Jump to content

Dijelovi, aftermarket vs OEM ("zamjenski" vs "original")


Domagoj84

Recommended Posts

Posvuda po forumu ima dosta informacija razbacano u podosta topica, najdetaljnije postove je pisao @lageros-zg o tom tko jest / bi mogao biti OE proizvođač raznih dijelova...

Potaklo me nedavno potraga za filterom ulja za moj 1.6 dci, kao što se da vidit sa slika dolje neki dolaze sa ovim "cik-cak" uzorkom, a neki imaju "tri podjele" od vrha do dna - ista je situacija po online shopovima / katalozima proizvođača, ta razlika me je ostavila sa upitnikom. Razumijem da različiti proizvođači imaju različite proizvodne metode te je moguće dobiti isti rezultat na drugi način.

 

Evo konkretno na linku dolje sa slikama, sa auta (Nissan X-Trail 1.6 dci), skinuo OE filter - proizvođač Mahle, kupio čovjek OE filter - u kutiji Sogefi (purflux, fram..)

https://www.drive2.ru/l/492283517544169494/

 

Isti čovjek, filter goriva, kupio tri komada Renault, Nissan i UFI, sva tri izvana ista.

https://www.drive2.ru/l/523790023238092510/

Link to comment
Share on other sites

Ne samo to, ponekad jedan proizvođač nemože isporučiti dovoljnu količinu pa uskoči drugi. Svaki proizvođač u Renault kutiji mora zadovoljiti određene parametre tako da je to manje više isti proizvod. Uz Renault se najviše povezuje Purflux.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je to i @Lowlife htio reći, u smislu briga njih otkud će dio doć, ime će se naljepit u dogovoru sa tvornicom koja prizvodi, a jedino bitno je ostvarena marža na njemu.

Stvarno, kad ste napisali ovo sve, bija mi je onaj moment kad se lupiš po čelu i misliš, kako se ja toga nisam sitija.

Uostalom, evo jedna mala anegdota iz lokalnog ovlaštenog Gašperova, tražili nekakav dio za megane 2 (auto bio star tada nešto preko 9. godina) - kao nije dio dobavljiv - uz objašnjenje trgovca - "pa to je već stari auto, 10. godina, šta vi očekujete. To tražite na otpadu!". Znači ako se auto 10. godina tretira od strane proizvođača kao pravi kandidat za, u najboljem slučaju, reciklažno dvorište, zapravo je suludo očekivat da će dugotrajnost i najveća kvaliteta biti jedini kriterij dijelova koje pakiraju u svoje brendirane kutije.  Dobar primjer je tu u temi od @SOVA - "OEM" "kiler" klime (odnosno "kiler" u kutiji Renault) koji je vratio natrag i zamjenio za aftermarket dio.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da, taj slučaj stoji, ali recimo postoji i obrnuto.  Jedino Purflux ima metalnu oprugu koja pritišće membranu i drži ulje da se ne slije sve u karter preko noći. Prvi slični je Mahle sa silikonskom membranom bez federa, onda slijede ostali s razno raznim gumenim brtvama. Na Ruskim forumima, a tamu su zime zna se kakve i ulje teško cirkulira dok se motor ne zagrije, isključivo preporučuju Purflux, tj original filter ulja

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gledam dijelove i vidim puno meni ne baš poznatih marki, recimo Lobro, ima višu cijenu od SKF-a , jel to neka vrhunska kvaliteta ili što?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, frenchkey said:

Da, taj slučaj stoji, ali recimo postoji i obrnuto.  Jedino Purflux ima metalnu oprugu koja pritišće membranu i drži ulje da se ne slije sve u karter preko noći. Prvi slični je Mahle sa silikonskom membranom bez federa, onda slijede ostali s razno raznim gumenim brtvama. Na Ruskim forumima, a tamu su zime zna se kakve i ulje teško cirkulira dok se motor ne zagrije, isključivo preporučuju Purflux, tj original filter ulja

Da sićam se i toga da sam čita na ovom forumu, punom znanja i resursa, ali eto kako to ide inače u dosta slučajeva zakopano u raznim temama.

Za one koji ne znaju evo link

 

 

Link to comment
Share on other sites

Evo admini / moderatori isprike, previdio sam ovu drugu temu. Mogu se postovi prebacit tamo.

 

Link to comment
Share on other sites

Evo da još malo piskaram...

Skinuo danas kod sebe filter zraka, koji je po servisnoj ovlašteni promjenio prošle godine početkom drugog miseca.

Uglavnom, po logotipu Purflux, Made in Slovenia.

air_filter_resize.jpg

Link to comment
Share on other sites

Andelko prodaje te s ugljenom original Renault, nisu papirnati vec od tkanine.
Ja sam ih cak usisao, ispuhao i oprao arielom. Izgubi ugljen ali moze kao obicni jos jednom posluzit

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Evo da se i ja javim malo :D  (BTW, ovu poruku pišem već 4 dana 🤦‍♂️)

Da, govorio sam dosta o tome po raznim forumima i grupama te često nailazio na negodovanja ili nerazumijevanja kod nekih, moram reći neukih ljudi, a koji su kao stručni ljudi iz prakse, što mehaničari, što trgovci.
Razumljivo mi je to da se mnogi štite na razne načine, a sve kako bi stranku zadržali usko uz sebe i da je samo ono što oni rade/prodaju najbolje i jedino ispravno i točno.
Ono što već godinama otvoreno govorim je to da su to sve priče za malu djecu i da je već topla voda davno otkrivena.
Činjenica je da se jedan auto sklapa od tisuća raznih dobavljača dijelova sa kojima se sklapaju ugovori preko javnih natječaja pa tko je povoljniji i konkretniji dobiva posao, ali... nije i jedini koji će biti samo jedini dobavljač.
U nekom radnom vijeku jednog vozila je moguće da se izmjeni nekoliko različitih i raznih proizvođača iz raznih razloga (npr. ugovor sa jednim je bio na određenu količinu za prvu ugradnju kada se sklapa vozilo, a s drugim pak može biti za pakiranje u postprodaju u ovlaštenim servisima odnosno za servise) i to je u današnje vrijeme jedna vrlo normalna stvar i onda kada se nađe onih koji su slijepo uvjereni da je samo jedan proizvođač vezan za određenog proizvođača vozila, to jednostavno nije točno i na taj način nekome tko nije upoznat sa auto branšom naprosto daje lažne informacije i činjenice.
Isto tako, nerijetko puta se događa da originalni dio nije baš dobre kvalitete pa se u praksi pokazalo da je neki aftermarket proizvođač bolji u odnosu na original, ali isto tako niti dvostruko skuplja (ili i više puta skuplja) cijena nije jamstvo da je taj original toliko bolji od renomiranog aftermarket proizvođača.
I tu onda dolazimo do onoga što se zove segregacija proizvođača kod svakoga posebno u nekom svom zamišljenom svijetu neke kvalitete koja bi trebala zadovljavati krajnjeg korisnika, a gdje opet dolazimo do toga koga je uopće briga za to i tko si želi uložiti toliko truda u sve te sitnice i stvari da se razumije više od onoga što kao mora znati prodati na pultu nekog dućana i gdje radi (rinta) za nekog pa da daje onda još više svog vremena.
No međutim, osim što se događa da ima tih raznih proizvođača, a opet istih, to je zato jer ti neki imaju iste "gazde" iznad sebe pa shodno tome i jednaki izgled proizvoda, samo drugačiju ambalažu. Danas se to vidi sve na internetu, samo treba dobro pogledati i potražiti, ali i razumijeti.
Nije tu samo pitanje i krutih dijelova, nego i maziva i tekućina. Sad najnoviji primjer je raskid ugovora u VAG koncernu sa Castrolom i potpisivanje sa SHELL-om, da bi Castrol potom potpisao sa Renault-Nissan-Dacia koncernom kako bi povratio izgubljeni posao kod VAG-a. I sada bi netko rekao da je i za one stare modele motora u Renault vozilima došlo do izmjene proizvođača ulja... ma da? kako da ne. ELF igra i dalje, a i jeftiniji je.
Druga stvar je kod VAG koncerna gdje su Castrol i SHELL zapravo već dugi niz godina jedni od dobavljača ulja za njih, samo se izmjenjuju s vremenom, ali oboje razvijaju ulja za njih. Pa čak je i u Renault modelima (sa DPF-om kad se počeo ugrađivati i počelo je sa C4 uljem RN0720 - 5W30) SHELL bio u tvorničkom punjenju motora, a izlazio sa naljepnicom da je ELF službeno ulje za Renault.

Sve u svemu, toga ima jako puno, kao i toga što se mora znati u poslu koji se radi, a jednako tako i svima mora biti jasno da je predočenje broja šasije danas najbitniji podatak o vozilu koji se mora dati, jer po tome broju se može točno znati što je ugrađeno na svaki auto posebno. Mnogi su u zabludi misleći da je sve to isto i jednako za sve modele koji su kao isti i jednaki, a to nije točno. Nekada čak i po broju šasije nije moguće odrediti točan dio dok se ne pogleda na vozilo (npr čest slučaj sa oprugama, na kojima su navedene boje i po njima se dalje kupuje, jer te boje određuju koji će to biti broj u katalogu Renaulta, a to dalje određuje visinu i tvrdoću opruge).

Eto, pišem ovo već nekoliko dana s preskocima i nadam se da sam sve dobro povezao :D 

A biti će mojih tekstova još, ali ne stižem nikako.... moram najprije raditi pa tek onda ovakva zadovoljstva ;) 

  • Like 12
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Graničnik vrata za Clio Storia - original 200-tinjak kn, zamjenski nepoznatog proizvođača 80-ak kn. Koji uzeti? 

Anđelko nažalost nema info o proizvođaču zamjenskog.

Link to comment
Share on other sites

Oba će prošuskati opet. Original.možda malo kasnije. Ja bi uzeo zamjenski i "popravio" original sa ležajevima i čekao da zamjenski počne pucati.

Link to comment
Share on other sites

evo da ja napisem kratko iskustvo sa remenicom radilice

na originalnoj se guma rastopila nakon 225tkm cca, primoran uzet bilo kakvu smislenu, jer tijekom ljeta nisam smio paliti klimu, inace ne bi imao ni serva ni alternatora, uzeo sam swagovu, rekao ajde nemoze biti toliko losa...bilo je dostupnih i puno gorih marka...i nakon niti 6000km primjetio sam kretanje u 8icu...zamjenio sam oem i vidjet cemo dalje situaciju...

nastojat cu u buducnosti sto vise dijelova stavljat oem...mada i to nije garancija da ce biti tip top, posto su sigurno nacini (i troskovi) izrade drugaciji sad u odnosu na pred 10-15 god...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Koje pločice staviti na ATE diskove, a da to ne cvili? Briga me ako su mekane ko putar, trajat će 10-20tkm u svakom slučaju.

Link to comment
Share on other sites

Ta kombinacija mi cvili od prvog dana. Ne mogu reći da je mehaničar nešto krivo napravio, održava mi auto godinama i pedantan je.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, riceburner said:

ja sam na renolima imal uvek ATE/ATE combo bez nekih problema...

Prošle godine Brembo MAX + ATE pločice = cvili kao da zaustavljam vlak na kolodvoru, a ne auto.

Također nije do mehaničara. Textar umjesto ATE je bio OK.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ja sam stavio Textar + Textar kombinaciju, mijenjano kod forumskog mehaničara, napravio oko 6000km sa njima, cvile mi već neko vrijeme, onako pred kraj  kad se lagano stisne kočnica..

 

Link to comment
Share on other sites

Evo ja ću se opet malo javiti sa svojim nekim podacima.
Za početak:
SVE VALJA i NE VALJA NIŠTA (to je kad se generalno uzmu svi forumi i razne fejs grupe)

Dakle, to je živa istina, a ona dakako se odnosi na iskustva svakoga od nas u određenom trenutku.
Činjenica je očita da nekima nešto valja, a nekom drugom to isto ne valja. Možemo tu sada o svemu i svačemu, da je majstor kriv, da ne valjaju dijelovi, da je ovo ili ono....
Možemo tako do sutra, jer isto kao i političke stranke, svatko ima neku svoju ideju zašto je to dobro ili loše. Ali budimo realni i neka si svatko postavi pitanje da kako to nekome to nešto radi dobro, a opet nekom drugome to isto, na istom autu ne baš.
Da, može biti loša serija kod proizvođača, da je promijenio izvedbu dijelova, smjesu, mjesto proizvodnje, kooperanta itd..itd... (isto kao i proizvođači automobila kada mijenjaju neke dijelove).
Ali opet dolazimo i do onoga što ja nazivam "zadnja crta obrane", a to je majstor koji radi posao. Ne jednom, nego milijun i jednom sam čuo, vidio, a i osobno doživio greške kod montaže, gdje su se kleli da je sve bilo odrađeno vrhunski, bez problema, sve po špagi iliti P.S.-u (Pravilu Službe), ali problem se detektirao da to nije bilo tako.
No, da ne budu tu samo dvije strane (proizvođači i mehaničari), jer nisu samo oni bitni, tu smo i mi, treća strana, korisnici svega toga. Nismo svi isti i ne vozimo svi isto, a jednako tako ne vozimo svi iste relacije (grad i otvoreno) pa se u tome isto tako može naći ponekad problem zbog kojeg dolazi do problema.

Mnogi se slažemo da je danas pad kvalitete i više nego očit, ali ne samo u dijelovima i općenito govoreći o tehnici, nego i pad educiranosti, volje i želje za učenjem o novim stvarima, ali i nestašicom stručnih, pedantnih i doista educiranih osoblja. Kada se sve to skupa zbroji, rezultat je i više nego očit, sami problemi na sve strane.
Lako je biti nezadovljan i slati robu na reklamaciju, ali nije to više samo tako lako (osim ako netko ima neku špagu/vezu pa se to negdje "utopi" pa pojeo vuk magare i ne dobije se točan razlog ili uopće uvid u problem koji je možda detektirao proizvođač, jer to nikada nije stiglo tamo na uvid). 
Doista sam nebrojeno puta ljudima koji su imali neki problem sa kočnicama dogovorio pregled kod mehaničara koji meni održava vozilo, koji je educiran, radi već 3 desetljeća, ima svu potrebnu aparaturu i alate te sam i osobno prisustvovao tim pregledima, jednostavno se u 99% slučajeva pokazalo da je sve u redu sa tim nekim dijelovima, nego je bilo nešto drugo.
Npr. (kad smo već kod kočnica) na Mercedesu "okcu" iz 1997 godine se čovjek žalio da su mu nakon 2 mjeseca protresli diskovi (ATE), pozvao sam ga da dođe do mog majstora i on je odmah na prvu probnu vožnju ustanovio da to vjerojatno nisu prednji diskovi. Naravno, posao se morao odraditi kako treba i vozilo je dignuto na dizalicu, sa komparatorom izmjereno da su diskovi u toleranciji te da trešnja sigurno ne dolazi od njih. Pločice su bile uredno složene i sve se vratilo natrag. Ali, onda se otvorila stražnja strana i zbog anker ploče (zaštitnog lima kočnica) skinula čeljust i onda širom otvorene oči svih nas prisutnih. Disk po pola ima toliki rez ili kako bih se bolje izrazio... bio je gotovo poderan, samo što nije pukao, a čovjek mrtvo hladno izjavi da to nije nikada mijenjano od kako je auto proizveden, samo disk pločice. 
I što sam ja onda trebao reći čovjeku na to, da mijenja majstora ili možda da mu pojasni kako je potrebno imati i alat, ali i neko osnovno znanje o tim stvarima, da se ne radi sve na prvu, jer se u svemu vidi teorija urote, da sve je toliko loše i da to što mu je ugrađeno ne valja....

Ima svega, a na žalost nisu svi bezgrešni, neki proizvođači automobila se ponekada zaštite na neke svoje načine, daju posebnu proizvodnju samo za sebe, a za aftermarket se to onda ne prodaje. Primjer je BMW E60 i E39 linija koja ima dvomasene ili plutajuće diskove (kako ih tko već zove), kojima je srce/šešir diska od drugačijeg materijala nego kočiona površina te je zanitan zakovicama. Jedino je ATE imao u ponudi takve diskove, ali na kraju se ispostavilo da nisu bili dobri te je čak ATE nešto i mijenjao u proizvodnji tih tipova diskova i mislim da je u konačnici i to prestao proizvoditi. Na kraju nisam uspio saznati tko im to radi, netko spominje Jurid (i to jesu disk pločice, to svakako je preporuka za BMW vozače), ali za disk se ne zna. Za Jurid se čini da nije isti kao u BMW pakiranju pa se na kraju za te modele zaključuje da samo original i Jurid disk pločice mogu biti odlična kombinacija. Naravno, to ne košta uopće malo novaca, ali to je to, od toga da ne provode toplinu pri visokim brzinama i ne dolazi do piganja zbog toga, a isto tako i osjet na papučici kočnice gdje je sa svim ostalim proizvođačima to bilo mekše i jače je trebalo stisnuti.

Sve u svemu.... moram ići.... nastavim drugi puta....

  • Like 7
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.