Jump to content

Renault EDC automatski mjenjač


dipetek

Recommended Posts

Eto da se i ja oglasim. Po prvi put Renault i po prvi put automatski mjenjač. Možda pretjerujem a možda ne. Znači radi se o Kadjaru 1,3 TCe 160 ks 2021, EDC mjenjač 32 000 km, čuje se neobičan zvuk kod šaltanja iz 3 u 4 brzinu bilo automatski mod bilo ručni. samo iz 3 u 4 kod niti jednog drugog šaltanja se ne čuje. Ako se šalta do 2- 2500 obrtaja se čuje iznad toga ne. tj kad stisnem gas do kraja onda se ne čuje. auto ide normalno vuče normalno ne trza ne vibrira, ne pokazuje grešku. da ne ispadnem id... i odem za bezveze na servis  na linku je kompiliran video od više klipova i čuje se točno kod šaltanja. pa ak ima tko EDC mjenjač pa da posluša i vidi jel to normalno, li bolje da odem na servis 

https://drive.google.com/file/d/1SjPVOxwLs_jmb7pjnPJs5cVZ-fF4JBpV/view?usp=sharing

hvala

Edited by dipetek
Link to comment
Share on other sites

ajde da se i ja pridruzim sa drugim primjerom

neki dan sam prvi put imao prilike probati EDC, konkretno talisman 1.6 130ks

nije mi se nikako svidjelo kako na parkingu kada trazis od auta da klizi, otpustajuci kocnicu, da se priblizis drugim autima oko tebe, talisman mi je cukao, odnosno kad bi otpustio lagano kocnicu, auto bi klizao, al uz spustanje okretaja na neznam 500-600, znaci onako cukanje kao da se gusi i s time auto skosne lijepo da ga se ne moze njezno ubaciti na uzim parkinzima...da li je to normalno za sve EDC-ove ili je u pitanju bio jedan losiji primjerak? ne znam ako cete me shvatiti, ali npr zadnjih par tjedana sam se navozio raznih automatika i nije mi se to dogadalo, nego bi lijepo uklizao u parking lagano otpustajuci kocnicu, a ovdje me bilo strah da ne zakucam nekoga...

Link to comment
Share on other sites

Ove nabrojane greške za bilo koji EDC svakako nisu normalne, a sad koji su razlozi teško da se može ovako napamet dijagnosticirati...

Link to comment
Share on other sites

Na Talismanu sa EDC-om kojeg sam probao, puzanje je bilo izvedeno vrhunski, osjećaj je bio kao kod klasičnog automatika, isto tako i kad sam bio vožen u Espace-u, nikakvo trzanje niti čudni zvukovi.

Moram biti iskren, na videu ne čujem ništa, možda je do mog zvučnika, ali svakako nije loše otići u servis, platiti ćeš sat ili dva dijagnostike a biti ćeš miran

Link to comment
Share on other sites

ok, onda ce bit da je taj konkretan primjerak bio defektan...i jos stvar vise za ispitati prije kupnje iduceg auta

Link to comment
Share on other sites

Nikako mi nije jasno zbog čega kad se kupuje polovan auto sa upitnom kilometražom (kakvih je najviše) potreba za automatskim mjenjačem. Jedino da se nabereš svraba i olakšaš prilikom prvog kvara džep, trećeg ja ne vidim . 

Naravno da mi je potpuno jasno šta i kako su prednosti automatika ako se to tako može nazvat . 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, trapavi said:

Nikako mi nije jasno zbog čega kad se kupuje polovan auto sa upitnom kilometražom (kakvih je najviše) potreba za automatskim mjenjačem. Jedino da se nabereš svraba i olakšaš prilikom prvog kvara džep, trećeg ja ne vidim . 

Naravno da mi je potpuno jasno šta i kako su prednosti automatika ako se to tako može nazvat . 

Danas ni ručni mjenjač u puno slučajeva nije dobar za džep, set kvačila + dvomaseni zamašnjak koliko košta, hidraulični potisni ležaj... 

Ako kupiš klasični automatik (ne DCT) od reputabilnog proizvođača (Mercedes-Benz, ZF, Aisin npr) ne vidim tu nekih problema, samo mora biti redovno održavanje. Pokvariti se može i jedan i drugi.

Glavna prednost automatika po meni je sigurnost, na stranu komfor i lakoća vožnje, sigurnost kod kretanja je apsolutno najveća prednost. Naglo kretanje u hitnoj situaciji je neusporedivo, nema šanse da se ugasi od panike kako se dogodi nekome tko baš i ne zna što radi, Moja žena nikada nije ovladala ručni mjenjač, i da nije automatika ne bi ni vozila, i vjeruj mi da sam puno mirniji kad na automatiku samo opali po gasu nego da mora iz lera u prvu i krenuti naglo u "ne daj Bože" situaciji.

Edited by DarioSafrane
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Znam što je prednost automatika , podsjećam da smo u obitelji imali još prastari fiat uno selekta , što je automatik, naravno davno .  Poslije toga vozio sam bar 10 godina 3 kamiona sa automatskim mjenjačom . Sve je to u redu ali i vidim kako se češu prilikom kvarova na automaticima . Nemože se to usporedit sa ručnim mjenjačem sa dvomasenim zamajcom , to može svaki mehaničar zamjenit i ne treba mu nikakva dijagnostika ni ništa slično da bi vidio što je na stvari .

A mercedes je već van zone dohvata većine.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Rucni mjenjac se gotovo nikad ne pokvari. Jedino ak se vozis bez ulja ili na milijun km ode koji sinhron ili lezaj. Dok ovi novi robotizirani mjenjaci - boli glava.

Kakav je EDC?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Danas se sve što ne treba mjenjat ručno vodi pod automatski mjenjač. A tu su potpuno različite stvari u pitanju, no nebitno nikad ni pijan ne bi kupio polovnjaka sa edc, dsg , cvt ili bilo kojim automatikom . Još su uvijek najpouzdaniji oni stari sa hidrodinamičnim pretvaračem okretnog momenta .  .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1.3 tce Edc u Qashqaiu od starog nema problema ni čudnih zvukova (60 tkm na satu). Mako na uzbrdicama zna nafkije uloviti kod kretanja, ali to je klasični problem ove vrste automatskih mjenjača.
Ovo što ljudi govore za kvarove i skupe popravke automatika, to vjerojatno stoji, iako s obzirom da sam uzeo novi auto sa dct mjenjačem i 7 godina garancije me ne češe glava. Ipak moram reci, da sam u teoriji proučio razlike između običnog automatika i dct-a i da se od prvog dana ponašam prema uputama proizvođača i izbjegavam ono što ovoj tehnologiji ne paše(mogu naknadno objasnit). Onaj tko prijeđe sa običnog automatika na dual clutch misleći kako je to sve isto, mogao bi se brzo neugodno iznenaditi u nekim situacijama. Kia se potrudila jako dobro objasniti kako funkcionira automatic dct, što se može očekivati u nekim situacijama i kako ga koristiti u takvim uvjetima (stani kreni vožnje). Vjerujem da tu nastaju najveći problemi a onda i kvarovi..S druge strane, i proizvođači dorađuju svoje mjenjače sa vremenom kad dobiju Feedback kupaca. Pročitao sam dosta o dct-u i probleme koji su kupci često prijavljivali u vožnji su software-ski riješili a sve je to dugoročno utjecalo na trajnost i skupe popravke.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vidim da je nepoznanica da ako uzimaš auto jačeg motora ili opreme neke modele je nemoguce uzeti bez automatskog mjenjača.

Npr Talisman 1.6dCi - 160 ks ili 2.0dCi - 190-200 ks ne postoji sa ručnim mjenjačem.

Zato nemojte osuđivati kolege koje su kupile takav auto. Ako možete pomoć pišite. Dovoljno sam sebe osuđuje i bez vas.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Sa klasičnim automatikom npr stojiš na uzbrdici, makneš nogu sa kočnice auto stoji i može tako stajati koliko oceš ne utječe na trajnost mjenjača. Edc, dsg, dct isti uvjeti i ako nemaš uključen auto hold ili zategnutu ručnu kada makneš nogu sa kočnice auto bježi nazad, ako ga u takvim uvjetima pokušavaš držat na mjestu sa gasom (što neki sa klasičnim automaticima rade) eto pregrijavanja i problema. Znači u uvjetima stani kreni, pogotovo na uzbrdicama obavezno treba biti uključen auto hold, ili čak ručna. Kia u uputstvima piše da kod njihovog dct-a kada stojiš na mjestu u D i sa stisnutom noznom kocnicom, uključenim auto hold ili zategnutom ručnom, elektronika mjenjač prebaci u N da se ne troše/griju lamele. Otpuštanjem nožne kočnice prebacuje u D, a u slučaju da imaš uključen auto hold (najbolja opcija) ili zategnutu ručnu prebacuje u D tek kad takneš gas. 
Npr bočno parkiranje narikverc uzbrdo ili ako često vučeš prikolicu i krećeš uzbrdo to je najbolje izbjegavati sa dual clutch. To su nekakve mane dual clutch automatika, prednosti su im sama vožnja, i potrošnja..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A kako kome i kako ko voli ,ako je novi auto onda je opet druga stvar , no polovnjak star 5 -6 godina sa na satu 150 000 km a u stvarnosti ko zna je opet sasvim druga pjesma i rizik . U svakom slučaju to za mene nije opcija  a vidim da ih se i vole vlasnici rješavat .

No i to za kretanje unatrag na uzbrdici ili ne znat bočno parkirat vozilo , ne znam šta je radila autoškola koja nije to naučila kandidata . Podsjetit ću vas a vi se smijte koliko oćete ali na fići koji je bio za obuku u autoškoli i za polaganje pred supovim ispitivačem pod obavezno je bilo kretanje na uzbrdici . Ako to nisi savladao dođi drugi put odnosno pao si .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eo baš vozio opelov 1.2 turbo 130ks i AE8 brzina. Motorić odlično ide za tu snagu i kad je u gasu automatik fino niže brzine stalno je u powerbandu, cak i fino reagira na pedalice na volanu. Ali znalo se dogoditi da se krećem u tipa D2 na vrh gasa i vidim rupu gdje se želim ubaciti stisnem gas ali ga moram otpustiti jer ne želim proletiti ravno i auto u tom kickdownu toliki trzaj napravio kao kad bi na manualu vratio u 1. brzinu bez međuugasa 😬

 

 

Link to comment
Share on other sites

Automatski mjenjač bih nazvao luksuz. I naravno kao takav košta. Em je skuplji novi, em je skuplji za imati ga. Održavanje jelda. Popravci su isto skuplji. Ovo bih se usudio reći za bilo koju vrstu automatskog mjenjača, od pravog automatika do robotiziranih ručnih, isto i za CVT.

Inace od 2016 vozim paralelno automatik (cvt) i ručni mjenjač. I mogu reći svaki ima svoje prednosti i nedostatke. I može pričati tko god hoće i pjevat borbene ali u gradskoj, krene stani vožnji, gdje je cijelo vrijeme jedna ruka na mjenjaču je automatik bolji. Pogotovo gužva i prva, druga, ili prva, prva, prva, skoro druga....

Trenutno nema toga da bih se vratio samo na ručni mjenjač. Čak i cvt od Toyote jako lijepo imitira brzine..

A što se tiče autoškole, nemam pojma kako je u Hrvatskoj, u Njemačkoj nešto malo znam jer susjed ima auto školu. Tu je dovoljno 5h odvoziti na ručnom mjenjaču i ostalo na automatiku i kada položiš dobiješ normalnu dozvolu. Naravno polazes na automatiku. On trenutno ima ID3, neki MG na struju i Audi Q2 ručni mjenjač.... mislim da Audi nema normalnu ručnu kočnicu nego elektronsku.... Dakle uopće kretanje pod ručnom nema kandidat na čemu naučiti. I naravno autoskoli nije u cilju naučiti kandidata voziti nego da što prije dobije vozačku dozvolu i što prije da uzmu novce.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Display said:

Eo baš vozio opelov 1.2 turbo 130ks i AE8 brzina. Motorić odlično ide za tu snagu i kad je u gasu automatik fino niže brzine stalno je u powerbandu, cak i fino reagira na pedalice na volanu. Ali znalo se dogoditi da se krećem u tipa D2 na vrh gasa i vidim rupu gdje se želim ubaciti stisnem gas ali ga moram otpustiti jer ne želim proletiti ravno i auto u tom kickdownu toliki trzaj napravio kao kad bi na manualu vratio u 1. brzinu bez međuugasa 😬

 

 

Jel taj opel 1.2 ima remen u ulju?

Link to comment
Share on other sites

ja sam pak čuo od jednog mehaničara, certificirani Renault mehaničar btw, da je bolje uzeti polovnjaka sa automatskim mjenjačom nego ručnim..

Link to comment
Share on other sites

Ako niste znali iz auto škola je izbačeno vježbanje i testiranje bočnog parkiranja, kao da takvo ne postoji u svakodnevnom životu.

Pa stoga kad vidite da netko pokušava bočno parkirati imajte razumijevanja ili ponudite da vi parkirate, kraće će trajati 😊

  • Like 1
  • Haha 4
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Krule said:

ja sam pak čuo od jednog mehaničara, certificirani Renault mehaničar btw, da je bolje uzeti polovnjaka sa automatskim mjenjačom nego ručnim..

Ma šta mi napriča pa onda uzmi. Koja je logika tog certificiranog majstora? da je što je kompliciranije i trajnije. Obični mjenjač nađeš za mali novac u autootpadu i sa njim gore i to kod svakog majstora . 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, trapavi said:

Ma šta mi napriča pa onda uzmi. Koja je logika tog certificiranog majstora? da je što je kompliciranije i trajnije. Obični mjenjač nađeš za mali novac u autootpadu i sa njim gore i to kod svakog majstora . 

A ti si baš puno doprinjeo temi sa fiat unom.. Najbolje golfa IV bajo moj, ne trebaju elektro podizaci, tempomat ni ostale gluposti zato i je najbolji auto jer se nema šta pokvariti...

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Display said:

A ti si baš puno doprinjeo temi sa fiat unom.. Najbolje golfa IV bajo moj, ne trebaju elektro podizaci, tempomat ni ostale gluposti zato i je najbolji auto jer se nema šta pokvariti...

Vidim da ti nisu svi kod kuće , Kakve veze ima fiat uno sa renaultom sa edc mjenjačem. Ko je uspoređivao klasičnog starog automatika sa novim edc mjenjačem ?Niko a golf 4koji te neznam zašto muči isto ti nije ama baš nimalo doprinio temi .  Ali kad smo kod njega on je sad za šparanje novca i vožnju kud god treba  tako da me apsolutno ne zanima tvoj zlobni komentar.  što ti to treba ne znam ali samo napred. E da imam još starijeg R5 koji mi isto vozi gle čuda bez podizača a jedino ako želiš možeš računat tepihe pod dodatnu opremu .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pa baš to.. ljudi govore o EDC-u i iskustvima sa novijim automaticima a ti naravno upadaš sa spikama o manualu a zadnje iskustvo koji si imao je sa UNOM wtf

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.