne može reći da je tamo održavan. Zakačio ga je za nešto odnaprijed i na idealnoj kilometraži je za izmjenu amortizera, kočnica i kuplunga (2000€+).

I naravno tvrd je u 3pm. Nije kao GT Line, puno je tvrđi pogotovo na onim 18-icama.

 

Evo prosljedjujem pitanje drugog clana

Daj ga pitajte šta zna o tom megu plavom? Odakle mu info da je zakačen sprijeda i kakvo je to oštećenje bilo? Dal je servisiran kod BB ili ne, jer po njegovom postu bio je tamo 3 puta ali nije servisiran tamo? I gdje je te sve info čuo?

Pa @Med0 trazis udobno auto a ideš gledat gt model... Nerazumin?? 

Link to comment
Share on other sites

 Baterija nije toliko skupa. Štoviše mogu se mijenjati moduli. Nisam siguran da to Toyota radi, ali vjerujem da se može naći netko će odraditi. Inače nisam čuo da baterija prije 350k km odumre. Kod NiMH baterija i prvih generacija hibrida je jako bitno da pazis na ventilaciju bateriju, ima filter protiv prašine ispod zadnje klupe. Njega redovito čistiti i kada tovaris auto paziti da ne zatvoriš taj otvor i samo vozi. Inače @filipbabok vozi takvu sa nešto više km.

I da recimo primjer ćelije

https://2ndlifebattery.com/product/toyota-prius-hybrid-battery-cell-8-2v/

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dolac said:

malo ulja na vatru, kaj vi mislite o ovome

https://www.njuskalo.hr/auti/toyota-prius-1.5-vvt-automatik-hr-vozilo-oglas-43121610

 

pregledao sam el. servisnu, sve po ps-u rađeno, ali mene brine kolko dugo još može ta baterija da me auto ne ispadne na kraju duplo za godinu dana...

 

1 hour ago, Domba said:

 Baterija nije toliko skupa. Štoviše mogu se mijenjati moduli. Nisam siguran da to Toyota radi, ali vjerujem da se može naći netko će odraditi. Inače nisam čuo da baterija prije 350k km odumre. Kod NiMH baterija i prvih generacija hibrida je jako bitno da pazis na ventilaciju bateriju, ima filter protiv prašine ispod zadnje klupe. Njega redovito čistiti i kada tovaris auto paziti da ne zatvoriš taj otvor i samo vozi. Inače @filipbabok vozi takvu sa nešto više km.

I da recimo primjer ćelije

https://2ndlifebattery.com/product/toyota-prius-hybrid-battery-cell-8-2v/

 

Ako je stanje kako piše, bolji auto nećeš za te novce naći. Samo se trebaš proviknuti na taj skuter mjenjač.

Moj je 260tkm i 2006 te baterija ne pokazije neke znakove starenja niti je ikada izbacio grešku što se baterije tiče.

Zapravo, taj auto nikada nije izbacio nikakvu grešku, ako se dobro sjećam...

Inače, da, kod ove baterije se mogu mijenjati moduli i to je bingo jer zapravo najviše stradaju ovu moduli u sredini koji su slabije grijani.

U ovlaštenom rade zamjenu baterije i to je, ako se dobro sjećam, oko 2000 eura . Dobivaš novu a ti ostavljaš staru. Ali valja provjeriti. Mislim da čak mk3 ima istu bateriju.

Iako, ponekad i samo čiščenje baterijskih terminala (korozija) otkloni problem. Probaj kontaktirati EV-Clinic, imaju u Zg i Ka poslovnice i vidi s njima. Ali... Mislim da te neće mučiti ta baterija.

Rešetka ventilacije je na desnom dijelu naslonjača zadnje klupe i nisam ju do sada uspio zablokirati nečime, dobro je pozicionirana.

Uglavnom, nakon nekoliko auta u posjedu i dosta voženih, prius mk2 uvijek ima moju preporuku pa tako i sada.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, filipbabok said:

 

Ako je stanje kako piše, bolji auto nećeš za te novce naći. Samo se trebaš proviknuti na taj skuter mjenjač.

Moj je 260tkm i 2006 te baterija ne pokazije neke znakove starenja niti je ikada izbacio grešku što se baterije tiče.

Zapravo, taj auto nikada nije izbacio nikakvu grešku, ako se dobro sjećam...

Inače, da, kod ove baterije se mogu mijenjati moduli i to je bingo jer zapravo najviše stradaju ovu moduli u sredini koji su slabije grijani.

U ovlaštenom rade zamjenu baterije i to je, ako se dobro sjećam, oko 2000 eura . Dobivaš novu a ti ostavljaš staru. Ali valja provjeriti. Mislim da čak mk3 ima istu bateriju.

Iako, ponekad i samo čiščenje baterijskih terminala (korozija) otkloni problem. Probaj kontaktirati EV-Clinic, imaju u Zg i Ka poslovnice i vidi s njima. Ali... Mislim da te neće mučiti ta baterija.

Rešetka ventilacije je na desnom dijelu naslonjača zadnje klupe i nisam ju do sada uspio zablokirati nečime, dobro je pozicionirana.

Uglavnom, nakon nekoliko auta u posjedu i dosta voženih, prius mk2 uvijek ima moju preporuku pa tako i sada.

Imas pm ;) 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.