Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Ja da servisiram aute i prodajem ulja inzistirao bi na kampanji promjene ulja svakih 5.000km. Obzirom da od tog businessa nemam bas nista savjetujem vam da budete pametni i osvjestite trosenje novaca uzalud, pogotovo u vrijeme kad novac moze naci pametnije puteve.... Renault ionako nikad ne stane na cesti zbog ulja nego gomile drugih kvarova koji nemaji veze s mehanikom

Pa šta je sa svojstvima tekućine, aditiva???ja ću poluditi, ma kakvo bacanje novaca na 15 000km izmjeni ulja???no comment

Link to comment
Share on other sites

bacanje je na 5000km ako se ne voze utrke :)

nisam nikad cuo da je za normalnu voznju potrebno mijenjati prije 10000km

Link to comment
Share on other sites

bacanje je na 5000km ako se ne voze utrke :)

nisam nikad cuo da je za normalnu voznju potrebno mijenjati prije 10000km

A od koga si ti to čuo? Od mehaničara koji se u organske spojeve razumiju kao Mara u kriv k...

Link to comment
Share on other sites

Učestalo mijenjanje ulja jest najbitnija stavka na koju može utjecati vlasnik u produljenju života motora svog automobila. Jedino pitanje je koliko je to ekonomski opravdano.

Link to comment
Share on other sites

a dobro onda mijenjajte ulje svakih 5.000 km... u organske spojeve se stvarno ne razumijem...ali ziher neću poslušati vas koji se razumijete, niti ikada do sad jesam... problema s motorom imao nikada...

 

PS Mislim, nemojte se ljutiti, propovijedate jedan dosta radikalan način održavanja motora koji nije uobičajen. OK, imate teoriju i držite se svoje teorije. Ja imam svoja iskustva i saznanja i do sada me nisu razuvjerila. Sve 5?

Edited by brba
Link to comment
Share on other sites

Samo naprijed, ali ako ti se dogodi kvar na letećim ležajima, turbo puhalu, EGR-u itd. Nemoj "proklinjati" Renault nego se samo sjeti onog što smo pisali na forumu.

 

P.S. Ovo što sam napisao nije teorija već "kemija organskih spojeva" odnosno petrokemija u ovom slučaju. Svaki od ovih navoda je lako dokaziv ispitivanjima. Naravno, ispitivanja u akreditiranim laboratorijima su skupa i zahtjevna.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

svako odrzava svoj auto onako kako misli da je najbolje
neki mijenjaju ulje onako kako pise u knjizici vozila, a da nisu procitali da se taj interval smanjuje ovisno o nacinu i uvjetima u kojima se auto vozi.

Link to comment
Share on other sites

svako odrzava svoj auto onako kako misli da je najbolje

neki mijenjaju ulje onako kako pise u knjizici vozila, a da nisu procitali da se taj interval smanjuje ovisno o nacinu i uvjetima u kojima se auto vozi.

Sve je rečeno i potpis! A ako je mijenjanje na 15 000km bacanje novca onda auto treba prodati i na bicikl, zato imamo i toliko usranih rabljenih u državi kada je ovako...nažalost

Edited by shogo
Link to comment
Share on other sites

Nisu u pitanju samo aditivi, a di su raznorazne kiseline koje nastaju u procesu otapanja kiselih plinova iz goriva, di je razrjeđivanje ulja gorivom koje iz sublina cilindara prelazi u karter, oksidacija, hidrofilnost, suspendiranje mikročestica koksa-metala, heterogenost, geliranje, usmolavanje, ugušćivanje. Svi ovi procesi događaju se mazivom ulju iz jednog jedinog razloga. Naime, mazivo ulje je organski spoj koji vremenom i upotrebom mijenja svoja svojstva.

Mestre ok ovo razumin za dizel i benzin.

Kakva je situacija kad je plin u pitanju?

Posto znam da si u kemiji.

A auto pali na benzin i na njemu radi max 5min

Link to comment
Share on other sites

Hehe, kad se sjetim stare lade kojoj smo u 18ak godina zamijenili ulje 3-4 puta, a napravila je 250tak tisuca km s jednom zamjenom dihtunga glave i par popratnih stvarcica za 500kn.... e di su ta vremena hehe

Link to comment
Share on other sites

da zanimljivo kako su nekad auti prolazili bez problema te kilometraže, a danas s napretkom tehnologije u izradi motora i dijelova, a i organiskih spojeva moramo i smanjivati intervale da bi postigli slično

Link to comment
Share on other sites

svako odrzava svoj auto onako kako misli da je najbolje

neki mijenjaju ulje onako kako pise u knjizici vozila, a da nisu procitali da se taj interval smanjuje ovisno o nacinu i uvjetima u kojima se auto vozi.

bas to, lepo pise u knjizici pod kojim se uslovima smanjuje interval na pola. uglavnom je upotreba u odredjenom procentu u gradu ( gradsku voznju definisu kao voznju sa prosecnom brzinom ispod 30kmh ), na specificnim lokacijama, van asfaltiranih puteva itd itd...

u knjizici za rs197 pise da se smanjuje sa 15 na 7,5k km. ja svakako menjam na 7-8k km, iako ni blizu ne zadovoljavam te uslove, i uglavnom vozim van grada...

pre toga na cliu 2 1.4 16v sam menjao na 12-13k, posle ugradnje plina na 14-15k, kod mene je presao 150.000km, ukupno dosta preko 200.000km, i nema problema sa trosenjem ulja niti bilo sta drugo vezano za to, koristi se sintetika 5w40, razlicitih modela elfa...

Link to comment
Share on other sites

da zanimljivo kako su nekad auti prolazili bez problema te kilometraže, a danas s napretkom tehnologije u izradi motora i dijelova, a i organiskih spojeva moramo i smanjivati intervale da bi postigli slično

Nekad si iz dieselskih 3000 cm3 imao 90 ks, a danas imaš 300. Jel kužiš razliku?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Mestre ok ovo razumin za dizel i benzin.

Kakva je situacija kad je plin u pitanju?

Posto znam da si u kemiji.

A auto pali na benzin i na njemu radi max 5min

Nisam ti siguran za plin, ali znam da je plin jedno od najčišćih goriva koje postoji (naravno, ako nešto ne kemijaju ovi što prodaju) i da s njim ne bi trebalo biti problema. Odnosno ulje u autima u koje je ugrađen plin ne bi trebalo mijenjati ništa češće nego obično. Ventili se pregrijavaju iz razloga što plin ima veću donju toplinsku vrijednost (ogrijevnu moć) od benzina. Ovo što sam prethodno napisao najviše se odnosi na diesele (turbo). Kod njih su zahtjevi veći.

Link to comment
Share on other sites

a sad kreće rasprava dizel vs. benzin ili...?

Kakva crna rasprava diesel, ili benzin. Prije si iz atmosferskog benzinca od 2.0 izvlačio jedva 100 ks, a danas iz jeb... 1.2 tCe izvlačiš 130.

Link to comment
Share on other sites

U pravu si usrmaatre, za turbo dizele, za ove nove male turbo benzince, za čisti grad, puno brze vožnje - druga pavila.

 

Ali ja koji se vozim 80% otvorenom cestom, 99% eksploatacije je mašina između 2000 i 3000 okretaja,

najobičniji atmosferski motor 1.6 sa 110 - stvarno bi bio totalni overkill da mijenjam ulje ispod 10000km,

nitko me neće uvjeriti u suprotno.

 

Sa takvom vožnjom i održavanjem (interval izmjene 10-12k km) motori prelaze pol milje km, prije će se sve drugo raspasti.

Link to comment
Share on other sites

U pravu si usrmaatre, za turbo dizele, za ove nove male turbo benzince, za čisti grad, puno brze vožnje - druga pavila.

 

Ali ja koji se vozim 80% otvorenom cestom, 99% eksploatacije je mašina između 2000 i 3000 okretaja,

najobičniji atmosferski motor 1.6 sa 110 - stvarno bi bio totalni overkill da mijenjam ulje ispod 10000km,

nitko me neće uvjeriti u suprotno.

 

Sa takvom vožnjom i održavanjem (interval izmjene 10-12k km) motori prelaze pol milje km, prije će se sve drugo raspasti.

izmjena ulja bi se trebala obaviti jednom godišnje bez obzira na kilometre. Za aute koji se pretežno koriste na autocesti ulje se može držati i 15kkm, ali za one koji su podvrgnuti gradskoj vožnji je duga stvar.

Link to comment
Share on other sites

Mestre ok ovo razumin za dizel i benzin.

Kakva je situacija kad je plin u pitanju?

Posto znam da si u kemiji.

A auto pali na benzin i na njemu radi max 5min

Pa kakve veze ima trenje i plin???

Link to comment
Share on other sites

Kakva crna rasprava diesel, ili benzin. Prije si iz atmosferskog benzinca od 2.0 izvlačio jedva 100 ks, a danas iz jeb... 1.2 tCe izvlačiš 130.

Nemoj ti meni "jebeni" tce! Killer je to! :-)

Link to comment
Share on other sites

generalno gledajuci, ni jedno sinteticko ulje danas se ne treba uopce mijenjati, postoji jedan ako, no premealo prostora da se taj dio odradi

 

Par cinjenica OVDJE

 

Frend vozi vec 170 tkm sa istim uljem...mijenja samo filter.

Ja krecem isto sa time, od zadnje promijene vise ne mijenjam ulje...ali redovito kemijski kontroliram...(zahvaljuci frendu koji radu u labosu od ARAL-a)

Link to comment
Share on other sites

generalno gledajuci, ni jedno sinteticko ulje danas se ne treba uopce mijenjati, postoji jedan ako, no premealo prostora da se taj dio odradi

 

Par cinjenica OVDJE

 

Frend vozi vec 170 tkm sa istim uljem...mijenja samo filter.

Ja krecem isto sa time, od zadnje promijene vise ne mijenjam ulje...ali redovito kemijski kontroliram...(zahvaljuci frendu koji radu u labosu od ARAL-a)

a koliko puta ga je nadoljevao u tih 170 000

ne vjreujem da nije nikad ni kapi potrosio

Link to comment
Share on other sites

Duži interval izmjene ne forsira se samo zbog tehničke kompetencije firme da stvori ulje koje može zadržati svojstva k

 

thx bro...

čekao sam da se javi netko potkovaniji... samo da likujem... ništa viš

Čekaj ti pišeš da ja nisam potkovan dovoljno nakon što sam 2 semestra na fakulteu slušao petrokemiju i procese organske industrije. I pišeš ovdje na forumu da kompetentniji netko tko tvrdi da ulje ako je PAO uopće ne treba mijenjat???

Nakon ovoga neću komentirati ovaj "topic", a vi se slobodno držite intervala izmjene od 30000km. Kad malo bolje promislim i ne trebate uopće mijenjati ulje ,jel to je glupost u doba današnjih "high tech" baznih ulja i aditiva.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.