Jump to content

ICE motori - dizel vs benzin vs LPG vs turbo vs ... ?


filipbabok

Recommended Posts

Dakle, ovaj samo topic zamislio kao raspravu o najpovoljnijoj vožnji. Da ne bismo mlatili praznu slamu, bilo bi dobro da svatko napiše svoj primjer, makar paušalno.

Imam Lagunu 2 1.9 dCi 120 KS. U prvih godinu dana sam prešao 8 tkm te sam uz prosječnu potrošnju od 6L/100km na gorivo potrošio 4700 kuna. Tome valja pribrojiti 740 kn nenadanih troškova (elektroventil iz sustava upravljanja turbinom) pa ispada da sam trošio 68lp/km računajući samo troškove oko agregata u koje ne spada redovno održavanje.

 

Da imam benzinca usporedive snage (1.8 16V 120 KS), taj bi u prosjeku trošio 8L/100km, pa bi na gorivo potrošio 6500 kuna, a uz uvjet da ništa ne rikne to bi bilo 81lp/km. Elem, u odnosu na benzin sam uštedio 1060 kuna.

 

Da imam isti taj benzinac na plin, taj bi trošio recimo 9L/100km, pa bi utrošak na gorivo bio 4095 kn, odnosno 51lp/km. Opet, uz uvjet da ništa ne rikne i računajući da je tehnički za LPG 500-ak kuna skuplji, u odnosu na plin gubim 850 kuna.
 

Link to comment
Share on other sites

Ja vozim vec desetak godina dizele, L2 1.9dci, pa M3 1.5 dci, pa L2 2.2dci i sad M3 1.5 dci. Povremeno i Smarta 0.6turbobenzinca. Iskreno, vratio bi se na benzinca i to nekog sestaka od 3 litre vrlo rado ali obzirom na 20 i nesto tkm godisnje i to vise od pola u gradu i to centru Zga, potrosnja bi me ubila da imam benzinca.

Zadnjeg benzinca sam imao Pug 406 2.0 132ks i trosio mi je oko 13-14 litara u gradu.

Kaj se tice zvucnih efekata, 2.2 dci je dosta grub i glasan, 1.9 se vise i ne sjecam, ali 1.5 dci u M2, a pogotovo ovaj sad u M3 su fantasticno priguseni, cak i u hladna zimska jutra!

Link to comment
Share on other sites

1. Clio 1.5 dci, nov iz salona: ispao me kao najskuplji auto ikad po troskovima odrzavanja(pumpa goriva, dizne i sl.) prodan sa 80.000 km

2. Clio Sport: super zahvalan auto normalne potrosnje, redovno odrzavanje uz jedan servis getribe. Kupljen sa 87.000km, prodan sa 230.000km

3. Megane sport: za sada najjeftiniji auto po pitanju odrzavanja, a i po pitanju potrosnje(plin). Kupljen sa 97.000km, trenutno 166.000km. Redovno odrzavanje i zamijena crijeva goriva.

Aute van Renault grupacije ne spominjem, ali spadaju u pravilu u skupinu sa Cliom dci.

Link to comment
Share on other sites

Filipbabok,zaboravio si izracunat potrosnju benzina auta na plin,ona se krece oko 1l na 100km,sto ispada da si prakticki izjednacen s plinasem.

Link to comment
Share on other sites

Diesel, 1.9 vise manje stalno brza voznja, u 10 mjeeci posjedovanja nabrojao 20ooo km od servisa ulje (koje na turbacima ide cesce) i jbg turbina mi se zadesila. 

s obzirom na stil voznje benzinac bi mi trosio 2 - 3L vise, znaci na 20ooo km to je cca 400 - 600L vise a to mi pokriva i turbinu i ulje 

1.9dci mi je sasvim dovoljno miran i cesto je benzinac glasniji i pored izvadjenog catalizatora i protocnog sustava... a opet kako je diesel elastican za svojih 120hp, benzinac bi morao biti oko 140~160 hp

Link to comment
Share on other sites

Clio 2 ph2 1.2 16V: kupljen prije 6.5god sa 37,000kn, sada ima 122,000km i točno 8 godina i 11 mjeseci otkako je proizveden. Prosječna potrošnja 6.2L/100km pretežno gradske vožnje, detalji o potrošnji i servisima u potpisu.

 

Ostavio me samo jednom na cesti i to ispred kuće kad mu je crknuo akumulator :) Hitnih odlazaka u servis nije bilo. Od nepredviđenih kvarova sam imao puknut zadnji lijevi feder, kabel na svječicama, brtvu poklopca ventila, prednju lijevu manžetu i krajnik, senzor za signaliziranje otvorenih vrata i upornik getribe.

 

Ne kvari se, a održavanje je smiješno jeftino. U prosjeku me registracija i kasko sa svim popustima koštaju 3-4 puta više nego održavanje auta na godišnjoj bazi. Veliki servis me koštao 1,600kn (remen, pumpa, natezači, ruke), kuplung Valeo 610kn + ruke, a za kočnice Brembo MAX sam se isprsio soma kuna i još 260kn za disk pločice, sve zajedno je već 5 i pol godina na autu, prešle 75,000km i još ima mesa za bar godinu-dvije. Radim 12-15kkm godišnje.

Link to comment
Share on other sites

god i pol s meganom, samo servis potreban bio i to je to...auto zahvalan i sve...par potrosne robe i to je to...

 

...

 

do pred tri tjedna kad se naredalo toliko toga, da za popravak treba potrositi cijelu vrijednost auta...

 

IDEMO DALJE

Link to comment
Share on other sites

Dizel moze pruzati bolji osjecaj u voznji samo onome tko nije vozio jakog benzinca koji se voli vrtiti, neovisno bio turbo ili atmosferac. Za jake benzince je kao reklama za big mac, ili ga volis ili ga jos nisi probao.

Najveci kvar od svih mojih auta je bilo pucanje spanera remena na Cliu II na 54000 km, preko 1000€, renault pokrio 90% (par mjeseci od isteka garancije). Megane III dci130 - komp espa, pod garancijom. Ulje i servisi me kostaju uglavnom isto za sve aute. Auti s najvise km su bili passat cc 1.8 tsi koji je otisao sa 95000 i kratko sam koristio golf V tsi170 sa 140000, ali bez kvarova (ukupno napravio 50000 s ccom i 10000 s golfom). Iduci auto, neovisno o trosku po km i razlici po km ce biti turbo benzinac sa barem 140 ks po toni.

Link to comment
Share on other sites

Za službene aute koji su prelazili po 40,000km+ godišnje moram reći da su dizli uvijek bili u prednosti po troškovima održavanja... sve dok na dizlu ne bi nešto crklo. Računica je bila da ih se ne isplati popravljati i kad bi nešto veće otišlo na dizlu vraćalo bi ih se na leasing i uzimalo nove. Najisplativiji auti su bile Corsa 1.3cdti sa Fiatovim motorima koje su bile neuništive i iznimno štedljive, ali i daleko najveće roktalice. Kad bi taj auto upalio ispred kuće po zimi u 7 ujutro mislio sam da će me susjedi kamenovat koliko je to lupalo.

 

Buraz  vozi Twingo TCE 4god. Kupljen s 20,000km, napravio je oko 50,000km s njim. Crknuo mu je akumulator, sve ostalo redovni servisi izmjene ulja i sl. Voziti Twingo TCE u odnosu na bilo koji Clio II dCi.... ono, nemojte me nasmijavati. Kao što Roller kaže tko nije probao ne da ne zna nego nema blagog pojma što priča, IMHO.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Imao sam 1.9 dci prije ovog 2.0T, ali 2.0T je ipak ugodniji motor, ljepse radi, nema vibracija, na semaforu ne znam da radi, ima momenta kao diesel i neusporedivo vecu kulturu rada...ugladjeniji je.

Ako treba nije ni rastrosan (otvorena cesta 6.5L na 100Km), a nisu mu problem ni visoke putne brzine (180+) i kao secer na kraju izuzetno je pouzdan...cijela bilanca nakon 8 godina i 160 000 Km se svela na jednu jedinu bobinu.

Link to comment
Share on other sites

Pa i ja gledam održavanje i potrošnju. Ne rastu kune na drveću. Mogu voziti jedno a maštati o drugom...nije problem. Nemam potrebe isticati i dizati u nebesa prednosti 120ks dizela (i to po pitanju performansi) samo zato što ga vozim a znamo da mu je prednost jedino manja potrosnja goriva u gotovo svim uvjetima. Sve drugo (performanse, dinamika voznje...) imam i sa 120ks benzincem. Sve osim potrosnje.

Link to comment
Share on other sites

Auto topica štedi 1,060kn godišnje na razlici u gorivu. Za auto koji u startu košta 3,000€ više to će se isplatiti za 21 godinu :D

Link to comment
Share on other sites

Pa i ja gledam održavanje i potrošnju. Ne rastu kune na drveću. Mogu voziti jedno a maštati o drugom...nije problem. Nemam potrebe isticati i dizati u nebesa prednosti 120ks dizela (i to po pitanju performansi) samo zato što ga vozim a znamo da mu je prednost jedino manja potrosnja goriva u gotovo svim uvjetima. Sve drugo (performanse, dinamika voznje...) imam i sa 120ks benzincem. Sve osim potrosnje.

 

 

Odrzavanje 2.0T nije nista skuplje nego 1.6 16V...jedino ide vise ulja u motor, filteri kostaju isto, a svjecice svakih 60 000 Km.

Potrosnja je slicna, a najveca razlika je eventualno iskljucivo grad gdje 2.0T potrosi oko litru i pol do 2 vise dok na otvorenoj cesti sumnjam da ima bitne razlike.

2.0T ima potencijalni problem turbinu iako ja nisam cuo da je nekome otisla ili se to dogodi na nekom vecem broju km dok s  druge strane na 1.6 16V cesce odlaze bobine, varijabilna remenica...sve skupa nista bitno skuplja nije voznja 2.0T.

Cak je i polica osiguranja sada povoljna...ove godine sam ju platio 1000 Kn manje nego godinu prije i sada sa 50% popusta polica me kostala 1500 Kn u Allianzu.

Link to comment
Share on other sites

ipak bi 2.0 T trebalo stavit u istu košaru sa 2.0 dci od 170 ks...za ugodnu vožnju,bez špananja motora bih uvijek izabrao dizel, a za obaranje rekorda benzinca...moje je mišljenje da ni na jednom neće biti velikih kvarova do bar 300 tkm ako su pravilno održavani i voženi...ovi primjeri kvarova na službenima su mi irelevantni...

Link to comment
Share on other sites

Službeni auti se uglavnom svi održavaju u istom servisu, a prolaze puno veća mučenja nego privatni auti pa je meni osobno to bolji pokazatelj pogotovo ako se radi na većem uzorku što za potrošnju što za održavanje.

Link to comment
Share on other sites

Kolko 1.6 trosi pri slicnoj brzini ? (Ne prepirem se neg me zanima)

Moj meg 2 na 110 guta 6.5L...tako ga i drzim,nikad nisam bio pobornik brze voznje po autobanu...drzim se ogranicenja od 130,imam panoramu pa je i bucniji...najvise ga digao 160 kad sam ga uzeo,jednom i sumnjam da cu ga ikad vise

Do sada vozio fijata sa duplim karbom koji je bio kolko kuna tolko kilometara tako da me i 8-8.5 potrosnje ne muci ni malo,,a snage ima dovoljno za ono sto meni treba

Link to comment
Share on other sites

Nisam ni ja al mi bas bio gust. Vidim ni iza ni ispred makar 3km nikog.

Na 110 dci trosi 4 - 4.5L isto imam panoramu :) i kad idem na duge relacije 110-120 i miran :)

Link to comment
Share on other sites

Moja iskustva:

1. Škoda Felicia 1,3 MPI 68 KS (benzinac) - potrošnja po gradu 10-12 litara, po otvorenoj cesti 8-10 litara. Godišnje radio 10-ak tkm. Znači godišnja potrošnja za gorivo cca 10.000 kn iliti kuna po kilometru. Na autu nije bilo većih troškova održavanja, redovni servis, toči i vozi. 

2. Chevrolet Aveo 1,4i 100 KS (benzinac) - potrošnja po gradu oko 10 litara, po otvorenoj oko 8 (trošio je mrvicu manje od Škode). Recimo prosjek 9 litara. Znači 90 lipa po kilometru iliti 9.000 kn u godini dana. S autom nikakvih problema, redovni servis i to je to. 

3. Renault Megane 1,5 dci 105  KS. Potrošnja po gradu 7-8 litara, na otvorenoj 4,5-6,5. Većinom se vozim po autoputu, tako da recimo da je neki prosjek 6 litara. u godinu dana sam napravio 20.000 kilometara. Znači, 60 lp po kilometru iliti 12.000 kuna u godini dana. Napravljen redovni servis, na idućem me čeka promjena zupčastog. 

 

Moj zaključak je da je dizel kudikamo bolja i isplativija opcija. U godini dana sam uštedio cca 8.000 kn na gorivu, uz puno ljepši osjećaj vožnje u odnosu na zadnjeg benzinca (1,4 100 KS). S Meganom prestižem na mjestima gdje mi s Aveom nije padalo na pamet jer nema šanse da bi povukao. Po autoputu vozim 10-20 km/h brže nego s Aveom...

Link to comment
Share on other sites

Clio 3 benzin 120 tkm s troškovima zamjene kugle, i redovito održavanje. Megane 2 dci, do 160 tkm, troškovi zamjene ležaja amortizera, i redovno održavanje. Megane 3 rs 265, nula troškova u onih par tkm što sam vozio, zamjena diskova i pločica uključena u ugovoru o redovitom održavanju. Jednom samo upalio stop kad sam ga maltretirao s toe-heelingom i potezanjem ručne u Padborgu. Clio 3 1.5 dci, nula troškova ovih 80 tkm, plus redovito održavanje. L3 dci, amortizeri stražnji i redovito održavanje u 200 tkm. Ukupno me najviše košta automobil koji još nije na točkovima, ca. 4000 € na čišćenje, kiseljenje i cinčanje karose, radovi limara i lakiranje. A gdje je još slaganje motora i ovjesa... Benzin, turbo.

Da, zaboravio sam prijaviti potrošnje, od 4.0 dizela, pa do 24 litra benzina. Potonja brojka je sa staze.

Edited by direstraits
Link to comment
Share on other sites

Dizel moze pruzati bolji osjecaj u voznji samo onome tko nije vozio jakog benzinca koji se voli vrtiti, neovisno bio turbo ili atmosferac. Za jake benzince je kao reklama za big mac, ili ga volis ili ga jos nisi probao.

Najveci kvar od svih mojih auta je bilo pucanje spanera remena na Cliu II na 54000 km, preko 1000€, renault pokrio 90% (par mjeseci od isteka garancije). Megane III dci130 - komp espa, pod garancijom. Ulje i servisi me kostaju uglavnom isto za sve aute. Auti s najvise km su bili passat cc 1.8 tsi koji je otisao sa 95000 i kratko sam koristio golf V tsi170 sa 140000, ali bez kvarova (ukupno napravio 50000 s ccom i 10000 s golfom). Iduci auto, neovisno o trosku po km i razlici po km ce biti turbo benzinac sa barem 140 ks po toni.

Uzmi šestaka benzinca jer je najuravnoteženiji, a primjećujem da ti novci nisu problem. Prema tome... :D

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Čisto se radi o užitku u vožnji, velikom rasponu okretaja s obiljem snage i momenta, relativno laganom nosu i solidnoj ekonomičnosti. Može to biti i Clio RS ili Polo GTI ili buduća Laguna ili CC 2.0 tsi, to će isto sada imati 280 ks u novoj verziji, iako je četiri cilindra. 1.8 tsi 160 ks s ručnim mjenjačem mi je u prometu trošio isto ili čak nešto manje od Lagune dci 175 s automatikom. Golf 1.6 TDI 105 i Polo 1.4 tdi 90, oba bluemotion, dakle full novi auti, kad ih se gazi po otvorenoj cesti do ibera isto troše preko 5 litara, nekad i 6 ako ih se baš vrti po brdovitom terenu. Moderni turbo benzinci troše oko 6 litara, a ovi  do 8 ako se pretjera - zaista nije prevelika razlika i sve je to smiješno u odnosu na ex Clia koji je takvom vožnjom po otvorenoj cesti trošio i preko 10, a štedljivo 8.

Link to comment
Share on other sites

Probaj prodat 2.0 T benzinca rabljenog ili recimo 1.9 dCi ili 1.5dCi. Sve sam reko sa time.

 

I da mi je vidit tog Clia 1.2 koji pretežno u gradu ZG troši 6 i nešto litara, neznam u kojoj to bajci....hehe

Link to comment
Share on other sites

Daljnja prodaja je svakako jedan od faktora u odabiru auta, ali ne smije se zaboraviti da na to utječu i druge varijable, marka auta, kilometraža, godište, stanje, broj prethodnih vlasnika itd. Passata CC1.8 tsi sam prodao za tri tjedna, Golfa GT TSI za dva tjedna (sigurno će ova Laguna DCI duže pajcati u oglasu) , ove godine kad kao ništa ne ide. Meganea dci130 sam prodavao nešto više od mjesec dana. Dobra roba uvijek ima kupca, ali treba biti realan i s određivanjem cijene i njene elastičnosti, a treba znati i pripremiti auto za prodaju te ga predstaviti kupcu. Budući da mi auto nije samo za prijevoz od A do B, za idući kojeg ću kupovati neće mi previše važan faktor biti paušalna lakoća iduće prodaje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.