Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

pa nije valjda sklop kvačila na fiatu baš tolko loš,a nosači odlaze i na benzicima...malo rijeđe ali odlaze...ovo drugo što si spomenuo odlazi na kilometražama kad je i sve ostalo već u velikoj banani...a prije koji mjesec si bio oduševljen traktorom :buck:

Link to comment
Share on other sites

JTD motor traktorise, jer ima samo jedno ubrizgavanje po jednom ciklusu. Multijet ima pilot ubrizgavanje i post-ubrizgavanje, tako da je mnogo, mnogo tisi i nema traktorisanje.

Link to comment
Share on other sites

pa nije valjda sklop kvačila na fiatu baš tolko loš,a nosači odlaze i na benzicima...malo rijeđe ali odlaze...ovo drugo što si spomenuo odlazi na kilometražama kad je i sve ostalo već u velikoj banani...a prije koji mjesec si bio oduševljen traktorom :buck:

ma u pravu si. Ja sam jedan od onih nikad zadovoljnih. Jbg. Sta se moze. Uglavnom,bilo kako bilo nije mi jos jasno zasto u opel ide 5w30 a u jtd 5w40. No,dosta sam vas zamarao. Uzeti cu 5w40 i na 10 somova van. Fiat za sad ide dalje a ako mi puhne promjena javim p.s onaj citroen mi je otisao.
Link to comment
Share on other sites

U punta multijet 130 sam na prvom servisu stavio sinteticku seleniju 5w40, a dalje ina millenium 5w40. 5w30 se u fiatovoj knjizici ni ne spominje, a obzirom da nema dpf ne treba mi ni low saps ulje.

Link to comment
Share on other sites

Po koliko nabavljas tsj valvoline? 5w30 spominju a alfama 1.9 mjet. Selenia pure energy. To je isti motor kao i moj. Osim ubrizgavanja. Jel 5w 30 losije podmazuje?

Edited by dado_sk
Link to comment
Share on other sites

Poslao sam ti PM da ne spamamo topic, namjera mi je bila samo pokazati što ja stavljam sebi u naš Dobló.

Link to comment
Share on other sites

Poslao sam ti PM da ne spamamo topic, namjera mi je bila samo pokazati što ja stavljam sebi u naš Dobló.

ok. Thx
Link to comment
Share on other sites

ne. Ulje i filtere i veliki servis u to ne ubrajam. Stvar je da su to auti nazalost s puno km. Sad,nema moj fiat previse ali ona dizelska kakica se po pokazuje. Pod tim mislim nosace,kvacilo,turbo dizne i hrpu toga sto kosta. Turbo i dizne su mi ok ali kvacilo nije. No,nije to lamelu i korpu promjeniti. Ide tu zamasnjak koji kosta 300 e,hidraulicni potisni od 100 e. Nosaci motora su losi. Kojem je to benzicu ikad otislo? Ne govorim ja nista za dizel auto nov ili s malo km. Skidam kapu. Kome ne smeta traktoriranje. Meni smeta. Aku ne mozes kupiti od 50,55 ah. Trebas onaj od 80 koji je duplo skuplji. Imas tu sranja od grijaca,pa slucajno hladnog ne stisnuti i zavrtiti turbo jel hladno ulje ga ubije. Hladi ga u leru nakon autoceste..na to sam mislio. Ulje cu uzeti 5w40. Znam da to ide ali mi nije jasno da isti motor u opelu koristi 5w30.

 

Nije istina, u novim, manjim dizelima uredno su 50-55-60Ah akumulatori.

 

Nosači motora odlaze i benzincima, sve ovisno o tome kako se auto vozi, filteri nisu ništa skuplji/jeftiniji, jedino je turbina problem nakon xyz km i/ili EGR danas/sutra.

Link to comment
Share on other sites

Prokleti hebeni dizelasi..da je benzin sto puta bih ga ugurao unutra. Ovako ako krepe nesto necu si oprostiti. Uzas.sve manje entuzijazma imam. Koliko manje trosi toliko odrzavanje kosta i jos puta dva. Imam zanimljivu ponudu da ga prodam i opet se vratim cistokrvnoj benzinjari. Bacio sam oko na c4 vts 2.0 16v 177 ks.

Kad vidim ovaj tekst kao da ga je dijete pisalo.

Link to comment
Share on other sites

Ja imam jtd. Nije multijet. 1.9 85 kw.

 

Onda ti ide 5w40 C3.

 

Treba ti 5L jer je 0.3L filter, a 4.7L ide u motor.

Link to comment
Share on other sites

Kad vidim ovaj tekst kao da ga je dijete pisalo.

ovo cu presutiti jer su mi jedan ban dali vec. Edited by dado_sk
Link to comment
Share on other sites

ovo cu presutiti jer su mi jedan ban dali vec.

Svatko ima pravo na misljenje. :) ...dizel je super kad si pos garancijom i mozes si dozvoliti da ga zamjenis novim kad navrši 4-5 godina ili 100-tinjak tisuca km. Inače...ovisno o modelu i marki, prije ili kasnije riskiraš da posegneš dublje u džep jer se može štošta pokvariti. Dvomaseni zamašnjak, commonrail pumpa visokog pritiska, turbopunjač, preskupe dizne, egr sustav, dpf filter ako ga ima, klapne na usisu, vakuum sustav upravljanja ako ga ima, začađenje usisa itd itd. Kod benzinaca je uglavnom manje tih potencijalno skupih kvarova...ali plaćaš više na gorivu. Svakome na izbor što hoće i što može platiti.

Link to comment
Share on other sites

Svatko ima pravo na misljenje. :) ...dizel je super kad si pos garancijom i mozes si dozvoliti da ga zamjenis novim kad navrši 4-5 godina ili 100-tinjak tisuca km. Inače...ovisno o modelu i marki, prije ili kasnije riskiraš da posegneš dublje u džep jer se može štošta pokvariti. Dvomaseni zamašnjak, commonrail pumpa visokog pritiska, turbopunjač, preskupe dizne, egr sustav, dpf filter ako ga ima, klapne na usisu, vakuum sustav upravljanja ako ga ima, začađenje usisa itd itd. Kod benzinaca je uglavnom manje tih potencijalno skupih kvarova...ali plaćaš više na gorivu. Svakome na izbor što hoće i što može platiti.

A kaj je sa turbo benzincima? :p

Link to comment
Share on other sites

A kaj je sa turbo benzincima? :p

Slično kao i s turbo dizelima...dosta potencijalno skupih troskova ako auto nije relativno nov. Samo...puno siromašnih kupe turbidizela (cilj = ušteda) jer ti motori idu u sve cjenovne razrede i klase i čine 60% ponude. Turbobenzinci uzimaju polako i niže klase ali još uvijek ne u tolikoj mjeri. Moj stari bi uzeo rabljeni dizel jer mu je u glavi niska potrosnja. Turbobenzin nece ni pogledati. Turbobenzin ce kupiti onaj tko zna sto i zasto ga kupuje a onda valjda ima na pameti i da to nece biti jeftino za voziti.

Link to comment
Share on other sites

Možda neki ljudi imaju stvarno loše održavane aute, neznam.......evo vozim zadnje vrijeme samo diesele i to novije generacije comonreila (eur 4 norma) i auti mi nisu bili mlađi od 2006 godine niti ispod 100tkm a nikad problema sa njima. Samo redovito servisiranje, uredno kupljen auto a ne neki grob jasno i toči i vozi, nikad nikakvih problema o kojima tako često čitam na forumima.

Nema šanse da ću tako skoro kupit benzinca barem za posao i svakodnevne vožnje. Ovi noviji benzinci koji malo troše su još uvijek dosta skupi kao rabljeni pa ih preskačem. 

Link to comment
Share on other sites

Suma sumarum, pojma nemaš kako izgleda održavanje dizelaša sa 150, 200 ili više tkm na satu kada se sve češće javljaju (pre)skupi kvarovi.

Zato ja volim svog Clia bez obzira što je spor. Relativno je nov (5god), ima malo km (52k) i održavanje je smiješno jeftino.

Link to comment
Share on other sites

Suma sumarum, pojma nemaš kako izgleda održavanje dizelaša sa 150, 200 ili više tkm na satu kada se sve češće javljaju (pre)skupi kvarovi.

 

Suma sumarum, ocigledno ni ti pojma nemas kako izgleda odrzavanje dizelasa sa 150, 200 ili vise hkm na satu zato sto vozis benzinca. Slucajno imam jednog takvog dizela, eto ne izbivam iz servisa, samo menjam ulje i filtere. I ne mozes da poredis prepotopski motor iz Clia II (kakav imam i ja u svom Cliu, samo sa viskom ventila, igrom slucaja), sa necim sto je daleko modernije.

 

Svi pisete na osnovu tudjih iskustava. Otvorite oci i pogledajte malo svet oko sebe, nemojte biti ususkani u laznu "sigurnost". Je li imaju turbinu benzinci? Imaju. Je li imaju direktno ubrizgavanje i skupe dizne? Imaju. Je li imaju multiport glave motora? Imaju. Je li imaju plivajuci? Imaju. Da li traze ultra cisto gorivo, benzin? Traze. I o cemu vise pricate, zaboga? Vidim svi oni silni kamioni se poraspadase na 200.000 km, a imaju iste principe funkcionisanja kao i svaki CR motor ugradjen u auto.

Link to comment
Share on other sites

Cekaj,kamion s 16 000 ccm i 500 ks na 1200 okretaja uspoređujes s lagunom 1.6 dci i 150 ks ?i to na ne znam tocno ali ne ispod 4000 okretaja?

Link to comment
Share on other sites

Cek, sad polako.

Prvo, nema Laguna 1.6 sa 150 ks. Drugo, kamioni danas obicno imaju maksimalno do 12, 13.000 ccm i iz te zapremine recimo najnoviji Actros izvlaci 420, 450, 480 i 510 ks pri 1800 rpm.

Njihove obrtaje ogranicava izmedju ostalog i masa pokretnih delova.

I sto ih ne bi uporedjivao, cak su njihovi motori i mnogo kompleksniji nego automobilski. Kamionski motor sada obicno ima 6 cilindara redno rasporedjeni, to ti je oko 2 litra zapremine po cilindru, dakle kao jedan automobilski motor u D segmentu.

I takav kamionski motor ima servisni interval od oko 100.000 km (dugolinijski transport), a milion kilometara je za njega fakticki minimalni radni vek.

CR motori, tretman izduvnih gasova, nadpunjenje.

Link to comment
Share on other sites

E lipi moj Brain dobro govoriš. Meni isto ide na živce stalno priča o starim benzincima kad ih se uspoređuje sa novijim CR diesel-ima. Dali mogu govoriti osobno o iskustvu s diesel-om koji ima preko 200.000 km? Nemogu jer ih nikad nisam posjedovao s tom kilometražom. Uvijek kupujem vani aute sa max 150000 i kod mene nisu dugo. Imam više automobila i sad mi je najveća kilometraža na jednom dCi-u 1.5 sa 106 ks a iznosi 160000 km i za motor samo riječi hvale!! Doslovce samo toči i vozi. Jedino što osim goriva mogu primjetiti na njemu je da sam nakon 8000 km dolio pola litre ulja Elf 5w30 Solaris mada nije bilo hitno jer je na šipci ulje palo sa max na sredinu. Renault usisne benzince slične snage i godišta uopće ne gledam jer nisu ni približno ekonomični niti snažni na niskim okretajima kao dCi ali koštaju manje pa su zato nekima interesantni a nekima i praktični ako ne rade puno km što kod mene nije slučaj.

Link to comment
Share on other sites

Suma sumarum, ocigledno ni ti pojma nemas kako izgleda odrzavanje dizelasa sa 150, 200 ili vise hkm na satu zato sto vozis benzinca. Slucajno imam jednog takvog dizela, eto ne izbivam iz servisa, samo menjam ulje i filtere. I ne mozes da poredis prepotopski motor iz Clia II (kakav imam i ja u svom Cliu, samo sa viskom ventila, igrom slucaja), sa necim sto je daleko modernije.

Svi pisete na osnovu tudjih iskustava. Otvorite oci i pogledajte malo svet oko sebe, nemojte biti ususkani u laznu "sigurnost". Je li imaju turbinu benzinci? Imaju. Je li imaju direktno ubrizgavanje i skupe dizne? Imaju. Je li imaju multiport glave motora? Imaju. Je li imaju plivajuci? Imaju. Da li traze ultra cisto gorivo, benzin? Traze. I o cemu vise pricate, zaboga? Vidim svi oni silni kamioni se poraspadase na 200.000 km, a imaju iste principe funkcionisanja kao i svaki CR motor ugradjen u auto.

Nisi ti mene skužio. Nisam niti uspoređivao niti se na bilo koji način osvrtao na održavanje dizela.

Lastnight je opet laprdao o nekakvim svetim dizelima koji nemaju skupe kvarove, a ima nula iskustava sa autima koji imaju kilometraže kad se te ti kvarovi najčešće javljaju.

Link to comment
Share on other sites

Evo da je nešto napišem iz prve ruke. Prije mjesec dana sam se vratio iz Emirata. Svi voze benzince automatike i to pretežno japance, nešto manje korejce, a Europljane gotovo uopće ne. Dizela nema! Ti ljudi se stalno voze nekamo pa im auti nerijetko imaju po 300-400 soma kilometara.

 

Prva stvar kad se vratiš u Lijepu našu je to da su auti glasni, rokću i smrde. To su uglavnom dizli. Priča se o guštima vožnje dizela i kako potegne, a osobno smatram običnim bullshitom. Dizel je radni stroj naspram benzinca i gotovo uvijek lošije drži cestu u odnosu na benzinca. Prvi veći servis brzo poništi sve uštede, a onda ga se brže bolje zakrpa što jeftinijim zamjenskim dijelovima. Zatim ga se uvali nekome i kupi drugi  jer obično nakon prvog ozbiljnijeg kvara na dizlu počne domino efekt.

 

Nigdje u svijetu dizli nisu popularni nego u Europi samo zato jer Bosch gura common-rail tehnologiju dok može. Dizli se isplate najviše kao službeni auti koji rade 60-100 tisuća kilometara godišnje i onda ih se frkne nakon 3god prije nego počnu problemi. Tu se ima računica o uštedi. Sve ostalo je rulet.

Link to comment
Share on other sites

@MedO

Sada ti nesto drugo ne razumes. Dizel nije usteda samo u novcu datom na gorivo, vec i u vremenu. Sa autonomijom od preko 1000 km redje stajes na pumpe na kojima su redovi ogromni na autoputevima po Evropi (u sezoni pogotovo), a sa takvom autonomijom nisi vezan samo za tankiranje na autoputu, koje je cesto skuplje i po 25 centi kada je litar goriva u pitanju.

Jedan moj prijatelj koji ima S63 AMG kaze kako vozeci 200-250 km/h po autoputu stalno obilazi iste automobile, obicno dizele koji idu po 140-150. A ti sad razmisli kako i zasto. Znam da S63 nije najsrecniji primer, ali i on govori nesto.

 

Meni savrseno odgovara dizel motor koji se vrti na 2300 rpm na autoputu i tako mogu da stignem od Beograda do Pariza recimo sa dva rezervoara. A jednako snazni benzinac bi se vrteo na oko 3200 rpm tada, bez problema.

 

A Emirati, pa to je drugi svet. Kod njih je nafta kao kod nas voda, jos i neopterecena porezima.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.