Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Nema gore teme na nekom od auto-foruma od teme s uljima i kvantne znanosti o intervalu promjene ulja.

Možda još jedino gora tema od te je tema o markama ulja i teorijama zavjera o teroijama zavjera...

Užas...

Nezgodno mi je što se ne mogu izvući na onu "nisam ja prvi počeo", dok vi svi ostali možete to reći. :D

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Ja sam svasta naucio :)

 

 

Elem, znam da nece biti nista (na svom iskustvu) ako autu ne promijenis ulje na vrijeme i odvozis i do duplo km ovisno od intervala na kojem je predvidjena zamjena ulja. Testirao starog pasata 1.8 sa 66kW i relativno novijeg megana sa 1.6 i 79 kW. Oba na plin, normalna voznja, pokoje divljanje ali uglavnom po PS-u.

Motori i dan-danas rade. 

 

Inače, kao laik, skloniji sam misljenju da ce prije lose gorivo syebati motor nego nemijenjanje ulja redovno pa vi vidite sada koliko cesto sipate gorivo a koliko cesto ulje ;)

 

 

Mislim da decki , ovi zagovorljivi kaj bi svaki dan mjenjali ulje jel , oce rec da takav auto kojem se ne mjenja ulje svakih 5tkm nebu dozivio punu starost ko njihovi, dakle nebu dozivio 500 000km nego samo 450 000.Onda bu motor za generalku, kompresija losa, dimit ce ili nesto..Na kratkom periodu takve izmjene su apsolutno nevidljive.

 

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Uporedjuju se neuporedive stvari, kamionski motori i nacin filtracije i same konstrukcije ili upotrebe privrednih vozila nemaju velike veze s putnickim vozilima. Uzmite ulje iz dCi motora s FAP filterom nakon 15 tkm gradske voznje i uradite propisnu analizu pa usporedite s uljem iz motora koji se vozi autocestom 15 tkm. Onda ta ulja usporedite s uljem istog proizvodjaca i gradacije iz tek otvorene kante. Vidjecete kolike su razlike u kolicini aditiva, od deterdzenata, antioksidansa, disperzanata i svega ostalog sto se utrpa u moderno ulje. Ljudi, nesto tog ulja mora i da ispari, bez obzira koliko dobro bilo.

 

Eventualno pogledajte slike glave motora i kartere na 1.6 HDi motorima koji se voze u gradu. Nije lijep prizor nakon 30 tkm.

Edited by direstraits
Link to comment
Share on other sites

Mislim da decki , ovi zagovorljivi kaj bi svaki dan mjenjali ulje jel , oce rec da takav auto kojem se ne mjenja ulje svakih 5tkm nebu dozivio punu starost ko njihovi, dakle nebu dozivio 500 000km nego samo 450 000.Onda bu motor za generalku, kompresija losa, dimit ce ili nesto..Na kratkom periodu takve izmjene su apsolutno nevidljive.

 

A na ovom Forumu se stalno kuka na motore koji okrecu lezajeve, turbine koje propadaju.. Da to nema slucajno veze sa uljem?

 

A razlika 500 i 450.000 km je toliko nesretno interpretirana da to nema veze.

 

Da li je toliko tesko shvatiti da auto koji se koristi za gradsku voznju, i koji godisnje predje 5-6.000 km mora imati promenu ulja jednom u godinu dana? Dakle, ne radi se samo o kilometrazi, vec i o vremenskom intervalu. Uostalom, pogledaje BC bilo kog novojeg Renaulta (i ne samo Renaulta), pa cete videti da pored kilometraze postoji i vremenski interval zamene.

Normalno je da se ulje ne menja na 5.000 km na automobilu koji godisnje prelazi 20.000 km. Tu je dovoljno 10 ili 15.000 km. A 30.000 km sa uljem koje je upitnog kvaliteta i porekla (setite se topica ovde) je rizicno, pogotovo kada treba da platite popravak iz svog dzepa, koji ne pokriva garancija..

Svaka budala ima svoje veselje. Moje veselje nastupi kada treba da prodam auto i kada to uradim za dva, tri dana, bez oglasa i za 15-20% vise od cene u oglasima, zahvaljujuci preporuci. I moje veselje postoji onda kada izvezem 7.000 km za deset dana, bez da se nivo ulja pomeri i bez da auto stucne i bez razmisljanja da li cu stici tamo gde sam krenuo. I to sa autom koji ima kilometrazu koja je po vecini clanova ovog Foruma verovatno za otpis i nikada ne bi kupili dizela sa toliko km.

Ulje se menja na godinu dana zbog vode, vlage, kiseonika.. Ukoliko se prelazi godisnje oko 5.000 km dosta vlage kondenzuje u ulju, a kada njena kolicina predje 0.1% (ili kolicina vode, ako vam je draze), filter ulja vise ne moze da filtrira takvo ulje.

I jos nesto. Ako izmedju dve zamene ulje dosipate kolicinu ulja koja sustinski odgovara kolicini u karteru (ako izmedju dva servisa sjurite u karter 5 litara, koliko je recimo njegova zapremina), ulje treba zameniti. Razlog lezi u filteru ulja i prasini (cesticama) koje je nemoguce ukloniti.

Link to comment
Share on other sites

Ako izlijem zuto ulje, nije radilo posao..

radilo je posao

ulje ce cišce zbog plina jer znaš

i sam da jedan mali dio goriva završi u ulju

kod plina nema sta završiti u karteru.

Link to comment
Share on other sites

 

radilo je posao

ulje ce cišce zbog plina jer znaš

i sam da jedan mali dio goriva završi u ulju

kod plina nema sta završiti u karteru.

 

 

Nemoj tako, na plin je steta voziti zar ne znas? ;) Ode sve, ono sto ustedis das na ventile, blok motora, radilicu, bregaste i sl...

 

Elem, uvjeravao me jedan iskusniji majstor da starija auta na plin (tamo do 2000-te godine proizvodnje ili bez plasticnog usisa) nemaju potrebe mijenjati ulje po 30000 km - pod uslovom da je sve ok s motorom. Cak i na novijim autima mozes probiti interval po 5000 km bez nekog straha da ce ti sta biti.

 

Ja na svom autu necu da se igram barem sto se tice intervala - zamijenim na max 12000 iako je interval 15000. Ne sipam ELF vec BP iz bačve.

 

Medjutim, ovdje je glavna rasprava oko zamjene ulja u dizelima koliko vidim i tu se "koplja lome". Usrmatre je to super obrazlozio i vidi se da zna znanje iako ima oprecnih misljenja pa onda sve "varniči". Da sam vlasnik dizela mislim da se ne bih ni ja igrao nego bih pratio servisni interval i mijenjao otprilike kao i sad - nesto ranije nego vrijeme/kilometraža za zamjenu dodje.

Link to comment
Share on other sites

Samo sam čekao da počne flame u ovom topicu :)

Motorno ulje ima brdo izuzetno bitnih funkcija u motoru. Možemo napisati enciklopediju filozofije o uljima i ništa nećemo pametno zaključiti. Svatko će staviti onako kako misli da zna kao i do sada. Neki će se dugo i sretno voziti, nekima će propišati brtve, a nekima prolupati hidropodizaći i tko zna kaj još. Naravno da će se to dogoditi nakon xy izmjena i xxxyyy kilometara pa neće ni posumnjati da je krivac upravo on što je bio mudar s uljima.

 

Činjenica je da tvornice skrivaju one najbitnije informacije o legurama motora i brtvi, kao i o sastavu ulja. Djelomično zato jer je to poslovna tajna, a djelomično zato da se ne raspadne cijelo tržište. Zato postoji RN0700, RN0710 i RN0720 da ne filozofiramo i ne pametujemo previše.

 

Moj auto me s gorivom, održavanjem, osiguranjem, registracijom i gubitkom vrijednosti košta oko 20-25 soma kuna godišnje. Ako mu ne mogu priuštiti dva puta godišnje novo ulje koje je diskutabilno najbitnija komponenta motora svakih 7-8-9-10 tisuća kilometara čije dvije izmjene me ukupno koštaju oko 600kn godišnje, onda bolje da odmah prodam auto. Češća izmjena ulja je najmanje što mogu napraviti za svoj auto i dokle god točim ispravnu gradaciju s RN0700 oznakom u kratim intervalima smatram da imam najveće šanse da motor napravi što više kilometara bez otvaranja.

Link to comment
Share on other sites

Kako to kod nas idem, kupiš passssaaatttaa (karikiram kao ti skuplje vozilo), odvoziš 80 - 90 000km, ne mjenjaš ulje i ajmo dalje, skupo je to kod vau vaua....

Link to comment
Share on other sites

Da. Prva rečenica je u ironičnom tonu, za drugu nisam siguran. Znam da nije povezano s intervalima promijene ulje, nego je povezano sa karikama i generalkom i tako time... A kad usporediš cijenu generalke i 50 kn za litru ulja koja će trajati nekih 4 tkm, računica je jasna. kako je, zbog nadolijevanja novog ulja, kvaliteta te smjese starog i novog ulja bila na nekoj podnošljivoj razini i kako je to motor stare koncepcije i malih termičkih opterećenja i kako je bila lagana vožnja većinom ne manje od 30 km... Računica je, nadam se, jasna. To su jeftini auti i s njima to nije glupo i neopravdano raditi. Ne dajem ruku u vatru za tu metodu da će raditi na bilo kojem autu i naravno da je neću isprobavati sad na ovom autu.

Čekaj ti imaš merđana koji troši ulje i stalno ga nadolijevaš? Pa ti onda konstantno mijenjaš ulje :D

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam upucen INA millenium je testirana na 50000 km i bila je skoro ista tad kao kad je bila nova. Ta su ulja bila toliko dobra (ne INA nego full sintetika te generacije) da su i servisni intervali poceli rasti do granice zabrinjavanja proizvodjaca auta i maziva. Ova novija ulja pak, low saps i te nove fore za zastitu okolisa i ekonomicne motore itd su valjda drugacija mjesavina baze i aditiva i gube svojstva izmedju 10 i 20tkm ovisno o rezimu rada motora. Od mazivasa cujem da ih ne bi drzali u svom autu preko 20tkm ni pod razno. Moze ursmatre objasniti recimo razliku INA milleniuma i ultra stara, ja je ne znam jer mi to nije struka.

Ne znam ni ja razliku između Milleniuma i ultrastara jer ne radim u INA-i. Struka kaže da su PAO bazna ulja (polialfaolefini) nastali polimerizacijom alfaolefina ORGANSKI SPOJEVI, a samim time podložni su degradaciji (sigurno neće degradirati za 6 mj.), imaju jako postojan viskozitet, ali isto stare. Pogledajte moje postove pa će te vidjeti da se ja ne zalažem za izmjenu ulja nakon 5000 km. Razumni interval bi bio jednom godišnje. Spominješ tzv. "low saps" ulja. To su ulja koja pri izgaranju ostavljaju male količine fosfornog i sumpornog pepela. Sad ja pitam gosp. lagunav6 zašto proizvođači automobila za svoje modele koji imaju DPF filter propisuju ta ulja, ako motori tih automobila ne troše ulje uopće. Nema to recimo veze s činjenicom da izgaranje "high saps" ulja u komori ostavlja pepeo (talog) koji uzrokuje začepljenje DPF filtera.

Kako motorno ulje ne čine samo bazna ulja, već detergenti i sve ostalo (da ne nabrajam) formulacije mogu biti razne. Ali mjenjati recimo filter, a ulje ostaviti u motoru nekih 60000 km je čista glupost (ulje s vremenom izgubi sposobnost otapanja nečistoća), a di je metalna "špena" koja nastaje i koja se suspendira u ulju?

Link to comment
Share on other sites

Kako to kod nas idem, kupiš passssaaatttaa (karikiram kao ti skuplje vozilo), odvoziš 80 - 90 000km, ne mjenjaš ulje i ajmo dalje, skupo je to kod vau vaua....

Ne diraj mi Passata, ipak je to "narodni auto".

Link to comment
Share on other sites

Opet ponavljam, svako ima pravo mijenjati ulje u motoru kad god hoće i to je slobodna volja. Ja mijenjam na 8000 km jer imam jako puno hladnih startova i većinom je to gradska vožnja. Inače bi mijenjao na 10 - maks 15kkm, ili jednom godišnje. U auto ide Shell Helix Ultra Diesel 5W40 (nije sintetika već hidrokrekirano ulje) koje ima jako postojan viskozitet i do sada apsolutno nikakvih problema s letećim, usisnom granom, turbinom itd.

Link to comment
Share on other sites

Olefini = alkeni (monomer) može biti recimo etilen

Poliolefini = alkeni (polimer) - nastaje procesom polimerizacije recimo etilena te nastaje polietilen

Polialfaolefini = alken (polimer)- nastaje polimerizacijom poliolefina, recimo alfa olefina (alfa označava položaj dvostrukog veza između C atoma 1 i 2 atom u molekuli)

 

Za proizvodnju sintetičkih ulja najčešće se koristi "1-deken"

 

Formula C10H20 (postoji više izomera ovisno o položaju dvostrukog veza)

 

Deken se kao komonomer upotrebljava za proizvodnju polimera (poli (više) alfa (položaj dvostrukog veza) olefina (monomer iz obitelji alkena tipa etilen)) koji može dati raznorazne polimere ovisno o alkilnim skupinama i njihovom položaju u molekuli polimera.

Link to comment
Share on other sites

A to znači da postoji nebrojeno formulacija samo baznih ulja, a di su još aditivi, detergenti, itd. Rafinerije (tvornice) kriju formulacije kao zmija noge.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

A na ovom Forumu se stalno kuka na motore koji okrecu lezajeve, turbine koje propadaju.. Da to nema slucajno veze sa uljem?

 

A razlika 500 i 450.000 km je toliko nesretno interpretirana da to nema veze.

 

Da li je toliko tesko shvatiti da auto koji se koristi za gradsku voznju, i koji godisnje predje 5-6.000 km mora imati promenu ulja jednom u godinu dana? Dakle, ne radi se samo o kilometrazi, vec i o vremenskom intervalu. Uostalom, pogledaje BC bilo kog novojeg Renaulta (i ne samo Renaulta), pa cete videti da pored kilometraze postoji i vremenski interval zamene.

Normalno je da se ulje ne menja na 5.000 km na automobilu koji godisnje prelazi 20.000 km. Tu je dovoljno 10 ili 15.000 km. A 30.000 km sa uljem koje je upitnog kvaliteta i porekla (setite se topica ovde) je rizicno, pogotovo kada treba da platite popravak iz svog dzepa, koji ne pokriva garancija..

Svaka budala ima svoje veselje. Moje veselje nastupi kada treba da prodam auto i kada to uradim za dva, tri dana, bez oglasa i za 15-20% vise od cene u oglasima, zahvaljujuci preporuci. I moje veselje postoji onda kada izvezem 7.000 km za deset dana, bez da se nivo ulja pomeri i bez da auto stucne i bez razmisljanja da li cu stici tamo gde sam krenuo. I to sa autom koji ima kilometrazu koja je po vecini clanova ovog Foruma verovatno za otpis i nikada ne bi kupili dizela sa toliko km.

Ulje se menja na godinu dana zbog vode, vlage, kiseonika.. Ukoliko se prelazi godisnje oko 5.000 km dosta vlage kondenzuje u ulju, a kada njena kolicina predje 0.1% (ili kolicina vode, ako vam je draze), filter ulja vise ne moze da filtrira takvo ulje.

I jos nesto. Ako izmedju dve zamene ulje dosipate kolicinu ulja koja sustinski odgovara kolicini u karteru (ako izmedju dva servisa sjurite u karter 5 litara, koliko je recimo njegova zapremina), ulje treba zameniti. Razlog lezi u filteru ulja i prasini (cesticama) koje je nemoguce ukloniti.

Ovo je dobar komentar ja bi još dodao da umjesto filozofiranja, vozači bi trebali paziti što propisuje proizvođač vozila a marka ulja nije toliko važna. Jednom godišnje se na nekim motorima treba promjeniti ulje bez obzira na kilometre ali to si ti već rekao.

Najveći problem je u mitovima koji caruju u glavama kao i kod određenog djela populacije koji nema pametnijeg posla pa izmišljaju stalno neš novo na autima da im nije dosadno.

Link to comment
Share on other sites

Čekaj ti imaš merđana koji troši ulje i stalno ga nadolijevaš? Pa ti onda konstantno mijenjaš ulje :D

Ne ja, nego moj stari. Ali da, čovjek se vodi time da on malo češće mijenja ulje, doduše, svaki put po par dL :D

Link to comment
Share on other sites

Ovo je dobar komentar ja bi još dodao da umjesto filozofiranja, vozači bi trebali paziti što propisuje proizvođač vozila a marka ulja nije toliko važna. Jednom godišnje se na nekim motorima treba promjeniti ulje bez obzira na kilometre ali to si ti već rekao.

Najveći problem je u mitovima koji caruju u glavama kao i kod određenog djela populacije koji nema pametnijeg posla pa izmišljaju stalno neš novo na autima da im nije dosadno.

A što propisuje proizvođač? Interval od 30 tkm osim ako ne vozite.. i onda su tu neka kvalitativna svojstva vožnje prema kojima vozač mora subjektivno i paušalno procijeniti kada je vrije izmjene. Bilo bi dobro da se ikoriste/ugrade senzori tj. brojači okretaja i mjerač protoka goriva pa da ECU sam izračuna koliko je motor bio opterećen i kada je vrijeme promjene ulja.

Link to comment
Share on other sites

Postoji takac nadzor (monitoring) u novijim Renaultima. Nisam siguran kako se zove, ali prati određene varijable i na osnovu njih procjenjuje kad je vrijeme za izmjenu.

Link to comment
Share on other sites

A to znači da postoji nebrojeno formulacija samo baznih ulja, a di su još aditivi, detergenti, itd. Rafinerije (tvornice) kriju formulacije kao zmija noge.

 

A naravno da ce kriti kad je to poslovna tajna i rijec je o patentima koje niko nece na "izvol'te" dati...

Link to comment
Share on other sites

Postoji takac nadzor (monitoring) u novijim Renaultima. Nisam siguran kako se zove, ali prati određene varijable i na osnovu njih procjenjuje kad je vrijeme za izmjenu.

OCS - Oil control system.

 

Da vidis kada smanji sa 30.000 km na 7.000 km interval, pa se bune po Renault servisima..

Link to comment
Share on other sites

OCS - Oil control system.

 

Da vidis kada smanji sa 30.000 km na 7.000 km interval, pa se bune po Renault servisima..

 

Za običnu raju bi bilo bolje da npr. postoji neki "oil quality" u postotcima  radije nego da broji kilometre. Ovako oni to samo gledaju kao mužnju love.

Link to comment
Share on other sites

Pa ne broji kilometre. Na osnovu proracuna koje dobija iz parametara ECU (broj obrtaja, hladnih startova, regeneracije FAP-a, prosecne brzine kretanja, potrosenog goriva i sl) racuna odgovarajuci servisni interval..

Link to comment
Share on other sites

Htio sam reći da bi bilo bolje da prikazuje postotke ili npr. good/moderate/bad kao kvalitetu ulja radije nego koliko još kilometara ima do servisa odnosno izmjene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.