Jump to content

Dijelovi, aftermarket vs OEM ("zamjenski" vs "original")


Domagoj84

Recommended Posts

32 minutes ago, fabi said:

Bravo Anđelko, sad pogledaj SMS😂😂

Evo upravo jesam :D , slika je naopako malo :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, lageros-zg said:

Evo upravo jesam :D , slika je naopako malo :D :D :D :D

To ženin auto, sve naopako😂

Nego mene zanima, šta će Anđelko prodavat kad zavladaju električari? Antifriz 😂😂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, fabi said:

To ženin auto, sve naopako😂

Nego mene zanima, šta će Anđelko prodavat kad zavladaju električari? Antifriz 😂😂

Zlo i naopako, kako bi neki rekli :D :D :D :D

A prodavati ću struju :D :D :D :D
No, kad to zavlada, ja ću biti negdje drugdje 🏖️

Link to comment
Share on other sites

To ženin auto, sve naopako[emoji23]
Nego mene zanima, šta će Anđelko prodavat kad zavladaju električari? Antifriz [emoji23][emoji23]
Isto ko i sad osim motornog ulja i još nekih sitnica [emoji23]

Poslano sa mog M2101K9G koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Evo jedna prigodna na temu OEM vs aftermarket. Nedavno mijenjao na mom bivšem autu.

 

Vidi se gdje je logo obrušen. Inače kliješta došla u kutiji "TRW".

 

 

 

IMG_20220104_151929.jpg

Edited by Domagoj84
Link to comment
Share on other sites

i oe brojeve isto tako pobruse

neki dan naletio na komad kojem su zaboravili pobrusiti oe brojeve, to je rijetko desi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Evo jedno iskustvo s diskovima na 197. Unazad 2-3g moram mijenjat diskove. Prvi puta je bio Brembo, drugi put Ate i sad je opet Ate. Dakle niti godinu dana ne prođe i oni protresu. Kupljeni u Ciaku svaki put, a pločice uvijek uzmem Ate koje budu skoro pa kao nove, a opet nemoš ih vratit na novi disk. Sad mi je Ate opet protresao i to baš nenormalno. Kupljeni u 7 mjesecu prošle godine. Sad ću ih rekkamirat, ali moram čekat jer ih naravno šalju nekome na testiranje. Jebeš ti takvu robu, mislim na zamjensku, ako nema garanciju tj. ako ju odbiju. I od mog mehaničara čujem da je sve više problema s diskovima koji svima vrlo brzo protresu a ne stavlja se krš roba. Očito se to sve radi u Kini. Nznm no svake godine mijenjat diskove je suludo, pogotovo jer vozim umirovljenički. Strah me i pomislit što bi na stazi bilo s njima. I ne, sve je u redu s ovjesom, glavčinom, čišćenjem i sl. Čak i s drugim ljetnim setom trese. Iz ove priče budem izuzeo Ate diskove koji slove kao top kvalitet, jer ih uzimat više neću. Brembo ima više opcija diskova za taj auto pa ću navest sve koji nude za taj auto, te pokušat dokučit jesu li isti kao Oem ili ne.

1. https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/09-8904-10

Br.1 su puni diskovi bez zaštite tako da će dio na koji dolazi felga brzo prohrđat. Običan puni disk , ništa posebno. PROHRĐALI I PROTRESLI. Njih sam imao jako davno.

2. https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/09-8904-11

Br.2 su isti kao broj 1 ali dolaze sa tom zaštitom protiv prohrđavanjA. PROTRESLI, ali su izdržali više od godinu dana. Možda i 2g skoro.

3. https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/09-8904-20

Br.3 su bušeni diskovi, bez zaštite od prohrđavanja. Nemam iskustva s njima.

4. https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/09-8904-21

Br.4 isto bušeni kao br.3 ali dolaze sa antikorozivnom zaštitom. Nemam iskustva s njima.

5. https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/09-8904-1X 

Br. 5 je njihova top izvedba diskova. Bušeni, zaštićeni, za performanse i ojačani. Njih bi htio stavit, vjerojatno i hoću s ATE pločicama. 

Ono što je meni sad upitno jest razlika između OEM diskova bušenih i broja 5 od Bremba. Iz iskustva znam da je Brembo prva ugradnjana cliu, samo su puni. To sam i vidjeo da piše na disku i to na rubu diska. Bilo je tu još nekih oznaka mislim, ali ko će to više znat. Ima li tu razlike između broja 4 ili 5 s OEM bušenim diskom na linku dolje broj 6:

6. https://www.roadtrackraceparts.com/renault-oe-drilled-brake-discs-front-renaultsport-clio-197-200.html

Broj 6 je dakle OEM bušeni disk za clia 197.

Ili recimo broj 7 je OEM disk puni za clia 197. Njega možemo stavit u usporedbu s brojem 2 jer OEM ima zaštitu da ne hrđa.

7. https://www.autostanic.hr/kocioni-disk-original-renault-7701208130

Sad vi meni recite jel ima razlike u tim OEM vs ZAMJENSKI dijelovima? Očito ima, sumnjam da je samo logo razlika. Dobro ovi od Bremba 1X su sigurno puno kvalitetniji, no ostalo je očito sve šrot. Ispada da je bolje uzet OEMpa imaš garanciju nego zamjenu koju možda neće priznat jel traže dlaku u jajetu. Na kraju te to ispadne ajme skuplje. A i s popustima dolazimo do vrlo vrlo sličnih cijena. Samo što recimo na 1X mogu dobit 40% rabata plus na firmu. Uglavnom zanima me jel taj OEM onda od drugačijih materijala jer sumnjam da bi Brembo radio baš toliko modela diskova samo za 1 vozilo. Zanimljivo moje iskustvo, te bih volio čuti vaša mišljenja i iskustva. No kako moj susjed isto mehaničar kaže, čim stavim na BMW-a bilo koje druge zamjenske diskove SUTRA tresu. SUTRA. Eto,a opet sumnjam da bi i OEM bio baš toliko ojačan da ne protrese. Ili je jednostavno pao kvalitet proizvodnje diskova. Jer davnih dana sam ja dok je auto još bio u garanciji stavljao OEM diskove i nisam nikad imao taj problem, osim samog trošenja diskova.

Link to comment
Share on other sites

Ovo mi nije drago za čuti.

Jer sam sa dosadašnjim iskustvom sa ATE-om bio jako zadovoljan. I na Laguni i na R4.

Doduše za krstaricu sam se odlučio na TRW kombinaciju ali još nije ugrađena na auto. Postojeći diskovi na njoj znaju lagano zatresti ponekad na nekim glupavim laganim kočenjima, dok na jačim kočenjima nema trešnje. ali još uvijek su dovoljno debeli pa ih neću mijenjati dok ne krenu jako tresti (ili se ne potroše).

 

Tebi bi preporučio da se nakon svega odlučiš za OEM, jer iako skuplji nakon toliko troška i zafrkancije za zamjenskim dijelovima, da sam na tvom mjestu, sam sebi ne bi dopustio da  ne neki zamjenski dio ponovo "naguzi"

Link to comment
Share on other sites

@Zrmi RS Ti si iz OS, ako sam dobro skuzio. Pazi foru, zamoli me sestra kad sam bio na godisnjem da joj kupim dijelove za mali servis za Golfa. Odem u Gas i kupim ulje i Bosch-ove filtere po navici. I gledam taj ulozak filtera i ne vjerujem koliko je los kad ga uzmes u ruku. Na njemu pise Made in Egypt. Cijena 80kn. Ja prije toga u DE isti platio 6€, ali Made in Germany. Razlika kad ga drzis u ruci ocigledna.

Dijelove narucujem sa Motointegrator.de, cjene ajme, kvaliteta isto.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam do sad uvijek stavljao ATE i diskove i plocice a zadnji set koji sam stavio je toliko brzo protresao,plocice pocele cviliti da ni sam neznam kaj staviti.

Kad sam prije stavljao sve OEM nikad takvih problema,barem ne tako brzo.

Link to comment
Share on other sites

Nznm eto bas me zanima buseni oem disk vs brembo 1x varijanta....dalje me vise nist ne zanima....

Link to comment
Share on other sites

Kad kažem da mi diskovi protresu onda dobijem epitete manijak, racer itd.
Do prije 10-ak godina nisam pazio kako kočim i nikad nije bilo problema. Sad pazim čak kad i kako perem auto a oni protresu za par tjedana.
Diskovi sve lošiji, auti nikad teži i brži.

Link to comment
Share on other sites

Do sad sam uvijek mislio da se kvaliteta plaća, ali očigledno je da to više nema veze...

sve više ljudi pa i mehaničara nekako izbjegava taj ATE u zadnje vrijeme, ima ljudi koji nemaju problema, ali ima ih i koji nemaju dobre riječi za njih

Sad sam nedavno na Lagunu stavljao pločice i moj majstor je rekao da ne uzimam ATE nikako, jer sve više ima reklamacija, preporučio je Textar ili LPR pločice koje su mekanije, i na kraju stavljene LPR i naprijed i nazad. 

Čak je i za Textar rekao da znaju cvilit u nekim kombinacijama s diskovima, ali ako su i diskovi i pločice Textar nema problema, ali da za LPR nikad od nijedne mušterije nije bilo povratne informacije da nešto ne valja, ali nedostatak im je jer se brže troše.

Zasad u 3tkm je sve ok, nema cviljenja i koči normalno u kombinaciji s OEM diskovima prva ugradnja.

Iskreno cijena mi nije igrala ulogu, nego da sve šljaka kak spada, a vrijeme će pokazat rezultate i zadovoljstvo ili nezadovoljstvo.

Edited by dizna
Link to comment
Share on other sites

Na prošlom autu dotrajale (OEM) diskove zamijenio ATE. Protresli nakon 15k km. 

Čuo za iste slučajeve sa istom kombinacijom auta / diskova. Skinuo ih i onako bez volje stavio Ferodo, očekivao isti problem.. Ni ne znam koji točno model niti se sjećam. Bili jeftiniji od ATE.

Eno im se bliži 100k km, još uvijek dobri.

Edited by Domagoj84
Link to comment
Share on other sites

ferodo se i meni pokazao iznimno dobrom markom (odnosim se u ovom slucaju na plocice) - imao problema sa prekomjernim trosenjem plocica na doblu, servisni interval 15tkm (cca 2mj) - textar nije izdrzao, bremsi jos manje, pa opet textar nista...zadnjih 2-3tkm bi vozio prakticki bez kocnica, a ipak treba zaustaviti sa 150-160 pred zavoj...

vec razocaran i zivcan jer odron turski ima iza bubanj, pa sve skupa ima jako slabe kocnice (nesto kao clio 4) - stavio ferodo i evo vozimo se vec dobrih 30tkm, nadmasile sva ocekivanja i dalje grebu kad se voze brzinci i mrtva kocenja pred zavojima ne predstavljaju nikakav problem

ate nismo stavljali jer su preskupe, a i sam se pitam za kupejku kakve kocnice staviti...kad citam ovo gore za ate i textar - favorizirao sam njih, al vidim da cu morat nesto drugo izmislit, srecom jos nije hitno...

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ja imam ATE diskove od prošlog ljeta i zasad je sve sjajno.

Link to comment
Share on other sites

Kada zatopli, sa setom ljetnih guma, ja stavljam Brembo XTRA i ATE ceramic, kombinacija koja bi trebala biti ok, ali danas nikad ne znaš....

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Ivan1902 said:

Kada zatopli, sa setom ljetnih guma, ja stavljam Brembo XTRA i ATE ceramic, kombinacija koja bi trebala biti ok, ali danas nikad ne znaš....

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk
 

Ate ceramic? Nisam takve nasao da postoje barem prednje za 197. Koje su to?

Link to comment
Share on other sites

Kada pričamo o kočnicama uvijek do sada sam stavljao isključivo original. Dakle ne nešto što je navodno prva ugradnja nego odradio u ovlaštenom. Možda ispadne nešto skuplje ali nikada mi kočnice nisu tresle. I diskovi traju debelo preko 100k km.

Link to comment
Share on other sites

Evo da se ja javim sa svojim iskustvom.
Naime da, nekada se to sve događa što svi navodite, ali opet, da je to sve tako loše, onda bi i drugima to bilo redovno, a nije tako.
Nekada za neke modele automobila doista mora biti samo original, jer je rađen drugačije, a i drugačije se vozi i slično, ali da sada generalno ne valja ništa, to nije moguće nikako.
Moj primjer sa kočnicama je taj da sam na svom Focusu iz 2015. godine ugradio ATE POWER diskove i ATE Ceramic pločice za koje većina tvrdi da ne valja i da je to loše, da čak i ATE to ne preporuča itd... ali mnogi ne čitaju sa razumijevanjem i onda se dogodi panika kako nešto nije dobro.
Dakle ovako. Ja sam ih ugradio u lipnju 2019. godine na 142600 km, a na današnji dan ove godine imam preko 231500 km.
Problemi? Niti jedan, čak je i bolje od onoga što sam imao na Focusu iz 2001 godine, jer nisam mogao imati Ceramic disk pločice.
E sad, zašto ja sa ATE nemam problema? Ne vozim kao penzioner, oni listići za eko vožnju su svi pokidani, iliti, nema ih. Kočim stalno, jer eto, ispred mene stalno netko koči i usporava. Vozim i otvoreno i grad. Dakle i diskovi i disk pločice 90 tkm.
Tek nedavno sam uočio lagano škripanje/cviljenje kada izlazim van iz dvorišta, a to je zato jer je disk dobio zub, a i disk pločice su već potrošene pa se elementi koji ne trebaju, dodiruju i proizvode zvuk na tim malim brzinama, dok na velikim toga nema. 

S druge pak strane, ja kao trgovac pratim i vidim iskustva od svojih kupaca, a kod kojih nemam problema. Oni problemi koji su i bili, pokazalo se da nije do kočnica, nego do drugih stvari.
Pa ljudi moji dragi, to što se događa može ići na dušu i mnogim serviserima, jer njih boli briga što i kako se mora raditi, da li će odraditi sve kako treba, a ne na brzinu, kao i znati odgonetnuti problem dok je roba još na autu. Nisam jednom svjedočio kako se stranka žali na problem sa prednjim novim diskovima, a stražnji su bili na vozilu od Franje Josipa, skoro već pukli na pola ili letva volana bila problem ili montirano sa bakrenom masti ili diskovi bili plavi itd.. itd...
Ja, i kao trgovac i korisnik istih stvari, ne mogu se složiti sa ovim konstatacijama, jer da je tako, onda nitko od niti jednog proizvođača ne bi radio, ali činjenica je da se općenito posao ne radi kvalitetno i ne prati što je dobro za što.
ATE nije Bog i nije Bogom dan, ali i dalje je najbolji, uz njega ide još TRW i JURID pa onda tek TEXTAR i FERODO, ali i METELLI/CIFAM. Brembo ne mogu nigdje postaviti, jer su i dalje na li-la, a čak niti BREMBO MAX mi u odnosu na ATE POWER nije vrijedan spomena, jer sam ga koristio na svom FOCUSU iz 2001. godine i nisam bio zadovoljan ponašanjem, bukom i onom vibracijom na pedali kočnice koju proizvode rezani diskovi.

Kočnice su vrlo komplicirane, ne ovise samo o jednom faktoru, nego više njih, a uz činjenicu da imamo lijene i nesposobne majstore to još dolijeva ulje na vatru, a na kraju svega, i sami mi korisnici često činimo ono što nije baš u skladu sa korištenjem i eto belaja.

Da, znam da se mnogima ovo što sam pisao neće svidjeti, ali i ja sam korisnik ATE proizvoda više od 10 godina i jednako tako u prodaji pa vidim i čujem što mi stranke govore. Na tisuće i tisuće prodanih kočnica unazad 10-15 godina, mogu samo reći da su problemi minimalni. Ima ih, ali ne sad ovako kako se piše. Em sam ja jedan od onih koji koristi svoje proizvode, tako i mnogi kupci se godinama vraćaju i kupuju opet isto. Zašto? Jer su zadovoljni.
Ako ćemo realno, OEM isto tako nije Bogom dan i nije savršen, jer ako ćemo i o njima. o da, i tamo ima grešaka ili istih problema, kako sa kočnicama, tako i sa drugim komponentama. PA evo sada mi se čovjek buni da je kupio original FORD kočnice i nije dobro, poplavili su diskovi i kao malo tresu. I što ćemo sada? Reći da je OEM bez veze? Opet se vraćam na svog Focusa iz 2001. godine gdje sam isto dao ugraditi originalne prednje kočnice u ovlaštenom servisu i nakon 3000 km protresli. Ne valja roba? Otišao u drugi servis za neovisno mišljenje, a nakon samo što je skinuo kotač postavlja pitanje: "A tko ti je to montirao?" Sve bilo hrđavo, prljavo i nepočišćeno. Sistem skidanja i postavljanja kotača u formuli 1.

Jednako kako serviseri iliti majstori trebaju jako puno učiti kako bi se uklopili u sve novitete, tako i korisnici moraju biti svjesni da oni koji održavaju vozila nisu baš oni koju su voljeli učiti i rado sjedili u školskim klupama i imali izvrsne rezultate, nego oni koji su preko problema prelazili raznim kemijanjem i nikada nisu bili ni za što krivi. Za one koji žele učiti, e oni su pun pogodak i oni znaju kako riješiti problem i što je problem. Dakle, ima i takvih i njih treba tražiti, njih koji će svojim trudom i zalaganjem pokazati kako se radi i kako se zaslužuje poštovanje.

Ja godinama već trubim što je potrebno provjeravati nakon što se dogodi neki problem, pogotovo kada kočnice počnu tresti. Stvari su jednostavne, treba imati alat za mjerenje i odmah izmjeriti toleranciju diskova. Ako su u dozvoljenim mjerama, nije do diskova, onda mjeriti odstupanje glavčine. Ako je glavčina u redu, onda tražiti dalje, od guma, od felgi itd... itd... a i sebe isto tako treba preispitati...

Dakle, puno stvari je u pitanju, a nitko se ne želi time baviti, a ono još gore od svega, ma koliko god svi mislili da se radi o teoriji zavjere, mi ovdje sa Balkana smo na crnoj listi kod svih, od proizvođača pa do trgovaca (vanjskih), jer se kod nas radi najčešće izvan konteksta i ne želi se učiti nove stvari, radi se bez računa, na crno itd.. itd... To ništa ne podliježe jamstvu i ne može se reklamirati. 
Kod nas nema reda i sve je na ho-ruk i kako ćemo, lako ćemo. Ta vremena su prošla, nema više popusta i vrijeme je da se počne raditi kako treba, jer samo tako će sve biti transparentno i lako rješivo.

Za sada, toliko.... 
  

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Evo još jednog zadovoljnog korisnika ATE Power + ATE Ceramic, još malo će biti godinu dana kako se Focus kotrlja s tom kombinacijom. Trenutno sve za desetku, od kočionih karakteristika do toga da više ne moram prati kotače sa kojekakvim preparatima.

S druge strane OEM Motorcraft diskovi i pločice su od prvog dana cvilile pri malim brzinama.

Link to comment
Share on other sites

U zadnjih 5-6 godina kupoval dijelove u de, a ugradjival u hr. I megane i fiat dobili ATE kombo i nikad problema. BMW dobio prosle godine takodjer ATE, u hrvatskom bmw servisu (njihova roba) s garancijom. Nakon 15k sve i dalje ok.

Znam da sam s cliom tamo davne 2007-2008 imal taj problem s diskovima i mislim da je bio ATE. Jaaako je treslo. Tokarili smo ih dva puta... jer je nakon prvog ubrzo protreslo. Nakon drugog puta bilo ok i odvozio ih do kraja. Nakon to ga je bila kombo zimmermal/lucas koja je znala cvilit al radilo sve mirno.

Ovlasteni mi je uvijek bio preskup za moj ukus. Uvijek je bilo vise nek duplo pa nisam nikad kod njih hodocastio za takve stvari.

On 20. 03. 2022. at 15:51, vip3141 said:

@Zrmi RS Ti si iz OS, ako sam dobro skuzio. Pazi foru, zamoli me sestra kad sam bio na godisnjem da joj kupim dijelove za mali servis za Golfa. Odem u Gas i kupim ulje i Bosch-ove filtere po navici. I gledam taj ulozak filtera i ne vjerujem koliko je los kad ga uzmes u ruku. Na njemu pise Made in Egypt. Cijena 80kn. Ja prije toga u DE isti platio 6€, ali Made in Germany. Razlika kad ga drzis u ruci ocigledna.

Dijelove narucujem sa Motointegrator.de, cjene ajme, kvaliteta isto.

Slazem se apsolutno! Zalosno je al tak je. Svaka cast nasim dobavljacima koji narucjuju kvalitetnu robu. S Andjelkovom robom recimo nikad nije bilo nikakvih problema. Slucajnost, sreca? Hm...

Edited by pere
Link to comment
Share on other sites

Dajte mi sliku tih ate power diamskova i ate keramik plocica? Mislim to ne postoji za 197, to znam sigurno....

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.