Jump to content

Borbeni zrakoplovi Hr


dado_sk

Recommended Posts

Istina je, da bi se na račun aviona mogli npr. rjesiti dugovi u zdravstvu, ali isto tako znam da air policing kosta fiksno, i da moramo placati Italiji ili Madarskoj isto svake godine (a ni to nije bas malo) pa makar oni ne digli avione niti jednom...

Takoder, cuo sam, a ne znam da li je to istina ili ne, da svaki avion koji nadleti HR da mora platiti neku naknadu, i da se zapravo dijelom iz toga pokriva nabava novih zrakoplova...

Trebalo bi dugorocno uzeti najjeftiniju opciju, jer da imamo novaca na bacanje, nemamo... prestigla nas je i Rumunjska po BDP-u, trenutno se borimo sa Bugarskom za zadnje mjesto... ove godine će se vidjeti koliki će biti minus u proračunu bez turizma... počinjemo plaćati danak izostanku industrijalizacije i silnom uvozu...

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Što bi se reklo, bilo je i većih problema pa ih nismo riješili.

Možete tu kontemplirati o ovim i onim opcijama, ali zadnju riječ neće imati nitko sa ovog foruma, a možda ni iz HR. Platit ćemo nemale novce kako god bilo, usput će netko omastiti brk, netko će biti nezadovoljan i to je to.

Osobno, bmk za avione dokle god ne mogu doći na red za pregled onda kada mi to treba, kada to moram nemalo platiti privatno unatoč silnim novcima koje mi uzimaju htio ne htio, kada ljudi sa 40 godina staža imaju mirovine od kojih ne mogu dostojno živjeti, kada mladi i obrazovani odlaze jer ne mogu preživjeti u ovakvom nakaradnom sistemu niti ga više gledati, kada nam milijarde kuna cure u džepove kojekakvih parazita počevši od političara, podobnih ovih i onih, udruga, nastavi niz...

Slažem se sa @laci da ovo nije tema za auto forurm

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Osobno, dakle kao korisnik foruma, stava sam da je forum mjesto gdje ekipa može podjeliti neko svoje mišljenje, iako je ovo specijaliziran forum, usko vezan uz autoindustriju, ne vidim problem da se raspravlja oko bilo čega drugog o čemu većina želi raspravljati... u naravno za to određenim temama...

Jer naravno, ne vrti se cijeli život oko Renaulta, već postoji i veće stvari u životu... možda npr. popravak hladnjaka, i ako netko na ovom forumu uspije dobiti savjet kako popraviti hladnjak, forum je za taj dan ispunio svoju svrhu, pomoglo se nekome...

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Onaj sta je mini🧠star dobio u saboru je sasvim ok. Takvih par komada i nek se vrte po banderama

Link to comment
Share on other sites

Slažem se. Ako pričamo o biciklima i mobitelima i guzama onda možemo i o avionima. Ovo je off topic.  Kome se ne sviđa nek ne čita. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Meni nije jasno da mnogi uopce ne shvacaju da smo zeljeli drzavu pa se o njoj treba i skrbiti, a "cuvanje" neba je nuzno kao i cuvanje kopna, mora...nebo ne moze ostati prepusteno stihiji, to je nemoguce jer imamo kao drzava i neke obveze.

Opcije da nam to netko drugi radi isto kostaju, nije besplatno, a opet nije ni rjesenje u slucaju potencijalne ugrozenosti.

Navbava aviona je za mene kao i nabava brodova, policijskih vozila, stavka koju svaka drzava treba imati ukalkuliranu u proracun...kao sto one koje to nemaju, ukalkuliraju air policing koji placaju nekoj susjednoj drzavi.

Povlacenje paralela sa zdravstvom, skolstvom ili nekim trecim resorom nema smisla jer su to sve stavke za normalno funkcioniranje jedne drzave za koje treba osigurati sredstva, a sredstava ima samo ih treba kroz rebalans drugacije rasporediti.

Prvenstveno mislim da Hrvatsku treba podijeliti na 4 cjeline sa 4 administrativna sredista (Zagreb, Split, Rijeka i Osijek... eventualno Zadar ako bi bilo 5).

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Dule u sridu! Vidim da si jedan od rijetkih koji kuži problematiku, a ne samo floskule zdravstvo, mladi, škole bla bla truć. Naravno da i to treba ovoj državi, bez daljnjeg, ali nabavka aviona je stvar nacionalnog interesa i sigurnosti. Kroz air policing će se već početi isplaćivati, a koji ne moraš plaćati drugoj državi. Slovenci bi recimo mogli nama plaćati to, jer su nezadovoljni talijanima i mađarima koji im čuvaju nebo. Pa eto da se i tu nešto ušićariti. Da odmah ne krenete s tim kako Slovenci mogu bez aviona, oni imaju Pilatuse koje čak i naoružavaju, a koliki su majstori u iskorištavanju tih aviona, govori činjenica da Amerikanci i Izraelci dolaze k njima na obuku. Oni su na taj način odlučili čuvati vojno zrakoplovstvo. A na čemu ćemo ga mi čuvati, kad isteknu resursi ovim raspalim migovima? Šta mislite koliko košta ponovno pokretanje i obuka novih pilota, u slučaju nedaj Bože nekog sranja. (Najlakše gurnut glavu u pijesak i reć neće ga bit.) Isto tako neće bit globalne pandemije, preplavljanja Europe migrantima koji se ne žele uklopiti u društvo i pušketanja svako malo u okolici. Pa zar nismo ništa naučili iz povijesti ovog kontinenta? 

Osim toga, članstvo u NATO-u zahtjeva ulaganje 2% proračuna članice u vojsku. Ili nam ni NATO ne treba? Ma ko će našu vodu, prirodne resurse i ljepote htjet ugrozit, opet... 

Edited by homer
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Dule Brodova? Kojih brodova? Rugamo se Slovencima da imaju 2 pedaline, a naša flota je stara ko Isusov magarac. Topovnjače u prosjeku 31+ godinu, ophodni brodovi 35+ godina (izuzev jednog prototipa). Rakete su na izdisaju, uskoro ćemo potencijalne neprijatelje gađati vodenim balonima i to ako ih građani doniraju.

"Na žalost mi nikad nismo imali podmorničke, protupodmorničke i protu minske sposobnosti a proturaketne/protuzrakoplovne, minske i desantne su zanemarive. Jedino što smo imali to su raketne protubrodske sposobnosti" - citat viceadmirala Zdravka Karduma. Ukratko, nismo se u stanju obraniti.

Sad su avioni popularni. Zdravstvo, mladi i škole su floskule, avioni nužna potreba.
Opće je poznato da vladajući, koji god bili, u pravilu gledaju samo i isključivo interes države i njenih građana te isplativost projekata kojima se bave.

 

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, borny said:

@Dule Brodova? Kojih brodova? Rugamo se Slovencima da imaju 2 pedaline, a naša flota je stara ko Isusov magarac. Topovnjače u prosjeku 31+ godinu, ophodni brodovi 35+ godina (izuzev jednog prototipa). Rakete su na izdisaju, uskoro ćemo potencijalne neprijatelje gađati vodenim balonima i to ako ih građani doniraju.

"Na žalost mi nikad nismo imali podmorničke, protupodmorničke i protu minske sposobnosti a proturaketne/protuzrakoplovne, minske i desantne su zanemarive. Jedino što smo imali to su raketne protubrodske sposobnosti" - citat viceadmirala Zdravka Karduma. Ukratko, nismo se u stanju obraniti.

Sad su avioni popularni. Zdravstvo, mladi i škole su floskule, avioni nužna potreba.
Opće je poznato da vladajući, koji god bili, u pravilu gledaju samo i isključivo interes države i njenih građana te isplativost projekata kojima se bave.

 

Nisu brodovi automobili, 30 godina za brod je slicno sto i za automobil 10 godina.

Kada bi analizirao ratne mornarice drugih zemalja vidio bi da je sasvim uobicajeno da su brodovi drugih mornarica budu cak i stariji, nije to nista neobicno kao i avioni...neki lete i preko 20 godina.

Imati drzavu nije jednostavno, kao ni  vojsku, puno je rodova vojske i prostora za poboljsanja uvijek ima.

Mornarica je manji prioritet od zrakoplovstva jer tu nam isticu resursi i sada je prijelomno vrijeme da vidimo sto dalje, kupnja polovnih, novih aviona ili air policing neke druge drzave.

Edited by Dule
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Zato i kažem. Puno je  1.8 milijardi dolara za f16 i za 15 ak  godina stare rafale milijardu. Gripen je nov, švedi obećavaju nekih 500 radnih mjesta. Za naše uvjete i financije odličan. Mala smo zemlja,oružje nosi kao i f16 i rafal samo manje. A manje i troši te je nov. Za gripen je navodno oko 900 milijuna cijena i zaista 500 radnih mjesta to vrijedi.  To  je oko 75 milijuna po komadu. Mislim da je air  policing oko 25-30 milijuna godišnje po nekim izvorima. Ako se uzmu u obzir radna mjesta razliku se isplati platiti. Odličan avion. Ne kao rafal i f16 ali zaista odličan.

Link to comment
Share on other sites

Hebote dado i gripeni više 😂😂

Ne valja, smeće, bačen novac heeeej 😂

Rađe stari izdrljani barak, nego ta skupa sklepana kanta. Btw to su stari dijelovi u "novom" avionu. A da ti ne pričam kako ih se i Mađari i Česi hoće riješit, jer nisu ni blizu jeftini za održavanje, non stop neka sranja s njima. 

Edited by homer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Škrtac plaća dvaput. Treba uzet dobru srednju ponudu, a to gripeni nisu. Francuzi ce nas zajebat. Amerima jedino mos vjerovat, kolko god to zvuči suludo [emoji16][emoji16][emoji16]

Poslano sa mog SM-G975F koristeći Tapatalk

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Treba sagledati sa svih strana, mi nemamo potpune info, mozemo samo nagadjati i gubiti vrijeme

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mislim da ne. Ovo je stari clip. Ovaj c/d za nas odličan. I više nego nam treba

Just now, dado_sk said:

Mislim da ne. Ovo je stari clip. Ovaj c/d za nas odličan. I više nego nam treba. Da. Clip je star 7 godina tako da E nije  planu bio. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

https://eurasiantimes.com/epitome-of-french-power-indias-pride-why-dassault-rafale-jets-could-be-close-to-shutting-its-shop/. Jbt ovo nitko neće. Komad je od 220-260 milijuna. Pitam se kakvi su ovo polovni koji nama daju za 40 posto cijene novog? Ako ovo kupimo smijati će nam se svi. Kao kad Romi s  socijalkama kupe BMW 5 iz 1999.

Link to comment
Share on other sites

Lol, smijat će nam se svi, ako relativno jeftino dobijemo superiorni avion 4.5 generacije, koji te tvoje hvaljene Gripene (BMW iz 1999.) poskida s neba ko ptičice. Da se kupuje novi, ajde skup je, istina. Zato mnogi i odustaju od većeg broja, a ne zato jer je Rafale staro željezo. 

Link to comment
Share on other sites

Je. Istina. Prestigne mene ponekad BMW iz 1999. Samo je problem za njega što ga više krpa i visi po forumu za jeftini popravak najčešće dijelom s otpada nego što  prestiže 😬

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, dado_sk said:

Je. Istina. Prestigne mene ponekad BMW iz 1999. Samo je problem za njega što ga više krpa i visi po forumu za jeftini popravak najčešće dijelom s otpada nego što  prestiže 😬

Apsolutno svako vozilo/plovilo/avion... treba održavati.

BMW trazi kvalitetno odrzavanje bez previše improvizacije a za uzvrat ce ponuditi iznimno puno bezbriznih kilometara.

Svjedoci smo da u današnje vrijeme ljudi kupe novo pa vise po servisima više nego neki sa polovnim starijim autima. Inace, mislim da je potpuno bzvz povlačenje bilo kakvih paralela oko eksplatacije automobila i borbenog aviona, to nema veze jedno s drugim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gle,nitko ne kaže da je rafal loš. Ali novi. Ako nešto dobiješ za 40 posto cijene novog onda znaj da se nećeš baš naletjeti. Zračnu bitku ionako će odlučiti onaj tko te prije vidi i tko ispali bolju raketu na tebe. Sad, gripen dolazi s najboljom raketom . Radar mu je vrhunski s tim da njih nekoliko se može umrežiti i pokriti prostor hr bez problema. Nov je jedan motor ima i jeftin sat leta. Znači češće će biti u zraku. Jedan na jedan gripen ima manju šansu protiv rafala u dogfightu ali ovo nije 1943 i nema takvih borbi više. Rafal je preskup za nas. Nemamo mi to novca držati u životu. Zašto se pojavio f16? Jer je f15 i f14 bio preskup za let zbog dva motora. N znam od kud Ivanjeku info da je sat leta rafala jeftiniji od gripena? Po Jane defence gripen ima najjeftiniji sat leta. Izvrsno je pokretan.odličan za nas

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.