Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Vidio danas u Lidlu onu njihovu robnu marku W5 na ulju gradacije 5w40, no na kraju ga nisam uzeo jer ne piše u specifikacijama da poštuje RN0710 standard. Što je vrlo zanimljivo, jer otkako je Totalovo Quartz 9000 5w40 promijenilo ambalažu, odjednom zadovoljava RN0710. To znam jer sam ga jednom greškom kupio (sa starom ambalažom).

Renault dugo vremena nije imao svoju normu za ulja, mislim da je uvedena negdje 2005 (ispravite me ako griješim). Stoga se općenito ulje za Renault-e kupovalo prema ACEA normi. Total je vlasnik Elfa, a Elf je skoro oduvijek preporuka Renaulta. Ono što je pjesnik htio reći jest da Totalu uopće nije bio problem dobiti RRN normu, a ulje je vjerojatno i prije zadovoljavalo istu, samo bez službenog odobrenja proizvođača.

Link to comment
Share on other sites

Renault dugo vremena nije imao svoju normu za ulja, mislim da je uvedena negdje 2005 (ispravite me ako griješim). Stoga se općenito ulje za Renault-e kupovalo prema ACEA normi. Total je vlasnik Elfa, a Elf je skoro oduvijek preporuka Renaulta. Ono što je pjesnik htio reći jest da Totalu uopće nije bio problem dobiti RRN normu, a ulje je vjerojatno i prije zadovoljavalo istu, samo bez službenog odobrenja proizvođača.

 

Taj 07 poslije RN označava godinu kada su izbacili pojedinu normu, dakle, 2007.-e su izbacili normu RN0720 za dizel motore sa DPF-om i od tada ništa. Samo ja nikada nisam shvatio, jesu njima te RN norme za fizikalna ili kemijska svojstva ulja?

Link to comment
Share on other sites

Ne opterećivaj se glupostima. Shell Helix Ultra diesel 5W40 unutra, mjenjaj ga jednom godišnje, ili na max 15000 km i problema ne bi trebalo biti. Spomenuto ulje zadovoljava RN0710 normu, a ima XHVI bazna ulja koja su dosta kvalitetna (postojana viskoznost). Spomenuto ulje nije potpuno sintetičko, ali zadovoljava potrebe tvog motora. Inače prema baznim uljima se određuje dali su neka ulja mineralna, HC, ili PAO. Nikako se to ne radi prema gradaciji (viskoznosti) tipa 5W40, 10W40, itd. To je jedna od većih zabluda.

danas kupio mobil 1 3000 5w40 za corsu. Dobio 4 litre za 220 kn. Stvarno niska cijena. Ima i rn 700 i 710 normu. Mislis da bio dobro i za stilo jtd?
Link to comment
Share on other sites

danas kupio mobil 1 3000 5w40 za corsu. Dobio 4 litre za 220 kn. Stvarno niska cijena. Ima i rn 700 i 710 normu. Mislis da bio dobro i za stilo jtd?

Mislim da da, ali probaj odozada naci Opelovu ili GM-ovu normu, buduci da je jtd iz te price. Ako ni to ne pomogne,vidi koje ulje preporucaju za opelov 1.9 cdti, to je taj isti motor.

Link to comment
Share on other sites

Ne. Opel je 1.2 benzin. Twinport 59 kw

Ne, ne. Tvoj 1.9 jtd, opelov 1.9 cdti i saab 1.9 tid su isti motori. Pa ako ne mozes za svoj jtd pronaci normu, probaj vidjeti koja pise za opelov jer za saabov sumnjam da ces uspjeti...

Link to comment
Share on other sites

Ma,držati cu se selenie wr. Ostalo je kemijanje. Tako mi u knjizici piše

Link to comment
Share on other sites

Taj 07 poslije RN označava godinu kada su izbacili pojedinu normu, dakle, 2007.-e su izbacili normu RN0720 za dizel motore sa DPF-om i od tada ništa. Samo ja nikada nisam shvatio, jesu njima te RN norme za fizikalna ili kemijska svojstva ulja?

Znači 2007 su izbacili RN0700, RN0710 i RN0720? Malo mi je to čudno, a inače na uljima se više gledaju fizikalna svojstva (viskoznost, plamište, stinište, gustoća), ali i kemijska poput vrste uljne baze, sadržaja i vrste aditiva, najviše sumpora i fosfora ( naročito za ovu RN0720 normu -low SAPS).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ima Opel tj GM svoje ulje i čak zna bit povoljno...

ove sam godine uzeo ovako. U servisu je promjena s filterom 500 kn. Nemam vise garanciju pa sam uzeo ulje u auto kreši i filter. Ruke cu kod poznanika 50 kn platiti i skoro duplo jeftinijie proci.
Link to comment
Share on other sites

Ne, ne. Tvoj 1.9 jtd, opelov 1.9 cdti i saab 1.9 tid su isti motori. Pa ako ne mozes za svoj jtd pronaci normu, probaj vidjeti koja pise za opelov jer za saabov sumnjam da ces uspjeti...

Nisu isti. U pitanju je multijet, a ne JTD.

Link to comment
Share on other sites

ove sam godine uzeo ovako. U servisu je promjena s filterom 500 kn. Nemam vise garanciju pa sam uzeo ulje u auto kreši i filter. Ruke cu kod poznanika 50 kn platiti i skoro duplo jeftinijie proci.

Pogledaj si imaš dosta njih što ulje i filter mjenjaju besplatno pa se nemoraš prljat ni zezat.

Link to comment
Share on other sites

Što mislite o promjeni ulja sisaljkom kroz cijev od šipke od ulja? Može li sve izvući?

Link to comment
Share on other sites

kako me zajebava čep na karteru mislio sam ulje promijeniti usisavanjem, Koji sad faken mulj kad mijenjam ulje i filter svakih 10tkm?

Link to comment
Share on other sites

Uvijek bude malo, na dieselu vise, pogledaj kad ispustis u cistu posudu kad se slegne kako ostane.

Link to comment
Share on other sites

kako me zajebava čep na karteru mislio sam ulje promijeniti usisavanjem, Koji sad faken mulj kad mijenjam ulje i filter svakih 10tkm?

Uf, sičušni ostaci brtvi, karika, uglavnom, dijelova motora, a tu su, naravno, i prljavstine iz goriva. Što misliš, od čega ulje dobije finu crnu boju? :D

Link to comment
Share on other sites

Jedno glupo. Malo sam racunao kilometrazu i ispadne da cu od rege do rege napraviti 13-14k. E sada kako me clio nekada uznevjeri i proguta ulje. Sada na 6k km sam nasipao mu 2l ulja i sada je na maxu. Da li sam bez brige do tih 13-14k ili da ipak mjenjam na 10k dakle za 4k km?

Inace dogodi sr to da u 2,3k km ne popije nista ulja, barem po sipci i onda odjenom za 1-2k ode litra pa stane i opet tako u krug.

Link to comment
Share on other sites

Jedno glupo. Malo sam racunao kilometrazu i ispadne da cu od rege do rege napraviti 13-14k. E sada kako me clio nekada uznevjeri i proguta ulje. Sada na 6k km sam nasipao mu 2l ulja i sada je na maxu. Da li sam bez brige do tih 13-14k ili da ipak mjenjam na 10k dakle za 4k km?

Inace dogodi sr to da u 2,3k km ne popije nista ulja, barem po sipci i onda odjenom za 1-2k ode litra pa stane i opet tako u krug.

Nisi napisao najvaznije - potrosnju goriva. Naime, sistem je vrlo jednostavan - svaki ispravan benzinski/dizelaki motor trosi izmedju 2 i 6 promila ulja od potrosnje goriva.

Primjer, ako ti auto trosi goriva 5L na 100 km, onda bi na 1000 km trebao potrositi izmedju 1 i 3 dL ulja.

Problem je taj sto se kod nekih motora, zbog njihove konstrukcije, ta potrosnja ne vidi na sipci vec potroseno ulje nadomjeste (najcesce) nesagorljivi ostaci goriva. Otuda i ingeniozna izjava: "Moj auto ne trosi ulje."

U svakom slucaju, ako ti trosi vise od 6 promila defic nesto nije u redu.

Link to comment
Share on other sites

U pitanju je clio 1 1.2 iz 1997 sa po satu 155k km. Po gradu oko 10l vani oko 5. Prosjek oko 7.5 okvirno. Zna se dogoditi da potrosim 2,3 tanka po gradu a onda se zna dogoditi da opet posrosim 1,2 tanka na otvorenoj cesti... Sve ovisi kakvi su dani... Ako mo dobro ide matika oko 4.44444 promila trosi ulja.

Link to comment
Share on other sites

U pitanju je clio 1 1.2 iz 1997 sa po satu 155k km. Po gradu oko 10l vani oko 5. Prosjek oko 7.5 okvirno. Zna se dogoditi da potrosim 2,3 tanka po gradu a onda se zna dogoditi da opet posrosim 1,2 tanka na otvorenoj cesti... Sve ovisi kakvi su dani... Ako mo dobro ide matika oko 4.44444 promila trosi ulja.

Onda si okej. P.s. desetka po gradu? Hladan motor, relacije km-dva?

Link to comment
Share on other sites

Lošija ulja se baš tako ponašaju. Kada oslabe aditivi ulje postane vodeno i počne ga trošiti. Ovo je čisto laičko objašnjenje na nivou os. škole, ali znači da promjeniš vrstu ulja ili ga češće mijenjaj. A možda su i dizne u banani pa gorivo ode u karter i razrijedi ulje. Koje uopće koristiš?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.