Jump to content

Clio Storia tempomat


Matekhr

Recommended Posts

U svim tim sklopovima zatvorena je izvjesna količina bijelog dima, osnovo je ne dopustiti da izađe van u atmosferu

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je situacija na ECU konektoru sljedeća: C4 je spojen na prekidač kuplunga, ali zato preostala četiri pina tempomata/limitera nisu spojena na ništa (A2, C3, D2 i D3).

 

Stoga trebam četiri žice (dvije parice) provući od ECU konektora pod haubom (120) do mjesta gdje se regulira visina snopa farova (1081). Tamo imam 12V koji mi trebaju za uključenje tempomata/limitatora.

 

Kroz kuda treba provući te dvije parice da bi one išle od ECUa do regulatora nivelacije farova?

Link to comment
Share on other sites

Pa pokušaj kako je napravio autor ovoga topica (piše u njegovom prvom postu), onim putem kuda prolazi sajla za otvaranje haube.

 

Ali mi jedna stavar nije jasna. Ako imaš taj bijeli konektor sa pet žica koji se ubada u 1081 pitanje je gdje su one završile. 

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Taj dio sa sajlom mi je promaknuo u prvom postu. Hvala. Upotrijebit ću UTP kabel koji je napravljen za vanjsku upotrebu i malo je otporniji na atmosferilije i temperature, a pinove za ECU konektor ću potražiti kod koncesionara. Bojim se koristiti one od PC napajanja jer ako mi zapnu na pola puta ne vidim kako ću ih uspjeti izvući van.

 

Ne kužim ni ja zašto postoji kabel u kabini, a ne postoji do ECUa. Već sam si obilježio žice kad sam shvatio da na njih ništa nije spojeno:

DSC03834.jpg

Link to comment
Share on other sites

To je originalno ožičenje i mora negdje završiti, nemože ostati u zraku. Postoje dva moguća mjesta (konektora) na kojima su te dvije žice (zelena i siva iz konektora 1081) završile. 

Ako pogledaš shemu te dvije žice kao i one dvije sa tipki na volanu idu prema ECU preko dva spojna mjesta (konektori) i to prvo na konektor R107 (pinovi B8, B9, B10 i B11) i onda odatle na konektor R67 (pinovi 1, 2, 3 i 4) i onda odatle direktno na ECU.

Prije nego kreneš provlačiti novi kabel (sa dvije parice) provjeri gore spomenute konektore.

 

Kreni prvo na konektor R67 jer ti je lakše doći do njega, a ako budeš imao sportske sreće tu ćeš naći svoje 4 žice, i onda ti je vrlo jednostavno spojiti se na ECU.

Konektor R67 ti se nalazi u motornom prostoru, ispod crne plastike, gdje su smješteni osigurači i releji. Trebao bi biti sive ili bijele boje. Boje žica vidiš u shemi. Evo ti slika:

 

R67.PDF

 

Konektor R107 je crne boje i u VISU shemama se naziva "DASHBOARD/FRONT OF ENGINE CONNECTION". Evo ti dvije slike gdje se nalazi pa ćeš ga valjda uspjeti pronaći. Ja ovako po slikama nemogu skužiti da li je u kabini ili u motornom prostoru.

 

R107-1.PDF

R107-2.PDF

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Pozdrav ljudi.

dugo me muči jedna stvar na mom Cliu i napokon sam odlučio da to istjeram na čistac.

Dakle moj Clio dci 2003. bi trebao imati tempomat. Kažem trebao jer je oprema Funky (koja je neki derivat na osnovnu opremu, nemam pojma), i jer imam kontrole na volanu. Nije mi se dalo van na zimu pa evo primjer s neta. Crveno označeno imam na svom volanu:

 

ZsQOtAEs.jpg

 

Sad slijedi zanimljiv dio. Prekidač za upaliti tempomat nemam. Koliko sam skužio, on se inače nalazi kod kotačića za regulaciju svjetala gore dolje. Međutim, tamo kod mene toga nema.

Pošto sam ja treći vlasnik, a recimo maglenke fizički nemam, a prekidač za njih imam (branik je mjenjan, očito se uštedilo na maglenkama), zanima me kako bi najlakše utvrdio koja je situacija s tim tempomatom.

 

Po mom nekom shvaćanju, ako bi dodao prekidač za tempomat sve ostalo bi trebalo raditi. Imate neki prijedlog?

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Sad slijedi zanimljiv dio. Prekidač za upaliti tempomat nemam. Koliko sam skužio, on se inače nalazi kod kotačića za regulaciju svjetala gore dolje. Međutim, tamo kod mene toga nema.

 

Pogledaj prvu sliku na prvom postu :)

Link to comment
Share on other sites

bilo bi fora da ti fali samo prekidač.ali ako je kemijano po braniku iz nekog razloga,možda ti je i zračni sa prekidačima iz nekog drugog auta...bilo bi mi drago da je samo u prekidaču problem...

Link to comment
Share on other sites

Sutra ću malo poraskapati pa da vidim.

 

Da, kemije ima, zato i nisam niš dirao zadnjih godinu i pol koliko je kod mene, bar kaj se tiče tih maglenki i tempomata. 

 

Jasna mi je prva slika, potajce sam se nadao da ćete mi reći da je kod mene prekidač negdje drugdje i da ga samo ne mogu naći  :buck:

Edited by Fishkal
Link to comment
Share on other sites

Kod tebe je očito bio airbag ispucan, pa je došao zamjenski.

Znači lakše ćeš moći napraviti tempomat i maglenke [emoji4]

Link to comment
Share on other sites

Ne znam, čudna situacija. Čak mislim da je možda samo stavljen komplet drugi volan s jastukom. Taj volan eto ima tipke tempomata. Uopće mi nije logično zašto nema prekidača tempomata.

 

Jel mogu negdje po broju šasije ili naljepnici s b stupa definitivno vidjeti popis opreme, da utvrdim situaciju s tempomatom?

Link to comment
Share on other sites

za početak skini zračni da se uvjeriš jesu prekidači opće spojeni i jel postoji instalacija ispod, za manje od minute ćeš znat na čemu si...

Link to comment
Share on other sites

Znači isključim akumulator i krenem u rastavljanje? Može, poslikam sve kad rastavim pa postam tu.

Link to comment
Share on other sites

Nisam imao danas vremena da skinem jastuk, navodno treba čekati 20-tak minuta nakon skidanja klema s akumulatora da bude sigurno prčkati oko zračnog pa sam zasad to ostavio. Za početak sam uslikao mjesto gdje bi prekidač trebao biti i ožičenje oko volana. Ne čini mi se da tu postoji spremna instalacija za tempomat

 

JL3Fowks.jpg

 

 

OYOY8rks.jpg

 

 

86wbOlGs.jpg

 

D1ABeM8s.jpg

 

Jel zna netko gdje bi mogao po broju šasije ili naljepnici s b stupa pregledati svu opremu koja je u autu?

Edited by Fishkal
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pozdrav ja sam isto na svojoj stori-ji povukao žice od ecu-a i spajam žicu od temp. I limit. Na 12v i niš se ne događa vjerojatno bi isto trebalo aktivirati temomat preko testera u servisu...

Ko ima iskustva sa tim dali uopče budu htjeli tak nekaj radit u servisu , dali se može to preko nekog programa ili mora bit u servisu, i koiko to košta ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Imam Megane 2 1.6 16V, 2006. godište. Koliko sam shvatio, u tom autu bih trebao imati pripremu za tempomat (nisam provjerio). Zanima me dali je moguće ugraditi tempomat bez svih komandi. Što bi se desilo da se ugradi samo prekidač za uključivanje tempomata bez komadni za zadavanje brzine? Većinu kilometara napraviim na autocesti, pa bi mi opcija tempomata s samo jednom mogućom brzinom (npr. 130 kmh) bila sasvim dovoljna (barem za početak, kasnije bih nabavio volan s komandama i pripadajuči airbag).

 

Kako inače funkcionira tempomat? Dali prilikom uključivanja počne održavati brzinu koja je bila prije uključivanja ili ima neku predodređenu brzinu koja je zadana uvijek kada se uključi tempomat?

Link to comment
Share on other sites

Imam Megane 2 1.6 16V, 2006. godište. Koliko sam shvatio, u tom autu bih trebao imati pripremu za tempomat (nisam provjerio). Zanima me dali je moguće ugraditi tempomat bez svih komandi. Što bi se desilo da se ugradi samo prekidač za uključivanje tempomata bez komadni za zadavanje brzine? Većinu kilometara napraviim na autocesti, pa bi mi opcija tempomata s samo jednom mogućom brzinom (npr. 130 kmh) bila sasvim dovoljna (barem za početak, kasnije bih nabavio volan s komandama i pripadajuči airbag).

 

Kako inače funkcionira tempomat? Dali prilikom uključivanja počne održavati brzinu koja je bila prije uključivanja ili ima neku predodređenu brzinu koja je zadana uvijek kada se uključi tempomat?

Teoretski bi se moglo izvesti ovako kako razmišljaš jer kad upališ tempomat na prekidaču on zapamti i održava brzinu kojom trenutno voziš. Svakako bi trebalo dodati(ako već nemaš) prekidače na pedalama kvačila i kočnice jer su one tu iz sigurnosnih razloga.

Samo neznam da li bi ga zbunilo ako nemaš spojene tipke sa volana.

Link to comment
Share on other sites

Kad ukljucis tempomat zasvijetli zeleni indikator ali jos ne odrzava brzinu. Aktivno pocne raditi tek kad kliknes drugo tipkalo + ili - .

Znaci samo sa jednim prekidacem neces rijesiti ništa.

Link to comment
Share on other sites

Kad ukljucis tempomat zasvijetli zeleni indikator ali jos ne odrzava brzinu. Aktivno pocne raditi tek kad kliknes drugo tipkalo + ili - .

Znaci samo sa jednim prekidacem neces rijesiti ništa.

Vidiš nisam išao za tim....meni se čini da je kod paljenja tempomata odmah prihvatio brzinu kojom trenutno voziš....ali govorim po sječanju....tako da i nemora biti istina

Link to comment
Share on other sites

Ne prihvaća bez +/- , a kasnije možeš pozvati iz memorije zadnju održavanu brzinu, ako ga u međuvremenu nisi ugasio na gl.prekidaču ili gasio motor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pozdrav,

ima li netko iz Osijeka tko se bavio osposobljavanjem tempomata i tko je voljan pomoći mi malo oko toga? Naime, imam Megane 1.5 dci iz 2007. i koliko vidim on je savršen kandidat za to. Provjerio sam na autu i imam onaj prekidač na kvačilu, imam dodatni konektor s 5 žica koji se nalazi tamo gdje se uključuje tempomat, a nabavio sam orginal prekidač tempomata i original komande za volan. Ono što bi sad trebalo je pregledati postoji li odgovarajuće ožičenje prema ECU-u i imam li odgovarajuću zavojnicu volana da uopće stavim komande na volan. Obzirom da se bojim sam prčkati po tome tu bi trebao uskočiti netko dobre duše i još boljih elektromehaničkih sposobnosti :)

Link to comment
Share on other sites

Imam ti ja. Nisu prazne stopice nego na svakoj ima 10-ak cm žice. Na te žice zalemiš nove žice i nabaciš na svako lemno mjesto termobužir. Tako sam ja radio za električne retrovizore.

Link to comment
Share on other sites

Ja znam nekoga tko bi ti to slozio ali tek poslje 10.08. Cca oko 300-400kn ako imas sve dijelove za tempomat. Recimo samo da njemu vozim svoj sport na odrzavanje sve vezano za elektroniku i da je super ali u guzvu je pa eto javi se na pm ako hoces.

Link to comment
Share on other sites

Hvala Zrmi. Sve potrebno za složiti tu stvar sam kupio prije cca godinu dana (otpornike, tipkala, switch, sheme). Pisali smo Dragan i ja o tome Snimili smo instalaciju na mom autu i ispostavilo se da je Matekhr u prvom postu krivo napisao neke stvari, te da nisam bio oprezan mogao sam si izbiti osigurač zbog toga :)

 

Dragane, znaš li pod kojom "šifrom" se to traži i nabavlja i gdje... ili da to riješim preko tebe ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.